P艂omyczek w piecyku gazowym ile to wypala

Data: 2012-06-13 18:13:50
Autor: wowa
P艂omyczek w piecyku gazowym ile to wypala

U偶ytkownik "sebcio" <sebastikantus@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4fd8518c$0$1210$65785112news.neostrada.pl...
Tak si臋 zastanawiam w zwi膮zku z rachunkami za gaz
Mam 2 piecyki gazowe, w ka偶dym z nich jest p艂omyczek, kt贸ry co艣 tam jednak tego gazu zu偶ywa
I mam pytanie, czy du偶o to tego gazu zu偶ywa, czy ich wy艂膮czenie by艂oby realn膮 oszcz臋dno艣ci膮?

Pg-17 spala艂 ok 5m3 na sam膮 艣wieczk臋. Ale po wymianie pieca na "bez艣wieczkowy" w kominie pojawi艂 si臋 ci膮g wsteczny. Po ludzku m贸wi膮c to wali zimnem w zimie :(  Zastanawiam si臋 nad piecem ze 艣wieczk膮.

Wojtek

--
Taaa... Oczywi艣cie, s膮 lekarze, kt贸rzy
po艣wi臋caj膮 ca艂y sw贸j czas i wiedz臋

Data: 2012-06-13 21:39:41
Autor: symantecghost
[...]

Raczej okna zosta艂y wymienione na szczelne plastikowe.

Data: 2012-06-13 22:08:02
Autor: Ikselka
P艂omyczek w piecyku gazowym ile to wy pala
Dnia Wed, 13 Jun 2012 21:39:41 +0200, symantecghost napisa(a):

Pg-17 spala ok 5m3 na sam 秝ieczk. Ale po wymianie pieca na
"bez秝ieczkowy" w kominie pojawi si ci眊 wsteczny. Po ludzku m體i眂 to
wali zimnem w zimie :( Zastanawiam si nad piecem ze 秝ieczk.

Raczej okna zosta硑 wymienione na szczelne plastikowe.

Na sto procent.
--
XL

Data: 2012-06-14 00:16:10
Autor: wowa
P艂omyczek w piecyku gazowym ile to wypala

U偶ytkownik "symantecghost" <symantecghost@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jraqa2$fe3$1inews.gazeta.pl...

Raczej okna zosta艂y wymienione na szczelne plastikowe.

Owszem, ale kilka lat przed wymian膮 pieca. Na starym by艂o dobrze, nic innego nie zosta艂o zmienione.
Wojtek

Data: 2012-06-14 05:45:54
Autor: Marek Dyjor
wowa wrote:
[...]

to masz raczej problem z kominem...

wezwij kominiarza.

Data: 2012-06-14 07:23:14
Autor: symantecghost
[...]

To masz dwa kominy i wcze艣niej ssa艂o tym drugim. ;)

Data: 2012-06-14 20:07:03
Autor: wowa
P艂omyczek w piecyku gazowym ile to wypala

U偶ytkownik "symantecghost" <symantecghost@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jrbsg7$2iu$1inews.gazeta.pl...

To masz dwa kominy i wcze艣niej ssa艂o tym drugim. ;)

Mo偶na tak powiedzie膰, jest wentylacja grawitacyjna :) Ale si臋 b臋d臋 upiera艂, "wcze艣niej by艂o dobrze". Komin jest dobry, wstawka z nierdzewki do murowanego komina. Istnieje mo偶liwo艣膰 偶e jest nieco za kr贸tki ale patrz wy偶ej. Inna teoria m贸wi 偶e cz臋艣膰 wystaj膮ca nad dachem powinna by膰 ocieplona i tu nie wiem. A je艣li chodzi o 艣wieczk臋 , przypuszczam 偶e jej ciep艂o wystarcza艂o do wytworzenia niewielkiego ci膮gu co zapobiega艂o zaci膮ganiu zimna.
Wojtek

Data: 2012-06-14 20:34:54
Autor: symantecghost
[...]

