Płyty ASRock - opinie

Data: 2011-03-15 18:26:56
Autor: diverek
Płyty ASRock - opinie
Jaki obecnie opinie macie czy też krążą o płytach ASRock? Gdyby je odnieść jakościowo/możliwościowo do głównej konkurencji czyli Asusa, Gigabyte i MSI jak obecnie wypadają?
Nie ukrywam, że zainteresowała mnie płyta ASRock P67 EXTREME4 (B3) i nie wiem czy się bać czy brać... ją pod uwagę przy wyborze:)

--
Pozdrowienia
diverek

Data: 2011-03-15 19:57:36
Autor: Aha
Płyty ASRock - opinie
W dniu 2011-03-15 18:26, diverek pisze:
[...]

Uzywam ASROCKA od lat mialem tych plyt w rekach 20-30 roznych i moge polecic. Jesli nie lubisz sie onanizowac bajerami i naklejka ASUS czy Gigabyte to kup ASROCKA.

Data: 2011-03-15 20:15:00
Autor: Rafał Łukawski
Płyty ASRock - opinie
On 2011-03-15 19:57, Aha wrote:
[...]

Czy możeszs coś więcej napisać os "miałem tych płyt w rkęchach 20-30"?

Data: 2011-03-15 20:39:10
Autor: Aha
Płyty ASRock - opinie
W dniu 2011-03-15 20:15, Rafał Łukawski pisze:
On 2011-03-15 19:57, Aha wrote:
[...]

Zlozylem kilka PC na tych plytach i smigaja do dzis.

Sam uzywam ASROCKA i jestem zadowolony.

Data: 2011-03-19 06:58:11
Autor: Przemysaw Ryk
Płyty ASRock - opinie
Dnia Tue, 15 Mar 2011 20:39:10 +0100, Aha napisa(a):

On 2011-03-15 19:57, Aha wrote:
Uzywam ASROCKA od lat mialem tych plyt w rekach 20-30 roznych i moge
                                                    ^^^^^^^^^^^^^
polecic. Jesli nie lubisz sie onanizowac bajerami i naklejka ASUS czy
Gigabyte to kup ASROCKA.

Czy moeszs co wicej napisa os "miaem tych pyt w rkchach 20-30"?

Zlozylem kilka PC na tych plytach i smigaja do dzis.
           ^^^^^^^

20/30 rnych pyt i kilka zoonych komputerw? Hmm...

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Taka dziewczyna, jak ju zacznie co w kierunku faceta uskutecznia, to  ]

Data: 2011-03-18 13:02:49
Autor: Karthoon
Pyty ASRock - opinie
Aha <tyskie@smiedzimulem.com> napisa(a):
W dniu 2011-03-15 18:26, diverek pisze:

Uzywam ASROCKA od lat mialem tych plyt w rekach 20-30 roznych i moge polecic. Jesli nie lubisz sie onanizowac bajerami i naklejka ASUS czy Gigabyte to kup ASROCKA.

A zamiast audi/mercedesa daci. Bo przecie te rni si tylko znaczkiem...

Data: 2011-03-15 20:26:11
Autor: nom
Płyty ASRock - opinie

Użytkownik "diverek" <USUN_divek_TO@op.pl> napisał w wiadomości news:ilo7gu$dfj$1news.onet.pl...
Jaki obecnie opinie macie czy też krążą o płytach ASRock? Gdyby je odnieść jakościowo/możliwościowo do głównej konkurencji czyli Asusa, Gigabyte i MSI jak obecnie wypadają?

Płytę Asrocka kupiłem za ok. 180zl jakieś 5-6 lat temu i działa bez problemu. W pracy miałem 2  sztuki MSI na i845 i niestety obie padły po 3-4 latach. Mam jeszcze w pracy kilka sztuk Asrocka na układzie SIS i też działają.
Jaka jest teraz jakość płyt Asrocka nie wiem.

