PADI Rescue czy P2

Data: 2011-02-04 06:21:43
Autor: pancolar
PADI Rescue czy P2
nie chce tworzyc kolejnego wątku w którym znów ludzie będą sie
przepychac która organizacja jest wedlug nich lepsza - bo nie o to
chodzi...

Jestem młodym stażem nurkiem CMAS (P1) zalogowane mam kilkadziesiąt
nurkowan w naszych wodach i w ciepłych morzach , zrobione mam również
SS i PL-1

Docelowo za lat kilka chcę zostać divemasterem PADI a później kiedyś
może i instruktorem - bo mam mozliwość pracowania w bazach nurkowych w
Tajlandii czy Nowej Zelandii  - zatem prędzej czy później będę chciał
mieć DIVEMASTERa PADI

I teraz tak jesli dobrze rozumiem - zgodnie z porozumieniem CMAS PADI
moge przyjąć następującą scieżke rozwoju

CMAS * -- -> PADI EFR + RESCUE -- -> PADI DIVEMASTER
lub
CMAS * -- -> CMAS ** -- -> PADI DIVEMASTER

Co według Was będzie lepszym rozwiązaniem w obecnej chwili - robic na
moim etapie Rescue czy robić P2.

Albo może pytanie postawie w ten sposób wiem z grubsza jaki jest
zakres Rescue ale czy jesli zdecyduję sie na P2 - to sprawy
ratownictwa względem tego co wyniosę z Rescue będą analogiczne

Dodam, że CPR ( BLS + ALS + AED ) mam ogarnięte - więc na samym kursie
EFR mi nie zależy bardzo bo te wiedze posiadam i wykorzystuję dość
często...

chodzi mi o to - aby jak najwiecej wyciagnąć ze szkoleń dochodząc do
etapu przystepowania do kursu PADI

podczas kursu P2 - sporo z instruktorem posiedze pod wodą co mnie też
niewątpliwie popchnie do przodu jesli chodzi o wiedzę i umiejetności z
zakresu nurkowania - z drugiej strony mozliwość i umiejętność
udzielenia pomocy partnerowi też jest cenna - stąd podstawowa moja
wątpliwość jak się ma ratownictwo na P2 do ratownictwa Rescue i która
ściezka w/g Was bedzie najrozsądniejsza

dbs

Data: 2011-02-04 15:41:15
Autor:
PADI Rescue czy P2
pancolar <pancolar@gmail.com> napisał(a):
CMAS * -- -> PADI EFR + RESCUE -- -> PADI DIVEMASTER
lub
CMAS * -- -> CMAS ** -- -> PADI DIVEMASTER

http://www.krab.agh.edu.pl/forum/viewtopic.php?t=2518

Cmas ma sam z sobą dylemat, jaką drogą pójść.

pozdrawiam rc

Data: 2011-02-04 08:40:30
Autor: pancolar
PADI Rescue czy P2

On 4 Lut, 16:41, " " <demolant.WYT...@gazeta.pl> wrote:
pancolar <panco...@gmail.com> napisa (a):

> CMAS * -- -> PADI EFR + RESCUE -- -> PADI DIVEMASTER
> lub
> CMAS * -- -> CMAS ** -- -> PADI DIVEMASTER

http://www.krab.agh.edu.pl/forum/viewtopic.php?t=2518

Cmas ma sam z sob dylemat, jak drog p j .

pozdrawiam rc

no tak - ale zakładam ze P2 bedę robił jeszcze w/g starych zasad

Data: 2011-02-04 16:54:02
Autor: jacekplacek
PADI Rescue czy P2
pancolar <pancolar@gmail.com> napisał(a):
nie chce tworzyc kolejnego w=B1tku w kt=F3rym zn=F3w ludzie b=EAd=B1 sie
przepychac kt=F3ra organizacja jest wedlug nich lepsza - bo nie o to
chodzi...

