Płomyczek w piecyku gazowym ile to wypal a

Data: 2012-06-13 10:38:34
Autor: sebcio
Płomyczek w piecyku gazowym ile to wypal a
Tak się zastanawiam w związku z rachunkami za gaz
Mam 2 piecyki gazowe, w każdym z nich jest płomyczek, który coś tam jednak tego gazu zużywa
I mam pytanie, czy dużo to tego gazu zużywa, czy ich wyłączenie byłoby realną oszczędnością?

Data: 2012-06-13 02:20:37
Autor: Kris
Pomyczek w piecyku gazowym ile to wypala
W dniu roda, 13 czerwca 2012 10:38:34 UTC+2 uytkownik sebcio napisa:
Tak si zastanawiam w zwizku z rachunkami za gaz
Mam 2 piecyki gazowe, w kadym z nich jest pomyczek, ktry co tam jednak tego gazu zuywa
I mam pytanie, czy duo to tego gazu zuywa, czy ich wyczenie byoby realn oszczdnoci?

Realnie zyskasz nieiwiele bo w rachunkach za gaz znaczn czc stranowia tzw opaty stae. I nawet jakbys cay miesic gazu nie zuywa to kilkadziesit z zapcisz opat staych

Data: 2012-06-13 11:44:57
Autor: sebcio
W dniu 2012-06-13 11:20, Kris pisze:
W dniu środa, 13 czerwca 2012 10:38:34 UTC+2 użytkownik sebcio napisał:
[...]

Realnie zyskasz nieiwiele bo w rachunkach za gaz znaczną częśc stranowia tzw opłaty stałe. I nawet jakbys cały miesiąc gazu nie zużywał to kilkadziesiąt zł zapłącisz opłat stałych
no tak, tak, ale pytam się i;le te konkretne spalanie tych płomyczków zużywa, 50 zł, 5 zł, 0,50zł, jaki to rząd wielkości?

Data: 2012-06-13 03:30:07
Autor: Kris
Pomyczek w piecyku gazowym ile to wypala
W dniu roda, 13 czerwca 2012 11:44:57 UTC+2 uytkownik sebcio napisa:
> Realnie zyskasz nieiwiele bo w rachunkach za gaz znaczn czc stranowia tzw opaty stae. I nawet jakbys cay miesic gazu nie zuywa to kilkadziesit z zapcisz opat staych
no tak, tak, ale pytam si i;le te konkretne spalanie tych pomyczkw zuywa, 50 z, 5 z, 0,50z, jaki to rzd wielkoci?

Sprawd na gazomierzu. Jak nikogo w domu nie bdzie zanotuj zuzycie gazu rano i wieczorem. Ja strzelam e to bedzie ok 0,5m3 gazu na dobe

Data: 2012-06-13 11:59:24
Autor: Einstein
W dniu 2012-06-13 11:44, sebcio pisze:
[...]

Kiedyś znajomy porównał że miesięczne palenie się tzw. świeczki (nie wiem na jakiej zasadzie?) do jednorazowego zagotowania wody w czajniku na gazie.

Data: 2012-06-13 12:25:34
Autor: Ghost

Użytkownik "Einstein" <einstein09@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jr9o9l$2j5$1inews.gazeta.pl...
[...]

To i tak mu duzo wyszlo.
Przeciez ta swieca pali bardzo spokojnym pojedynczym plomieniem.

Data: 2012-06-14 16:50:10
Autor: Przemek
Pomyczek w piecyku gazowym ile to wypala

Uytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisa w wiadomoci news:efbdd42a-a37d-457e-bc1f-616cd489bbaagooglegroups.com...
[...]

Masz racj Kris- mnie za ostatni rachunek wyszlo ze wszystkie oplaty abonamentowe-stale, zmienne i czort wie jeszcze jakie to jest cos 1/3 calosci rachunku za zuzycie gazu! (fakt ze wpadlem w taryfe W3.6 ostatnio)

ALe do domu juz powoli zaczynam sie zastanawiac czy ogrzewania podlogowki na prad nie zrobic i gazu wogole z chalupy sie pozbyc, bo to mocno wqurzajace jak czlowiek ma na rachunku kupe forsy zaplacic za to cos co wisi na scianie lub lezy w ziemi  nawet jak nic gazu nie zuzyjesz

Data: 2012-06-14 18:48:33
Autor: sebcio
W dniu 2012-06-14 16:50, Przemek pisze:
[...]

