Płatność blik i moĹźliwość anulowQ1|AŠâjÚڞƤr8ˇ

Data: 2021-05-10 01:08:46
Autor: Alf/red/
Płatność blik i moĹźliwość anulowQ1|AŠâjÚڞƤr8ˇ
W dniu 09.05.2021 o 22:21, Robert Wicik pisze:
Po tygodniu zorientowaliśmy się, że ani strona sklepu ani e-mail nie istnieją.

Właśnie po to oszuści mają opcje BLIK (i nic poza tym), żeby było szybko, i żeby się tego nie dało wycofać. Przelew - można przez kilka godzin. Kartą - można chargebackować.
Reklamuj. Ale najpierw zgłoście oszustwo na Policję.

--
Alf/red/

Data: 2021-05-10 09:42:06
Autor: J.F.
Płatność blik i możliwość anulowania transakcji?
Użytkownik "Alf/red/"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s79q1s$18in$1@gioia.aioe.org...
[...]

A z tym roznie bywa. Szczegolnie, ze tu jeszcze po drodze Przelewy24 zamieszane.
Pierwszy przelew, wewnetrzny, idzie od reki.

A tu klient sie po tygodniu zorientowal.

Kartą - można chargebackować.

Z tym charge back nie jest znowu tak rozowo.

Ale przeciez, zeby przyjac pieniadze z BLIK ... czy nie nalezaloby sie zarejestrowac takze jak do przyjmowania platnosci z kart?
Czyli jakas tam weryfikacja sprzedawczy powinna byc w banku.
A tu jak widac dwoch posrednikow - Przelewy24 i jeszcze jeden - ciekawe jak sie rozliczą.

Reklamuj. Ale najpierw zgłoście oszustwo na Policję.

Ciekawe kto ma ubezpieczenie od takich transacji ... dla Blik nikt?
A skoro nikt ... nie trzeba weryfikować?

Ale platnosc przez Przelewy24  mozna na wiele sposobow, wcale nie musial byc blik.

J.

Data: 2021-05-10 16:35:37
Autor: Robert Tomasik
W dniu 10.05.2021 o 09:42, J.F. pisze:

[...]

O ile wiem, po płatności BLIK pozostaje tylko fotka facjaty w
bankomacie. Pozostają również dane przekazu BLIK, czyli przykładowo
numer telefonu na który wysyłasz, ale ostatnio często to robią przez
komunikator i to takie dziwne, co to nie za bardzo wiadomo, od kogo
nawet danych się domagać.

Ale platnosc przez Przelewy24  mozna na wiele sposobow, wcale nie musial
byc blik.

Inicjator pisze o BLIKu. Oczywiście, ze przelewy mogły iść na rachunek
jakiś.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-05-10 09:08:57
Autor: Robert Wicik
Płatność blik i możliwość anulowania trans akcji?
Dla ustalenia uwagi. Płatność za zakupiony towar była realizowana BLIK-iem poprzez Przelewy24.
Przelewy24 odpisały nam, że był jeszcze jeden pośrednik - możliwe, że jakaś platforma sprzedażowa.
Mieli sprawdzić, czy ten pośrednik dopuszcza anulowanie transakcji, ale od kilku dni cisza z ich strony.
Uważajcie na oferty z facebooka i sprawdzajcie, czy sklep istnieje.
I chyba lepiej płacić kartą kredytową niż blikiem - bo wtedy jest szansa na wycofanie płatności.

Data: 2021-05-10 23:59:29
Autor: Robert Tomasik
W dniu 10.05.2021 o 18:08, Robert Wicik pisze:
I chyba lepiej płacić kartą kredytową niż blikiem - bo wtedy jest
szansa na wycofanie płatności.

Jeśli zapłacisz przelewem na konto i dojdzie do oszustwa, to można w
miarę szybko zablokować rachunek bankowy. To wbrew pozorom najlepszy
sposób. niezłym sposobem jest płatność kartą, bo jeśli płatność ma
miejsce bez fizycznej obecności karty, to można złożyć w banku
reklamację. Płacenie przez jakieś dziwne serwisy utrudnia po prostu
odzyskanie pieniędzy.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-05-11 11:23:52
Autor: Pete
Płatność blik i możliwość anulowUTF-8?Q?ania transakcji3f?
Hello, Robert Tomasik.
On 10.05.2021 23:59 you wrote:

> Jeśli zapłacisz przelewem na konto i dojdzie do oszustwa, to można w > miarę szybko zablokować rachunek bankowy.