Jestem m=B3odym sta=BFem nurkiem CMAS (P1) zalogowane mam kilkadziesi=B1t
nurkowan w naszych wodach i w ciep=B3ych morzach , zrobione mam r=F3wnie=BF
SS i PL-1

Docelowo za lat kilka chc=EA zosta=E6 divemasterem PADI a p=F3=BCniej kiedy=
=B6
mo=BFe i instruktorem - bo mam mozliwo=B6=E6 pracowania w bazach nurkowych =
Tajlandii czy Nowej Zelandii  - zatem pr=EAdzej czy p=F3=BCniej b=EAd=EA ch=
cia=B3
mie=E6 DIVEMASTERa PADI

I teraz tak jesli dobrze rozumiem - zgodnie z porozumieniem CMAS PADI
moge przyj=B1=E6 nast=EApuj=B1c=B1 scie=BFke rozwoju

CMAS * -- -> PADI EFR + RESCUE -- -> PADI DIVEMASTER
lub
CMAS * -- -> CMAS ** -- -> PADI DIVEMASTER

Co wed=B3ug Was b=EAdzie lepszym rozwi=B1zaniem w obecnej chwili - robic na
moim etapie Rescue czy robi=E6 P2.

Albo mo=BFe pytanie postawie w ten spos=F3b wiem z grubsza jaki jest
zakres Rescue ale czy jesli zdecyduj=EA sie na P2 - to sprawy
ratownictwa wzgl=EAdem tego co wynios=EA z Rescue b=EAd=B1 analogiczne

Dodam, =BFe CPR ( BLS + ALS + AED ) mam ogarni=EAte - wi=EAc na samym kursi=
EFR mi nie zale=BFy bardzo bo te wiedze posiadam i wykorzystuj=EA do=B6=E6
cz=EAsto...

chodzi mi o to - aby jak najwiecej wyciagn=B1=E6 ze szkole=F1 dochodz=B1c d=
etapu przystepowania do kursu PADI

podczas kursu P2 - sporo z instruktorem posiedze pod wod=B1 co mnie te=BF
niew=B1tpliwie popchnie do przodu jesli chodzi o wiedz=EA i umiejetno=B6ci =
zakresu nurkowania - z drugiej strony mozliwo=B6=E6 i umiej=EAtno=B6=E6
udzielenia pomocy partnerowi te=BF jest cenna - st=B1d podstawowa moja
w=B1tpliwo=B6=E6 jak si=EA ma ratownictwo na P2 do ratownictwa Rescue i kt=
=F3ra
=B6ciezka w/g Was bedzie najrozs=B1dniejsza

dbs

Cześć dbs. To co możesz zrobić już, to stąd: http://nuras.info/index.php?9-2010,45 przeczytać art. "Czy można mówić o stopniach &#8222;równoważnych&#8221; różnych organizacji?" str. 69. Temat potraktowany poważnie, rzeczowo i sądzę, że pomoze podjąć właściwą decyzję. Pomijając fakt, że szkoli instruktor a nie organizacja, warto pamiętać, że CMAS jak na razie nie ma jednorodnych standardów i jako światowa organizacja - kompletnie się rózni, zależnie od kraju - przy czym w jednym kraju tez sa rózne wymagania. Kompletnym kuriozum jest NIEUZNAWANIE plastkików CMASU "A" przez CMAS "B" nawet, gdy są to organizacje z TEGO SAMEGO KRAJU. Tak było(mam nadzieję, że mogę pisać w czasie przeszłym) np. w Polsce, gdzie KDP CMAS nie uznawało kwitów PZPN CMAS... Natomiast organizacje typu PADI, opierają się na unifikacji procedur, konfiguracji, wymogów, progów zaliczeniowych, metodyki itd. - nie zależnie od kraju a jedyne ograniczenia mogą dać jakieś szczegółowe lokalne przepisy, nie zależne od federacji. Moim zdaniem, jeżeli widzisz się w roli przyszłego nauczyciela w PADI, im bardziej od podstaw poznasz tą organizację, tym lepiej i tym większy będzie z Ciebie pożytek w przyszłości. Jeżeli nie znasz w PADI konkretnego gościa, któremu zaufasz, że nie zmarnuje Twojego czasu i pieniędzy, mogę z czystym sumieniem polecić Włodka Kołacza - nie dość, że szkoli na jednym z najpiękniejszych jezior w Polsce(Trześniowskie), to poziom, sumienność i zaangażowanie mogą być przykładem dla każdego instruktora. Pozdrawiam. Jacek.

Data: 2011-02-04 21:25:45
Autor: Zboj
PADI Rescue czy P2
W skócie.

