Płacisz za przejazd po A4? Przeczytaj...

Data: 2009-05-20 09:31:06
Autor: Krzysiek Kielczewski
Płacisz za przejazd po A4? Przeczytaj...
Witam!

Jest szansa na niższe opłaty na A4:

Przełomowy wyrok w sprawie opłat na A4! Adwokat z Katowic, który odmówił
zapłaty za przejazd remontowaną autostradą, wygrał proces z zarządzającą
nią firmą. Więcej:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,6626920,Nie_zaplacil_za_przejazd_A4_i_wygral_w_sadzie.html?skad=rss
http://tinyurl.com/od2qxn

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-05-20 09:58:33
Autor: Icek
[...]

"Przez dwie godziny trzymano go na bramkach, ściągnięto policję i
przesłuchano. Na wniosek Stalexportu Autostrady Małopolskiej, zarządcy A4,
adwokat został oskarżony o wyłudzenie 6,50 zł. Sprawa trafiła do sądu w
Krakowie. Ten po prawie dwóch latach procesu uniewinnił adwokata. To
pierwszy taki wyrok w Polsce!"

Icek

Data: 2009-05-20 10:03:58
Autor: WW
Icek pisze:
[...]

Nie zapominajmy, że pozwany sam jest adwokatem i tak jak lekarz inaczej traktuje kolegę lekarza, tak i sędzia innym okiem patrzy na adwokata a inna na nas :-(
Poza tym sprawa jest umiejscowiona w Katowicach i co, na każdą rozprawę mam dojeżdżać setki kilometrów. ?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2009-05-20 09:20:51
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 20 May 2009 10:03:58 +0200, WW napisał(a):

[...]

Zawsze możesz:
1. zapłacić
2. złozyć reklamację o niezgodność usługi z umową i żądać obniżenia ceny (z
automatu odrzucą)
3. napisać pozew do sądu polubownego przy UOKiK - pewnie się nie stawią
(rozprawa przed tym sądem odbywa się za zgodą obydwu stron), co będzie
dosyć ciekawą przesłanką dla sądu powszechnego. Przy okazji powinieneś
dostać stanowisko UOKiK w tej sprawie, co ułatwi ci kolejne kroki
4. złożyć pozew do sądu powszechnego w trybie nakazowym, gdzie powinieneś z
automatu wygrać, ale zgrywusi się zapewne odwołają
5. niestety skończy się to normalną sprawą w sądzie powszechnym, ale.. to
ty będziesz pozywającym, będziesz miał już opinie UOKiK, dowód na brak
ochoty polubownego załatwienia sprawy przez SAM, wyrok w trybie nakazowym
(nieważny po odwołaniu, ale z uzasadnieniem) oraz możesz również przytoczyć
uzasadnienie wyroku z artykułu - w Polsce nie obowiązuje prawo precedensów,
co nie znaczy, że sądy nie opierają się na istniejących uzasadnieniach
wyroków, brak precedensów oznacza tylko że nie mają obowiązku się na tym
oprzeć - ale wciąż mogą.

do punktu 4 włącznie koszta są zerowe albo bardzo niskie. W punkcie 5
ryzykujesz kosztami sądowymi oraz kosztami zastępstwa procesowego, co już
nie jest aż takie banalne. Niemniej jednak po dojściu do tego miejsca
będziesz mieć piekną kolekcje papierów przemawiających na swoją korzyść

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-20 10:08:35
Autor: Usrobo
WW pisze:
Icek pisze:
[...]

no i trzeba dodać

1 . w POLSCE nie ma prawa precedensu
wiec jesli on wygral ty nie musisz

2. w tym czasie byly duze remonty i ogronme korki
to moglo miec znaczenie
w obecnej chwili remontów jest mniej a korki są duzo mniejsze

Data: 2009-05-20 10:29:12
Autor: Robert_J
Płacisz za przejazd po A4? Przeczytaj...
2. w tym czasie byly duze remonty i ogronme korki
to moglo miec znaczenie
w obecnej chwili remontów jest mniej a korki są duzo mniejsze

Remontów ma nie być wcale :-). TZN. mają być, ale wtedy albo opłaty nie ma, albo np. jest niższa. Płacę za przejazd AUTOSTRADĄ, a nie wiejską drożynką. A autostrada ma swoją definicję, której nie będę przytaczał. MZ pobieranie pełnej opłaty za przejazd w połowie zamkniętą drogą to sk....syństwo na miarę naszej śmiesznej ojczyzny. A najgorsze jest to, że nie masz możliwości zrezygnowania z tej wątpliwej przyjemności... Jak zabiliłeś (w dobrej wierze) i kilometr za bramką nagle musisz bujać się "50" po jednym pasie to sorry, Twój problem. Jakże to polskie, byle tylko złoić klienta ;-)

