PAMIETAM...

Data: 2009-12-16 09:59:29
Autor: WW
PAMIETAM...
Prawusek pisze:
    Szedłem od Krakowskiego Przedmieścia Nowym Światem, nie było
czerwoniaków.
Na wysokości Prokuratury Generalnej pojawił się BWP z wkm i faciem za nim.
Wymierzył we mnie, popatrzyłem, szedłem dalej, cichutko stukały gąsienice -

Cichutko ??!!  :-P

Facet, ty nigdy nawet nie zbliżyłeś się do  pojazdu na gąsienicach.

Pozdrawiam
  WW
"Ein UE, ein Volk, ein EURuro, ein Führer"
"Kiedy Niemcy uznają się za ofiary II Wojny Światowej, ich sąsiedzi powinni zacząć się bać. "

Data: 2009-12-16 10:51:05
Autor: Prawusek
PAMIETAM...

"WW" <wuwu0@vp.pl> wrote in message
Prawusek pisze:
> [...]
gąsienice -

Cichutko ??!!  :-P

Facet, ty nigdy nawet nie zbliżyłeś się do  pojazdu na

    Przeczytaj jeszcze raz. Jeździłem różnymi pojazdami nawet regularnym T34
o nazwie Rudy podczas kręcenia Czterech pancernych w okolicach Spały i
Tomaszowa Mazowieckiego (druga seria). Wtedy miałem rok służby w
słonecznikach czyli w Pierwszym Praskim Pułku Piechioty Zmotoryzowanej.

Data: 2009-12-16 12:40:18
Autor: cyc
PAMIETAM...

Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hgaamk$7m8
..........<
Wtedy miałem rok służby w
słonecznikach czyli w Pierwszym Praskim Pułku Piechioty Zmotoryzowanej.

A moze to nie byl Pulk Piechoty Zmotoryzowanej , tylko Zmilitaryzowane Odzialy Zmotoryzowane ? ...czy jak tam one sie nazywaly ? ...tez strzelac potrafili !  :)

cyc

Data: 2009-12-16 12:44:26
Autor: Roger Perejro
PAMIETAM...

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał

A moze to nie byl Pulk Piechoty Zmotoryzowanej , tylko Zmilitaryzowane Odzialy Zmotoryzowane ? ...czy jak tam one sie nazywaly ? ...tez strzelac potrafili !  :)

To były Zmechanizowane Odwody Milicji Obywatelskiej, często mylnie nazywane zmechanizowanymi oddziałami.

Przemek
--

Dorn: Wyleniały wezyr i kiszenie ogórków to poziom myślenia PiS.

Data: 2009-12-16 13:10:19
Autor: cyc
PAMIETAM...

Użytkownik "Roger Perejro" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:hgah6t$14h$1news.onet.pl...

[...]

Jak to zwal , tak to zwal ale wiadomo o co chodzi !.

cyc

Data: 2009-12-16 15:48:15
Autor: sofu
PAMIETAM...

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nazywane zmechanizowanymi oddziałami.
>
> Przemek
> -- Jak to zwal , tak to zwal ale wiadomo o co chodzi !.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

W ZOMO rózne wiejskie ciołki i menele odbywały zastepcza słuzbe wojskowa.
Mialo to kadre w postaci etatowych funkcjonariuszy MO.
Normalnie to łazili na mecze i bili sie ew. z kibolami, zabezpieczali jakis
duzy teren, przeszukiwali tereny, brali udzial w obławach na kogos itp.
Ale głownie byli szkoleni do walk ulicznych.Komunisci zdawali sobie sprawe
ze funkcjonariusze MO za bardzo nie nadaja sie do walki ulicznej, pracuja po
komendach, aresztach izbach dziecka itp. Sa niezgrani i zbyt cenni aby ktos
mial rozbijac im łby. To zrobili formacje ktora miala ich w tym wyreczac.
a ze tam zaden normalny chłopak nie chciał isc to sie to składało z takich
ciołow ze wsi i lumproletariatu. Im płacili wysoki żołd ze w pracy wielu
tyle nie zarabiało.
Nie wiem czy czasem nie mieli skróconej tej słuzby do roku albo półtora roku
tylko? W kazdym razie troche sie tłukłem z nimi na ulicach w stanie
wojennym, wiec wiem po mordach i zachowaniu kim byli. Zreszta to bylo
powszechnie wiadome.
Takie formacje istnieja i dzisiaj pod innymi nazwami. Kazda władza
potrzebuje takich skurwysynów i znajduje bez problemu.

sofu

Data: 2009-12-16 17:48:51
Autor: Neko
PAMIETAM...
Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał

W ZOMO rózne wiejskie ciołki i menele odbywały zastepcza słuzbe wojskowa.

Jeszcze bylo ORMO. Panslaviscie i te organy tez nie są obce...

Data: 2009-12-17 00:07:42
Autor: sofu
PAMIETAM...

Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał w wiadomości
Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał

> W ZOMO rózne wiejskie ciołki i menele odbywały zastepcza słuzbe
wojskowa.

Jeszcze bylo ORMO. Panslaviscie i te organy tez nie są obce...

-- -- -- -- --

ORMO - Ochotnicza Rezerwa Milicki Obywatelskiej. To były z rególy niewyzyte
komunistyczne dziadki, byli wojskowi o komunistycznym rodowodzie, byli
milicjanci na emeryturze, spolecznicy komunistyczni, różne TW, członkowie
PZPR.
ORMO miało swoje umundurowanie i odznaki ale chyba bylo nieco inne niz MO? W
kazdym razie głownie zajmowali sie zbieraniem informacji na swoim terenie,
czasami w róznych okresach chodzili w patrolach razem z MO po ulicach,
mobilizowano ich gdy byly jakies rozruchy. Czesc z nich miala niby szczytne
cele utrzymania porzadku publicznego (zapobieganie kradzieżom, dewastacjom,
huligaństwu) ale wiecej wstepowało tam dla tego ze było niewyżytą swołoczą
ktora sie w ten sposob dowartościowywała. Kiedys przez takiego chuja ORMOWCA
kapusia mialem rewizje w domu. Na szczescie  kutasy nie wiedzieli, ze pod
danym adresem bylem zameldowany (bylem spolwlascicielem tej nieruchomosci) a
mieszkałem razem z rodzicami w zupełnie innym miejscu. Gdyby szukali tam
gdzie mieszkam to bym siedzial w stanie wojennym, za posiadanie materiałow i
ulotek Solidarnosci. Ale sie głupolom pojebalo i  nic nie znaleźli, a
jeszcze ja im naftykałem przez telefon.

sofu

Data: 2009-12-16 13:28:16
Autor: Prawusek
PAMIETAM...

> [...]

A moze to nie byl Pulk Piechoty Zmotoryzowanej , tylko Zmilitaryzowane
Odzialy Zmotoryzowane ? ...czy jak tam one sie nazywaly ? ...tez strzelac

Cycku, byłem w Wesołej na szkole podoficerskiej, miałem żółty otok, po
szkole dalej z żółtym, w Skierniewicach...

Data: 2009-12-16 17:47:46
Autor: Neko
PAMIETAM...
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał

Facet, ty nigdy nawet nie zbliżyłeś się do  pojazdu na gąsienicach.

On  prawie codziennie zbliza sie do gąsiennic.

Jak wyżłopie pol litra to potem nawet z nimi gada !

PAMIETAM...