Pracujesz w US, czy ci się tylko tak wydaje?
 > To wbrew pozorom najlepszy sposób. niezłym sposobem jest płatność > kartą, bo jeśli płatność ma miejsce bez fizycznej obecności karty, > to można złożyć w banku reklamację. Płacenie przez jakieś dziwne > serwisy utrudnia po prostu odzyskanie pieniędzy.

Próbowałeś, czy tak sobie teoretycznie rozważasz?
1. Na jakiej podstawie bank miałoby komuś zablokować rachunek (po pół roku na żądanie prokuratora, to prędzej)

2. Na reklamację bez fizycznej obecności karty bank odpowie, że przecież posiadacz zlecił tę płatność, więc o co chodzi?

W tej sytuacji, to raczej już tylko policja/prokurator. Ale jeśli konto na słupa, to szukaj wiatru w polu.
 --
Pete

Data: 2021-05-11 20:22:43
Autor: Krzysztof Halasa
Pete <nobody@nowhere.com> writes:

2. Na reklamację bez fizycznej obecności karty bank odpowie, że przecież posiadacz zlecił tę płatność, więc o co chodzi?

Klient nie otrzymał należnego towaru -> prosta podstawa do reklamacji
(i do chargebacku dla banku). BTW transakcja może być "card present", to
niczego tu nie zmienia.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-05-11 22:04:22
Autor: Pete
Płatność blik i możliwość an ulowania transakcji?
Hello, Krzysztof Halasa.
On 11.05.2021 20:22 you wrote:

> Klient nie otrzymał należnego towaru -> prosta podstawa do  > reklamacji (i do chargebacku dla banku). BTW transakcja może być  > "card present", to niczego tu nie zmienia.

Eeee, to raczej już nieaktualne. Z tego co kojarzę, to banki się wypięły na odwołane loty z okazji pandemii.
Kazali się dogadywać z liniami.
 --
Pete

Data: 2021-05-12 16:25:30
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

To jest podstawa do zgłoszenia i uznania reklamacji, i to, że bank
"każe" klientowi rozmawiać z linią (co zresztą w procedurze
reklamacyjnej także powinno wystąpić - chargeback to jest ostateczne
rozwiązanie) nie oznacza, że ma prawo nie uznać reklamacji jeśli linia
odmówi rozwiązania problemu.

Dokładne szczegóły mogą powodować coś odwrotnego, ale generalna zasada
jest taka, jak napisałem.
Wiem że niektórzy powoływali się na działanie "siły wyższej"
(w kontekście COVIDu), ale to co najmniej podejrzane.

Inną sprawą jest to, że rozwiązania proponowane przez linie mogły/mogą
być korzystniejsze niż reklamacja w banku.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-05-11 23:01:50
Autor: Robert Tomasik
W dniu 11.05.2021 o 11:23, Pete pisze:

Próbowałeś, czy tak sobie teoretycznie rozważasz?

Ba, nawet wiele razy mi się udało :-)

1. Na jakiej podstawie bank miałoby komuś zablokować rachunek (po pół roku na żądanie prokuratora, to prędzej)

Art. 33 i kolejne Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu
praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu nakładają na nie obowiązek
analizy, zaś art. 106a pkt. 3 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo
bankowe daje podstawę do zablokowania, w razie potwierdzenia podejrzeń.
Powód do analizy przepływów na tym konkretnym rachunku daje reklamacja
klienta. Natomiast ne jest to miejsce na omawianie szczegółów, albowiem
nauczyłbym oszustów czego unikać, by nie spowodować natychmiastowej
blokady rachunku :-)

2. Na reklamację bez fizycznej obecności karty bank odpowie, że przecież posiadacz zlecił tę płatność, więc o co chodzi?

O to chodzi, że międzynarodowe przepisy VISA w takim wypadku przewidują
zwrot środków.

W tej sytuacji, to raczej już tylko policja/prokurator. Ale jeśli konto na słupa, to szukaj wiatru w polu.

Widzisz, jak Ty mało wiesz :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2021-05-11 23:10:47
Autor: Pete
On 11.05.2021 23:01 you wrote:

> [...]
> O to chodzi, że międzynarodowe przepisy VISA w takim wypadku > przewidują zwrot środków.

