P艂yty ASRock - opinie

Data: 2011-03-18 13:57:59
Autor: Doxent
P艂yty ASRock - opinie
Nie wiem jak teraz ale swego czasu mieli pechow膮 seri臋 P4I45 i pokrewne w kt贸rych to masowo pada艂y kondensatory albo przepala艂y si臋 uk艂ady zasilania kt贸rym cz臋sto towarzyszy艂 sw膮d spalenizny.
Tak samo seria K8 i K9 pod AMD bardzo szybko siada艂a m.in s艂awetne p艂yty z mo偶liwo艣ci膮 rozszerzenia z soketu 754 na 939 przy pomocy specjalnego adaptera. (chipsety nforce 2 i 3) W nich cz臋sto siada艂y i kondensatory jak i odwarstwia艂 si臋 chipset. (Gigabyte te偶 mia艂o ten problem seria K8 i K9). O dziwo p艂yty z chipsetami VIA i SIS okaza艂y si臋 du偶o trwalsze. Mam nawet jedn膮 dzia艂aj膮c膮 do dzi艣 co nie znaczy, 偶e nie powodowa艂y one innych problem贸w np z oprogramowaniem czy biosem.
Jako ciekawostka trafi艂a do mnie bardzo stara p艂yta z roku 2002 na 845 kiedy to Asrock zaczyna艂 i by艂a ona naprawd臋 porz膮dnie wykonana. Gruby przestronny laminat, porz膮dne luty i solidne wielkie kondensatory. Wykonaniem nie odstawa艂a od 贸wczesnych produkt贸w np. Intela, 偶e a偶 przyjemnie by艂o wzi膮膰 to do r膮k.
P贸藕niejszym wyrobom towarzyszy艂a niestety bieda w postaci niestarannie 'nasmarkanych' lut贸w, uk艂ad贸w zasilania przylutowanych pod k膮tem, niechlujnych napis贸w oraz toporne gniazda kart rozszerze艅 i zasilania zamontowanie "nie po drodze" co utrudnia艂o prowadzenie kabli. Na dodatek cz臋艣膰 tych p艂yt pachnia艂a chlorkiem 偶elaza (kto wytrawia艂 p艂yty drukowane ten zna ten zapach) oraz sprawia艂y wra偶enie pokrytych lepk膮 substancj膮.

P艂yty ASRock - opinie