PBS upadl

Data: 2020-02-03 08:30:11
Autor: Marek
PBS upadl
On Sat, 18 Jan 2020 20:10:07 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No, nie upadl - zostal/zostanie przymusowo zrestrukturyzowany

Szczegóły polityczne, samorządy potrąciły kupę kasy:
https://youtu.be/l0zLQPpVOs8

--
Marek

Data: 2020-02-03 12:32:19
Autor: J.F.
PBS upadl
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.2985054760385215879@news.neostrada.pl...
[...]

I to samorzady z ulubionego rejonu PiS :-)

Jest jeszcze poklosie - w ostatnich dniach byl ostry handelek obligacjami PBS.
17.01 obligacje umorzono ... a KDWP transakcje ksieguje z dwudniowym opoznieniem.

Ktos sie za bardzo ucieszyl, ktos niepotrzebnie zmartwil - czy teraz bedzie trzecia runda, bo w sumie to transakcja chyba zostala zawarta :-)

J.

Data: 2020-02-07 18:02:50
Autor: J.F.
PBS upadl
[...]

Wlasnie uslyszalem, ze jest ciag dalszy
-jak gmina chce miec konto w banku, to musi przetarg rozpisac,
-wygrywa najtansza oferta w przetargu :-)
-gwarancji da gmin byc nie moze, bo unijne prawo zabrania.

rzad proponuje zmiany, aby gminy mogly wybierac banki z odpowiednim zabezpieczeniem kapitalowym.

J.

Data: 2020-02-08 16:50:26
Autor: japanizer
PBS upadl
On Saturday, February 8, 2020 at 2:06:40 AM UTC+9, J.F. wrote:

> [...]

Wlasnie uslyszalem, ze jest ciag dalszy
-jak gmina chce miec konto w banku, to musi przetarg rozpisac,
-wygrywa najtansza oferta w przetargu :-)

A co za problem do warunków przetargu wpisać: bank nie może być w restrukturyzacji (PBS był restrukturyzacji), czynniki kapitałowe banku muszą być zgodne z zaleceniami KNF (PBS ich nie spełniał)? Tak więc to, co usłyszałeś, to tylko próba mydlenia oczu przez niekompetentnych ludzi z Podkarpacia.

No ale tam na Podkarpaciu byli przecież mocno zajęci uchwalaniem stref zakazanych dla LGBT; widocznie dla tych z PiSu to ważniejsze niż strata kilkudziesięciu milionów złotych z publicznej kasy...

https://en.wikipedia.org/wiki/LGBT-free_zone

Data: 2020-02-09 01:58:20
Autor: J.F.
PBS upadl
Dnia Sat, 8 Feb 2020 16:50:26 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):
[...]

Za pozno. Trzeba kilka kont miec wczesniej otwartych.

Tak więc to, co usłyszałeś, to tylko próba mydlenia oczu przez
niekompetentnych ludzi z Podkarpacia.

A Warszawa w ilu bankach ma konta ?

[...]

No ale gdyby oni nie przetracili publicznej, to BFG musialby doplacic
.... z naszej? publiczno-prywatnej ?

J.

Data: 2020-02-09 05:13:12
Autor: japanizer
PBS upadl
On Sunday, February 9, 2020 at 9:58:23 AM UTC+9, J.F. wrote:
napisał(a):
> restrukturyzacji (PBS był restrukturyzacji), czynniki kapitałowe
> banku muszą być zgodne z zaleceniami KNF (PBS ich nie spełniał)?

Za pozno. Trzeba kilka kont miec wczesniej otwartych.

No, rzeczywiście, sami szachiści z dużym refleksem zarządzają tymi gminami na Podkarpaciu:

https://obligacje.pl/pl/a/knf-zatwierdzila-plan-naprawy-pbs-w-ciechanowie

Przyjęty w listopadzie plan, a teraz zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego, określa działania ,,na wypadek znaczącego pogorszenia sytuacji finansowej banku".

https://www.bankier.pl/wiadomosc/KNF-juz-raz-uratowala-PBS-w-Ciechanowie-Kosztem-udzialowcow-3610683.html

2016-11-14

KNF już raz uratowała PBS w Ciechanowie. Kosztem udziałowców

https://superbiz.se.pl/wiadomosci/kolejny-bank-spoldzielczy-ma-klopoty-zaszkodzily-mu-nierzetelne-informacje-w-mediach-aa-2NmK-72fK-wUMd.html

2016-10-28

Sytuacja PBS Ciechanów o tyle niepokojąca, że bank w 2015 r. miał 16 mln zł straty, zaś w pierwszym półroczu tego roku jest 4 mln zł pod kreską. Bank realizuje program naprawczy, którego celem jest wypracowanie w tym roku 8,85 mln zysku netto.

Tak więc nie, nie za późno - o kłopotach banku było wiadomo już od co najmniej 4 (słownie: czterech) lat! Kłania się po prostu niekompetencja rządzących na Podkarpaciu.

> [...]

> https://en.wikipedia.org/wiki/LGBT-free_zone

No ale gdyby oni nie przetracili publicznej, to BFG musialby doplacic

Co BFG musiałby dopłacić, jakby podkarpackie gminy tak zajęte uchwalanie stref zakazanych dla LGBT założyły cztery lata temu (od wtedy było wiadomo o kłopotach PBS) konta w innym banku i przeniosły tam publiczne środki?

Data: 2020-02-09 16:05:07
Autor: J.F.
PBS upadl

https://obligacje.pl/pl/a/knf-zatwierdzila-plan-naprawy-pbs-w-ciechanowie 06 lutego 2019
[...]

