PÅ‚atne sms nr 60568 na karcie sim z inte rnetem mobilnym

Data: 2014-07-10 17:32:49
Autor: xbartx
PÅ‚atne sms nr 60568 na karcie sim z inte rnetem mobilnym

Dzisiaj dostałem rachunek za internet mobilny (T-mobile) gdzie widnieje kwota 80 zł za sms premium z nr 60568. Zastanawiam się jak możliwe jest zapisanie się na jakiś sms płatny/premium przy internecie mobilnym, gdzie karta sim jest w modemie usb, który wpięty jest do routera (OpenWRT). Rozumiem, że być może jakiś użytkownik za routerem wszedł na jakąś stronę i coś kliknął ale przecież zrobił to z tabletu lub laptopa w którym żadnej karty ani modemu nie było. Była on jedynie tylko w modemie wpiętym do routera. O ile mi wiadomo raczej nie możliwe jest (aczkolwiek mogę się mylić) uzyskanie nr karty sim od internetu mobilnego w takim przypadku.
Wyciągnąłem kartę sim z modemu/routera i włożyłem do telefonu. Po chwili przyszły 4 smsy od nadawcy WIN z linkiem do ściągnięcia jakiegoś mp3. Linki wyglądają tak:

sonxxie.com / content / 06_Know_Your_Enemy.mp3 albo 06_Heavy_Cross.mp3

na bilingu wyglÄ…da to tak:
"SMS WIN 60568 M"
więc się zgadza. Pytanie tylko jak to możliwe, że otrzymywanie tych smsów zostało włączone?

Xenocide

Data: 2014-07-10 20:47:47
Autor: the_foe
W dniu 2014-07-10 17:32, xbartx pisze:

[...]
Linki wyglÄ…dajÄ… tak:

[...]

http://forumprawne.org/nowe-technologie/398266-smsy-premium-sim-w-routerze-operator-domaga-sie-oplaty-za-niedostarczone-smsy.html

jakis scum, operator ma najwyrazniej to gdzies. Wyłącz uslugi premium.

--
@foe_pl

Data: 2014-07-11 06:55:34
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:lpmn4h$n9k$1news.dialog.net.pl...
[...]

I złóż zawiadomienie o oszustwie. Bo tego SMS-a nie mogło być, a operator musi o tym wiedzieć.

Data: 2014-07-11 19:17:44
Autor: the_foe
W dniu 2014-07-11 06:55, Robert Tomasik pisze:
[...]

nie są tacy głupi. Formalnie T-mobile nie oferuje sms premium. Nie znajdziesz na ich stronie regulaminu, bo wg nich to nie oni to oferują tylko inne firmy - oni tylko udostepniaja narzędzie. Po prostu udają, ze nie są stroną.

--
@foe_pl

Data: 2014-07-11 21:15:06
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:lpp67n$sbv$1news.dialog.net.pl...
[...]

Ale jakaś firma obciążenie wysyła przecież. Ja nie pisałem, by ścigać T-Mobile.

Inna sprawa, że konsekwencją takiego zawiadomienia powinna być reklamacja faktury u operatora z dołączonym zaświadczeniem o zawiadomieniu o przestępstwie. Jesli nawet w konsekencji postępowanie zakończyłonby sie niewykryciem sparwcy, to otwiera się roszczenie cywilne do operatora, który czerpie korzyść z cudzego przestęstwo. Na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że to powinno wstudzić zapały operatorów na takie łatwe pieniądze.

Data: 2014-07-11 22:46:13
Autor: J.F.
PÅ‚atne sms nr 60568 na karcie sim z internetem mobilnym
Użytkownik "xbartx"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Hm, co by zlego nie napisac o takich naciagaczach, to raczej nie aktywuja uslug bez zatwierdzenia ze strony klienta.
Raczej naciagaja na, niekoniecznie calkiem swiadome, wlaczenie samodzielne.

Wymaga to wyslania lub podania hasla z odebranego SMS.

OpenWRT z tego co widze potrafi obsluzyc SMS - moze ktos Ci sie wlamal do routera, albo nie ustawiles hasla ?
Czy wrecz jakis gateway zainstalowales/zezwoliles ?

To chyba nie jest jedyna mozliwosc
http://h-wrt.com/en/doc/gsm

Poznanie numeru wlasnego ... najprosciej wyslac sms, nie masz jakiegos na billingu ?
A moze logi routera obejrzec ?

