PC dla rodzicow :)

Data: 2012-11-25 16:32:19
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Czas wymienić PC dla rodziców, zwlaszcza, ze chca upgrade do Win8 (a co tam, niech mają, naogladali sie reklam...)

Wybralem taki składzik:

Intel Pentium G640 2.80 GHz /drugiej generacji
Gigabyte GA-H77M-D3H
G.Skill DDR3 8 GB 1600MHZ FOR SANDY BRIDGE (F3-12800CL9D-8GBXL)
Be Quiet! Pure Power L7-530W 80plus

Obudowa, DVD, HDD, grafike, monitor, glosniki, myszki, klawiatury - mam juz.

Powinno smigac tak przez kolejne 3-4 lata?

Furtka na i3/i5 zostawiona :) LGA1155

W sumie sam sie zastanawiam, czy swojego PC nie wyminic na cos takiego, zwlaszcza ze wzgledu na procek 35W (co przy 24/24 robi roznice wzgledem e8400)

Plyte GB czy Asus? Niby do Asusa mam "zaufanie" ale to bazuje na tym, co skladalem 3-4 lata temu

Data: 2012-11-25 19:19:08
Autor: PK
PC dla rodzicow :)
On 2012-11-25, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
Czas wymienić PC dla rodziców, zwlaszcza, ze chca upgrade do Win8 (a co tam, niech mają, naogladali sie reklam...)

I bardzo słusznie.

Wybralem taki składzik:

A do czego ten komputer?

Be Quiet! Pure Power L7-530W 80plus

Procesor 35W, wbudowana karta graficzna. Po kiego im te 530W?

Obudowa, DVD, HDD, grafike, monitor, glosniki, myszki, klawiatury - mam juz.

GrajÄ…? SymulujÄ…? Na co ta dedykowana grafika?

Powinno smigac tak przez kolejne 3-4 lata?

Jak kupisz pewne części, to będzie śmigać i z 10 lat (z wymianą dysku
w międzyczasie).

Plyte GB czy Asus? Niby do Asusa mam "zaufanie" ale to bazuje na tym, co skladalem 3-4 lata temu

Ja staram się trzymać ASUS z oznaczeniem CSM.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-25 22:24:53
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik PK napisał:

Be Quiet! Pure Power L7-530W 80plus

Procesor 35W, wbudowana karta graficzna. Po kiego im te 530W?

Hmmm :) Nie wiem, ten mi wpadl w oko po prostu :)

Obudowa, DVD, HDD, grafike, monitor, glosniki, myszki, klawiatury - mam juz.

GrajÄ…? SymulujÄ…? Na co ta dedykowana grafika?

Yyyyy bo juz jest wiec koszt zero. Pasywna jakas, wiec...

Powinno smigac tak przez kolejne 3-4 lata?

Jak kupisz pewne części, to będzie śmigać i z 10 lat (z wymianą dysku
w międzyczasie).

No te jak powyzej :)

Plyte GB czy Asus? Niby do Asusa mam "zaufanie" ale to bazuje na tym, co
skladalem 3-4 lata temu

Ja staram się trzymać ASUS z oznaczeniem CSM.

CSM? a) co to za skrot b) co wybralbys zamiast tego GB na LGA1155 z chipem 77

Data: 2012-11-26 09:05:20
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Mr Misio nabazgrał(a):

CSM? a) co to za skrot b) co wybralbys zamiast tego GB na LGA1155 z chipem 77

ASROCK Z77 Pro3 Intel Z77 LGA 1155 (2xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3/CROSSFIRE)

Data: 2012-11-26 12:25:31
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):

CSM? a) co to za skrot b) co wybralbys zamiast tego GB na LGA1155 z
chipem 77

ASROCK Z77 Pro3 Intel Z77 LGA 1155

Nie wiem... Asrock? Jak z jakoscia tej firmy, bo... no dorze, 3 lata temu to byl badziew. Lowend. I ogolnie dramat, ktory kazdy kazdemu odradzal.

A teraz?

Data: 2012-11-26 12:31:28
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):
[...]