Ale to Ciechanow a nie Sanok.
Poza tym co bys wywnioskowal ? Bank sie naprawia, a Komisja czuwa.

Odnosnie Sanoka bardzo niepokajace doniesienia pojawily sie jakies 4
miesiace temu - moze byc za krotko na realizacje przetargu.
Choc kiepska sytuacja byla znana od lat.

A tak w ogole - mozna przetarg na podstawie podejrzen, czy roczny
budzet gminy nie przewiduje, wiec nie mozna ...

[...]

A tu widzisz - PBS Ciechanow ciagle dziala :-)

[...]

Jakby samorzady wycofaly kase z PBS, to BFG musialby pewnie wczesniej
bank przejac, i doplacic na ewentualne straty. A kto placi do BFG ? "my" ... to ja juz wole, zeby zaplacili "oni" :-)

No i ... gdzie przeniesz pieniadze ? Najpiej do jakiegos sprawdzonego
banku, Lehman Brothers np :-P

No coz, teraz w samorzadach pewnie lekka panika, ale bedzie
dywersyfikacja srodkow. Albo ... ubezpieczenie :-)

J.

Data: 2020-02-10 06:21:42
Autor: japanizer
PBS upadl
On Monday, February 10, 2020 at 12:05:10 AM UTC+9, J.F. wrote:
> Przyjęty w listopadzie plan, a teraz zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego, określa działania ,,na wypadek znaczącego pogorszenia sytuacji finansowej banku".
> [...]

Ale to Ciechanow a nie Sanok.

A tu podobnie:

https://obligacje.pl/pl/a/knf-zatwierdzila-program-naprawczy-banku-z-sanoka

KNF zatwierdziła program naprawczy banku z Sanoka

Data: 2020-02-10 15:40:49
Autor: J.F.
PBS upadl
Użytkownik japanizer napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9e63ea41-40d7-4109-885d-4a61d79cb4af@googlegroups.com...

> [...]

https://obligacje.pl/pl/a/knf-zatwierdzila-program-naprawczy-banku-z-sanoka
KNF zatwierdziła program naprawczy banku z Sanoka

Zgadza sie ...  ale ... sam widzisz - Ciechanowski sie juz 4 lata naprawia i nie padl :-)
W koncu naprawia sie pod nadzorem.

a tu jeszcze czytam, ze podstawa do przejecia Sanoka byl raport ... gdzie aktywa szacowali na luty 2019.
No ale to w sumie nie istotne - bank od paru lat byl zagrozony.

Podejrzewam, ze te samorzady w ogole nie wpadly na to, ze straca w tym przypadku.
A przepisy przetargowe utrudniaja im dywersyfikacje ..

Tak nawiasem mowiac - PBS Sanok znaczaca czesc aktywow trzymal w bonach pienieznych NBP.
Łakomy kąsek :-)

J.

Data: 2020-02-11 02:47:09
Autor: japanizer
PBS upadl
On Monday, February 10, 2020 at 11:44:08 PM UTC+9, J.F. wrote:

> [...]

Podejrzewam, ze te samorzady w ogole nie wpadly na to, ze straca w tym przypadku.
A przepisy przetargowe utrudniaja im dywersyfikacje ..

Tak jak pisałem - nie utrudniają; ktoś, kto to twierdzi, chce zrzucić swoją niekompetencję finansową.

Wystarczy w warunkach przetargu wskazać, że bank nie może realizować programu naprawczego i że musi mieć wskaźniki kapitałowe zalecane przez KNF. A potem to sprawdzać. Wyjdzie jakieś 20 minut pracy rocznie.

Data: 2020-02-19 17:39:07
Autor: japanizer
PBS upadl
On Tuesday, February 11, 2020 at 7:47:10 PM UTC+9, japa...@japanizer.org wrote:
> [...]

Tak jak pisałem - nie utrudniają; ktoś, kto to twierdzi, chce zrzucić swoją niekompetencję finansową.

Wystarczy w warunkach przetargu wskazać, że bank nie może realizować programu naprawczego i że musi mieć wskaźniki kapitałowe zalecane pRaport CBŚP potwierdza, że zorganizowana przestępczość mocniej ,,wchodzi" w nadużycia gospodarcze: były one domeną 317 gangów - to o 25 więcej niż w roku poprzednim. Kryją się za tym wielkie oszustwa na VAT (w największej z tego typu sprawie straty mają sięgać ok. 700 mln zł), akcyzie, ale są to też np. wyłudzenia unijnych dotacji.rzez KNF. A potem to sprawdzać. Wyjdzie jakieś 20 minut pracy rocznie.

I jeszcze tu nieliczny głos rozsądku potwierdzający, że włodarze samorządów z podkarpacia po prostu kłamią i próbują zasłanić swoją finansową niekompetencję usiłując wmówić, że byli jakoby związani przepisami, nakazującymi im trzymać środki w banku zagrożonym upadłością:

https://www.rp.pl/Komentarze-ekonomiczne/302199894-Andrzej-Krakowiak-Lekcja-z-likwidacji-jednego-banku.html

Gdy kilka lat temu informacje o problemach banku spółdzielczego w Ciechanowie wywołały panikę jego klientów, błyskawicznie zareagował prezydent miasta - właśnie Krzysztof Kosiński. Urząd przeniósł swoje konta do dużego banku komercyjnego. I chyba nie żałuje, bo współpracuje z nim do dziś. Dlatego najważniejsza lekcja płynąca dla samorządowców z likwidacji PBS w Sanoku nie jest wcale związana z regulacjami - przy dysponowaniu pieniędzmi, szczególnie tymi publicznymi, nigdy nie można zapominać o zdrowym rozsądku.

PBS upadl