Data: 2011-03-15 20:40:15
Autor: Radosaw Sok
Pyty ASRock - opinie
W dniu 15.03.2011 18:26, diverek pisze:
Jaki obecnie opinie macie czy te kr o pytach ASRock? Gdyby je odnie jakociowo/moliwociowo do gwnej konkurencji czyli Asusa, Gigabyte i MSI jak obecnie wypadaj?
Nie ukrywam, e zainteresowaa mnie pyta ASRock P67 EXTREME4 (B3) i nie wiem czy si ba czy bra... j pod uwag przy wyborze:)

Ja si ostatnio zraziem do ASRocka. Na kilka komputerw z
rnymi modelami pyt tego producenta (ach, te przetargi...)
dwie pady po trzech-czterech latach mniej wicej. Ostatnio
(znw z przetargu) dostaem 50 maszyn z pytami ASRocka i
regularnie trac one kontakt z urzdzeniami USB przy mniej-
szej wilgotnoci powietrza (elektrostatyka) mimo prawidowego
uziemienia. Poza tym kilka komputerw poszo na wymian, a we
wszystkich byy wymieniane moduy RAM z racji niezgodnoci
(komputery si losowo wieszay).

| Radosaw Sok  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika lska                   |

Data: 2011-03-15 21:12:33
Autor: Aha
Pyty ASRock - opinie
W dniu 2011-03-15 20:40, Radosaw Sok pisze:
[...]

proponuje zrobic mala statystyke z allegro jesli ktos ma chwile wolnego czasu:

http://allegro.pl/plyty-glowne-uszkodzone-4285

Data: 2011-03-15 21:48:51
Autor: _drc_
Pyty ASRock - opinie
On Tue, 15 Mar 2011 21:12:33 +0100, Aha <tyskie@smiedzimulem.com> wrote:

proponuje zrobic mala statystyke z allegro jesli ktos ma chwile wolnego  czasu:

http://allegro.pl/plyty-glowne-uszkodzone-4285

A co ci da taka statystyka bez danych o sprzeday?

Data: 2011-03-15 20:57:28
Autor: MC
Płyty ASRock - opinie
[...]

ASRock nie jest konkurentem Asusa. To ten sam producent.

Data: 2011-03-15 21:06:55
Autor: Santana
Płyty ASRock - opinie

Użytkownik "MC"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ilogb9$l6v$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Być może :) Za to na pewno właścicielem Asusa jest Gigabyte :)

Data: 2011-03-15 21:24:54
Autor: MC
Płyty ASRock - opinie
Użytkownik "Santana" <santana@interia.pl> napisał w wiadomości news:ilogt0$13a$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Nic podobnego. Obie firmy są notowane na giełdzie jako całkiem osobne podmioty.

Data: 2011-03-16 07:43:47
Autor: diverek
Płyty ASRock - opinie
W dniu 11-03-15 20:57, MC pisze:

ASRock nie jest konkurentem Asusa. To ten sam producent.

Zawsze istnieje jakaś konkurencja. Większość sprzętu danego segmentu robią ci sami producenci. Najlepszym przykładem są chyba Chiny, co nie oznacza, że firmy które to później markują jako swoje nie są konkurencją. Zamawiam 5tys. kamer CCTV u producenta w Chinach, moja konkurencja robi to samo. Kamery są identyczne - różnią się jedynie kolorem i zamówionym nadrukiem na obudowie. Oboje, tj. ja i moja konkurencja należymy do tej samej grupy kapitałowej...

--
Pozdrowienia
diverek

Data: 2011-03-16 09:24:55
Autor: MC
Płyty ASRock - opinie
Użytkownik "diverek" <USUN_divek_TO@op.pl> napisał w wiadomości news:ilpm70$oft$1news.onet.pl...
W dniu 11-03-15 20:57, MC pisze:

ASRock nie jest konkurentem Asusa. To ten sam producent.