Jak dla mnie i dla ludzi mających duze doświadczenia obecnym liderem jakość/cena jest Asrock. Do tego nie ma problemów z gwarancją, jak coś nie działa to wymiana na nową sztukę albo zwrot kasy. Asus czy GB naprawia do bulu tak że siedziś bez kompa miesiącami a te chuje i tak dadzą test ok albo że uszkodzona z winy klientra (zalana).

Data: 2012-11-26 13:23:33
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):
[...]

Moze masz racje i trza sprobowac :) W koncu tak droga selekcji odpadl kiedys u mnie MSI, chwale zyskal Asus i GB, no to czas na AsRock - nie przetestujesz,nie wiesz :)

Data: 2012-11-26 15:34:30
Autor: Bogus
PC dla rodzicow :)
  Moze masz racje i trza sprobowac :) W koncu tak droga selekcji odpadl
kiedys u mnie MSI, chwale zyskal Asus i GB, no to czas na AsRock - nie
przetestujesz,nie wiesz :)

ja również polecam asrocka którego kupiłem 2 miesiące temu z konieczności bo jako jedyny produkował model micro ATX z 3 slotami kart rozszerzeń a nie 4 jak pozostali, wcześniej miałem GB ASUS i nie widzę ŻADNEJ negatywnej różnicy

Data: 2012-11-28 17:33:10
Autor: Michal
PC dla rodzicow :)
W dniu 2012-11-26 12:31, Chris pisze:

[...]

To fakt. Szkoda tylko że Asrock ma w PL tak fatalną dystrybucję skupiającą się w większości na ich lowendowych modelach z przedziału 100-200, max ~300 zł. Takiego np: rewelacyjnego IMHO Asrocka 990FX Extreme4 ze świecą w PL szukać - został wyparty przez 990FX extreme3 z o niebo gorszą sekcją zasilania, bez PATA i firewire.

--
/MB

Data: 2012-11-28 17:57:38
Autor: Dawid
PC dla rodzicow :)
W dniu 2012-11-28 17:33, Michal pisze:

     To fakt. Szkoda tylko że Asrock ma w PL tak fatalnÄ… dystrybucjÄ™
skupiającą się w większości na ich lowendowych modelach z przedziału
100-200, max ~300 zł. Takiego np: rewelacyjnego IMHO Asrocka 990FX
Extreme4 ze świecą w PL szukać - został wyparty przez 990FX extreme3 z o
niebo gorszÄ… sekcjÄ… zasilania, bez PATA i firewire.

http://www.ceneo.pl/13142042

Data: 2012-11-28 18:06:52
Autor: Michal
PC dla rodzicow :)
W dniu 2012-11-28 17:57, Dawid pisze:
[...]

Sprawdzałem to dużo wcześniej. NA Alternate nie kupię (wysyłka z Niemiec) ani na tym drugim sklepiku będącym pewnie jednoosobową działalnością gospodarczą z wpisem do ewidencji. Nie mam zaufania do takich podmiotów jeśli chodzi o gwarancję (nie wiadomo czy zwłaszcza ten drugi będzie istniał chociażby za 2 miesiące) a wysyłać na swój koszt do Niemiec w razie jakiejkolwiek awarii nie mam ochoty (nawet wysyłka od nich to dopłata 49 zł - fail).
W sklepach na miejscu, do których mam zaufanie tego Asrocka nie ma w dystrybucji od dawna.

--
/MB

Data: 2012-11-29 08:26:55
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Michal nabazgrał(a):

[...]

Jesteśmy dystrybutorem Asrocka i faktycznie nie ma, ciekawe czemu ? może Asrock wycofał ten model z sprzedaży ?

Data: 2012-11-29 09:01:32
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Michal nabazgrał(a):

100-200, max ~300 zł. Takiego np: rewelacyjnego IMHO Asrocka 990FX Extreme4 ze świecą w PL szukać - został wyparty przez 990FX extreme3 z o niebo gorszą sekcją zasilania, bez PATA i firewire.

Ostatnia sztuka sprzedała się 03.2012 więc wygląda na to że wycofali to z rynku a możliwe że gdzieś komuś zostały na stanach magazynowych. Co ciekawe, sprzedały się tylko 34 sztuki tego modelu ...