Data: 2009-05-20 08:47:40
Autor: Massai
Robert_J wrote:

> [...]

za bramką nagle musisz bujać się "50" po jednym pasie to sorry, Twój
problem. Jakże to polskie, byle tylko złoić klienta ;-)

We Włoszech sa płatne autostrady, i to dość drogie.
Przejechałem odcinek 150 km, za który bym zapłacił zdaje się z 15 euro.
tyle że pod koniec było zwężenie i postałem 20 minut.
Na bramkach mi powiedzieli że nic nie płacę, właśnie ze wzgledu na to
zwężenie.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-05-20 10:32:54
Autor: Usrobo
Robert_J pisze:
[...]

a mnie doszly słuchy ze te remonty są specjalnie robione

bo

za remontowane drogi nie placi się do Panstwa podatków czy koncesji

tak wiec od nas kasują a do budrzetu nie płącą .....

tak słyszałem, nie wiem czy to prawda

michal

Data: 2009-05-20 10:33:45
Autor: Usrobo
Płacisz za przejazd po A4? Prze czytaj...
Usrobo pisze:

tak wiec od nas kasują a do budżetu nie płącą .....

sorry za za ort ;/

Data: 2009-05-20 10:59:00
Autor: J.F.
Użytkownik "Usrobo" <usrobo@op.pl> napisał w wiadomości news:gv0f7m$9if$1news.onet.pl...
[...]

Mozliwe, szczegolnie jesli jest na tym jakis zysk z VAT, albo remont robi macierzysta firma Stalexport po dobre cenie i bez kar umownych :-)

Z tym ze .. jakby kompletnie nie remontowali, to tez by bylo zle.

J.

Data: 2009-05-20 15:06:15
Autor: Robert_J
Płacisz za przejazd po A4? Przeczytaj...
a mnie doszly słuchy ze te remonty są specjalnie robione
bo
za remontowane drogi nie placi się do Panstwa podatków czy koncesji

W tym skretyniałym do szczętu kraju wszystko jest możliwe ;-)

Data: 2009-05-20 16:49:47
Autor: cztery
Płacisz za przejazd po A4? Przeczytaj...
A autostrada ma swoją definicję, której nie będę przytaczał.

Przytocz. Okaze sie dlaczego nie masz racji :-)

Data: 2009-05-20 11:17:20
Autor: AL
Usrobo pisze:
WW pisze:
Icek pisze:
[...]

no ale co z tego, jezeli (jechalem A4 z 2 tygodnie temu) 2/3 pseudo
autostrady prowadzona jest jednym pasem, na ktorym tempo wytycza
pierwsza ciezarowka na czele 'konwoju' - nierzadko 50 km/h.

Nie po to placisz za autostrade by jechac 50km/h - na drogach
alternatywnych jedziesz szybciej.

Problem nr 2.
- na A4 (pewnie na innych rowniez pseudo-autostradach w PL) jak
dojedziesz do bramek i okaze sie, ze:
a/ nie masz jednak ochoty jechac autostrada (np. pomyliles zjazdy - jest
teraz sporo remontow i oznaczenia nie zawsze sa czytelne dla jadacych
tam pierwszy raz /*)
b/ zapomniales portfela, a karta placic nie mozna

NIE MA mozliwosci zawrocenia przed bramkami.

Jezdzac ostatniego roku po HR i Sloweni - wielokrotnie zdazalo mi sie
zawracac przed bramkami jak pomylilem droge czy zjazd.
Czy to taki problem zaaplikowac taki standard rowniez w PL?
(a tak nakazuja jazde autostrada i nawet jesli za 20km zjedziesz
pierwszym zjazdem by wrocic - to te min. pol oplaty i tak MUSISZ
zaplacic - to mozna by podciagnac pod 'wyludzenie')

/* mialem raz taki przypadek w PL
znaczek autostrady pojawil sie dopiero na zjezdzie na nia (przed nie
bylo - jedynie miejscowosc).  Wycofac sie nie ma jak - musisz te 2-3km
dokulac sie do bramek - zawrotki przed bramkami nie ma.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-05-20 12:40:26
Autor: Icek
[...]

proste rozwiazanie. Ustawowy zakaz pobierania oplat za autostrade, ktora na
wiecej niz 1% swojej dlugosci ma ograniczenie do predkosci nizszej niz
110km/h lub majacej mniej mniz 2 jezdnie po 2 pelne pasy.