Ale to nie wyklucza tego co napisa艂em, masz dwa kominy czy jeden?

Data: 2012-06-14 21:11:11
Autor: Marek Dyjor
symantecghost wrote:
[...]

jak ma dwa to wystarczy 偶e s膮 r贸偶nej wysoko艣ci albo po dw贸ch stronach sko艣nego dachu.

Data: 2012-06-14 21:25:59
Autor: symantecghost
P艂omyczek w piecyku gazowym ile to wy pala

jak ma dwa to wystarczy 偶e s膮 r贸偶nej wysoko艣ci albo po dw贸ch stronach
sko艣nego dachu.

Albo jeden bli偶ej kaloryfera w 艂azience...

Data: 2012-06-14 23:32:08
Autor: wowa
P艂omyczek w piecyku gazowym ile to wypala

U偶ytkownik "symantecghost" <symantecghost@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jrdasj$fvr$1inews.gazeta.pl...

Ale to nie wyklucza tego co napisa艂em, masz dwa kominy czy jeden?

Komin jeden (od tego piecyka) drugi jest wywietrznik w postaci zetki przed艂u偶onej ponad dach. S膮 po tej samej stronie dachu, komin spalinowy jest wy偶szy ok 1m. S膮 na kraw臋dzi domu, przy 艣cianie szczytowej. Grzejnik 艂azienkowy jest na przeciwleg艂ej 艣cianie. Nawiew do domu jest przez piwnic臋, coby powietrze troch臋 z艂ama艂o. I to wszystko kiedy艣 dzia艂a艂o, jak dacie jakie艣 logiczne/alogiczne pomys艂y to b臋d臋 testowa艂. W tym roku chc臋 do艂o偶y膰 grzejnik.
Wojtek

Data: 2012-06-15 04:28:01
Autor: Marek Dyjor
wowa wrote:
[...]

Jak wida膰 ludzie na wsi lubi膮 takie patenty...

u pewnego s膮siada w mojej okolicy taki patenci spowodowa艂 偶e mu zamarz艂 piecyk  艂azienkowy.

Data: 2012-06-15 19:44:53
Autor: wowa
P艂omyczek w piecyku gazowym ile to wypala

U偶ytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jre6je$5lb$1news.task.gda.pl...

Jak wida膰 ludzie na wsi lubi膮 takie patenty...

u pewnego s膮siada w mojej okolicy taki patenci spowodowa艂 偶e mu zamarz艂 piecyk  艂azienkowy.
Ale o kt贸re patenty Ci chodzi? Wszystko to jest konsekwencj膮 remont贸w i unowocze艣niania domu. Rok budowy 1923 :) 艁azienka powsta艂a ko艂o 1960r. :) Te偶 mi piecyk zamarza艂 (ten nowy) ale i na to znalaz艂 si臋 "patent" :)
Wojtek

Data: 2012-06-15 20:57:25
Autor: Marek Dyjor
wowa wrote:
[...]

patenty polegaj膮ce na robieniu jaki艣 partyzanckich wentylacji KOMPLETENI NIEZGODNYCH z przepisami i zdrowym rozs膮dkiem.

Data: 2012-06-15 23:35:11
Autor: wowa
P艂omyczek w piecyku gazowym ile to wypala

U偶ytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jrg0ii$egc$1news.task.gda.pl...

