Płatność telefonem BEZ google pay?

Data: 2021-03-22 04:28:37
Autor: Dawid Rutkowski
Płatność telefonem BEZ google pay?
poniedziałek, 22 marca 2021 o 12:11:14 UTC+1 Wojtek napisał(a):
Ahoj, czy ktoś się orientuje jakie są opcje płacenia zbliżeniowego telefonem omijajac google pay? Banki bezpośrednio z HCE, ale to jest jednak mało popularne. Curve - nie wspiera. Niby jest Samsung Pay, ale to tylko na telefonach Samsunga (!?) I analogicznie Apple Pay (ale to jeszcze gorzej niż Samsung ;) ). Garmin to chyba tylko przy pomocy ich zegarków?

Nie wiem, ale chyba tak. Jest jeszcze jakiś fitbit pay i chyba jeszcze coś nowego się ostatnio pojawiło.
Hmmm, nie wiem czy huawei nie ma czegoś swojego - ale czy to nie jeszcze gorsze? ;>

Więc pozostaje Ci tylko HCE banków - ale to wymiera niestety.
Do wyboru są skarbonka, żubr i milek, być może ing. W santander się chyba wycofują właśnie. Chyba kiedyś miał też alior.
Obstawiam jednak, że będzie to wycofywane z oferty.
Może zostanie w skarbonce i żubrze, oni w to sporo władowali (i biblioteki pisała do obu apek zaprzyjaźniona firma ;)
Może i w milku - oni też są tacy trochę inni, jak to Portugalczycy (choć kto wie, czy już nie ze sporym chińskim wkładem :( ).
Milek ma podobno wadę, ze nie pozwala na HCE dodatkową KK - ale w sumie nie wiem, czy jest bank, który na to pozwala (tzn. z własnym HCE, bo w google pay można bez problemu).

Data: 2021-03-22 16:48:51
Autor: Wojtek
On 22/03/2021 12:28, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

O fitbit też słyszałem, ale ich to chyba amazon wykupił?

Hmmm, nie wiem czy huawei nie ma czegoś swojego - ale czy to nie jeszcze gorsze? ;>

Ta... Z deszczu pod rynnę ;-)

[...]

Najidealniej by było, gdyby jakiś "fintech" dorzucił do aplikacji i wsio - może sie Curve obudzi.

Albo dodadzą do BLIKa (chociaż to też tylko u nas loklanie działa).

Że też ludzie się dają tak wsadzać do klatki google :|

Data: 2021-03-22 16:55:43
Autor: Pete
Płatność telefonem BEZ google pay?
Hello, Wojtek.
On 22.03.2021 16:48 you wrote:

> [...]
> Najidealniej by było, gdyby jakiś "fintech" dorzucił do aplikacji i > wsio - może sie Curve obudzi. Albo dodadzą do BLIKa (chociaż to też > tylko u nas loklanie działa). Że też ludzie się dają tak wsadzać do > klatki google :|

Bo nie mają innego wyjścia. Żeby jakiś *pay działał, to trzeba zaimplementować jego obsługę u nas w kraju.
I dlatego wspomniane wcześniej Samsung pay oraz Huawei pay u nas nie działają, bo system płatności tego nie obsługuje.
 --
Pete

Data: 2021-03-22 18:12:02
Autor: J.F.
Płatność telefonem BEZ google pay?
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6058be03$0$543$65785112@news.neostrada.pl...
Hello, Wojtek.
On 22.03.2021 16:48 you wrote:
> [...]

I dlatego wspomniane wcześniej Samsung pay oraz Huawei pay u nas nie
działają, bo system płatności tego nie obsługuje.

A Google i Apple jakos sie dogadali z krajowymi systemami, czy po prostu dobrze udaja karty Visa czy tam MC, czy jeszcze cos innego ?

J.

Data: 2021-03-22 19:40:55
Autor: Wojtek
On 22/03/2021 18:12, J.F. wrote:
> [...]

A Google i Apple jakos sie dogadali z krajowymi systemami, czy po prostu dobrze udaja karty Visa czy tam MC, czy jeszcze cos innego ?

Ano właśnie - to jest trochę dziwne. Tzn Google play ogłaszał rozszerzanie usługi o kolejne kraje/banki, ale chyba istnieją jakieś standardy płatności zbliżeniowych, że to jednak nie powinno być takie... upierdliwe?

Data: 2021-03-22 23:51:41
Autor: Pete
Płatność telefonem BEZ googl e pay?
Hello, J.F..
On 22.03.2021 18:12 you wrote:

> [...]
> A Google i Apple jakos sie dogadali z krajowymi systemami, czy po > prostu dobrze udaja karty Visa czy tam MC, czy jeszcze cos innego ?

To raczej banki chodzą za Google i Apple żeby móc płacić ich systemami.
I na dodatek muszą na własny koszt oprogramować ich mechanizm w swoich systemach.
Kupa kasy, więc dla wszystkich 15 użytkowników zegarków Samsunga to się nie spina.

--
Pete

Data: 2021-03-23 13:45:38
Autor: J.F.
Płatność telefonem BEZ googl e pay?
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60591f84$0$560$65785112@news.neostrada.pl...
Hello, J.F..
On 22.03.2021 18:12 you wrote:
> [...]

systemach.
Kupa kasy, więc dla wszystkich 15 użytkowników zegarków Samsunga to się

Google Pay omijam, wiec sie nie znam, ale jesli ma byc uzyte w sklepie, to chyba nie tyle banki trzeba przekonac, co tych paru operatorow terminali.
Banki z kolei trzeba przekonac, jesli ich karta ma byc przez GP uzywana .. czy wcale nie, bo GP w sposob standardowy uzywa mechanizow platnosci kartowych ?

Ale owszem - z nowymi pomyslami moze byc problem, bo trzeba chciec.
Jak widac - blik w kraju zadzialal, ale tu akurat wszyscy, tzn banki, chcialy ...

J.

Data: 2021-03-23 16:41:31
Autor: Pete
On 23.03.2021 13:45 you wrote:

> Google Pay omijam, wiec sie nie znam, ale jesli ma byc uzyte w > sklepie, to chyba nie tyle banki trzeba przekonac, co tych paru > operatorow terminali. Banki z kolei trzeba przekonac, jesli ich > karta ma byc przez GP uzywana .. czy wcale nie, bo GP w sposob > standardowy uzywa mechanizow platnosci kartowych ?

To nie tak działa. Google Pay trzyma wirtualny numer karty który generuje bank którego kartą jest dodawana do Google Pay.
Operator terminala now ma nic do roboty, on dostaję po prostu dane karty.
Więc to po stronie banku jest robota do wykonania żeby skomunikować się z Google, wygenerować numerek karty i potem go spiąć z rachunkiem/kartą klienta.

Podejrzewam że podobnie jest z Apple pay.

> Ale owszem - z nowymi pomyslami moze byc problem, bo trzeba chciec. > Jak widac - blik w kraju zadzialal, ale tu akurat wszyscy, tzn > banki, chcialy ...

Google/Apple Pay działa bo bankom się chciało, tzn. widzieli tu $$$ z racji ilości potencjalnych użytkowników.
Wynalazki Samsunga, Huawei mają zbyt mało potencjalnych użytkowników więc nikt nie będzie wywalał kasy na wątpliwy projekt.

--
Pete

Płatność telefonem BEZ google pay?