Płyta główna (prawdopodobnie) poległa - jaka może być przyczyna?

Data: 2010-11-30 12:04:26
Autor: ikov
Płyta główna (prawdopodobnie) poległa - jaka może być przyczyna?
4-letni komputer z Sempronem 3000+ DDR2, płyta Gigabyte ze zintegrowaną grafiką 6100 - włącza się raz na kilkanaście prób; dyski, wiatraki i diody mają zasilanie i działają, ale BIOS nie wydaje nawet pisku. Objawy jak przy dogorywającym zasilaczu, ale z nowym robił dokładnie to samo. Pamięci przekładane do innych slotów oraz wymienione na inne nic nie dały, więc wniosek jeden - płyta główna. Gdy już jednak system wstanie (a wtedy działa bezawaryjnie aż do wyłączenia) to pojawia się ciekawy objaw - brak koloru czerwonego (sprawdzone na różnych monitorach). Kondensatory zdrowe - co mogło walnąć skoro wygląda jak nówka a daje właśnie takie objawy?
Wg mnie raczej nie do naprawienia (pasująca nowa płyta główna to ca 150zł) ale pytam, bo może macie jakieś uwagi.

Data: 2010-11-30 12:19:00
Autor: Wies³aW
P³yta g³ówna (prawdopodobnie) poleg³a - ja ka mo¿e byæ przyczyna?
Dnia 30-11-2010 o 12:04 ikov napisa³ na pl.comp.pecet:

4-letni komputer z Sempronem 3000+ DDR2, p³yta Gigabyte ze zintegrowan±  grafik± 6100 - w³±cza siê raz na kilkana¶cie prób

Ja bym spróbowa³ jeszcze zasadziæ inn± grafikê.

--
Wies³aW
Opera Mail

Data: 2010-11-30 13:12:33
Autor: ikov
P³yta g³ówna (prawdopodobnie) poleg³a - jaka mo¿e byæ przyczyna?
Ja bym spróbowa³ jeszcze zasadziæ inn± grafikê.

¯adnej karty na PCI-E nie znalaz³em, bo walaj± siê u mnie same AGP - wygrzeba³em gdzie¶ kartê na PCI (jakiego¶ tridenta z 1997 r.). System wstaje czê¶ciej ni¿ przedtem (czyli co kilka prób) ale w sumie problem pozostaje. Poza tym raczej nie uci±gnie 1440x900 x 32bit x 60Hz. Wychodzi na to, ¿e pozostaje wymiana p³yty, bo nawet je¶li jest to grafika, to zakup nowej mija siê z celem (musi byc f-ra i gwarancja - podobne koszty co MB), a gwarancji ¿e bêdzie dzia³aæ nie ma. XP powinien daæ siê aktywowaæ, bo ostatnio zmienia³em ca³e bebechy (MB z grafik± + CPU) z AMD na Intela i system aktywowa³ siê bez zaj±kniêcia.

Data: 2010-11-30 12:23:11
Autor: Nex@pl
W dniu 2010-11-30 12:04, ikov pisze:
[...]

Grafika wbudowana czy nie?

Data: 2010-11-30 12:55:27
Autor: Remek
Płyta główna (prawdopodobnie) poległa - jaka może być przyczyna?
Użytkownik "Nex@pl" napisał:

Grafika wbudowana czy nie?

Pisać potrafisz, ale czytać już nie. Same orły w tym wątku.

"płyta Gigabyte ze ZINTEGROWANĄ grafiką"

Remek

Data: 2010-11-30 23:31:23
Autor: Wies³aW
P³yta g³ówna (prawdopodobnie) poleg³a - ja ka mo¿e byæ przyczyna?
Dnia 30-11-2010 o 12:55 Remek napisa³ na pl.comp.pecet:

Same or³y w tym w±tku.

A mnie np Twoje przyg³upawe docinki zaczynaj± lekko irytowaæ.
Chcia³e¶ do³±czyæ do or³ów?

--
Wies³aW
Opera Mail

Data: 2010-12-01 01:16:19
Autor: Nex@pl
W dniu 2010-11-30 12:55, Remek pisze:
Użytkownik "Nex@pl" napisał:

Grafika wbudowana czy nie?

Pisać potrafisz, ale czytać już nie. Same orły w tym wątku.

"płyta Gigabyte ze ZINTEGROWANĄ grafiką"

Remek

Późna godzina była ;-)

Data: 2010-11-30 16:54:26
Autor: JoteR
"Nex@pl" napisał:

płyta Gigabyte ze zintegrowaną grafiką 6100

Grafika wbudowana czy nie?

Nie, biega sobie luzem ;->

JoteR

Data: 2010-11-30 13:14:44
Autor: Tmek
P³yta g³ówna (prawdopodobnie) poleg³a - jaka mo¿e byæ przyczyna?
U¿ytkownik "ikov" <ikov1@t-l-e-n.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

Wg mnie raczej nie do naprawienia (pasuj±ca nowa p³yta
g³ówna to ca 150z³) ale pytam, bo mo¿e macie jakie¶ uwagi.

Chipset polnocny w ktorym jest grafika przegrzewa sie i padaja luty.
Jako ze to jest lutowane bga masz opcje albo oddac do przelutowania albo wygrzac hotairem.
Druga metoda nieumiejtnie wykonana jest  ryzykowna i mozesz tez od razu ubic wszystko.

Tmek

Płyta główna (prawdopodobnie) poległa - jaka może być przyczyna?