P2 odpowiada mniej więcej AOWD+Deep PADI. Luźno odpowiadając - P2 to w uproszczeniu kurs bardziej głębokiego nurkowania z ograniczonymi procedurami ratownictwa, niż zestaw AOWD+EFR+Rescue nastawiony rozwojowo na przygotowanie do opieki nad partnerem lub grupą przyszłego DM.

Praktyka kursu P2 zależy od instruktora CMAS, jednak wiele z tych kursów zgodnie z praktyką KDP prowadzonych jest dość asekurancko - czyli mówiąc wprost - przy linie pod rygorem przerwania kursu, itp. Oczywiście formalnie ścieżka P1-P3 formalnie profilowana jest na pogłębianie umiejętności nurkowych (do 50m), gdy OWD-DM - to ścieżka współdziałania i wreszcie opieki rec (w zasadzie do 30m). CMAS niestety nie oznacza jednak automatycznie jakości. Podobnie jest zresztą w każdej innej federacji. Więc wartość nurkową należy oceniać niestety przez pryzmat instruktora, nie organizacji.

Wracając do meritum. Wedle mojej wiedzy co do zasady P2 nie otwiera wprost drzwi do DM PADI. Ratownictwo PADI jest wymagane nawet wtedy, gdy masz kurs patofizjologii wymagany przez KDP przed P3. Z kolei Rescue i EFR nie zastępują PP do P3.

Zapewne czasem to kwestia szkolącego i ew. oceny wymogów oraz Twoich doświadczeń. Jedną z ciekawostek jest traktowanie specjalizacji ratowniczych DAN. Ale to pytanie bardziej do CD PADI - skoro DM PADI chcesz robić.

Opisane przez Ciebie ścieżki dojścia do DM PADI nie wyglądają jednak tak prosto, jak wynika z Twojego schematu. Jeśli to Twój kierunek, to ścieżka natywna PADI będzie najprostsza. A na ew. pogłębianie umiejętności nurkowych nastaw się w innych kursach specjalizacyjnych różnych federacji niezależnie od kierunku DM.

Niegdyś po zrobieniu P2/PP i posiadaniu tym samym otwartej ścieżki do P3 z ciekawości pytałem w kilku federacjach, czy mógłbym zrobić ich DM. Odpowiedzi były co do zasady negatywne, chyba poza SSI. Pytanie zresztą było o tyle uzasadnione, że P3 nie jest co do zasady odpowiednikiem DM, więc wydaje się, że w zasadzie główną wartością P3 jest możliwość nurkowania na 50m na powietrzu i ew. startu na kurs instruktora KDP CMAS. Więc DM dający możliwości quasi zawodowe wydaje się wartą uwagi ofertą dla kogoś, kto chce zrobić "stopień trzeci" lub ostatni rec jak kto woli na to patrzeć.

Nurkowo P3 to niestety koncepcyjny staroć. Jeśli kogoś o interesuje, to 50m warto robić już w ścieżce technicznej, nie zaś touchdownem na CMASowskim singlu. Niby nie rec, ale nie tec. Dziwadełko. Aż dziw bierze, że "leśne dziadki" zastanawiają się dopiero teraz o wprowadzeniu wymogu robienia tego kursu na twinie. Pomijam już, że do zrobienia tego kursu nie jest nawet wymagany PN2... Więc w zasadzie to koncepcja 50m bez deco. Jaki ma to sens, poza zaliczeniem głębokości. Cholera wie.

Nie pisże o CMAS teoretycznie. Zaczynałem w tej federacji i skończyłem na PN2/PP odpuszczając P3 na rzecz ścieżki technicznej, bo w wyszkoleniu nurkowo oferuje znacznie więcej, niż P3.
Gdybym miał kiedyś jeszcze rozważać coś rec, to chyba wyłącznie DM. Powód jest jeden. Wiele baz rec na świecie nie rozpoznaje uprawnień tec lub udaje, że nie rozpoznaje. Swoboda, jaką daje tec w organizacji nurkowań własnych w bazach wspierających tec, w przypadku baz rec wymaga DM. Przewrotne, ale nie raz niestety spotkałem się z przekonaniem lokalnej PADI-żabki, że TMX, to tylko specjalizacja taka jak nitrox i że moje uprawnienia, to AOWD, bo P2, to ostatni certyfikat rec, jaki mam. ;-] Ale to już OT troszkę.

