P艂yta po艣lizgowa - gdzie na 艢l膮sku ?

Data: 2014-10-29 00:05:47
Autor: Tomasz Pyra
P艂yta po艣lizgowa - gdzie na 艢l膮sku ?
W dniu 2014-10-28 14:27, AL pisze:
chcia艂bym sprawdzi膰 reakcje auta w sytuacjach ekstremalnych.
Czy jest w okolicach 艢l膮ska (np. okolice Katowic - ale og贸lnie chodzi o
ca艂y region) takie miejsce, o艣rodek, kt贸ry dysponuje tak膮 p艂yt膮 i
warunkami (np. ca艂ym torem testowym)?
Nie wykluczam mo偶e jakiego艣 ma艂ego szkolenia przy okazji.

Na pewno ABJTK ma obiekt we Wroc艂awiu, nie wiem czy dla Ciebie region :)

Data: 2014-10-29 10:43:22
Autor: dddddddd
W dniu 2014-10-29 00:05, Tomasz Pyra pisze:
[...]

og贸lnie polecam taki kurs bezpiecznej jazdy dla pocz膮tkuj膮cego- dla 艣rednio ogarni臋tego nie b臋dzie tam nic ciekawego - lepiej pojecha膰 w zimie na opuszczone lotnisko.

艁ukasz

Data: 2014-10-29 11:52:38
Autor: J.F.
P艂yta po艣lizgowa - gdzie na 艢l膮sku?
U偶ytkownik "dddddddd"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

O opuszczone lotnisko coraz trudniej.
O duzy pusty plac tez.

J.

Data: 2014-10-29 12:14:40
Autor: dddddddd
W dniu 2014-10-29 11:52, J.F. pisze:
[...]

no w艂a艣nie s艂ysza艂em 偶e kto艣 dosta艂 mandat za wjazd na lotnisko w Ole艣nicy - prawda to? jaki艣 miesi膮c temu nie widzia艂em tam 偶adnych zakaz贸w (pono膰 jest tam znak 偶e wjazd tylko za zgod膮 w艂a艣ciciela) - wje偶d偶a艂em od strony ronda, nie od starej '8'

艁ukasz

Data: 2014-10-29 05:59:04
Autor: Bolko
P硑ta po秎izgowa - gdzie na 眘ku?
Mojej 縪nie firma zafundowa砤 takie szkolenie dla przed. handl.
痮na zapami阾a砤 縠 do ok 70 km/h (dok砤dnej liczby nie pamietam)
wystarcz umiej阾no禼i. Powy縠j modlitwa.

Data: 2014-10-29 14:11:43
Autor: J.F.
P艂yta po艣lizgowa - gdzie na 艢l膮sku?
U偶ytkownik "dddddddd"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:m2qi6q$dgq$2@dont-email.me...
[...]

Pojecia nie mam, ale tam rozni tacy maja ochote na utrzymanie tego lotniska.
A na czynnym lotnisku jezdzic po pasie nie wolno, bo zawsze moze samolot ladowac.

Skonczy sie pewnie tak, ze je jednak gmina dostanie i sprzeda pod budynki, albo AMW sprzeda .

J.

Data: 2014-10-29 15:41:36
Autor: dddddddd
W dniu 2014-10-29 14:11, J.F. pisze:

no w艂a艣nie s艂ysza艂em 偶e kto艣 dosta艂 mandat za wjazd na lotnisko w
Ole艣nicy - prawda to?

Pojecia nie mam, ale tam rozni tacy maja ochote na utrzymanie tego
lotniska.

jak 艣nieg spadnie to pewnie tam pojad臋 (albo jak b臋d臋 przejazdem) i zobacz臋 czy s膮 jakie艣 znaki.
Z tego co wiem to od zawsze znaki by艂y od strony dk8 (tak przynajmniej s艂ysza艂em bo nigdy tamt臋dy nie wje偶d偶a艂em) a od drugiej strony nie.
Podobnie teraz jest w K膮tach Wroc艂awskich - zje偶d偶amy z autostrady, jak pojedziemy prosto to mamy teren zabudowany, a jak skr臋cimy od razu w lewo to terenu zabudowanego nie ma i mo偶na po ca艂ych K膮tach je藕dzi膰 90km/h :)

A na czynnym lotnisku jezdzic po pasie nie wolno, bo zawsze moze samolot
ladowac.