Ja jednak się upieram że po tygodniu to szukaj wiatru w polu.
 --
Pete

Data: 2021-05-12 09:01:09
Autor: Robert Tomasik
W dniu 11.05.2021 o 23:10, Pete pisze:

Widzisz, jak Ty mało wiesz :-)
Ja jednak się upieram że po tygodniu to szukaj wiatru w polu.

I tu się z Tobą zgadzam, jeśli chodzi o kwestię odzyskania pieniędzy.
Ale to utrudnia pracę oszustom. Bo można zamykać kolejne ich rachunki
choćby na podstawie powiązań pomiędzy "słupami". Tego pokrzywdzonego już
ne uratujesz, ale masę kolejnych, którzy wpłacają na ten sam rachunek.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-05-12 10:14:58
Autor: J.F
On Wed, 12 May 2021 09:01:09 +0200, Robert Tomasik wrote:
[...]

Zakladajac, ze policjantom sie zechce szybko szukac.
A zechce sie? Troche watpie. Pewnie bedzie "nie mamy mozliwosci".

A maja mozliwosci? Powiedzmy ze prowadzisz sprawe oszustwa, wplacono pieniadze na konto Nowaka, chcesz sie dowiedziec ile kont ma
Nowak w roznych bankach. Ile to zajmie policji?  Komornik i skarbowka ustala w pare minut, ale policjant/prokurator tez
ma takie mozliwosci?

Potem by trzeba obejrzec obroty na koncie Nowaka, wychodzi np ze
przelewal Kowalskiemu, wiec trzeba odszukac konta Kowalskiego, ustalic
kto mu przelewal - moze takich Nowakow jest wiecej. I przejrzec obroty na kontach tych Nowakow.

Zadanie na dzien, tydzien, miesiac ?

J.

Data: 2021-05-12 12:25:46
Autor: ąćęłńóśźż
Płatność blik i możliwość anulowania transakcji
Po ilu latach postępowania zamkniesz im rachunek?

-- -- -
można zamykać kolejne ich rachunki choćby na podstawie powiązań pomiędzy "słupami".

Data: 2021-05-11 17:30:16
Autor: Animka
W dniu 2021-05-10 o 18:08, Robert Wicik pisze:
Dla ustalenia uwagi.
Płatność za zakupiony towar była realizowana BLIK-iem poprzez Przelewy24.

Nie rozumiem. Płaci się albo Blikiem albo przez Przelewy 24.
Dwa razy zapłaciliscie?

--
animka

Data: 2021-05-11 23:22:13
Autor: Robert Wicik
wtorek, 11 maja 2021 o 22:05:24 UTC+2 Animka napisał(a):
> [...]
Nie rozumiem. Płaci się albo Blikiem albo przez Przelewy 24. Dwa razy zapłaciliscie?

BLIK-iem przez Przelewy 24.
Z informacji uzyskanych od Przelewy24, dalej był jeszcze jakiś pośrednik, być może platforma sprzedażowa, dopiero odbiorca płatności.
Przelewy24 miały zapytać tego pośrednika o możliwość anulowania transakcji, ale na razie nie ma odzewu.
R.

Data: 2021-05-11 12:53:45
Autor: J.F
On Mon, 10 May 2021 16:35:37 +0200, Robert Tomasik wrote:
[...]

Ale to chyba musialbys warowac pod tym bankomatem i czekac az klient
zechce zaplacic.

A tu przeciez bylo "normalnie" - sprzedawca przekierowal platnosc na
strone przelewy24, tam klient wybral Blika, P24 jakos tam obciazylo
bank, przekazalo informacje sprzedawcy, i przelalo pieniadze -
mozliwe, ze przelalo nieco pozniej.

Tylko, ze skoro to taki normalny sprzedawca, to przyjalby i platnosc
karta, wiec mysle, ze ktos go powinien zweryfikowac, na wypadek
przyszlych klopotow.

Ale platnosc przez Przelewy24  mozna na wiele sposobow, wcale nie musial
byc blik.

Inicjator pisze o BLIKu.

Przez Przelewy24.

J.

Płatność blik i moĹźliwość anulowQ1|AŠâjÚڞƤr8ˇ