Ja nie wiem czy takie coś to się nawet do UOKIK-u nie nadaje.
rozumiem że płacę za to co zużyłem, ale za sam fakt posiadania???

Data: 2012-06-14 19:02:25
Autor: Przemek
P?omyczek w piecyku gazowym ile to wypala

Uytkownik "sebcio" <sebastikantus@wp.pl> napisa w wiadomoci news:4fda15e5$0$1301$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ja nie wiem czy takie co to si nawet do UOKIK-u nie nadaje.
rozumiem e pac za to co zuyem, ale za sam fakt posiadania???

W Polsce?....Watpi, zwlaszcza ze PGNiG to monopolista.
Poza tym zawsze znajda wytlumaczenie, ze to na konsewacje sieci, itp itd.

Jeszcze jestem w stanie te oplaty od biedy zrozumiec przy pradzie bo pradu nie da sie zmagazynowac, tylko trzeba na biezaco produkowac, plus jeszcze miec rezerwy mocy.Choc tez te oplaty stale zmienne i cholera wie jeszcze jakie tez stanowia duza czesc oplat w porownaniu o zuzycia pradu.

Dlatego na powaznie zaczynam sie zastanawiac nad grzaniem pradem bo wtedy koszty stale placisz tylko jedne w pradzie a nie za dwa media prad i gaz

Data: 2012-06-15 20:37:32
Autor: sebcio
W dniu 2012-06-14 19:02, Przemek pisze:
[...]

Zrobiłem krótkie wyliczenie tego co dostałem w rachunku i okazuje się że oplata za zużyte paliwo stanowi tylko 61% całej wartości rachunku :)

Data: 2012-06-15 21:02:05
Autor: Przemek
P?omyczek w piecyku gazowym ile to wypala

Uytkownik "sebcio" <sebastikantus@wp.pl> napisa w wiadomoci news:4fdb80f2$0$26701$65785112news.neostrada.pl...

Zrobiem krtkie wyliczenie tego co dostaem w rachunku i okazuje si e oplata za zuyte paliwo stanowi tylko 61% caej wartoci rachunku :)

No mnie na pobieznie wyszlo ze 67%  :))
Najlepsze ze nie rozumiem skad tam tyle tych pozycji poza zuzyciem....
Od biedy przy prdzie jestem w  stanie to zrozumiec, ale przy gazie? tzn domyslam sie ze trzeba ludzi strzyc tak czy siak zeby na pensje dla prezesow zawsze bylo...

Data: 2012-06-15 21:14:36
Autor: sebcio
W dniu 2012-06-15 21:02, Przemek pisze:
[...]

Też mam całą masę pozycji :)
Ogólnie mi to się nie podoba. No bo mogę zrozumieć że oplata za utrzymanie przyłącza wynosi jakieś 5% całości rachunku, ale 39% to lekka przesada

Data: 2012-06-16 06:57:25
Autor: ZbyszekZ
W dniu piątek, 15 czerwca 2012 21:14:36 UTC+2 użytkownik sebcio napisał:
> [...]
Ogólnie mi to się nie podoba. No bo mogę zrozumieć że oplata za utrzymanie przyłącza wynosi jakieś 5% całości rachunku, ale 39% to lekka przesada

To można łatwo rozwiązać - zwiększ zużycie.

--
ZZ@private

Data: 2012-06-16 17:46:32
Autor: sebcio
W dniu 2012-06-16 15:57, ZbyszekZ pisze:
[...]

Raczej świadczy o tym że te opłaty za eksploatacje nijak się mają do rzeczywistości.

Data: 2012-06-13 16:25:38
Autor: tryton
W dniu 2012-06-13 10:38, sebcio pisze:
[...]

ja mierzyłem, moj junkers spala 6-8 m3 na samą świeczkę na miesiąc

Data: 2012-06-13 18:13:50
Autor: wowa

Użytkownik "sebcio" <sebastikantus@wp.pl> napisał w wiadomości news:4fd8518c$0$1210$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Pg-17 spalał ok 5m3 na samą świeczkę. Ale po wymianie pieca na "bezświeczkowy" w kominie pojawił się ciąg wsteczny. Po ludzku mówiąc to wali zimnem w zimie :(  Zastanawiam się nad piecem ze świeczką.

Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

Data: 2012-06-13 21:39:41
Autor: symantecghost
[...]

Raczej okna zostały wymienione na szczelne plastikowe.

Data: 2012-06-13 22:08:02
Autor: Ikselka
Płomyczek w piecyku gazowym ile to wy pala
Dnia Wed, 13 Jun 2012 21:39:41 +0200, symantecghost napisa(a):

Pg-17 spala ok 5m3 na sam wieczk. Ale po wymianie pieca na
"bezwieczkowy" w kominie pojawi si cig wsteczny. Po ludzku mwic to
wali zimnem w zimie :( Zastanawiam si nad piecem ze wieczk.

Raczej okna zostay wymienione na szczelne plastikowe.

Na sto procent.
--
XL

Data: 2012-06-14 00:16:10
Autor: wowa

Użytkownik "symantecghost" <symantecghost@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jraqa2$fe3$1inews.gazeta.pl...

Raczej okna zostały wymienione na szczelne plastikowe.

Owszem, ale kilka lat przed wymianą pieca. Na starym było dobrze, nic innego nie zostało zmienione.
Wojtek

Data: 2012-06-14 05:45:54
Autor: Marek Dyjor
wowa wrote:
[...]

to masz raczej problem z kominem...

wezwij kominiarza.

Data: 2012-06-14 07:23:14
Autor: symantecghost
[...]

To masz dwa kominy i wcześniej ssało tym drugim. ;)

Data: 2012-06-14 20:07:03
Autor: wowa

Użytkownik "symantecghost" <symantecghost@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jrbsg7$2iu$1inews.gazeta.pl...

To masz dwa kominy i wcześniej ssało tym drugim. ;)

Można tak powiedzieć, jest wentylacja grawitacyjna :) Ale się będę upierał, "wcześniej było dobrze". Komin jest dobry, wstawka z nierdzewki do murowanego komina. Istnieje możliwość że jest nieco za krótki ale patrz wyżej. Inna teoria mówi że część wystająca nad dachem powinna być ocieplona i tu nie wiem. A jeśli chodzi o świeczkę , przypuszczam że jej ciepło wystarczało do wytworzenia niewielkiego ciągu co zapobiegało zaciąganiu zimna.
Wojtek

Data: 2012-06-14 20:34:54
Autor: symantecghost
[...]

Ale to nie wyklucza tego co napisałem, masz dwa kominy czy jeden?

Data: 2012-06-14 21:11:11
Autor: Marek Dyjor
symantecghost wrote:
[...]

jak ma dwa to wystarczy że są różnej wysokości albo po dwóch stronach skośnego dachu.

Data: 2012-06-14 21:25:59
Autor: symantecghost
Płomyczek w piecyku gazowym ile to wy pala

jak ma dwa to wystarczy że są różnej wysokości albo po dwóch stronach
skośnego dachu.

Albo jeden bliżej kaloryfera w łazience...

Data: 2012-06-14 23:32:08
Autor: wowa

Użytkownik "symantecghost" <symantecghost@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jrdasj$fvr$1inews.gazeta.pl...

Ale to nie wyklucza tego co napisałem, masz dwa kominy czy jeden?

Komin jeden (od tego piecyka) drugi jest wywietrznik w postaci zetki przedłużonej ponad dach. Są po tej samej stronie dachu, komin spalinowy jest wyższy ok 1m. Są na krawędzi domu, przy ścianie szczytowej. Grzejnik łazienkowy jest na przeciwległej ścianie. Nawiew do domu jest przez piwnicę, coby powietrze trochę złamało. I to wszystko kiedyś działało, jak dacie jakieś logiczne/alogiczne pomysły to będę testował. W tym roku chcę dołożyć grzejnik.
Wojtek

Data: 2012-06-15 04:28:01
Autor: Marek Dyjor
wowa wrote:
[...]

Jak widać ludzie na wsi lubią takie patenty...

u pewnego sąsiada w mojej okolicy taki patenci spowodował że mu zamarzł piecyk  łazienkowy.

Data: 2012-06-15 19:44:53
Autor: wowa

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jre6je$5lb$1news.task.gda.pl...

