Płyta główna

Data: 2016-05-03 15:40:11
Autor: Robert Wańkowski
Płyta główna
Mam taką płytę główną.
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=1960&dl=1&RWD=0#ov

Chciałem przejść na Win7 z XP. Do tej płyty nie już sterowników do Win7.
Ale przed zmianą płyty kupiłem dysk Segate ST1000DM003
http://www.komputronik.pl/product/144265/Sprzet_komputerowy_/Podzespoly/Seagate_1_TB_Barracuda_64MB_SATA-600_.html
Ale BIOS pokazuje tylko 33 MB.
Dysk to SATA III i może z tą płytą nie chce współpracować.
Chyba już czas zmienić płytę główną.
Ktoś doradzi jaką płytę kupić, aby można co się da ze starej przełożyć i działała z tym nowym dyskiem.

Tu raport z CPU-Z
https://www.dropbox.com/s/3izeuyinlpxsn0i/SX64PC.html?dl=0 <https://www.dropbox.com/s/3izeuyinlpxsn0i/SX64PC.html?dl=0>

Robert

Data: 2016-05-03 18:40:45
Autor: Robert Wańkowski
Płyta główna
Wiem, że muszę szukać z Socket 775.
http://allegro.pl/plyty-glowne-socket-775-pentium-4-cel-10837

Ale którą polecicie, bo ja w tej materii nie jestem biegły.

Robert

Data: 2016-05-03 21:02:55
Autor: Irokez
Płyta główna
Wiem, że muszę szukać z Socket 775.
http://allegro.pl/plyty-glowne-socket-775-pentium-4-cel-10837

Ale którą polecicie, bo ja w tej materii nie jestem biegły.

Chyba najlepiej z chipsetem serii Intel P45/G43/G41, widze na ten przykład jakąś GIGABYTE GA-EP45-DS3.
Nie wiem ile masz pamięci, aby trzymać się DDR2, bo tańsza rozbudowa będzie o pamięci DDR3.

--
Irokez

Data: 2016-05-03 21:44:25
Autor: Robert Wańkowski
Płyta główna
W dniu 2016-05-03 o 21:02, Irokez pisze:
[...]

Tak jak widać w raporcie z linka.. 2x2Mb DDR2.

Data: 2016-05-04 01:10:38
Autor: Maciek
Płyta główna
Mam taką płytę główną.
[...]
Zacząłbym od aktualizacji BIOS, bo masz wersję F2, a po niej wyszły dwie
nowsze wersje.

Maciek

Data: 2016-05-04 09:02:04
Autor: Robert Wańkowski
Płyta główna
W dniu 2016-05-04 o 1:10, Maciek pisze:
Mam taką płytę główną.
[...]

Chyba się nie odważę. Komputer potrzebny do pracy i gdyby coś poszło nie tak, to nie mam innego, gdzie mógłbym chociaż dysk przełożyć.
No i czy to ma coś wspólnego z dyskiem?
F4 Update CPU ID
F3 Update CPU micro code

Robert

Data: 2016-05-04 09:06:40
Autor: Maciek
Płyta główna
Chyba się nie odważę. Komputer potrzebny do pracy i gdyby coś poszło nie tak, to nie mam innego, gdzie mógłbym chociaż dysk przełożyć.
To nie załogowy lot na Marsa, tylko upgrade BIOS :->

No i czy to ma coś wspólnego z dyskiem?
F4 Update CPU ID
F3 Update CPU micro code
Nie wiem. Fajnie, że producent napisał _cokolwiek_ w opisie zmian.
Zazwyczaj nie umieszczają nic.

Maciek

Data: 2016-05-05 15:40:40
Autor: BQB
Płyta główna
[...]

A płyta ta nie jest przypadkiem dualbios? Zrobisz update głównego, a rezerwowy będzie dalej w starszej wersji - przynajmniej we wszystkich płytach które ja miałem gigabyte zawsze było dualbios.

Data: 2016-05-04 01:16:00
Autor: Maciek
Płyta główna
Chciałem przejść na Win7 z XP. Do tej płyty nie już sterowników do Win7.
I kto Ci powiedział, że do niej nie ma sterowników do Win7?? Chyba masz
na myśli, że nie ma na stronie producenta. Nie ma, bo nie są potrzebne -
Windows 7 wszystko sobie sam zainstaluje.

Maciek

Data: 2016-05-04 08:55:46
Autor: Robert Wańkowski
Płyta główna
W dniu 2016-05-04 o 1:16, Maciek pisze:
[...]