Wiesz ile trwalby remont takiej autostrady ? WWyrobiliby sie w 3 miesiace.
Pracowaliby 24h/dobe i nie byloby problemu.

Icek

Data: 2009-05-20 11:20:57
Autor: ania
Płacisz za przejazd po A4? Przeczytaj...

Użytkownik "AL"

b/ zapomniales portfela, a karta placic nie mozna

tutaj sie nie zgodze:-)
na A4 katowice-krakow mozna placic

NIE MA mozliwosci zawrocenia przed bramkami.

ale z tym sie nie spotkalam w krajach, gdzie sa platne autostrady, z tym ze jezdzilam tylko troszke we wloszech i na poludniu francji

najsmieszniejsze jest to, ze faktycznie sa momenty kiedy szybciej jedzie sie droga alternatywna, chociaz tez nie zawsze (trzeba byc jasnowidzem, zeby przewidziec, czy na zwezeniu jest korek czy go nie ma, i do tego powinny byc wykorzystane tablice swietlne informujace o korkach - takie cuda widzialam we wloszech:-), mozna bylo wczesniej opuscic droge, jesli nie chcialo sie przypadkiem utknac)

ps u nas sa tablice swietlne, ale informauja tylko o tym, zeby zwolnic, bo jest kontrola radarowa:-))))))))))))))

--
ania

Data: 2009-05-20 12:41:37
Autor: Gabriel'Varius'
[...]

Tak jestjak sie jedzie np. z Jaworzna do Krakowa przez Tzrebinie, Krzeszowice czyli stara DK 79. jest szybciej niz A4 a za "bramkowe" 2x6,50 mozna zaplacic za parking albo kupic sobie piwko :-) A ponadto karajobraz za oknem sie zmienia :-)

ps u nas sa tablice swietlne, ale informauja tylko o tym, zeby zwolnic, bo jest kontrola radarowa:-))))))))))))))
Czasem jeszcze jest wyswietlana temperatura oraz "uwaga slisko" :-)

        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- --
                Oskar Wilde

Data: 2009-05-20 13:16:02
Autor: Icek
Płacisz za przejazd po A4? Przeczytaj...
Czasem jeszcze jest wyswietlana temperatura oraz "uwaga slisko" :-)
pozdrawiam

no to jak na inwestycje za pewnie conajmniej pare milionow to kozak te
komunikaty.

Mi sie tylko wyswietla ograniczenie do 130, raz chyba widzialem cos innego.

Icek

Data: 2009-05-20 16:33:14
Autor: Krenauer
Płacisz za przejazd po A4? Przeczytaj. ..
On Wed, 20 May 2009 12:41:37 +0200, Gabriel'Varius'
<gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Chyba dawno tędy nie jechałeś. W czasie dnia najszybciej od Jaworzna do Krakowa,
to w Byczynie walić na Balin, później w Chrzanowie znowu na Balice. Zamknięty
jest teraz pierwszy zjazd na Chrzanów z A4 i remontowane jest rondo w trakcie
dróg 79 i 933, więc korki na A4 czasem sięgają po horyzont. Od drugiego zjazdu
na Chrzanów (już czynny, ale zamknęli drugi wjazd na Kraków) możesz jechać aż do
Balic, albo skorzystać z wyjazdu w Nieporazie. Stąd do Krakowa w obie strony
trasa "widokowa" i od celu jazdy zależy, którędy komu po drodze.

Data: 2009-05-20 20:52:15
Autor: Gabriel'Varius'
[...]

Przeczytaj jeszcze raz co ja napisalem i porownaj z tym co Ty napisales :-) Mieszkam w Jaworznie i smigam do Krakowa kilka razy w miesiacu wiec wiem co pisze tylko nie jestem pewny czy ty aby na peno dobrze przeczytales i zrozumiales to co ja napisalem :-)

        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- --
   Oskar Wilde

Data: 2009-05-20 23:14:42
Autor: Krenauer
Płacisz za przejazd po A4? Przeczytaj. ..
On Wed, 20 May 2009 20:52:15 +0200, Gabriel'Varius' <gglab@poczta.onet.pl>
wrote:

[...]
O.K. Każdy może coś źle zrozumieć (ja mieszkam w Chrzanowie  prawie 40 lat). No
ale jak się teraz jeździ w tym mieście i  korzysta z uslug tej zgrai od
autostrady dzień w dzień (autostradowa obwodnica) i widzi się kierunek, w którym
to wszystko zmierza, to się można wkurzyć...

Data: 2009-05-21 09:59:40
Autor: Krenauer
wrote:

[...]
Ja tylko podałem usprawnioną wersję objazdu tego odcinka A4. Bo stoi się teraz
zarówno na A4, jak i na DK 79 na wjeździe do Chrzanowa. Tak dla informacji - w
Zabierzowie w tym miesiącu 3 razy widziałem, jak miśki zapełniają budki
fotoradarów - więc przestały być tylko straszakami.

Data: 2009-05-20 22:59:15
Autor: ania
Płacisz za przejazd po A4? Przeczytaj...

Użytkownik "Gabriel'Varius'"

[...]

nie jest tak dobrze, dzisiaj popelnilam blad i moje jasnowidzenie mozna o kant stolu robic
droga jest nieprzejezdna, caly czas korek, do tego ruch wahadlowy w krzeszowicach, bo remontuja wiadukt

Czasem jeszcze jest wyswietlana temperatura oraz "uwaga slisko" :-)
a no tak, zapomnialam, ze jak snieg spadnie to jedyna nieodsniezona droga w ciagu 3 maja w katowicach a opolska w krakowie, to platny odcinek autostrady
i pozostawie to juz bez komenatrza

--
ania

Data: 2009-05-20 10:38:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnh17cdq.ubn.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
[...]

Jak sami pisza nie jest przelomowy.

Czy mi sie wydaje czy cos przeklamali i sprawa jest starsza niz   7 września 2007 roku, a od pierwszego wypadku ustawiono stosowne tablice informacyjne.

I kierowcy maja wolny wybor - placic 6.50 i jechac autostrada z czestymi ograniczeniami do 80, czy nie placic i jechac przez Olkusz z czestymi ograniczeniami do 70 .. czy nawet 50 ? Lub jechac przez Zator, ale wtedy to juz 40 :-)

Przelomowe moze byc to:

W sprawie opłat na autostradzie bezskutecznie interweniował już Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W kwietniu 2008 roku nałożył na Stalexport Autostradę Małopolską 1,3 mln zł kary. Stalexport odwołał się od tej decyzji, a sprawa wciąż czeka na rozpatrzenie w sądzie.

J.

Data: 2009-05-20 10:46:03
Autor: IYIS
[...]

Mają wybór o ile PRZED wjazdem na autostradę jest informacja
o remontach i ograniczeniach.

IYIS

Data: 2009-05-20 09:49:23
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 20 May 2009 10:46:03 +0200, IYIS napisał(a):

Mają wybór o ile PRZED wjazdem na autostradę jest informacja
o remontach i ograniczeniach.

Nie mają wyboru - nie ma innej drogi o podobnym standardzie. Na skutek
zresztą umów poczynionych przy budowie tej właśnie drogi - mówiły one, że w
określonej odległości od A4 nie mogą powstać drogi o podobnym standardzie
ani też standard innych dróg nie może być podniesiony.
Klient więc NIE MA wyboru i musi zapłacić pełną opłatę za
niepełnowartościowy towar/usługę co jest sprzeczne z prawem

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-20 10:50:32
Autor: zkruk [Lodz]
J.F. wrote:

[...]

ja dowiedziałem się o remoncie 2km przed bramkami - jak stanąłem w korku na jeszcze darmowej autostradzie...
nie wiem jaki miałem wybór - ale przepisy mówią, że na autostradzie jechać pod prąd nie można...
więc musiałem oddstać 50 min do kasy - by potem jechać 12km na zwężcce

Data: 2009-05-20 15:31:15
Autor: zkruk [Lodz]
Płacisz za przejazd po A4? Przeczytaj...
Krzysiek Kielczewski wrote:

BTW: a ile trwa już remont A4?

Data: 2009-05-20 19:30:54
Autor: =Marcos=
Płacisz za przejazd po A4? Przeczytaj...
BTW: a ile trwa już remont A4?

Będzie trwał bez końca, bo teraz zaczynają wymieniać to co wymienili na początku remontu kilka lat wstecz.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

Płacisz za przejazd po A4? Przeczytaj...