P艂atne autostrady ...

Data: 2013-11-11 11:34:05
Autor: John Ko艂alsky
P艂atne autostrady ...
... w Niemczech

http://moto.wp.pl/kat,92714,title,Niemcy-wprowadza-oplaty-za-autostrady,wid,16150010,wiadomosc.html (reklamy)

"Niemieccy rz膮dz膮cy wr贸cili do pomys艂u wprowadzenia op艂at za jazd臋 autostradami. Roczna winieta ma kosztowa膰 100 euro, ale w praktyce jazda po Niemczech b臋dzie tak kosztowna jedynie dla cudzoziemc贸w. Nasi zachodni s膮siedzi wpadli na pomys艂 jak obej艣膰 unijne przepisy zabraniaj膮ce dyskryminuj膮cych przepis贸w.

Niemcy posiadaj膮 najbardziej rozbudowan膮 sie膰 autostrad znan膮 z braku limit贸w pr臋dko艣ci na wielu jej odcinkach. To w艂a艣nie tym wysokiej jako艣ci drogom zawdzi臋czaj膮 rozw贸j gospodarki. ..."

Rozw贸j gospodarki !!!

Czy zap艂aciliby艣cie 100z艂 rocznie za winiet臋 ? Oczywi艣cie w Niemczech bo przecie偶 sami nie b臋dziemy si臋 opodatkowywali. No chyba, 偶e chcecie...

Data: 2013-11-11 12:11:19
Autor: sqlwiel
P艂atne autostrady ...
W dniu 2013-11-11 11:34, John Ko艂alsky pisze:

[...]

A dlaczego mam za to p艂aci膰?
Skoro autostrady wystymuluj膮 gospodark臋, do bud偶etu wp艂ynie wi臋cej pieni臋dzy z podatk贸w, to banda zwana rz膮dem zgarnie 艣mietank臋 a mnie si臋 nic nie zwr贸ci.
Jak rz膮d chce zarobi膰, to niech najpierw sam zainwestuje ;)
(Niewa偶ne, czy polski, czy niemiecki - jedna banda.)

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-11 20:17:31
Autor: ToMasz
P艂atne autostrady ...

A dlaczego mam za to p艂aci膰?
Skoro autostrady wystymuluj膮 gospodark臋, do bud偶etu wp艂ynie wi臋cej
pieni臋dzy z podatk贸w, to banda zwana rz膮dem zgarnie 艣mietank臋

Teraz przeczytaj co napisa艂e艣, ale pos艂uchaj sam siebie. RZ膭D niczego dla SIEBIE nie zgarnie. To co otrzyma od p艂atnik贸w, to przeka偶e obibokom, leniom i nierobom. Je艣li taki "element" b臋dzie istnia艂, b臋dziemy na niego 艂o偶yli w podatkach i innych ukrytych op艂atach. Tak czy inaczej ZAP艁ACIMY. Zag艂osujesz w taki spos贸b aby ilo艣膰 os贸b kt贸re tutaj nazwa艂em "elementem" by艂a redukowana? W膮tpie
ToMasz

Data: 2013-11-12 00:26:20
Autor: RadoslawF
P砤tne autostrady ...
Dnia 2013-11-11 20:17, U縴tkownik ToMasz napisa:

A dlaczego mam za to p砤ci?
Skoro autostrady wystymuluj gospodark, do bud縠tu wp硑nie wi阠ej
pieni阣zy z podatk體, to banda zwana rz眃em zgarnie 秏ietank

Teraz przeczytaj co napisa砮, ale pos硊chaj sam siebie. RZ niczego dla SIEBIE nie zgarnie. To co otrzyma od p砤tnik體, to przeka縠

Publiczne pieni眃ze wydane w krety駍ki spos骲 z wykorzystaniem
firm szwagr體 i innych pociotk體 te si nie kwalifikuje jako
zagarni阠ie dla siebie ?

Pozdrawiam

Data: 2013-12-01 18:12:13
Autor: John Ko砤lsky
P砤tne autostrady ...

U縴tkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

[...]

Ale nie musi by dla krewnych. Czy Wy nie rozumiecie, 縠 te darmowe drogi to nale勘 nam si jak psu buda ?

Data: 2013-11-12 07:34:55
Autor: sqlwiel
P艂atne autostrady ...
W dniu 2013-11-11 20:17, ToMasz pisze:

[...]

No nie 偶artuj... Dawno si臋 tak nie u艣mia艂em.
Nie dla siebie? No - mo偶e. Je艣li dla pociotk贸w, szwagr贸w, synowych, to nie jest "dla siebie", to mo偶e nie dla siebie, faktycznie.

[...]

