[PRESS] PB: Grecy szukają wsparcia dla Polanku

Data: 2010-07-16 15:21:16
Autor: Tomasz Opalski
[PRESS] PB: Grecy szukają wsparcia dla Polanku
http://tnijurl.com/3dde4b913893/

IMHO Pocieszające jest to, że z artykułu wynika, że nie zrealizowane przed kilku laty zapowiedzi poddania się polskiemu KNF nie wnikały z wewnętrznej niechęci greckiego banku, a mogły mieć jakieś w miarę obiektywne uzasadnienie.

Data: 2010-07-16 09:21:54
Autor: Krzysiek
On 16 Lip, 17:21, "Tomasz Opalski" <oke...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
[...]

hehe, cokolwliek będą zmieniać podstawa to żeby sposób rozliczania
transakcji kartą pozostał taki jak teraz:)

Data: 2010-07-16 17:28:35
Autor: xbartx
Dnia Fri, 16 Jul 2010 09:21:54 -0700, Krzysiek napisał(a):

hehe, cokolwliek będą zmieniać podstawa to żeby sposób rozliczania
transakcji kartą pozostał taki jak teraz:)

No jak to popsują to można się wtedy spokojnie ewakuować.

Data: 2010-07-16 17:31:03
Autor:
[PRESS] PB: Grecy szukają wsparcia dla Polanku
Nie wiem, na ile wiarygodne są informacje z zacytowanego tekstu, ale jeśli są,
to wynika z niego jasno, że Polbank jest tą częścią greckiego Eurobanku EFG,
która odniosła największy sukces - i dlatego grecy są go sprzedać. A jeśli
proces sprzedaży i towarzyszące mu "procesy legislacyjne" miałyby zaowocować
gwarancjami BFG dla Polbanku, to należałoby temu tylko przyklasnąć. Amen. --

Data: 2010-07-16 17:39:34
Autor: xbartx
Dnia Fri, 16 Jul 2010 17:31:03 +0000,   napisał(a):

A jeśli proces sprzedaży i towarzyszące mu "procesy
legislacyjne" miałyby zaowocować gwarancjami BFG dla Polbanku, to
należałoby temu tylko przyklasnąć. Amen.

Być może i tak, ale jeśli ma się przez to zmienić sposób rozliczania transakcji kartowych w walucie innej niż pln, to wolę zostać pod skrzydłami greckiego BFG ;)

Data: 2010-07-16 20:01:16
Autor: fiki
On 16 Lip, 19:39, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

Być może i tak, ale jeśli ma się przez to zmienić sposób rozliczania
transakcji kartowych w walucie innej niż pln, to wolę zostać pod

Xenocide

generalnie ciekawi mnie rentownosc polbanku w polsce w segmencie kart
kredytowych. w porownaniu z konkurencja sa rewelacyjni. transakcje
poza strefa euro sa korzystniejsze poza strefa euro o ponad 5%(plus do
tego nawet 1% cashback). mam nadzieje ze to sie nie zmieni:-)

Data: 2010-07-17 09:44:56
Autor: Tomasz Opalski
fiki <bartlomiej.wiecek@googlemail.com> napisał(a):

[...]

Myślę że cash back to sprytny trick, na którym per saldo wychodzą do przodu. Sprawiają wrażenie że płatność kartą na prawdę się opłaca, przez co po pierwsze zwiększają ilość transakcji, a dodatkowo zwiększa się ilość osób pożyczających w KK. Wystarczy że ktoś się rozpędzi w wydawaniu, które jest dla niego takie korzystne, na koniec miesąca mu braknie parę groszy i  pożyczy kasę.

Data: 2010-07-19 02:48:58
Autor: Krzysiek
On 17 Lip, 05:01, fiki <bartlomiej.wie...@googlemail.com> wrote:
w porownaniu z konkurencja sa rewelacyjni. transakcje
poza strefa euro sa korzystniejsze poza strefa euro o ponad 5%(plus do
tego nawet 1% cashback). mam nadzieje ze to sie nie zmieni:-)

Czy Polbank to jedyny bak w Polsce który ma walutę rozliczeniową PLN?

Data: 2010-07-19 11:13:18
Autor: xbartx
Dnia Mon, 19 Jul 2010 02:48:58 -0700, Krzysiek napisał(a):

Czy Polbank to jedyny bak w Polsce który ma walutę rozliczeniową PLN?

Może nie jedyny, ale przelicza bezpośrednio na PLN po kursie VISA/MC bez żadnych dodatkowych prowizji.

