Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   PAMIÊÆ ALE BEZ POJEDNANIA Z PO, PSL, SLD

PAMIÊÆ ALE BEZ POJEDNANIA Z PO, PSL, SLD

Data: 2009-03-16 09:03:36
Autor: cytryna
PAMIÊÆ ALE BEZ POJEDNANIA Z PO, PSL, SLD
Fundacja Konrada Adenauera nale¿y do najwa¿niejszych zagranicznych instytucji wp³ywu dzia³aj±cych w Polsce. W minionych kilkunastu latach silnie oddzia³ywa³a na polskich polityków, przyczyniaj±c siê po¶rednio do powstania III Rzeczypospolitej w jej obecnym pó³kolonialnym kszta³cie. Okre¶lenie to nie jest przesad±, je¶li wzi±æ pod uwagê kolosalne zaanga¿owanie niemieckiego kapita³u w polskiej bankowo¶ci, w biznesie i mediach.  Fundacja Konrada Adenauera nie lubi jawno¶ci - najchêtniej dzia³a zakulisowo i w cieniu. Na stronie internetowej FKA http://www.kas.de/proj/home/home/48/8/index.h        tml daremnie szukaæ wymaganych przez prawo informacji o jej w³adzach, personelu i Polakach wspó³pracuj±cych z t± instytucj±. Nie ma te¿ informacji, ile pieniêdzy wydaje rocznie FKA , co w³a¶ciwie finansuje i jakie s± jej zwi±zki z prominentami polskiego ¿ycia publicznego. Jedyn± informacj± jest wykaz kilkunastu instytucji, które FKA nazywa swymi partnerami. Na ostatnim miejscu wymieniono Forum für Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau [http://www.for.org.pl] Klikn±³em z ciekawo¶ci - i tu zaczyna siê naprawdê interesuj±cy trop. Spróbujê zabawiæ siê w dziennikarza ¶ledczego.  Forum für Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau pod polskim adresem internetowym nosi nazwê Forum Obywatelskiego Rozwoju. Strona http://www.for.org.pl podaje, ¿e FOR rozpoczê³o swoj± dzia³alno¶æ we wrze¶niu 2007 r. (a wiêc na miesi±c przed wyborami do Sejmu) i jest rzekomo instytucj± niezale¿n± (do tej sprawy wrócimy za chwilê). Niestety, nie ma ¿adnej informacji o w³o¿onym kapitale i o jego pochodzeniu - poza zdaniem, ¿e `jego wy³±cznym fundatorem jest prof. L. Balcerowicz'. L. Balcerowicz jest te¿ przewodnicz±cym piêciosobowej Rady, w której sk³ad wchodzi m.in. by³y minister i bankowiec Tadeusz Syryjczyk oraz Jan Wejchert wspó³w³a¶ciciel TVN, cz³owiek najbogatszy z wszystkich ludzi polskich mediów. W Komitecie Programowym FOR znajdujemy nazwiska W³. Bartoszewskiego, Andrzeja Olechowskiego, Marka Safjana, Andrzeja Zolla, Jacka Fedorowicza i wielu innych postaci o powszechnie znanej orientacji politycznej. Po przeczytaniu listy kilkudziesiêciu nazwisk cz³onków komitetu w deklaracjê niezale¿no¶ci i apolityczno¶ci Forum uwierzyæ mo¿e tylko polityczny analfabeta. Na swojej stronie g³ównej Forum chwali siê, ¿e `FOR przyst±pi³o do szerokiej koalicji organizacji pozarz±dowych, które wspar³y kampaniê spo³eczn±: Zmieñ kraj. Id¼ na wybory. Na stronie FOR zosta³y umieszczone filmy wykorzystywane w kampanii. FOR prowadzi³o równie¿ sekretariat kampanii.' Okazuje siê wiêc, ¿e krótko przed wyborami 2007 r. Balcerowicz wyj±³ z kieszeni swoje w³asne pieni±dze (nie korzysta³ oczywi¶cie z niczyjego wsparcia) i rozpocz±³ niezale¿n±, bezpartyjn± i apolityczn± kampaniê `Zmieñ kraj. Id¼ na wybory'.     