Zawsze istnieje jakaś konkurencja. Większość sprzętu danego segmentu robią ci sami producenci.

Asus i jego marka-córka ASRock nie kierują swojej produkcji do tego samego segmentu. Przynajmniej w założeniach.

Najlepszym przykładem są chyba Chiny, co nie oznacza, że firmy które to później markują jako swoje nie są konkurencją. Zamawiam 5tys. kamer CCTV u producenta w Chinach, moja konkurencja robi to samo.

Ludzie kupują jeszcze ten złom? Myślałem, że wszyscy już przeszli na cyfrę.

Kamery są identyczne - różnią się jedynie kolorem i zamówionym nadrukiem na obudowie. Oboje, tj. ja i moja konkurencja należymy do tej samej grupy kapitałowej...

To fajna ta grupa która dopuszcza do konkurencji tracąc swoje pieniądze.

Data: 2011-03-16 11:58:36
Autor: diverek
Płyty ASRock - opinie
W dniu 11-03-16 09:24, MC pisze:

Asus i jego marka-córka ASRock nie kierują swojej produkcji do tego
samego segmentu. Przynajmniej w założeniach.

Obawiam się, że mogłeś nie zrozumieć tego co napisałem. Pisałem o rodzajach produktów, a nie segmencie odbiorców końcowych.
Aczkolwiek to, że firma X produkuje produkty hi-end, a jej firma-córka Y low-end nie oznacza wcale, że klienci nie będą migrować pomiędzy produktami obu firm. Raczej zawsze kupowałem płyty hi-end, a mimo wszystko zainteresowałem się płytami moim zdaniem middle i low-end. Czy ktoś ze wspomnianych w Asusie lub ASRock na tym straci i będzie miał do siebie pretensje? Asus będzie dążył do zwiększenia sprzedaży swoich produktów, a ASRock swoich (to jest chyba m.in. konkurencja :). Kasa i tak trafi do wspólnego właściciela :)

Ludzie kupują jeszcze ten złom? Myślałem, że wszyscy już przeszli na cyfrę.

Niestety nie każdego jeszcze stać na systemy IP, aczkolwiek w tym nieuchronnie leży przyszłość. Dobra kamera IP, którą obsłuży Ci równie dobre i zaawansowane oprogramowanie to wciąż cena razy 2-3. Nie każdy potrzebuje od razu rozwiązań IP i kamer Mpix. Czasami do niewielkich pomieszczeń wystarczy system standardowy, analogowy, a jakość obrazu i nagrań będzie bardzo dobra.
Co do złomu (rozumiem, że pisząc to wiesz co piszesz, czyt. jesteś z branży) to naprawdę zdziwiłbyś się gdybym Ci taki "złom" zaprezentował.

To fajna ta grupa która dopuszcza do konkurencji tracąc swoje pieniądze.

Nie do końca. Taka zdrowa konkurencja w kilku firmach należących do jednej grupy kapitałowej, czy mówiąc ogólniej jednego właściciela ma swoje zalety. Ludzie mają pracę i muszą konkurować ze sobą generując coraz to większy obrót i zyski. Jeśli tego nie robią to w najgorszym przypadku firma bądź firmy padną, a ludzie chociażby stracą pracę. A tak wszyscy są zadowoleni, a zysk jest większy, nie mówiąc już z wygody jaka płynie, gdy się ma pod sobą kilka firm z tej samej działalności :).

Ok myślę, że tą kwestię zakończymy, bo robi się znów nie na temat tak jak niestety coraz częściej w większości wątków na tej grupie.

--
Pozdrowienia
diverek

Data: 2011-03-21 09:35:08
Autor: Artur\(m\)
Płyty ASRock - opinie

Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:ilogb9$l6v$1node2.news.atman.pl...
[...]

Tak jak właścicielem Skody jest Volkswagen.
VW się cieszy i "establishment" środkowoeuropejski.

