PBS Ciechanów - oświadczenie o rezydencji podatkowej

Data: 2016-03-15 13:41:07
Autor: witek
PBS Ciechanów - oświadczenie o rezydencji podatkowej
On 3/15/2016 12:29 PM, Konfabulator Konfabulatorski wrote:
Dziś na mój adres zameldowania został dostarczony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru list polecony, że mam natychmiast złożyć oświadczenie o rezydencji podatkowej w USA lub zablokują mój rachunek. I że jest to obowiązkowe i wynika z jakiejśtam ustawy.

1. Mam tam tylko lokaty.
2. Żaden inny bank w którym rzeczywiście posiadam ROR nie wystąpił z takim żądaniem, więc ten obowiązek to gówno prawda.

Ja się Was pytam, co to k... ma być? To jakiś phishing, czy o co chodzi?

Nie ma obowiązku dostarczania potwierdzen rezydencji podatkowej.

Wiąże się to z plusami i minusami.
Plus jest jeden skorzystasz na odsetkach bo ci belki nie potrącą.

Minusów od cholery.
Sam certyfikat rezydencji bedzie cie kosztowal wiecej niz te odsetki
Czesc banków nie prowadzi kont dla nierezydentów, wiec tym bardziej ci je zamkną.
Jak bank formalnie wie, ze jestes rezydentem musi wyslac (i wysyla) rozliczenie dochodow do IRS.

FBAR wypełniłeś?

Data: 2016-03-15 11:54:21
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
PBS Ciechanów - oświadczenie o rezydencji podatkowej
Nigdy nie byłem w USA, nawet nie ubiegałem się o wizę. Stąd zasadne jest pytanie czego oni chcą. Fakt, że mam niepolskie nazwisko jest wystarczający by wypytywać o rezydenturę?

Data: 2016-03-15 14:26:22
Autor: witek
On 3/15/2016 1:54 PM, Konfabulator Konfabulatorski wrote:
Nigdy nie byłem w USA, nawet nie ubiegałem się o wizę. Stąd zasadne jest pytanie czego oni chcą. Fakt, że mam niepolskie nazwisko jest wystarczający by wypytywać o rezydenturę?

Nie.
Zanies do banku polski pit i powiedz zeby sie odpieprzyli bo zamkniesz lokaty.

A jestes pewien, ze to na pewno z banku?
Najmodniejszy numer ostatnimi czasy to wyciągnąć od kogoś jego numer SSN i wysłać rozliczenie podatkowe z duzym zwrotem.

PBS Ciechanów - oświadczenie o rezydencji podatkowej