Nikt mi nie powiedział. :-) Sam to wymyśliłem przez analogię. Jak nie zainstaluję sterowników od karty graficznej producenta to, na tych od Win kiepsko działa.
Tak samo sobie pomyślałem, że reszta sterowników też ma znaczenie.
Na innym dysku zainstalowałem (na obecnej płycie głównej) Win7, sterowniki tylko do karty graficznej od producenta, resztę Win sam zainstalował.
Komputer chodził słabo. Uznałem, że z powodu braku sterowników. Mam ten dysk jeszcze to podepnę i sprawdzę i napiszę.

Robert

Data: 2016-05-04 09:09:38
Autor: Maciek
Płyta główna
Komputer chodził słabo. Uznałem, że z powodu braku sterowników. Mam ten dysk jeszcze to podepnę i sprawdzę i napiszę.
Słabo w porównaniu do czego? System 32, czy 64 bitowy? Czym testowana ta
"słabość"?

Maciek

Data: 2016-05-04 01:31:49
Autor: Maciek
Płyta główna
[...]
http://support.seagate.com/kbimg/3116-2.gif

Maciek

Data: 2016-05-04 09:08:45
Autor: Robert Wańkowski
Płyta główna
W dniu 2016-05-04 o 1:31, Maciek pisze:
[...]

O! Dysk leży nawet obok klawiatury i nie zauważyłem, że tam jest złącze na zworki.
Idę szukać zworki. :-)
Ale nawet... ze zworką mam 1,5 Gb, obecna płyta ma 3 Gb.
A i tak sprawdzę i napiszę jak chodzi Win7.

Robert

Data: 2016-05-04 09:13:49
Autor: Maciek
Płyta główna
Ale nawet... ze zworką mam 1,5 Gb, obecna płyta ma 3 Gb.
Dlatego proponowałem zacząć od upgrade'u BIOS.

Maciek

Data: 2016-05-04 09:55:43
Autor: Robert Wańkowski
Płyta główna
W dniu 2016-05-04 o 9:13, Maciek pisze:
Ale nawet... ze zworką mam 1,5 Gb, obecna płyta ma 3 Gb.
Dlatego proponowałem zacząć od upgrade'u BIOS.

Wiem, że nowy Bios to tylko na lepsze, ale nie napisali, że pojawi się Sata III.
Czy różnica Sata III a Sata II to chyba kwestia sprzętu a nie oprogramowania?

Robert

Data: 2016-05-04 17:00:06
Autor: Maciek
Płyta główna
Wiem, że nowy Bios to tylko na lepsze, ale nie napisali, że pojawi się Sata III.
Niekoniecznie - mogą być nowe błędy ;-)

Czy różnica Sata III a Sata II to chyba kwestia sprzętu a nie oprogramowania?
Różnica w sprzęcie. Ale u Ciebie to raczej kwestia programowa. Mam
starszy sprzęt i u mnie dysk 1TB SATA/600 rozpoznawany jest bez
problemu, mimo, że faktycznie działa w trybie SATA/150 (bez żadnego
zworkowania).

Maciek

Data: 2016-05-04 14:26:29
Autor: Michal Lukasik
Płyta główna
On 03/05/2016 14:40, Robert Wańkowski wrote:
Mam taką płytę główną.
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=1960&dl=1&RWD=0#ov

Chciałem przejść na Win7 z XP. Do tej płyty nie już sterowników do Win7.

Chipset (945P) tej płyty jest obsługiwany przez 7 bez instalacji nowych sterowników, choć nie zaszkodzi sprawdzić na strone Intela czy nie ma jakiejś poprawki.

[...]

Przede wszystkim jeśli nie masz żadnych urządzeń PATA wyłącz tryb IDE. Jeśli jakieś masz podłącz do portu IDE1 (czerwony), zielone zostaw wolne. Onchip SATA ustaw na Enchanced. Onboard GigaRAID ustaw Disabled.
Możesz sprawdzić dysk w różnych portach, ale przy ustawieniach j.w. nie powinno to mieć znaczenia. Nie zaszkodzi też sprawdzić jak się płyta zachowa po clear-CMOS (może nawet warto od tego zacząć ;P).
Jak to zawiedzie to już sugerowany upgrade BIOSu może rozwiązać problem.

Chyba już czas zmienić płytę główną.
Ktoś doradzi jaką płytę kupić, aby można co się da ze starej przełożyć i
działała z tym nowym dyskiem.

IMO ta powinna działać - trzeba ją tylko skonfigurować.

BTW. Pisałeś, że na innym dysku masz postawioną 7. Uruchom ją z podłączonym, problemowym dyskiem. OS powinien rozpoznać go prawidłowo mimo problemów pod BIOSem. Jeśli tego nie zrobi to sugerowałbym zmienić kabel sygnałowy, zasilający, gniazdo...
--

Płyta główna