Ale偶 - jak najbardziej. Zaprzestanie 艂o偶enia na "element" radykalnie zredukuje ilo艣膰 tego偶 "elementu". Zr贸bmy na pocz膮tek eksperyment z likwidacj膮 zasi艂k贸w (ale i urz臋d贸w!) dla bezrobotnych. Ale wtedy znacz膮c膮 spadnie poparcie dla tego "rz膮du", bo przeciez element, kt贸ry nic nie tworzy, nie 艂o偶y, nie p艂aci - wszak G艁OSUJE!

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-12 10:33:03
Autor: lublex
P艂atne autostrady ...
No Tomasz, no odezwij si臋...
Prosz臋.

pozdr
lublex

Data: 2013-12-01 18:09:16
Autor: John Ko艂alsky
P艂atne autostrady ...

U偶ytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>

[...]

To pisz do nich. Co si臋 b臋dziesz :-)

Data: 2013-11-11 12:17:27
Autor: J.F.
Platne autostrady ..
Dnia Mon, 11 Nov 2013 11:34:05 +0100, John Ko砤lsky napisa(a):
.. w Niemczech
http://moto.wp.pl/kat,92714,title,Niemcy-wprowadza-oplaty-za-autostrady,wid,16150010,wiadomosc.html "Niemieccy rz眃z眂y wr骳ili do pomys硊 wprowadzenia op砤t za jazd autostradami. Roczna winieta ma kosztowa 100 euro, ale w praktyce jazda po Niemczech b阣zie tak kosztowna jedynie dla cudzoziemc體. Nasi zachodni s眘iedzi wpadli na pomys jak obej舵 unijne przepisy zabraniaj眂e dyskryminuj眂ych przepis體."
Czy zap砤ciliby禼ie 100z rocznie za winiet ? Oczywi禼ie w Niemczech bo przecie sami nie b阣ziemy si opodatkowywali. No chyba, 縠 chcecie...

A bede mial inne wyjscie ? No chyba ze ich KE skaze, i skonczy sie jak
w Austrii i Czechach - tygodniowa winietka 10 euro, miesieczna 20
euro.

W kraju tez bym zaplacil ... bo ja z tych autostrad jednak dosc czesto
korzystam. Ale tu pretensje do niejakiego Pola i troche do siebie. On chcial
oplat z gory, przed wybudowaniem autostrad, rodacy powiedzieli NIE, no
i mamy bramki. Ostatnio czekalem na A4 ze 20 minut. Jazda autostrada stracila sens.

Ale 5 mln pojazdow (bo reszta powie ze zaplaci jak im autostrade
zbuduja) po 100zl to tylko pol miliarda. Autostradowa obwodnica
Wroclawia kosztowala 3. Akcyzy z paliw splywa jakies 15mld ... wiec
czy warto sie o te pol upominac ? J.

P.S. Najdluzsze schody Europy ciagle istnieja. Sie skrocily, ale od
Olszyny do Krzywej ciagle ta sama hitlerowska droga (w druga strone
juz nowa). Po ostatnim przejezdzie ... ma ktos pomysl jak wystapic do
ministerstwa o zwrot oplat, albo odszkodowanie za ponadnormatywne
zuzycie samochodu ? Ech, jakby tak przyjechala jakas unijna komisja
ocenic zasadnosc wniosku ... to by pewnie podwoila odszkodowanie :-)

Data: 2013-11-11 13:39:13
Autor: Artur Ma秎眊
Platne autostrady ..
W dniu 2013-11-11 12:17, J.F. pisze:
[...]

KE ich nie ska縠, poniewa wszystko jest zgodnie z przepisami itd.
Nie mam pod r阫a materia硊 szczeg蟪owego (a nie wiersz體ki), kt髍y
to do舵 jasno przedstawia, ale ju wcze秐iej o to zadbali.

i skonczy sie jak
w Austrii i Czechach - tygodniowa winietka 10 euro, miesieczna 20
euro.

W Austrii s 10 dniowe, 2 miesi阠zne i roczne (ostanie ceny to 8.3/24.20
/80,60 EUR), w Czechach 10 dniowe, miesi阠zne i roczne (310/440/1500
CZK, co daje w EURO ~11/16/55.

W kraju tez bym zaplacil ... bo ja z tych autostrad jednak dosc czesto
korzystam.

Tez bym ch阾nie tak p砤ci, poniewa to zdecydowanie taniej ni
obecne op砤ty co punkt. No, ale jest jak jest. Wycieczka DC - Pozna
i z powrotem to jakie 30 EUR za same autostrady, DC - Gda駍k ~35 :)

Ale tu pretensje do niejakiego Pola i troche do siebie. On chcial
oplat z gory, przed wybudowaniem autostrad, rodacy powiedzieli NIE, no
i mamy bramki.