patenty polegaj膮ce na robieniu jaki艣 partyzanckich wentylacji KOMPLETENI NIEZGODNYCH z przepisami i zdrowym rozs膮dkiem.
A, pewnie chodzi Ci o nawiew? A co w tym z艂ego 偶e idzie przez piwnic臋? S膮 kratki wentylacyjne, jest cyrkulacja powietrza, kominiarz si臋 nie czepia. Innego nawiewu, w tej chwili, nie da rady zrobi膰. Okna plastikowe jedne z pierwszych, bez mikro wentylacji, w idealnym stanie, 艣ciany razem z ociepleniem ponad p贸艂 metra i jak tu robi膰 dodatkowe nawiewy? I co? Bezpo艣rednio do 艂azienki wpu艣ci膰 rur臋 z pola? To nie zd膮偶ysz si臋 wysika膰 jak ma艂y zamarznie :) Grzejnik i tak potrzeba do艂o偶y膰, jest za zimno. I wtej chwili wpad艂em na pomys艂a coby zasymulowa膰 艣wieczk臋, jak to pomo偶e to wymieniam piec :) Kusi mnie taki z zamkni臋t膮 komor膮 spalania, mniejsze marnotrastwo ciep艂a.
Wojtek

Data: 2012-06-16 08:33:42
Autor: Chiron
P艂omyczek w piecyku gazowym ile to wypala
U偶ytkownik "wowa" <wowa3@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4fdbaa8e$0$26694$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Je艣li chodzi o mnie- to nie jestem zbytnim fanem przestrzegania wszelkich przepis贸w- cz臋sto przesadnych lub bzdurnych. Jednak je艣li chodiz o gaz i pr膮d sam mia艂em okazj臋 obserwowa膰 kilka razy dzia艂anie tego- mi臋dzy innymi zaczadzenie. I naprawd臋 lepiej tutaj nie robi膰 partyzantki- chyba, 偶e chcesz usn膮膰 i obudzi膰 si臋 kilka sekund przed 艣mierci膮...

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-06-16 11:06:12
Autor: Ikselka
P硂myczek w piecyku gazowym ile to wypala
Dnia Sat, 16 Jun 2012 08:33:42 +0200, Chiron napisa(a):

U縴tkownik "wowa" <wowa3@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:4fdbaa8e$0$26694$65785112news.neostrada.pl...

U縴tkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:jrg0ii$egc$1news.task.gda.pl...

patenty polegaj眂e na robieniu jaki partyzanckich wentylacji KOMPLETENI NIEZGODNYCH z przepisami i zdrowym rozs眃kiem.
A, pewnie chodzi Ci o nawiew? A co w tym z砮go 縠 idzie przez piwnic? S kratki wentylacyjne, jest cyrkulacja powietrza, kominiarz si nie czepia. Innego nawiewu, w tej chwili, nie da rady zrobi. Okna plastikowe jedne z pierwszych, bez mikro wentylacji, w idealnym stanie, 禼iany razem z ociepleniem ponad p蟪 metra i jak tu robi dodatkowe nawiewy? I co? Bezpo秗ednio do 砤zienki wpu禼i rur z pola? To nie zd笨ysz si wysika jak ma硑 zamarznie :) Grzejnik i tak potrzeba do硂縴, jest za zimno. I wtej chwili wpad砮m na pomys砤 coby zasymulowa 秝ieczk, jak to pomo縠 to wymieniam piec :) Kusi mnie taki z zamkni阾 komor spalania, mniejsze marnotrastwo ciep砤.
Wojtek

Je秎i chodzi o mnie- to nie jestem zbytnim fanem przestrzegania wszelkich przepis體- cz阺to przesadnych lub bzdurnych. Jednak je秎i chodiz o gaz i pr眃 sam mia砮m okazj obserwowa kilka razy dzia砤nie tego- mi阣zy innymi zaczadzenie. I naprawd lepiej tutaj nie robi partyzantki- chyba, 縠 chcesz usn辨 i obudzi si kilka sekund przed 秏ierci...

Albo wcale.
O przera縠nie mnie przyprawia, kiedy widz, jak ludzie kombinuj z
piecykami, rurami itp, nie maj眂 poj阠ia o prostych zasadach fizyki
rz眃z眂ych tzw ci眊iem, ciep硑m i zimnym powietrzem...
--
XL

Data: 2012-06-16 12:02:49
Autor: symantecghost
[...]

