P990i - jakas alternatywa dla UIQ3?

Data: 2009-10-28 03:42:12
Autor: tippyland
P990i - jakas alternatywa dla UIQ3?
Witam,

mam starego i poczciwego SE p990i, ktory od jakiegos czasu kurzy sie
na polce. Pomyslalem, ze dobrze byloby zreaktywowac ten telefonik,
jednak jego system (UIQ3) swoim powolnym dzialaniem i ogolna
topornoscia doprowadzal mnie do szewskiej pasji. Czy jest szansa na
wymiane tego systemu na jakis inny (Android, cos linucho podobnego,
czy nawet WM, choc to pewnie malo prawdopodobne)? Cos, co byloby
lekkie, a sam telefon chodzilby jak burza, gdyz z tego co pamietam
sprzet w nim zainstalowany byl niczego sobie. Od ponad roku nie siedze
w systemach mobilnych i dlatego tez nie wiem, czy cos w tej kwestii
ruszylo do przodu.

Pozdrawiam.

Data: 2009-10-28 11:49:24
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 28 Oct 2009 03:42:12 -0700 (PDT), tippyland napisał(a):

[...]

Tak, bez problemu można wymienić na inny system. Niemniej tylko i wyłącznie
razem z całym telefonem.

Co w zasadzie jest dobrą stroną całej sprawy, bo to archaiczna kobyła jest.
SonyParkinson olał juz całkowicie Symbiana i przesiadł się na Windows
Mobile. Przesiadł to może za duże słowo, bo zamówił zrobienie telefonów pod
swoją marką u kogoś, kto się na tym zna, czyli HTC.

A za niedługo wychodzi ich pierwszy androidowy telefon. Jak tylko się w
końcu zdecydują na nazwę, bo miała być Xperia3, teraz juz to jest Xperia10,
pewnie jak dojdą to trzech tysięcy to rozpoczną sprzedaż

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-10-29 07:16:52
Autor: G Nowak
[...]

Zna to moze za duzo powiedziane. Te zylaste sknerusy wkladaja w dalszym ciagu podle Quallcomy, na ktorych nawet pasjans tnie.

--
pozdr

Data: 2009-10-29 09:58:13
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 29 Oct 2009 07:16:52 -0000, G Nowak napisał(a):

Zna to moze za duzo powiedziane. Te zylaste sknerusy wkladaja w dalszym ciagu podle Quallcomy, na ktorych nawet pasjans tnie.

Dobra, jak wzniesiesz się choć o jeden poziom ponad te teksty z magla o
Qualcommie, to zapraszam ponownie.

Najpierw wszystkim cię przycinal OMAP, teraz Qualcomm, za dwa lata do
niczego będzie snapdragon2 w wersji 3 GHZ.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-10-31 21:33:21
Autor: Atlantis
Waldek Godel pisze:

Najpierw wszystkim cię przycinal OMAP, teraz Qualcomm, za dwa lata do
niczego będzie snapdragon2 w wersji 3 GHZ.

Bo się przycinał. Mówię to całkiem szczerze jako były użytkownik HTC
Wizarda. :) W ogóle nie było porównania z PDA pracującymi na PXA. Wtedy
wyrobiłem sobie opinię, że OMAP nadaje się głównie na platformę WM
Smartphone - obecnie jako głównego telefonu używam i600 i naprawdę
ładnie sobie tam radzi.

Zdanie o produkcie Texas Instruments zmieniłem dopiero po dostaniu w
swoje ręce tabletu Nokia n800.

Co do Qualcommów... No cóż... Nigdy nie zapomnę jakie było moje
zdziwienie gdy zrobiłem ze znajomym porównanie w Benchmarku TCPMP. Mój
Wizard (195 MHz OMAP) vs jego Kaiser (ponad 500 MHz Qualcomm).
Zgadnijcie co wypadło lepiej. ;)

Data: 2009-10-31 20:42:33
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 31 Oct 2009 21:33:21 +0100, Atlantis napisał(a):

[...]

Sratatata.. Artemis chodzi bardzo ładnie.

[...]

taaaa... odtwarzanie video jako killer application dla telefonu. --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-10-28 12:45:51
Autor: Atlantis
tippyland pisze:

sprzet w nim zainstalowany byl niczego sobie. Od ponad roku nie siedze
w systemach mobilnych i dlatego tez nie wiem, czy cos w tej kwestii
ruszylo do przodu.