Informacje og³oszone na stronie FOR s±, o ile mi wiadomo, pierwsz± tak obszern± informacj± o gigantycznej wyborczej manipulacji, która przynios³a zwyciêstwo Platformie Obywatelskiej. Znajduje siê tam sensacyjny Raport o przebiegu kampanii i rekomendacje na przysz³o¶æ. Raport informuje, ¿e dla obalenia rz±du Kaczyñskiego powo³ano - cytujê: `koalicjê «21pa¼dziernika.pl». Organizatorami koalicji byli: Forum Obywatelskiego Rozwoju - FOR, Fundacja im. Stefana Batorego, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, Zwi±zek Firm Public Relations, Instytut Spraw Publicznych, Wielka Orkiestra ¦wi±tecznej Pomocy, Fundacja dla Wolno¶ci, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Stowarzyszenie Szko³a Liderów, Forum Inicjatyw pozarz±dowych, Fundacja Projekt: Polska oraz Parlament Studentów RP. W sk³ad koalicji wesz³o równie¿ oko³o 150 innych organizacji pozarz±dowych z ca³ej Polski.     W ramach kampanii - pisze dalej omawiany Raport - przygotowano reklamy telewizyjne, radiowe i prasowe, które bezp³atnie emitowa³y najwiêksze stacje telewizyjne (Telewizja Polska, TVN, TVN 24, Polsat) i telewizje adresowane do m³odzie¿y (MTV, Viva), rozg³o¶nie radiowe (Polskie Radio, Radio Zet, Radiostacja, RMF, TOK FM), dzienniki (m.in. Dziennik, Fakt, Gazeta Wyborcza, Przegl±d Sportowy),tygodniki (Newsweek, Gala, Angora), dzienniki regionalne (Dziennik Wschodni, Echo Dnia,Gazeta Wspó³czesna, Gazeta Lubuska, Gazeta Pomorska, G³os Szczeciñski, G³os Koszaliñski,Kurier Poranny, Nowa Trybuna Opolska, Nowiny) oraz portale internetowe (Wirtualna Polska,Gazeta.pl,  ..pl, O2, ngo.pl). Kampaniê wspiera³y równie¿ media lokalne. Ca³kowity koszt cennikowy reklam, które ukaza³y siê w mediach wyniós³ ponad trzy miliony z³. W pozyskiwaniu bezp³atnych emisji i publikacji bardzo pomog³y firmy zrzeszone w PKPP Lewiatan, domy mediowe - Universal McCann i CR Media oraz cz³onkowie Zwi±zku Pracodawców Prywatnych Mediów. W przygotowaniu strategii uczestniczy³y firmy DDB, Satchi&Satchi oraz MillwardBrown SMG/KRC. Has³a kampanii oraz wszystkie kreacje bezp³atnie zaprojektowa³a agencja reklamowa PZL.'     Strategicznym celem koordynowanej przez FOR kampanii by³o maksymalne zwiêkszenie frekwencji w grupie m³odych wyborców, ustalono bowiem, ¿e `dwudziestolatkowie wykazuj± siê najwiêksz± akceptacj± liberalizmu' i s± grup± najsilniej popieraj±c± Platformê. Na pozornie neutralne politycznie mobilizowanie m³odych wyborców wydatkowano olbrzymie sumy. Manipulowano te¿ zachowaniami cz³onków organizacji spo³ecznych, którzy czêsto nie zdawali sobie sprawy, ¿e uczestnicz± w kampanii wyborczej PO. Raport o kampanii podaje:`poparcie dla dzia³añ koalicji zg³osi³o prawie 300 instytucji non-
profit, mediów lokalnych, portali internetowych, szkó³, oraz innych instytucji i nieformalnych grup. Wiele z nich czynnie zachêca³o do udzia³u w wyborach z wykorzystaniem materia³ów kampanii (...) Dla potrzeb kampanii wydrukowane zosta³y plakaty oraz naklejki, które wraz instrukcj± jak g³osowaæ poza miejscem zamieszkania zosta³y rozes³ane do ponad 700 szkó³ w ca³ej Polsce. Plakaty i naklejki kampanii by³y rozpowszechniane lokalnie przez uczniów szkó³ (...)     Strategiê rzekomo apolitycznej kampanii profrekwencyjnej opracowano na podstawie badañ prowadzonych przy Instytucie Nauk Politycznych PAN, które gwa³townie przyspieszono w 2007 roku dziêki ¶rodkom ró¿nych instytucji - m.in. Fundacji Batorego, Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, ale tak¿e dziêki pomocy z Niemiec (Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung).     