Chcesz być DM PADI - ruszaj ścieżką PADI. Dla własnej satysfakcji, bezpieczeństwa lub porównania - zainwestuj kiedyś w spotkanie z inną federacją. Czasem warto zobaczyć, jak to robia inni.

Pozdrawiam,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2011-02-05 10:00:16
Autor: kursnurkowy.pl
PADI Rescue czy P2
W dniu 2011-02-04 15:21, pancolar pisze:

[...]

Witam.
Jeżeli chcesz byc w przyszłości DM Padi, to rób kursy w Padi.
Mniej walki w przyszłości z nauką standardów szkoleniowych. Po za tym na własnej skórze sprawdzisz to, czego może kiedys w przyszłości będziesz uczył.
Aby to zrobic potrzebujesz kursu pierwszej pomocy przedmedycznej EFR lub inny aby nie starszy niz dwa lata.
Nastepnie kurs Rescue.
Jezeli miałes dobry kurs P1 bedzie łatwiej, jeżeli nie to pewnie trzeba bedzie troche ponurkowac przed rescue.
Najwazniejsze... znajdź instruktora z dobrą opinią.
Radek Zajkowski
Instruktor OC/CCR IANTD
Instruktor PADI

Data: 2011-02-05 09:19:34
Autor:
PADI Rescue czy P2
kursnurkowy.pl <nurkowacz@gazeta.pl> napisał(a):
Najwazniejsze... znajdź instruktora z dobrą opinią.
Radek Zajkowski
Instruktor OC/CCR IANTD
Instruktor PADI

Nie bądź taki skromny, napisz wprost,
 w Białymstoku jesteś najlepszy z PADI.

Ze swej strony napiszę że jesteś najlepszy
 i pracujesz na swoją pozycję.

pozdrawiam rc  --

Data: 2011-02-05 10:18:59
Autor: pancolar
PADI Rescue czy P2
Serdecznie dziękuję za pomoc

rozumiem że im wczesniej "wejdę " w PADI tym więcej bede miał pojęcia
na jej temat
W sumie logiczne :)

Moze uda mi się jakoś wysupłać finanse i równolegle pociągnąć P2 - bo
to tez na pewno da mi sporo

Dzięki za pomoc

pozdrawiam

dobas

Data: 2011-02-05 18:45:44
Autor:
PADI Rescue czy P2
pancolar <pancolar@gmail.com> napisał(a):
Dzi=EAki za pomoc

Jeszcze nie dziękuj zadaj pytanie który z instruktorów w Twojej okolicy ma dobrą ocenę środowiska.

http://ip-whois-lookup.com/lookup.php?ip=84.10.145.48

Lokalizator po IP pokazuje 3miasto jako prawdopodobne miejsce Twojego pobytu.
http://www.olowianka.eu/x.php/1,349/OWD.html
Znajomi się dobrze o nich wypowiadają.

(No za to to się w piekle nurkowym będę jarałał, "żebym motyla noga" robił za naganiacza do PADI).

pozdrawiam rc

Data: 2011-02-05 11:35:14
Autor: pancolar
PADI Rescue czy P2

Jeszcze nie dzi kuj zadaj pytanie kt ry z instruktor w w Twojej okolicy ma
dobr ocen rodowiska.

http://ip-whois-lookup.com/lookup.php?ip=84.10.145.48

Lokalizator po IP pokazuje 3miasto jako prawdopodobne miejsce Twojego pobytu.http://www.olowianka.eu/x.php/1,349/OWD.html
Znajomi si dobrze o nich wypowiadaj .

jakies 350 km bledu w linii prostej :)
siedze na Mazowszu - czesto bywam na południu - Głównie w Karkonoszach
i Wrocławiu - Kraków nie jest zły.
nurkomanie znam i straszliwie doceniam autora - fajna strona i duzo
lopatologicznej wiedzy :)
więc moze i na niego padnie... :)

moze bedzie znizka na haslo pancolar ;)

Data: 2011-02-05 20:12:49
Autor: jacekplacek
PADI Rescue czy P2
pancolar <pancolar@gmail.com> napisał(a):
Moze uda mi si=EA jako=B6 wysup=B3a=E6 finanse i r=F3wnolegle poci=B1gn=B1=
=E6 P2 - bo
to tez na pewno da mi sporo