IMO możesz zapomnieć o tym. W urządzeniach mobilnych najlepiej wygląda
sytuacja w przypadku urządzeń z WM przy wgrywaniu innych
(nieautoryzowanych) ROMów przygotowanych na to samo urządzenie. Można
dość poważnie odświeżyć takie zabytki jak HTC Blueangel czy Wizard. :)
Zdecydowanie wygląda sytuacja gdy chcesz przenieść się na inny system.
Na niektóre modele przygotowano Androida czy Linuksa. Jednak używać się
tego nie da - uruchamianie przez Bootloader w formie programu pod WM,
działa wolno, niestabilnie, niektóre funkcje nie działają...

Dlatego tym bardziej nie liczyłbym na to pod P990i, który bądź co bądź
parametrami nie grzeszy. ;)

Data: 2009-10-28 05:05:58
Autor: tippyland
On 28 Paź, 12:45, Atlantis <marekw1986NOS...@wp.pl> wrote:
tippyland pisze:

> [...]

działa wolno, niestabilnie, niektóre funkcje nie działają...

Dlatego tym bardziej nie liczyłbym na to pod P990i, który bądź co bądź

No coz, szkoda. Mam teraz Kaiserka i myslalem, ze moze uda sie
poswiecic jego GPS'a i wrocic do SE. Co do wielkosci, to Kaiser to tez
kobyla tylko troszke mniejsza. Osobiscie nie lubie zbyt malych
telefonow, jakies takie niewygodne i malo odporne mi sie wydaja. Co do
p990i to milo wspominam jego interface uzytkownika. W Kaiserku na
przyklad nie wybiore numeru w wilgotnych rekawiczkach, gdyz maca sie
po ekranie, brakuje mi fizycznej klawiatury numerycznej, jaka na
klapce mial SE. Dodatkowo jakosc rozmow w SE byla lepsza, a aparat
fotograficzny w Kaiserze to porazka, jak dla mnie to on w ogole nie
istnieje. Mimo swoich 3MPix nie moze sie rownac z 2MPix p990i. Jest
wolny, niewyrazny, kiepskiej jakosci. W tej kwestii HTC dalo ogromnego
ciala...ale i tak go lubie ;)

Data: 2009-10-28 22:48:24
Autor: Marcin
P990i - jakas alternatywa dla UIQ3?
Czyżbyś się łudził, że WM jest lepszy niż UIQ? No co Ty?
Pamiętam, że jak przesiadłem się z P1i na HTC z WM, to właśnie na to  narzekałem, na co Ty pisząc o UIQ; toporność, powolność, wieszanie się. Do  tego jeszcze bateriożerność. I w dodatku niczego nie znalazłem w tym WM,  czego w P1i nie byłoby, choć telefon miał wtedy dwa lata.
To są dla mnie wady WM. HTC szybko i za bezcen się pozbyłem, potem miałem  jeszcze krótką przygodę z Samsungiem i780 i nigdy już nie kupię sobie  telefonu z WM.
--
http://www.anglista.edu.pl
http://marcin.anglista.edu.pl

Data: 2009-10-29 05:42:58
Autor: tippyland
On 28 Paź, 22:48, Marcin <m.m...@onet.eu> wrote:
[...]

nie napisalem, ze UIQ sie wieszal, i ze WM jest duzo lepszy ;), na
pewno byl to system stabilniejszy pod wzgledem modulu telefonu.
Podtrzymuje stwierdzenie, ze Symbian to bardziej telefon niz PDA,
natomiast WM to bardziej PDA niz telefon. Od mojego pierwszego IPAQa
nic sie w tej kwestii nie zmienilo.

Sprostuje pare rzeczy, Kaiser na baterii trzyma spokojnie 3-4 dni.
Roznice pomiedzy WM i UIQ sa, np.:
- klawiatura ekranowa lepsza jest w WM i tym samym interfejs
uzytkownika telefonu,
- Automapa i iGO tylko pod WM,
- kontakty (wyszukiwanie, edycja, itp.) zdecydowanie sa lepsze w WM,
- SMS - pisanie, czytanie, odbior, zarzadzanie skrzynkami -
zdecydowanie lepsze w WM (w UIQ czesto jednego sms'a z
kilkudziesiecioma znakami dzielil mi na 3 wiadomosci (znaki
diaktryczne wylaczone)),
- toporne menu w UIQ,
- problemy w UIQ z VPN na PPTP, PPPoE,
- Today w WM,
- przegladarka WWW, w UIQ do wpisywania adresu wyskakiwalo jakies
dodatkowe okienko, w WM adres wpisuje sie w pasku adresu...pierdola,
ale mnie wkurzala,
- i inne...

Dla powyzszych rzeczy wrocilem do WM.

Data: 2009-10-30 10:49:03
Autor: ToMasz
Marcin pisze:
[...]
Zrób prosze minimalne porównanie P1 do i780. głównie wady i780 i zalety p1

ToMasz

P990i - jakas alternatywa dla UIQ3?