Abstrahuj眂 od problemu w眛ku; poruszyli禼ie ciekaw kwesti.
R體nie uwa縜m, 縠 w przyrodzie wszyscy humani禼i wygin阬iby w przeci眊u jednej zimy... ;P
Techniczni stworzyli warunki, gdzie "gadaj眂e m眃re g硂wy" i "ta馽z眂y na lodzie" 縴j i dobrze si maj.
Pozdrawiam.

Data: 2012-06-16 12:44:11
Autor: Ikselka
P硂myczek w piecyku gazowym ile to wypala
Dnia Sat, 16 Jun 2012 12:02:49 +0200, symantecghost napisa(a):

[...]

Bodaj縠 zupe硁ie niedawno m笨 podczas rozmowy o warunkach ogrzewania
mieszkania odkry u ludzi z wy縮zym wykszta砪eniem POLItechnicznym... ci眊
wsteczny w kanale wentylacyjnym! D硊uuugo nie mogli zrozumie, dlaczego to
jest BE...
:-(((
--
XL

Data: 2012-06-16 12:47:52
Autor: Ikselka
P硂myczek w piecyku gazowym ile to wypala
Dnia Sat, 16 Jun 2012 12:44:11 +0200, Ikselka napisa(a):

[...]

....a kiedy ju zrozumieli, natychmiast zg硂sili do zarz眃cy lokalu i ten na
drugi dzie przylecia biegiem, wr阠z blady na twarzy, no i w dodatku po
sprawdzeniu okazuje si, 縠 w ca硑m pionie tak by硂! --
XL

Data: 2012-06-16 16:06:51
Autor: symantecghost
[...]

Hehe, 秝iadomie pisa砮m o ludziach "technicznych" a nie "z wykszta砪eniem"...
Jest pewna r罂nica.
Sam nie mam wykszta砪enia poli...tfu..technicznego a jestem osob techniczn. I robi r罂ne zabiegi techniczne, o zgrozo...! na LUDZIACH (na dodatek 縴wych i przytomnych).

Pozdrawiam.

Data: 2012-06-16 18:05:16
Autor: Ikselka
P硂myczek w piecyku gazowym ile to wypala
Dnia Sat, 16 Jun 2012 16:06:51 +0200, symantecghost napisa(a):

[...]

Ja te nie mam wykszta砪enia politechnicznego, ale sprawy techniczne jako
zawsze by硑 moim konikiem, w tym oczywistosci zwiazane z prawid硂wym
dzia砤niem wentylacji itp. Chociam kobieta.

--
XL

Data: 2012-06-16 20:58:53
Autor: symantecghost
[...]

Wi阠 jeste秏y z jednej dru縴ny :)
Pozdrawiam ciep硂

Data: 2012-06-15 07:16:06
Autor: symantecghost
P艂omyczek w piecyku gazowym ile to wy pala

 I to wszystko kiedy艣
dzia艂a艂o, jak dacie jakie艣 logiczne/alogiczne pomys艂y to b臋d臋 testowa艂.
W tym roku chc臋 do艂o偶y膰 grzejnik.

Tak czy siak teraz masz za ma艂y nawiew. Sam musisz okre艣li膰 jak go zwi臋kszy膰.

Data: 2012-06-15 19:48:43
Autor: wowa
P艂omyczek w piecyku gazowym ile to wypala

U偶ytkownik "symantecghost" <symantecghost@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jreger$1ue$1inews.gazeta.pl...

Tak czy siak teraz masz za ma艂y nawiew. Sam musisz okre艣li膰 jak go zwi臋kszy膰.
Dla test贸w kiedy艣 otwiera艂em dodatkowo okna i drzwi. 呕eby ogrza膰 cha艂p臋 przy takim cugu musia艂bym mie膰 w艂asne z艂o偶e 艂upk贸w :(
Wojtek