Sam widzisz :)

Ostatnio czekalem na A4 ze 20 minut. Jazda autostrada stracila sens.

Korki na autostradach s rzecz wcale nie tak rzadko spotykan.
P髃i w Polsce nie stworz jakiego sensownego systemu do automatycznego
p砤cenia 'wsz阣zie' to korki na bramkach skutecznie wiele os骲
wyleczy z ch阠i jazdy autostrad:>

Data: 2013-11-11 13:58:24
Autor: J.F.
Platne autostrady ..
Dnia Mon, 11 Nov 2013 13:39:13 +0100, Artur Ma秎眊 napisa(a):
[...]

Winietki dla wszystkich - tak. Rownoczesna obnizka podatku drogowego - tez. Tylko roczne winietki po 100 euro - niekoniecznie.

[...]

Prywatne. Wycieczka Wroclaw-Gliwice to 16zl, cena w miare przyzwoita, powrot
drugie tyle ... i jak ktos jedzie w tamta strone trzy razy w roku, to
roczna winietka za 100zl jest tak sobie oplacalna.

[...]

Jak widac - nie wyleczylo. Te korki sa jednak zbyt rzadkie :-)

J.

Data: 2013-11-11 14:20:28
Autor: Artur Ma秎眊
Platne autostrady ..
W dniu 2013-11-11 13:58, J.F. pisze:
[...]

LOL - poniewa dro縮ze o 20 EUR ni w Austrii?

Tez bym ch阾nie tak p砤ci, poniewa to zdecydowanie taniej ni
obecne op砤ty co punkt. No, ale jest jak jest. Wycieczka DC - Pozna
i z powrotem to jakie 30 EUR za same autostrady, DC - Gda駍k ~35 :)

Prywatne.

A co za r罂nica? Na konkretnej trasie s takie op砤ty i tyle.

Wycieczka Wroclaw-Gliwice to 16zl, cena w miare przyzwoita, powrot
drugie tyle ... i jak ktos jedzie w tamta strone trzy razy w roku, to
roczna winietka za 100zl jest tak sobie oplacalna.

O masz, jak zwykle p砤cze - oczywi禼ie poza tymi 3 razami nie skorzysta
z takich dr骻 i b阣zie liczy r罂nic 2 piw. Zapomnia砮 te o wy縮zych
kosztach paliwa na autostradzie. Jak nie pasuje to niech nie kupuje
winiety i czo砱a si kraj體kami - wyjdzie zdecydowanie taniej i jeszcze
po丑wk szwagrowi postawi:>

Data: 2013-11-16 15:02:31
Autor: J.F.
Platne autostrady ..
Dnia Mon, 11 Nov 2013 14:20:28 +0100, Artur Ma秎眊 napisa(a):
[...]

Nie, bo "tylko roczne".

[...]

Autostrada prywatna, to musi sie zwrocic i jeszcze dac zarobic, a nie
przyniesc drobne dodatkowe wplywy do budzetu.

Wycieczka Wroclaw-Gliwice to 16zl, cena w miare przyzwoita, powrot
drugie tyle ... i jak ktos jedzie w tamta strone trzy razy w roku, to
roczna winietka za 100zl jest tak sobie oplacalna.
O masz, jak zwykle p砤cze

Ja tylko mowie jak jest :-)

- oczywi禼ie poza tymi 3 razami nie skorzysta
z takich dr骻 i b阣zie liczy r罂nic 2 piw.

Moze i skorzysta, ale nakrotki odcinek to tylko 2.50 :-)

No chyba ze po drodze zaplaci 500 :-P

J.

Data: 2013-11-16 15:18:24
Autor: Artur Ma秎眊
Platne autostrady ..
W dniu 2013-11-16 15:02, J.F. pisze:
[...]

Aaaa, o to ci chodzi硂 - gdybym ja mia tak dos硂wnie traktowa
doniesienia pismak體, to bym zim w klapkach chodzi.
Poka 紃骴硂, kt髍e m體i tylko o rocznych winietkach.

Data: 2013-11-11 15:43:31
Autor: Axel
Platne autostrady ..

"Artur Ma秎眊"  wrote in message news:5280cff3$0$2295$65785112news.neostrada.pl...

Tez bym ch阾nie tak p砤ci, poniewa to zdecydowanie taniej ni
obecne op砤ty co punkt. No, ale jest jak jest. Wycieczka DC - Pozna
i z powrotem to jakie 30 EUR za same autostrady,

Z DC do granicy - 76 z (o ile dobrze pami阾am, w sierpniu jecha砮m), ale nast阷ne bramki ju stawiali - na odcinku bli縮zym DC.

