Płyta główna się sypie

Data: 2014-12-01 14:41:16
Autor: Borneq
Płyta główna się sypie
Najpierw był kłopot z widzeniem pamięci masowych i telefonu przez USB, dziś przestał widzieć sieć. Przeinstalowałem Windows i teraz po pewnym czasie od restartu przestaje widzieć sieć, oraz są błędy.
Muszę zmienić płytę główną:
Mam teraz CPU INTEL Pentium G2030 3,00 GHz 3MB L3 LGA1155
płytę Gigabyte GA-H77M-D3H
Na jaką płytę i procesor warto zmienić?
Chciałbym by obsługiwało RAM 1333 MHZ, bo np. ASRock Z87 obsługuje dużo wyższe częstotliwości tylko.
Płyta główna może nowszego typu już obsługująca i3/i5/i7
INTEL Core i5-4690 3,5GHz kosztuje 900 zł, więc może i3 z możliwością wymiany. Jaką płytę główną? może ASRock H87 ?
Chodzi mi o taką płytę, gdzie jest wiele USB 2.0 i 3.0
Płyta może ASUS B85M-G ?
Przydało by się też zmienić obudowę: SPC Gladius M30 lub SilentiumPC M23 ? Taką gdzie zasilacze montuje się na dole.

Data: 2014-12-01 14:59:09
Autor: Borneq
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 14:41, Borneq pisze:
Przydało by się też zmienić obudowę: SPC Gladius M30 lub SilentiumPC M23
? TakÄ… gdzie zasilacze montuje siÄ™ na dole.

Samych i3 jest mnóstwo:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Core_i3_microprocessors

Data: 2014-12-01 15:07:01
Autor: Piotr Rezmer
Płyta główna się sypie
[...]

Ja mam H87 Pro 4. Żadnych problemów.

Przydało by się też zmienić obudowę: SPC Gladius M30 lub SilentiumPC M23
? TakÄ… gdzie zasilacze montuje siÄ™ na dole.

Mam Fractal Design Mini DEFINE. Zasilacz na dole Seasonic.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-01 15:14:10
Autor: Borneq
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 15:07, Piotr Rezmer pisze:
Ja mam H87 Pro 4. Żadnych problemów.

Do Intel Core i3-4160 1150 3.6GHz ?
Czym charakteryzuje się ta płyta? Ma dużo USB? CZy ma 4 miejsca na pamięć, ile maksymalnie?

Przydało by się też zmienić obudowę: SPC Gladius M30 lub SilentiumPC M23
? TakÄ… gdzie zasilacze montuje siÄ™ na dole.

Mam Fractal Design Mini DEFINE. Zasilacz na dole Seasonic.

Też mam nowy Seasonic, ta obudowa jeszcze droższa niż te dwie o które pytałem., może zostanę przy starej

Data: 2014-12-01 15:19:52
Autor: Piotr Rezmer
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 15:14, Borneq pisze:
[...]

Ma 6 x USB3.0, 6x USB2.0. 4 sloty pamięci.

Tutaj pełna specyfikacja:
http://www.asrock.com/mb/Intel/H87%20Pro4/index.pl.asp

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-01 15:22:41
Autor: Piotr Rezmer
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 15:14, Borneq pisze:
Do Intel Core i3-4160 1150 3.6GHz ?
Ja mam na niej i7 4770.

Czym charakteryzuje się ta płyta? Ma dużo USB? CZy ma 4 miejsca na
pamięć, ile maksymalnie?

Dodam jeszcze, że mam do niej podłączone dwa monitory w trybie 1920x1200. Jeden pod DVI drugi przez przejściówkę HDMI-DVI. Oczywiście praca w rozszerzonym pulpicie. Ponoć obsługuje Triple monitor ale nie mam pod ręką trzeciego monitora.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-01 15:40:54
Autor: Borneq
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 15:07, Piotr Rezmer pisze:
Mam Fractal Design Mini DEFINE. Zasilacz na dole Seasonic.

A jest jakaś tańsza dobra obudowa?

Data: 2014-12-01 16:01:19
Autor: Borneq
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 15:40, Borneq pisze:
W dniu 2014-12-01 o 15:07, Piotr Rezmer pisze:
Mam Fractal Design Mini DEFINE. Zasilacz na dole Seasonic.

A jest jakaś tańsza dobra obudowa?

A może ATX Zalman Z9 ?

Data: 2014-12-01 16:04:26
Autor: Borneq
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 16:01, Borneq pisze:
W dniu 2014-12-01 o 15:40, Borneq pisze:
W dniu 2014-12-01 o 15:07, Piotr Rezmer pisze:
Mam Fractal Design Mini DEFINE. Zasilacz na dole Seasonic.

A jest jakaś tańsza dobra obudowa?

A może ATX Zalman Z9 ?
Droższa FRACTAL DESIGN CORE 3300

Data: 2014-12-01 16:07:12
Autor: Chris
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 15:07, Piotr Rezmer pisze:
Przydało by się też zmienić obudowę: SPC Gladius M30 lub SilentiumPC M23
? TakÄ… gdzie zasilacze montuje siÄ™ na dole.

Mam Fractal Design Mini DEFINE. Zasilacz na dole Seasonic.

Obecnie chyba firma która robi najlepsze obudowy, polecam Fraktale.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-12-01 16:13:32
Autor: Borneq
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 16:07, Chris pisze:
Obecnie chyba firma która robi najlepsze obudowy, polecam Fraktale.

Fractal Design Core 2300 ATX ?
Tańsze są na mikro i mini ATX

Data: 2014-12-01 16:35:47
Autor: Piotr Rezmer
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 16:13, Borneq pisze:

Fractal Design Core 2300 ATX ?
Tańsze są na mikro i mini ATX

Modele z serii DEFINE są około 2x cięższe od pozostałych. A to zwykle oznacza grubsze blachy co ma znaczenie jeśli zależy Ci na bardzo cichej jednostce.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-01 16:54:23
Autor: Borneq
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 16:35, Piotr Rezmer pisze:
Modele z serii DEFINE są około 2x cięższe od pozostałych. A to zwykle
oznacza grubsze blachy co ma znaczenie jeśli zależy Ci na bardzo cichej
jednostce.

Ile może ważyć? Czy jest na płyty ATX?, pisze że jest kompatybilna z microATX

Data: 2014-12-01 17:00:15
Autor: Dawid
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 16:54, Borneq pisze:
[...]

to już lepiej to
http://www.morele.net/obudowa-antec-performance-p100-usb-3-0-czarna-wyciszona-629005/?ceneo_spo=true

Data: 2014-12-01 17:14:20
Autor: Borneq
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 17:00, Dawid pisze:
to już lepiej to
http://www.morele.net/obudowa-antec-performance-p100-usb-3-0-czarna-wyciszona-629005/?ceneo_spo=true

A może zostać przy starej, Chieftec LBX-01B-B-B-400 waży chyba z 15 kg, bardzo dobra, różni się tylko miejscem zasilacza, jest u góry

Data: 2014-12-01 17:56:25
Autor: R.e.m.e.K
Płyta główna się sypie
Dnia Mon, 01 Dec 2014 17:14:20 +0100, Borneq napisał(a):

A może zostać przy starej, Chieftec LBX-01B-B-B-400 waży chyba z 15 kg, bardzo dobra, różni się tylko miejscem zasilacza, jest u góry

Zdecydowanie tak. Jak juz mialbys kupic obudowe to nie warto znowu kupowac chlamu, tylko
cos lepszego, a to oznacza zakup za >350 pln.
Dozbierasz to zmienisz, poki co uzywaj tej.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-12-01 17:59:33
Autor: Borneq
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 17:56, R.e.m.e.K pisze:
[...]

To jaka jest z wyższej półki? Antec P100 Performance One ?

Data: 2014-12-01 18:03:07
Autor: marfi
Płyta główna się sypie
Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał w wiadomości news:m5i6qe$2l3$2node1.news.atman.pl...
[...]

Z praktyki polecam Fractal Design ...

--
marfi

Data: 2014-12-01 18:12:22
Autor: Borneq
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 18:03, marfi pisze:
Z praktyki polecam Fractal Design ...

Czy na pewno Fractal Design Define Mini jest na ATX czy tylko na mini/microATX ?

Data: 2014-12-01 18:30:50
Autor: marfi
Płyta główna się sypie

Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał w wiadomości news:m5i7ie$ruc$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-12-01 o 18:03, marfi pisze:
Z praktyki polecam Fractal Design ...

Czy na pewno Fractal Design Define Mini jest na ATX czy tylko na mini/microATX ?

http://www.fractal-design.com/home/product/cases/define-series/define-mini
Pisze: "M/B compatibility: Mini ITX and Micro ATX"

--
marfi

Data: 2014-12-01 18:33:45
Autor: Piotr Rezmer
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 18:12, Borneq pisze:
W dniu 2014-12-01 o 18:03, marfi pisze:
Z praktyki polecam Fractal Design ...

Czy na pewno Fractal Design Define Mini jest na ATX czy tylko na
mini/microATX ?

A jaką płytę główną chcesz tam włożyć? Wcześniej podałem nie do końca dokładnie symbol płyty którą mam. Jest to H87M Pro 4 a nie H87 Pro 4.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-01 18:38:25
Autor: Borneq
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 18:33, Piotr Rezmer pisze:
A jaką płytę główną chcesz tam włożyć? Wcześniej podałem nie do końca
dokładnie symbol płyty którą mam. Jest to H87M Pro 4 a nie H87 Pro 4.

To jest microATX, a czego ma mniej niż wersja ATX? zresztą tą płytę co mam to też microATX

Data: 2014-12-01 18:55:19
Autor: Piotr Rezmer
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 18:38, Borneq pisze:
[...]

Różnią się głównie liczbą slotów PCIe, (ponoć również portem rownoległym). Z opisu wynika że na wersji M możesz użyć dwóch kart graficznych.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-01 19:11:40
Autor: Borneq
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 18:55, Piotr Rezmer pisze:
Różnią się głównie liczbą slotów PCIe, (ponoć również portem
rownoległym). Z opisu wynika że na wersji M możesz użyć dwóch kart
graficznych.

Czyli praktycznie wystarczy wersja M?

Data: 2014-12-01 19:18:24
Autor: Piotr Rezmer
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 19:11, Borneq pisze:

Czyli praktycznie wystarczy wersja M?

Jeśli nie potrzebujesz miejsca dla 4 kart PCIe + 2x PCI to tak.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-01 19:30:07
Autor: Borneq
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 19:18, Piotr Rezmer pisze:
Czyli praktycznie wystarczy wersja M?

Jeśli nie potrzebujesz miejsca dla 4 kart PCIe + 2x PCI to tak.

Nie będę potrzebował tak dużo kart graficznych, ale PCIe i PCI jeszcze przydają się na jakiś inne rzeczy?

Data: 2014-12-01 19:42:24
Autor: Piotr Rezmer
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 19:30, Borneq pisze:
W dniu 2014-12-01 o 19:18, Piotr Rezmer pisze:
Czyli praktycznie wystarczy wersja M?

Jeśli nie potrzebujesz miejsca dla 4 kart PCIe + 2x PCI to tak.

Nie będę potrzebował tak dużo kart graficznych, ale PCIe i PCI jeszcze
przydajÄ… siÄ™ na jakiÅ› inne rzeczy?

Ja aktualnie nie mam żadnej karty PCI/PCIe. Korzystam ze zintegrowanej w CPU HD4600.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-01 22:03:37
Autor: Borneq
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 19:42, Piotr Rezmer pisze:
Ja aktualnie nie mam żadnej karty PCI/PCIe. Korzystam ze zintegrowanej w
CPU HD4600.

http://www.asrock.com/mb/compare.asp?SelectedModel=H87+Pro4&SelectedModel=H87M+Pro4

Tu trzeba analizować, bo nie ma żadnego narzędzia które by pokazywało różnice. Widać że duża ma:
- 1 x PCI Express 3.0 x16 slot (PCIE2: x16 mode)
- 3 x PCI Express 2.0 x1 slots
- 2 x PCI slots

Micro:
- 1 x PCI Express 3.0 x16 slot (PCIE1: x16 mode)
- 1 x PCI Express 2.0 x16 slot (PCIE2: x4 mode)
- 2 x PCI slots
- Supports AMD Quad CrossFireXâ„¢ and CrossFireXâ„¢

Co prawda jedna ma aż 3 x PCI Express 2.0, ale za to x1 a nie z16, co to znaczy? na zdjęciach są krótkie sloty, chyba nie wejdzie wiele kart.
Taka nVidia GTX 770 do którego ma wejść?

Data: 2014-12-01 22:29:13
Autor: Piotr Rezmer
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 22:03, Borneq pisze:

[...]

Karty graficzne wkładasz do slotów x16. Dzięki temu masz największą prędkość wymiany danych pomiędzy karta graficzną a resztą systemu. Dlatego też wersja M umożliwia użycie dwóch kart graficznych. Duża płyta tego nie potrafi.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-01 22:32:16
Autor: Borneq
Płyta główna się sypie
W dniu 2014-12-01 o 22:29, Piotr Rezmer pisze:
[...]

Ta mniejsza wyglÄ…da nawet na lepszÄ…, chyba siÄ™ na niÄ… zdecydujÄ™

Data: 2014-12-01 17:56:06
Autor: Borneq
Płyta główna się sypie
[...]

Czyli i3-4160 + H87 Pro 4 ?

Data: 2014-12-01 18:38:44
Autor: BartekK
Płyta główna się sypie
[...]
Takie objawy też na zasilacz mocno wskazują.

--
| Bartłomiej Kuźniewski

Płyta główna się sypie