Hm, numer prowadzi do Mobilteka, a oni
http://www.mobiltek.pl/rozwiazania/uslugi-sms-mms/billing-mt/

-przez WAP Opt-in (tzw. WAP billing) – użytkownik korzystający z internetu mobilnego, rejestruje się do subskrypcji przez kliknięcie w odpowiedni link (nie jest wymagane wysłanie SMSa ani wprowadzanie PINu), metoda dostępna w sieciach: Orange, Play, Plus i T-Mobile

W zasadzie to jest jeszcze mozliwosc ze jakis zlosliwiec wpisal losowe haslo i przypadkiem trafil.
A nie wsadzales karty wczesniej do jakiegos telefonu ?

Albo ze z powodu calkiem niecelowego bledu ich serwer cos zle zarejestrowal. Czy np cos sie pomylilo miedzy roznymi krajami.

Mozliwosci jak widac sporo ... chyba czas sobie wyrobic nawyk blokowania wszelkich uslug platnych na wszystkich kartach ...

J.

Data: 2014-07-13 08:40:58
Autor: DanW
PÅ‚atne sms nr 60568 na karcie sim z i nternetem mobilnym

Mozliwosci jak widac sporo ... chyba czas sobie wyrobic nawyk blokowania
wszelkich uslug platnych na wszystkich kartach ...

J.

To jedyna skuteczna metoda. Niestety operator będzie szedł w zaparte, a Ty nie będziesz w stanie udowodnić tego, że nie włożyłeś karty SIM do jakiegoś telefonu i sam nie aktywowałeś tego.

Widziałem takie strony, rzekomo można namierzyć nr telefonu. Oczywiście to oszustwo ale tam się wpisuje własny numer, a później przychodzą SMS Premium. Co się stanie jeśli wpiszemy tam inny numer telefonu? można w ten sposób narazić kogoś na koszty?
Pozdrawiam Dan

Data: 2014-07-13 10:38:00
Autor: J.F.
PÅ‚atne sms nr 60568 na karcie sim z i nternetem mobilnym
Dnia Sun, 13 Jul 2014 08:40:58 +0200, DanW napisa³(a):
Mozliwosci jak widac sporo ... chyba czas sobie wyrobic nawyk blokowania
wszelkich uslug platnych na wszystkich kartach ...

To jedyna skuteczna metoda. Niestety operator bêdzie szed³ w zaparte, a Ty nie bêdziesz w stanie udowodniæ tego, ¿e nie w³o¿y³e¶ karty SIM do jakiego¶ telefonu i sam nie aktywowa³e¶ tego.

Ogolnie - duzo rzeczy moze byc aktywowane poza operatorem, i zazwyczaj
jest.  Ale operator wcale o klientow nie dba i bardzo chetnie umywa rece - co
sie dziwic, w koncu ma z tego 50% czy wiecej :-)

Widzia³em takie strony, rzekomo mo¿na namierzyæ nr telefonu. Oczywi¶cie to oszustwo ale tam siê wpisuje w³asny numer, a pó¼niej przychodz± SMS Premium. Co siê stanie je¶li wpiszemy tam inny numer telefonu? mo¿na w ten sposób naraziæ kogo¶ na koszty?

Zazwyczaj jest tak, ze najpierw przychodzi sms z jednorazowym haslem
do wpisania na stronie. Sprawa o tyle czysta, ze jak ktos taki
dostanie, to nawet nie wie gdzie go wpisac, wiec przypadkiem nie
aktywuje.

Ale tez operator nie ma nad tym kontroli, wiec uslugodawca moze
wlaczyc samodzielnie i twierdzic ze potwierdzenie otrzymal.

J.

Data: 2014-07-14 21:54:41
Autor: xbartx
P³atne sms nr 60568 na karcie sim z internetem mobilnym
W dniu 13.07.2014 10:38, J.F. pisze:

[...]

Ten mój internet mobilny by³ u¿ywany tylko w routerze i nigdzie wiêcej. Kartê SIM w³o¿y³em do telefonu tylko raz jak ostatnio dosta³em biling z tymi SMSami. Nie ma mo¿liwo¶ci aby sms z has³em zosta³ odebrany na routerze. Dostêp do router jest z zewn±trz zablokowany a soft w miarê na bie¿±co aktualizowany, tak¿e ciê¿ko mi powiedzieæ jak to mo¿liwe, ¿e akurat ten mój nr zosta³ gdzie¶ tam zapisany jako¶ tam. Zobaczymy co powie operator.

Xenocide

PÅ‚atne sms nr 60568 na karcie sim z inte rnetem mobilnym