PÅ‚yty CD - szacuneczek

Data: 2014-08-23 20:43:03
Autor: GLaF
PÅ‚yty CD - szacuneczek
Dnia Sat, 23 Aug 2014 19:59:04 +0200, mr misio de grizzly napisa³(a):

W³a¶nie znalaz³em kolekcjê nagrywanych p³yt CD z lat 1999-2002 i muszê powiedzieæ, ¿e na ok. 20 p³yt wszystkie da siê odczytaæ :)

U mnie z ok. 50 p³yt z lat ok. 2000-2005 dwie by³y czê¶ciowo nieczytelne.
P³yty z prywatnymi danymi niszczy³em w mikrofalówce. Przy braku niszczarki
do p³yt to wygodne i chyba najlepsze rozwi±zanie.

--
GLaF

Data: 2014-08-23 20:44:04
Autor: mr misio de grizzly
P³yty CD - szacuneczek
W dniu 23.08.2014 o 20:43, GLaF pisze:
[...]

Ja po prostu ³amie p³yty, w kuble trzymajac zaginam az sie rozprysn±.

:)

--
Mr Misio De Grizzly Casual Player PC/PS3 Howgh!

http://fb.com/termopilecom

Data: 2014-08-24 08:02:46
Autor: BQB
P³yty CD - szacuneczek
W dniu 2014-08-23 20:44, mr misio de grizzly pisze:
[...]

Nie ka¿da siê rozpryskuje, niektóre jak siê je mocno zegnie, to tylko w miejscu giêcia pêkn±.

Data: 2014-08-24 13:12:26
Autor: animka
PÅ‚yty CD - szacuneczek
W dniu 2014-08-24 08:02, BQB pisze:
W dniu 2014-08-23 20:44, mr misio de grizzly pisze:
W dniu 23.08.2014 o 20:43, GLaF pisze:
Dnia Sat, 23 Aug 2014 19:59:04 +0200, mr misio de grizzly napisał(a):

Właśnie znalazłem kolekcję nagrywanych płyt CD z lat 1999-2002 i muszę
powiedzieć, że na ok. 20 płyt wszystkie da się odczytać :)

U mnie z ok. 50 płyt z lat ok. 2000-2005 dwie były częściowo nieczytelne.
Płyty z prywatnymi danymi niszczyłem w mikrofalówce. Przy braku
niszczarki
do płyt to wygodne i chyba najlepsze rozwiązanie.

Ja po prostu łamie płyty, w kuble trzymajac zaginam az sie rozprysną.

Nie każda się rozpryskuje, niektóre jak się je mocno zegnie, to tylko w
miejscu gięcia pękną.

No i co? Odczyta ktoś taka płytę? W jakim czytniku?

--
animka

Data: 2014-08-24 13:15:47
Autor: BQB
PÅ‚yty CD - szacuneczek
W dniu 2014-08-24 13:12, animka pisze:
[...]

Jak komuś będzie bardzo na tym zależeć, to odczyta - kwestia wyłożenia odpowiedniej gotówki.

Data: 2014-08-24 13:58:29
Autor: mr misio de grizzly
PÅ‚yty CD - szacuneczek
W dniu 24.08.2014 o 13:15, BQB pisze:
[...]

muszÄ™
[...]

Ale ogolnie kwestia niszczenia (metody) tez zalezy jak bardzo wartosciowe sa rzeczy na nosniku.

Data: 2014-08-24 15:34:28
Autor: RadoslawF
PÅ‚yty CD - szacuneczek
Dnia 2014-08-24 13:15, Użytkownik BQB napisał:

[...]

Nie odczyta.
W miejscu złamania czy wygięcia płytki warstwa metaliczna odpada i
tego fragmentu już nikt nigdy nie odczyta.

Pozdrawiam

Data: 2014-08-24 15:38:32
Autor: BQB
PÅ‚yty CD - szacuneczek
W dniu 2014-08-24 15:34, RadoslawF pisze:
[...]

Ale tylko tego fragmentu, pamiętajmy również o korekcji błędów - zapisie nadmiarowym w przypadku porysowania lub innego niewielkiego uszkodzenia. Ale to chyba jednak zbyt dużo by uległo uszkodzeniu. Mimo wszystko, część informacji poza zgięciem da się odczytać.