Artur(m)

Data: 2011-03-16 09:32:57
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Pyty ASRock - opinie
Dnia 2011-03-15, o godz. 18:26:56
diverek <USUN_divek_TO@op.pl> napisa(a):

[...]

Mam w maszynce gdzie testuj rne rzeczy pyt ASRock H55M-LE z
wsadzonym i3 530 i grafik Radeon HD4670 512MB od Gigabyte. Chodzi
sobie toto stabilnie z 4 dyskami SATA. Pocztkowo byy problemy ze
stabilnoci ale okazao si e wsadzony w drugi slot modu pamici
Kingston KVR1333D3N9K2/4G by felerny i w losowych chwilach wiesza
komputer. Po zastpieniu innym moduem pracuje sobie stabilnie.
Odpalone na przemian XP Pro, Win7 64 Pro i Ubuntu 10.10 64bit. Doc
duo onglowania dyskami bo to maszynka do odwirusowywania, backupw i
dubania w cudzych dyskach. Kolega zajmujcy si sprzeda powiedzia e
skadaj do duo komputerw na ASRock-ach do zastosowa biurowych i
dziaaj stabilnie. Pod mocne obcienie typu granie/grafika/video
poleca jednak co innego twierdzc e stabilno przy wysileniu zaley
czsto od konkretnego egzemplarza.

Zdrwko

Data: 2011-03-19 06:58:11
Autor: Przemysaw Ryk
Pyty ASRock - opinie
Dnia Wed, 16 Mar 2011 09:32:57 +0100, Maciek BabciaDobosz napisa(a):

(ciach...)
[...]
                                     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
czsto od konkretnego egzemplarza.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

O wanie. W tym podkrelonym tkwi clou caej sytuacji. Pracujc u
dystrybutora ciut innego sprztu (monitory) nie raz i nie dwa spotkaem si
z tematem powtarzalnoci parametrw danego urzdzenia. Bardzo czsto okazuje
si, e "nasz" sprzt powtarzalno parametrw ma naprawd bardzo du
podczas gdy u konkurencji bywa z tym "rnie".

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Przekonania s bardziej niebezpiecznymi wrogami prawdy ni kamstwa.     ]

Data: 2011-03-18 13:57:59
Autor: Doxent
Płyty ASRock - opinie
Nie wiem jak teraz ale swego czasu mieli pechową serię P4I45 i pokrewne w których to masowo padały kondensatory albo przepalały się układy zasilania którym często towarzyszył swąd spalenizny.
Tak samo seria K8 i K9 pod AMD bardzo szybko siadała m.in sławetne płyty z możliwością rozszerzenia z soketu 754 na 939 przy pomocy specjalnego adaptera. (chipsety nforce 2 i 3) W nich często siadały i kondensatory jak i odwarstwiał się chipset. (Gigabyte też miało ten problem seria K8 i K9). O dziwo płyty z chipsetami VIA i SIS okazały się dużo trwalsze. Mam nawet jedną działającą do dziś co nie znaczy, że nie powodowały one innych problemów np z oprogramowaniem czy biosem.
Jako ciekawostka trafiła do mnie bardzo stara płyta z roku 2002 na 845 kiedy to Asrock zaczynał i była ona naprawdę porządnie wykonana. Gruby przestronny laminat, porządne luty i solidne wielkie kondensatory. Wykonaniem nie odstawała od ówczesnych produktów np. Intela, że aż przyjemnie było wziąć to do rąk.
Późniejszym wyrobom towarzyszyła niestety bieda w postaci niestarannie 'nasmarkanych' lutów, układów zasilania przylutowanych pod kątem, niechlujnych napisów oraz toporne gniazda kart rozszerzeń i zasilania zamontowanie "nie po drodze" co utrudniało prowadzenie kabli. Na dodatek część tych płyt pachniała chlorkiem żelaza (kto wytrawiał płyty drukowane ten zna ten zapach) oraz sprawiały wrażenie pokrytych lepką substancją.

Płyty ASRock - opinie