Jak widać ludzie na wsi lubią takie patenty...

u pewnego sąsiada w mojej okolicy taki patenci spowodował że mu zamarzł piecyk  łazienkowy.
Ale o które patenty Ci chodzi? Wszystko to jest konsekwencją remontów i unowocześniania domu. Rok budowy 1923 :) Łazienka powstała koło 1960r. :) Też mi piecyk zamarzał (ten nowy) ale i na to znalazł się "patent" :)
Wojtek

Data: 2012-06-15 20:57:25
Autor: Marek Dyjor
wowa wrote:
[...]

patenty polegające na robieniu jakiś partyzanckich wentylacji KOMPLETENI NIEZGODNYCH z przepisami i zdrowym rozsądkiem.

Data: 2012-06-15 23:35:11
Autor: wowa

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jrg0ii$egc$1news.task.gda.pl...

patenty polegające na robieniu jakiś partyzanckich wentylacji KOMPLETENI NIEZGODNYCH z przepisami i zdrowym rozsądkiem.
A, pewnie chodzi Ci o nawiew? A co w tym złego że idzie przez piwnicę? Są kratki wentylacyjne, jest cyrkulacja powietrza, kominiarz się nie czepia. Innego nawiewu, w tej chwili, nie da rady zrobić. Okna plastikowe jedne z pierwszych, bez mikro wentylacji, w idealnym stanie, ściany razem z ociepleniem ponad pół metra i jak tu robić dodatkowe nawiewy? I co? Bezpośrednio do łazienki wpuścić rurę z pola? To nie zdążysz się wysikać jak mały zamarznie :) Grzejnik i tak potrzeba dołożyć, jest za zimno. I wtej chwili wpadłem na pomysła coby zasymulować świeczkę, jak to pomoże to wymieniam piec :) Kusi mnie taki z zamkniętą komorą spalania, mniejsze marnotrastwo ciepła.
Wojtek

Data: 2012-06-16 08:33:42
Autor: Chiron
Użytkownik "wowa" <wowa3@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4fdbaa8e$0$26694$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Jeśli chodzi o mnie- to nie jestem zbytnim fanem przestrzegania wszelkich przepisów- często przesadnych lub bzdurnych. Jednak jeśli chodiz o gaz i prąd sam miałem okazję obserwować kilka razy działanie tego- między innymi zaczadzenie. I naprawdę lepiej tutaj nie robić partyzantki- chyba, że chcesz usnąć i obudzić się kilka sekund przed śmiercią...

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-06-16 11:06:12
Autor: Ikselka
Pomyczek w piecyku gazowym ile to wypala
Dnia Sat, 16 Jun 2012 08:33:42 +0200, Chiron napisa(a):

Uytkownik "wowa" <wowa3@gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:4fdbaa8e$0$26694$65785112news.neostrada.pl...

Uytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:jrg0ii$egc$1news.task.gda.pl...

patenty polegajce na robieniu jaki partyzanckich wentylacji KOMPLETENI NIEZGODNYCH z przepisami i zdrowym rozsdkiem.
A, pewnie chodzi Ci o nawiew? A co w tym zego e idzie przez piwnic? S kratki wentylacyjne, jest cyrkulacja powietrza, kominiarz si nie czepia. Innego nawiewu, w tej chwili, nie da rady zrobi. Okna plastikowe jedne z pierwszych, bez mikro wentylacji, w idealnym stanie, ciany razem z ociepleniem ponad p metra i jak tu robi dodatkowe nawiewy? I co? Bezporednio do azienki wpuci rur z pola? To nie zdysz si wysika jak may zamarznie :) Grzejnik i tak potrzeba dooy, jest za zimno. I wtej chwili wpadem na pomysa coby zasymulowa wieczk, jak to pomoe to wymieniam piec :) Kusi mnie taki z zamknit komor spalania, mniejsze marnotrastwo ciepa.
Wojtek

Jeli chodzi o mnie- to nie jestem zbytnim fanem przestrzegania wszelkich przepisw- czsto przesadnych lub bzdurnych. Jednak jeli chodiz o gaz i prd sam miaem okazj obserwowa kilka razy dziaanie tego- midzy innymi zaczadzenie. I naprawd lepiej tutaj nie robi partyzantki- chyba, e chcesz usn i obudzi si kilka sekund przed mierci...

Albo wcale.
O przeraenie mnie przyprawia, kiedy widz, jak ludzie kombinuj z
piecykami, rurami itp, nie majc pojcia o prostych zasadach fizyki
rzdzcych tzw cigiem, ciepym i zimnym powietrzem...
--
XL

Data: 2012-06-16 12:02:49
Autor: symantecghost
[...]