--
xbartx

Data: 2010-07-19 05:35:39
Autor: Krzysiek
On 19 Lip, 13:13, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Może nie jedyny, ale przelicza bezpośrednio na PLN po kursie VISA/MC bez
żadnych dodatkowych prowizji.
Właśnie, kto jest następny w kolejce po Polbanku? Czyli np. kurs VISA/
MC + własna niewielka prowizja.

Data: 2010-07-19 12:38:23
Autor: xbartx
Dnia Mon, 19 Jul 2010 05:35:39 -0700, Krzysiek napisał(a):

On 19 Lip, 13:13, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Może nie jedyny, ale przelicza bezpośrednio na PLN po kursie VISA/MC
bez Ĺźadnych dodatkowych prowizji.
Właśnie, kto jest następny w kolejce po Polbanku? Czyli np. kurs VISA/
MC + własna niewielka prowizja.

Coś na grupie było wspominane o KIS, ale nie wiem jak to w praniu wygląda.

--
xbartx

Data: 2010-07-19 14:40:08
Autor: MarekZ
Użytkownik "Krzysiek" <kl1@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:13f3a3c4-bce5-48dd-8bb4-b10e017dc5c9@i31g2000yqm.googlegroups.com...

Właśnie, kto jest następny w kolejce po Polbanku? Czyli np. kurs VISA/
MC + własna niewielka prowizja.

Teoretycznie Getin Noble. Ale nie skusiłbym się.

Data: 2010-07-19 05:49:11
Autor: Krzysiek
On 19 Lip, 14:40, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

Teoretycznie Getin Noble. Ale nie skusiłbym się.
Na Polbank sie skusiłeś?:)

Data: 2010-07-19 14:59:05
Autor: MarekZ
PB: Grecy szukają wsparcia dla Polanku
Użytkownik "Krzysiek" <kl1@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:79d3ccfd-561b-464a-8580-cf8d03a10c0f@5g2000yqz.googlegroups.com...

Na Polbank sie skusiłeś?:)

Ja to się na prawie wszystko skusiłem, ale kart w standardowej ofercie Getinu/Noble bym obecnie raczej nie polecał. :)

No może za wyjątkiem KIS, o której wspomniał xbartx, wydawanej za pośrednictwem OF.

Jak się w Polbanku coś zmieni, to trzeba będzie się rozejrzeć za sensowną alternatywą, ale na tę chwilę to konkurencji dla operacji bezgotówkowych nie ma żadnej.

Data: 2010-07-19 15:14:35
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MarekZ pisze:

Jak się w Polbanku coś zmieni, to trzeba będzie się rozejrzeć za
sensowną alternatywą, ale na tę chwilę to konkurencji dla operacji
bezgotĂłwkowych nie ma Ĺźadnej.

Alior Lotnicza Gold - kursy takie sobie, wcale nie tragiczne, a od operacji w nie-PLN jest 2,5% cashbaku. Per saldo nadal wychodzi gorzej niż w Polbanku, ale różnica jest niewielka. Jak testowałem, to wyszło mi około 1% różnicy (NIE uwzględniając polbankowego cashbacku - i nim byłoby jakieś 2%).

--
MiCHA

Data: 2010-07-19 13:23:40
Autor: xbartx
Dnia Mon, 19 Jul 2010 15:14:35 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

[...]

Różnica być może i niewielka, ale jeżeli chodzi o wyrobienie limitów zwolnienia z rocznej opłaty, to już różnica jest kolosalna, niestety.

--
xbartx

Data: 2010-07-19 15:38:54
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
xbartx pisze:
[...]

No... tak, ale przecież można po 10 miesiącach zrezygnować... :-)

--
MiCHA

Data: 2010-07-19 11:13:56
Autor: xbartx
PB: Grecy szukają wsparcia dla Polanku

Może nie jedyny, ale przelicza bezpośrednio na PLN po kursie VISA/MC bez
Ĺźadnych dodatkowych prowizji ...

.... jako jedyny oczywiście

--
xbartx

Data: 2010-07-17 22:24:23
Autor: witrak()
xbartx wrote:
[...]

Naprawdę liczysz na to, że tak będzie dalej ?
Czy kiedykolwiek u nas czegoś nie sp..przono ?

witrak()

Data: 2010-07-17 22:22:13
Autor: witrak()
Tomasz Opalski wrote:
http://tnijurl.com/3dde4b913893/

Przepraszam, większość z uczestników listy daje bezpieczne skróty. Mógłbyś też ?

witrak()

[PRESS] PB: Grecy szukają wsparcia dla Polanku