[...]

Pani na bramce by硂 mocno zdziwiona, o co mam pretensje, jak jej powiedzia砮m, 縠 to niedopuszczalne, 縠by sta w kolejce na bramkach o godzinie 11 rano w niedziel, przy ca砶owicie pustej autostradzie.

--
Axel

Data: 2013-11-11 06:55:52
Autor: kogutek444
Platne autostrady ..
W dniu poniedzia砮k, 11 listopada 2013 15:43:31 UTC+1 u縴tkownik Axel napisa:
> [...]

Pani na bramce by硂 mocno zdziwiona, o co mam pretensje, jak jej powiedzia砮m, 縠 to niedopuszczalne, 縠by sta w kolejce na bramkach o godzinie 11 rano w niedziel, przy ca砶owicie pustej autostradzie.

A co ta pani winna 縠 j wkurwia砮. Pracuje na umow zlecenie albo za najni縮z mo縧iw pensj. Odpowiada w砤sn kas jak si pomyli. Napiwku w 縴ciu nie dostanie. Ona tych co j zatrudniaj by w砤snor阠znie zar縩瓿a ale ma dziecko do wykarmienia.

Data: 2013-11-11 16:22:03
Autor: Artur Ma秎眊
Platne autostrady ..
W dniu 2013-11-11 15:43, Axel pisze:
"Artur Ma秎眊"  wrote:

[...]

W konfrontacji ze 100z za ca硑 rok na wszystkich to wygl眃a zabawnie :)

[...]

No ale co od niej chcesz? Taki system wprowadzono, taki 'dzia砤',
ona tam tylko pracuje. Ma by podobno lepiej :>

Data: 2013-11-12 05:00:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Platne autostrady ..
IMHO propozycja nie przejdzie;

jak sie spojrzy dokladnie w kwity to wychodzi finansowy bezsens tej operacji, tylko 5% aut poruszajacych sie po niemieckich drogach ma obce rejestracje, planowane przychody od 260 do 700 mln euro, koszta (nazwijmy to operacyjne) pochlona co najmniej 20% przychodow, marna kasa jesli zestawi sie to z 53 miliardami euro, ktore wplywaja corocznie z podatku od paliw i KFZ Steuer a z ktorych TYLKO 17 miliardow przeznaczonych jest na utrzymanie ... propagandowa zagrywka CSU w ramach targow koalicyjnych przed utworzeniem rzadu i tyle P.

Data: 2013-12-01 17:59:44
Autor: John Ko艂alsky
Platne autostrady ..

U偶ytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com>

[...]

Za co Niemcy buduj膮 te drogi, 偶e mog膮 sobie pozwoli膰 na je偶d偶enie po nich ?

Data: 2013-11-16 12:30:05
Autor: Mirek Ptak
Platne autostrady ..
Dnia 2013-11-11 12:17, *J.F.* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:
P.S. Najdluzsze schody Europy ciagle istnieja. Sie skrocily, ale od
Olszyny do Krzywej ciagle ta sama hitlerowska droga (w druga strone
juz nowa).

Najd硊縮ze schody s teraz teraz w Czechach - przynajmniej tak mi opowiada znajomy anglik, kt髍y ostatnio wybra si do Ostrawy odwo勘c swojego Triumpha do malowania :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2013-11-16 15:50:10
Autor: RoMan Mandziejewicz
Platne autostrady ..
Hello Mirek,

Saturday, November 16, 2013, 12:30:05 PM, you wrote:

[...]

Schody na dziurostradzie do Pragi to koszmar :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-16 15:49:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
Platne autostrady ..
Hello J.F.,

[...]

P.S. Najdluzsze schody Europy ciagle istnieja. Sie skrocily, ale od
Olszyny do Krzywej ciagle ta sama hitlerowska droga (w druga strone
juz nowa).

Do Krzy縪wej, nie do Krzywej. Skr骳ili o 10km.

[...]

Jak jad do I硂wy, to wol wraca dziuraw 296 do A4 ni 18 prosto.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-12-01 18:13:12
Autor: John Ko砤lsky
Platne autostrady ..

U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

M骻砨y np zosta rezydentem w Niemczech :-)

Data: 2013-12-01 19:18:56
Autor: J.F.
Platne autostrady ..
Dnia Sun, 1 Dec 2013 18:13:12 +0100, John Ko砤lsky napisa(a):
[...]

I zamiast 100 zl winiety zaplacic 100 euro podatku drogowego ? O innych podatkach nie wspominajac ... no ale jak mi kiedys urzad
dopieknie, to kto wie :-)

J.

P艂atne autostrady ...