Data: 2014-08-24 23:12:59
Autor: RadoslawF
PÅ‚yty CD - szacuneczek
Dnia 2014-08-24 15:38, Użytkownik BQB napisał:

[...]

Da się odczytać część, a teraz się zastanów czy z tej
części da się uzyskać jakiś obraz całości ?

Pozdrawiam

Data: 2014-08-24 23:30:26
Autor: mr misio de grizzly
PÅ‚yty CD - szacuneczek
W dniu 24.08.2014 o 23:12, RadoslawF pisze:
[...]

I jakim nakladem pracy i kosztow.

Bo wiadomo, jak mam zdjecia psa, to nie bede sie przejmowal i moge plyte nawet bez niszczenia wyrzucic. Ale ja zlamie, wiec jak ktos chce odzyskac zdjecia mojego psa- to niech sie bawi ;)

A jak bede mial plany wyrzutni rakiet jadrowych, na cd, to utylizacja bedzie odpowiednia do tego co na plycie. Wlacznie z rzuceniem prochów do trzech róznych jezior ;)

Data: 2014-08-25 01:02:10
Autor: animka
PÅ‚yty CD - szacuneczek
W dniu 2014-08-24 23:30, mr misio de grizzly pisze:
[...]

Mnie to nawet nie chce się wyciągać niszczarki z kąta (zapakowana w folię, żeby się nie kurzyła). Niszczy też płyty, ale ja mam bliżej ostry nóż. Porobię rowków, pooram taką płytę i wyrzucam.

--
animka

Data: 2014-08-24 21:33:43
Autor: Pszemol
PÅ‚yty CD - szacuneczek
"animka" <animka@tonieja.wp.pl> wrote in message news:ltdqvr$25q$1node1.news.atman.pl...
Mnie to nawet nie chce się wyciągać niszczarki z kąta (zapakowana w folię, żeby się nie kurzyła). Niszczy też płyty, ale ja mam bliżej ostry nóż. Porobię rowków, pooram taką płytę i wyrzucam.

JesteÅ› the best!

Data: 2014-09-01 14:22:39
Autor: Grzexs
PÅ‚yty CD - szacuneczek
[...]

Fakt. Szacun. Ale też zadbaj o BHP i nie rób tego nożami przeznaczonymi do żywności.
--
Grzexs

Data: 2014-09-01 19:25:33
Autor: animka
PÅ‚yty CD - szacuneczek
W dniu 2014-09-01 14:22, Grzexs pisze:
[...]

Myje się później taki nóż dokładnie.
Mam też takie ostre duże nożyczki i też czasami je użyłam do tego celu. Można nimi nawet przyciąć płytę.

--
animka

Data: 2014-09-01 20:17:18
Autor: R.e.m.e.K
PÅ‚yty CD - szacuneczek
Dnia Mon, 01 Sep 2014 19:25:33 +0200, animka napisał(a):

Mam też takie ostre duże nożyczki i też czasami je użyłam do tego celu. Można nimi nawet przyciąć płytę.

To przetnij nimi te plyte z ktorej w kolko nadajesz! :-D

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-08-23 23:23:02
Autor: animka
PÅ‚yty CD - szacuneczek
W dniu 2014-08-23 20:43, GLaF pisze:
[...]

A potem w tej mikrofalówce jedzonko sobie przyrządzałeś.

--
animka

Data: 2014-08-23 23:31:20
Autor: GLaF
PÅ‚yty CD - szacuneczek
Dnia Sat, 23 Aug 2014 23:23:02 +0200, animka napisa³(a):

P³yty z prywatnymi danymi niszczy³em w mikrofalówce. Przy braku niszczarki
do p³yt to wygodne i chyba najlepsze rozwi±zanie.

A potem w tej mikrofalówce jedzonko sobie przyrz±dza³e¶.

P³yty by³y szczelnie zamkniête w cake-boksie, który otwiera³em dopiero na
balkonie.

--
GLaF

Data: 2014-08-24 10:29:56
[...]