Abstrahujc od problemu wtku; poruszylicie ciekaw kwesti.
Rwnie uwaam, e w przyrodzie wszyscy humanici wyginliby w przecigu jednej zimy... ;P
Techniczni stworzyli warunki, gdzie "gadajce mdre gowy" i "taczcy na lodzie" yj i dobrze si maj.
Pozdrawiam.

Data: 2012-06-16 12:44:11
Autor: Ikselka
Pomyczek w piecyku gazowym ile to wypala
Dnia Sat, 16 Jun 2012 12:02:49 +0200, symantecghost napisa(a):

[...]

Bodaje zupenie niedawno m podczas rozmowy o warunkach ogrzewania
mieszkania odkry u ludzi z wyszym wyksztaceniem POLItechnicznym... cig
wsteczny w kanale wentylacyjnym! Duuuugo nie mogli zrozumie, dlaczego to
jest BE...
:-(((
--
XL

Data: 2012-06-16 12:47:52
Autor: Ikselka
Pomyczek w piecyku gazowym ile to wypala
Dnia Sat, 16 Jun 2012 12:44:11 +0200, Ikselka napisa(a):

[...]

....a kiedy ju zrozumieli, natychmiast zgosili do zarzdcy lokalu i ten na
drugi dzie przylecia biegiem, wrcz blady na twarzy, no i w dodatku po
sprawdzeniu okazuje si, e w caym pionie tak byo! --
XL

Data: 2012-06-16 16:06:51
Autor: symantecghost
[...]

Hehe, wiadomie pisaem o ludziach "technicznych" a nie "z wyksztaceniem"...
Jest pewna rnica.
Sam nie mam wyksztacenia poli...tfu..technicznego a jestem osob techniczn. I robi rne zabiegi techniczne, o zgrozo...! na LUDZIACH (na dodatek ywych i przytomnych).

Pozdrawiam.

Data: 2012-06-16 18:05:16
Autor: Ikselka
Pomyczek w piecyku gazowym ile to wypala
Dnia Sat, 16 Jun 2012 16:06:51 +0200, symantecghost napisa(a):

[...]

Ja te nie mam wyksztacenia politechnicznego, ale sprawy techniczne jako
zawsze byy moim konikiem, w tym oczywistosci zwiazane z prawidowym
dziaaniem wentylacji itp. Chociam kobieta.

--
XL

Data: 2012-06-16 20:58:53
Autor: symantecghost
[...]

Wic jestemy z jednej druyny :)
Pozdrawiam ciepo

Data: 2012-06-15 07:16:06
Autor: symantecghost
Płomyczek w piecyku gazowym ile to wy pala

 I to wszystko kiedyś
działało, jak dacie jakieś logiczne/alogiczne pomysły to będę testował.
W tym roku chcę dołożyć grzejnik.

Tak czy siak teraz masz za mały nawiew. Sam musisz określić jak go zwiększyć.

Data: 2012-06-15 19:48:43
Autor: wowa

Użytkownik "symantecghost" <symantecghost@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jreger$1ue$1inews.gazeta.pl...

Tak czy siak teraz masz za mały nawiew. Sam musisz określić jak go zwiększyć.
Dla testów kiedyś otwierałem dodatkowo okna i drzwi. Żeby ogrzać chałpę przy takim cugu musiałbym mieć własne złoże łupków :(
Wojtek

Data: 2012-06-15 06:43:14
Autor: PeJot
[...]

Dla PG17 z *pojedynczym* płomieniem pilotującym było to <30 litrów na godzinę, poniżej progu efektywnego zliczania przez gazomierz. To znaczy on coś tam teoretycznie liczył, ale i tak sporo zaniżał.

http://www.itc.polsl.pl/wkostowski/www_itc_pliki/Gaz/pomiary.pdf
strona 34

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-06-15 14:14:07
Autor: nom
[...]

W kotłach z zapłonem na bateryjkę też są straty, zanim zapali się płomieniem to sporo gazu idzie w komin. Sporo kotłów startuje na mocy maksymalnej. :-)
A tak to masz grzanie prawie natychmiast.

Data: 2012-07-07 06:16:25
Autor: Jackare
[...]

do 1 m3 na dobę. Policz sobie cenę 1m + opłatę zmienną i masz.

Płomyczek w piecyku gazowym ile to wypal a