Og³oszony na stronie FOR raport zdradza, ¿e elementem kampanii by³y tak¿e dzia³ania maj±ce doprowadziæ do wy³±czenia lub zniechêcenia wyborców starszych wiekiem, wierz±cych i in. To w³a¶nie w koalicji 21 pa¼dziernika.pl, zrodzi³ siê haniebny pomys³ ukrycia dowodu osobistego babci - raport stwierdza to wprost na s. 13: `Kampania koalicji 21pa¼dziernika mia³a kilka ods³on: od 30 sekundowych filmów (Zmieñ kraj; Id¼ na wybory; parlament. Zrób to sam, Babcia) puszczanych zarówno w telewizji, jak i w internecie, poprzez reklamy prasowe i radiowe, a¿ po stronê internetow±...     Wynik wyborów potwierdzi³ za³o¿enia kampanii zaprojektowanej przez koalicjê 21 pa¼dziernika. W raporcie czytamy: `3 mln wyborców, którzy zag³osowali pod wp³ywem kampanii, pokrywaj± siê prawie ca³kowicie z wielko¶ci± grupy docelowej kampanii.'     Strona Forum Obywatelskiego Rozwoju (a mo¿e raczej Forum für Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau?) ujawnia jeszcze jeden wstydliwy szczegó³. Link do strony www.21pazdziernika.org.pl ¶wiadczy o tym, ¿e brutalne `antykaczystowskie' has³a by³y produkowane centralnie w biurach koalicji i rozpowszechniane na ca³y kraj. Je¶li kto¶ nie wierzy, mo¿e sprawdziæ: Skoñczyli¶my kwakaæ ze wstydu przed ca³ym ¶wiatem, Wybory w Polsce, kraju kaczorów [http://www.21pazdziernika.org.pl/galeria_ban        nerow.php?
strona=45]   [http://www.21pazdziernika.org.pl/galeria_ban        nerow.php?strona=15]   Propagandzi¶ci ze sztabu Balcerowicza i Smolara, którym z pychy przewróci³o siê we ³bie, mimowolnie zdradzili, czym by³y naprawdê wybory 21 pa¼dziernika. By³y medialnym zamachem stanu! Nie do wiary, ale sami tak to zdefiniowali (zob. http://www.21pa¼dziernika.org.pl/galeria_bann        erow.php?
strona=3)     Rewelacje zawarte w `Raporcie o kampanii Zmieñ kraj. Id¼ na wybory' zmuszaj± do postawienia paru pytañ. My¶lê, ¿e powinni siê nimi zaj±æ pos³owie opozycji i przedstawiciele europejskich grup nadzoruj±cych prawid³owy przebieg wyborów w krajach OSCE.     Po pierwsze - jakie konsekwencje prawne zostan± wyci±gniête w stosunku do organizatorów i wykonawców manipulatorskiej kampanii wyborczej koalicji 21 pa¼dziernika?     Po drugie - kto i w jakim trybie dokona finansowego rozliczenia ukrytych wydatków na kampaniê wyborcz± 2007 roku?     Po trzecie - kto rozliczy organizacje pozarz±dowe - np. Wielk± Orkiestrê ¦wi±tecznej Pomocy - z wydatków i dzia³añ niezgodnych z ich statutem?     Po czwarte - jaka jest odpowiedzialno¶æ szkó³ za tolerowanie wykorzystywania niepe³noletnich w kampanii politycznej?     I wreszcie po pi±te - czy Sejm zajmie siê podejrzeniem zagranicznej ingerencji w przebieg procesu wyborczego w Polsce?     Nie chcia³bym, aby ten artyku³ by³ g³osem wo³aj±cego na puszczy. Apelujê do wszystkich ludzi, którym zale¿y na przestrzeganiu w Polsce standardów demokracji, aby pomogli nag³o¶niæ opisane w nim fakty.

£adny tekst "lata" w Internecie, choæ administrator sieci starannie usun±³ mo¿liwo¶æ wgl±du na cytowane linki. Brawo kanciarze i wykszta³ciuchy!

--


PAMIÊÆ ALE BEZ POJEDNANIA Z PO, PSL, SLD

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona