Płyta na 2 procesory AMD

Data: 2010-01-24 19:36:38
Autor: Expedyt
Płyta na 2 procesory AMD
Czy ktoś może mi doradzić płytę główną z dwoma gniazdami procesora, na 2 procki 4-rdzeniowe AMD? Szukałem w sieci, ale są tylko płyty jednoprocesorowe.
Exp

Data: 2010-01-24 13:10:20
Autor: Andrzej
Płyta na 2 procesory AMD
On 24 Sty, 20:39, "Maciek D." <kac...@interia.pl> wrote:
W dniu 2010-01-24 19:36, Expedyt pisze:

> Czy ktoś może mi doradzić płytę główną z dwoma gniazdami procesora, na 2
> procki 4-rdzeniowe AMD? Szukałem w sieci, ale są tylko płyty
> jednoprocesorowe.
> Exp

Raczej nie znajdziesz. Duale pod amd widziałem tylko na socket f, o coś
takiego:http://www.techsklep.pl/plyta-serwerowa-supermicro-h8dme2-p-7535.html

--
Pozdrawiam,
MD

Wieloprocesorowość dla procesorów AMD tylko w przypadku opteronów.
Seria opteron 2xxx to 4 rdzeniowe procesory seria opteron 8xxx to 8
rdzeni. Tu wszystko jest opisane
http://www.amd.com/pl-pl/Processors/ProductInformation/0,,30_118_8796_14309,00.html

Płyty do tych procesorów np. MSI K9ND, GA-3CESL-RH.

Data: 2010-01-26 13:15:36
Autor: robot
Płyta na 2 procesory AMD
Andrzej pisze:

Wieloprocesorowość dla procesorów AMD tylko w przypadku opteronów.
Seria opteron 2xxx to 4 rdzeniowe procesory seria opteron 8xxx to 8
rdzeni.

8xxx znaczy, że mogą pracować w konfiguracji 8-procesorowej a nie, że jest 8 rdzeni.

Płyty do tych procesorów np. MSI K9ND, GA-3CESL-RH.

Expedyt - zainteresuj się produktami firmy TYAN

http://www.tyan.com/

--
pozdro

Data: 2010-01-26 15:01:03
Autor: Piotr Rezmer
Płyta na 2 procesory AMD
robot pisze:
8xxx znaczy, że mogą pracować w konfiguracji 8-procesorowej a nie, że jest 8 rdzeni.

Dodałbym, że nie tylko. Seria 8000 działa również w systemach 4 procesorowych.

Rozwiązania >1 CPU posiada również SuperMicro.

PS:
Przy wyborze płyty, warto decydować się na te o wiekszych wymiarach. Ja mam np. Tyan HT1000E - 3970 i tutaj musiałem załozyć mniejszy cooler na jeden z procesorów, gdyż zasłaniał gniazdo PCI-X.

Jeśli chcesz użyć platformy wieloprocesorowej do rozwiązania typu VMware, sprawdź stepping procesora - może nie być wspierany. Druga sprawa to konfiguracja banków pamięci. Mam wrażenie, że jest łatwiej jeśli każdy procesor ma własny bank (czyli inaczej niż jest to w Tyan HT 1000E 3970).

Druga istotna sprawa: Warto by serwer wyposażony był w Management board lub IKVM. Ja np. wyłączam serwer na noc (oszczędność prądu), a włączam zdalnie poprzez IPMI.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Płyta na 2 procesory AMD