Skonczy sie pewnie tak, ze je jednak gmina dostanie i sprzeda pod
budynki, albo AMW sprzeda .

jak b臋d臋 zarabia艂 tyle co Megrims to kupi臋 ten teren i udost臋pni臋 wszystkim ;)

艁ukasz

Data: 2014-10-31 19:25:40
Autor: Tomasz Pyra
P艂yta po艣lizgowa - gdzie na 艢l膮sku ?
Dnia Wed, 29 Oct 2014 10:43:22 +0100, dddddddd napisa(a):

W dniu 2014-10-29 00:05, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2014-10-28 14:27, AL pisze:
chcia砨ym sprawdzi reakcje auta w sytuacjach ekstremalnych.
Czy jest w okolicach 眘ka (np. okolice Katowic - ale og髄nie chodzi o
ca硑 region) takie miejsce, o秗odek, kt髍y dysponuje tak p硑t i
warunkami (np. ca硑m torem testowym)?
Nie wykluczam mo縠 jakiego ma砮go szkolenia przy okazji.

Na pewno ABJTK ma obiekt we Wroc砤wiu, nie wiem czy dla Ciebie region :)

og髄nie polecam taki kurs bezpiecznej jazdy dla pocz眛kuj眂ego- dla 秗ednio ogarni阾ego nie b阣zie tam nic ciekawego - lepiej pojecha w zimie na opuszczone lotnisko.

Za du縪 ju widzia砮m tych "ca砶iem nie糽e ogarni阾ych" u kt髍ych okazywa硂
si 縠 nie potrafi poprawnie hamowa, skr阠a ani ustawi fotela.
I z takiej szk蟪ki wychodzi potrafi眂 hamowa i skr阠a samochodem du縪
lepiej ni przed.

Tu nawet cz阺to nie samo 鎤iczenie jest warto禼i, a to 縠 instruktor
(kt髍y ju niejedno widzia) patrz眂 z boku wychwyci pewne g硊pie b酬dy nad
kt髍ymi kierowca nigdy si sam nie zastanawia.

Data: 2014-10-31 19:49:25
Autor: dddddddd
P硑ta po秎izgowa - gdzie na 眘ku?
W dniu 2014-10-31 19:25, Tomasz Pyra pisze:

[...]

no dla takich rad na pewno warto przej舵 taki kurs, ale sama idea p硑ty poslizgowej z wyskakuj眂 kurtyn jest 秗ednia (dla kogo nie pocz眛kuj眂ego) - po pierwszym przeje糳zie czujesz si jak na lodzie wi阠 rozs眃ek podpowiada jecha 20km/h. My秎 縠 lepiej jakby kurtyny wyskakiwa硑 na czym o troszk lepszej przyczepno禼i (mo縠 zwyk硑 zmoczony asfalt?)
Co do treningu na lotnisku - samo latanie bokami te du縪 nie da, ale po pierwsze mo縩a si pobawi przy wy縮zej pr阣ko禼i, po drugie mo縩a rozstawi jakie pacho砶i (kartony, cokolwiek), a na lotnisku na kt髍e je縟筷 jest te ulica wzd硊 pasa z du縴mi zatoczkami - mo縩a sobie wyobrazi 縠 co wyskakuje przed mask, nagle skr阠amy w zatoczk i pr骲ujemy opanowa auto.
Cenne lekcje.
Nie ma si czym chwali - w zesz硑m roku zdj背em dwie opony i postawi砮m auto na dw骳h ko砤ch - przez g硊pot bo trzeci raz wypad砮m na pas zieleni przy pasie startowym i lec眂 w jego kierunku pomy秎a砮m 縠 tam ziemia b阣zie tak samo twarda jak wcze秐iej - nie obr骳i砮m auta i wlecia砮m na traw centralnie bokiem. W tym miejscu chyba by硂 mniej 秐iegu i zary砮m w ziemi zdejmuj眂 w砤秐ie opony, na szcz甓cie 秎izga砤 si w pobli縰 navara i mnie wyci眊n瓿a :) Pojecha砮m tam na dwa auta wi阠 auto zosta硂 na podno秐iku i wulkanizator naprawi - cho jedna felga by砤 ju do wymiany (nie uda硂 si jej wywa縴).
Wi阠 je秎i b阣 jecha 160km/h drog i zaczn lecie na trawnik to ju wiem 縠 musz si odpowiednio ustawi :)

kasz

P艂yta po艣lizgowa - gdzie na 艢l膮sku ?