Ładnie przez Włodka Kołacza opisane różnice masz tu: http://forum-nuras.com/viewtopic.php?t=24546&postdays=0&postorder=asc&start=0 Równoległe szkolenie w CMAS i PADI ma średni sens. P2, pod względem głębokości, plasuje Cię na poziomie AOWD(30m), a ratownictwo odbiega od rescue też na niekorzyść P2. Jeżeli chcesz mieć solidne podstawy zarówno w ratownictwie jak i nurkowania głebokiego(pozornie takie uprawnienia masz po P2, ale tylko pozornie, bo nie upoważnia do samodzielnego nurkowania poniżej 30m), po prostu wybierz dobrą szkołę w zakresie AOWD+Deep+Rescue i to nie koniecznie w PADI. Jak mogę coś radzić, zrób sobie aby jeden z tych kursów u Pawła Poręby(IANTD) - nie tylko zorientujesz się jaki na prawdę masz poziom, ale i sporo fajnych rzeczy się nauczysz :) Pozdrawiam. Jacek.

Data: 2011-02-05 10:34:20
Autor: pancolar
PADI Rescue czy P2
On 5 Lut, 10:19, " " <demolant.WYT...@gazeta.pl> wrote:
kursnurkowy.pl <nurkow...@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

Nie bądź taki skromny, napisz wprost,
 w Białymstoku jesteś najlepszy z PADI.

Ze swej strony napiszę że jesteś najlepszy

White stock daleko :)

blizej mi na południe - Kraków / Wroclaw lub do centrum Warszawa...

w CMAS szkole sie u instruktorów Straży Pożarnej - i strasznie sobie
cenie ich umiejetnosci i wiedzę
z PADI w zasadzie niikogo nie znam oprócz crazy shark'a - ale chcę w
kursach PADI znaleźć jakiś zloty srodek między jakościa a ceną :)

Data: 2011-02-05 19:01:47
Autor:
PADI Rescue czy P2
pancolar <pancolar@gmail.com> napisał(a):
blizej mi na po=B3udnie - Krak=F3w / Wroclaw lub do centrum Warszawa...

Kraków to polecam Martin Kasiński ma ciekawą stronę http://www.nurkomania.pl/
Ponieważ również zajmował się fotografią, to określenie Pancolar będzie dla niego jasne i zrozumiałe.
CS baza nad Białym, działa umawiaj się.

pozdrawiam rc

Data: 2011-02-07 12:21:32
Autor: Zboj
PADI Rescue czy P2
w CMAS szkole sie u instruktorów Straży Pożarnej - i strasznie sobie
cenie ich umiejetnosci i wiedzę

I odpowiedziałeś sobie sam. ;-) By się nauczyć - trzeba sprawdzonych instruktorów. Pożarniacy są bardzo dobrymi praktykami. A techniki poszukiwania i ratownictwa mają na codzień w praktyce nurkowej, nie tylko w teorii. ;-) Federacja jest tu wtórnym wyborem.

Jeśli interesuje Cię ścieżka zawodowa w konkretnej federacji, to szkolenie się w niej punktuje i prostszą ścieżką i znajomością szkoleń różnych poziomów.

Idealna sytuacja - to połączenie fachowości z federacją, która Cię interesuje. Nie znając jednak nikogo w PADI - pozostaje Ci zdać się na marketing i własne poszukiwania. Ciekawą opcją może być dla Ciebie (w związku Twoimi preferencjami CMAS/PADI) wybór instruktora obu tych federacji. Przekaże Ci podwójną wiedzę i uprości ew. crossover.

W kontekście sugestii z tej listy dyskusyjnej - nie ma ich tutaj wiele. Na sekcie dużo dobrej wiedzy przekazuje Włodek Kołacz (instruktor CMAS, PADI) www.lagowdivers.prv.pl. Za cholerę to nie w Twojej okolicy, ale Włodka posty można wyszukać w archiwum i sporo w nich wiedzy. Widziałem go też w czasie prowadzonego przez niego kursu w Łagowie - dużo spokojnej pracy, w tym 1na1. Kto jeszcze z osób piszących na sekcie ma uprawnienia obu w/w federacji, doświadczenie, sporo własnych doświadczeń/procedur i na prawdę dobrą opinię? Nie wiem. Ale poszukaj równeiż poza sektą. Ew. pogadaj z pożarniakami. Na pewno podpowiedzą dobrze.

Pozdrawiam,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)