Data: 2012-11-26 23:21:46
Autor: T.F.
PC dla rodzicow :)
"Mr Misio" ...

ASROCK Z77 Pro3 Intel Z77 LGA 1155

Nie wiem... Asrock? Jak z jakoscia tej firmy, bo... no dorze, 3 lata temu to byl badziew. Lowend. I ogolnie dramat, ktory kazdy kazdemu odradzal.

Nieprawda!
AsRock zawsze byl tansza odmiana Asusa.
I zawsze trzymal DOBRA jakosc.

--
T.F.

Data: 2012-11-26 23:24:02
Autor: Radosław Sokół
PC dla rodzicow :)
W dniu 26.11.2012 23:21, T.F. pisze:
AsRock zawsze byl tansza odmiana Asusa.
I zawsze trzymal DOBRA jakosc.

Powiedz to tym kilku moim ASRockom, które po mniej więcej
trzech-czterech latach - w różnych komputerach - zaczęły
być niestabilne, zawieszały komputer lub wyłączały się.

Od tego czasu mam awersję do tej firmy i stosuję wyłącznie
Gigabyte w zasadzie.

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |                                        |

Data: 2012-11-26 23:41:22
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
W dniu 2012-11-26 23:24, Radosław Sokół pisze:
[...]

Asus czy GB robi takie numery po trzech-czterech miesiÄ…cach :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-11-26 23:56:54
Autor: Dawid
PC dla rodzicow :)
W dniu 2012-11-26 23:41, Chris pisze:

[...]

Pieprzysz głupoty.Od około 9 lat używam płyt Asusa (przed Asusem używałem Abita) i zero kłopotów. Ostatnie to P5K, P8Z68 i wszystko śmiga.Może ta twoja firma sprowadza takie g...o, dyski WD wam padają,
płyty Asus i GB padają.

Data: 2012-11-27 00:06:13
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
W dniu 2012-11-26 23:56, Dawid pisze:
[...]

Dzięki za przypomnienie że nie dodałem trolla dawida do KF-a po zmianie czytnika :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-11-27 00:53:47
Autor: Dawid
PC dla rodzicow :)
W dniu 2012-11-27 00:06, Chris pisze:

Dzięki za przypomnienie że nie dodałem trolla dawida do KF-a po zmianie
czytnika :)

Dobrze wiedziałem, że nawet czytnika nie umiesz ustawić cieciu.
Czytasz wszystko, bo ciekawość by ci tą twoją głupią dupe rozerwała.
Wracając do twoich porad, dalej są denne i mylące, daj spokój i zajmij się czymś innym.Szef kiedyś przeczyta i wywali cię na zbitą twarz.

Data: 2012-12-04 12:20:55
Autor: Radosław Sokół
PC dla rodzicow :)
W dniu 26.11.2012 23:41, Chris pisze:
Od tego czasu mam awersję do tej firmy i stosuję wyłącznie
Gigabyte w zasadzie.

Asus czy GB robi takie numery po trzech-czterech miesiÄ…cach :)

ASUS -- nie wiem, raz miałem płytę ASUSa, wiele lat temu.

Gigabyte -- nie zgadzam się. Mam w różnych komputerach chyba
z dziesięć ich płyt głównych z różnego okresu (i parę też
kupowałem i montowałem dla znajomych) i wszystkie działają
idealnie cały czas.

Data: 2012-12-04 13:46:55
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Radosław Sokół nabazgrał(a):

[...]

Nie każdy ma tyle szczęścia :)

Data: 2012-12-04 14:58:08
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):

[...]

Wyglada na to, ze obecnie z plytami jest jak z dyskami. Nie bardzo jest jak kierowac sie marka, ino konkretnym modelem, co juz jakis czas jest na rynku...

Data: 2012-12-04 15:00:09
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):
[...]

Też fakt, jedyne na razie bezawaryjne to INTEL-e ale nie każdyt lubi.

Data: 2012-12-04 15:01:47
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):
[...]

JEsli sa bezawaryjne 99.99% to juz je lubie :)

Data: 2012-12-04 15:05:29
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):
Radosław Sokół nabazgrał(a):

Data: 2012-11-26 23:57:27
Autor: T.F.
PC dla rodzicow :)
"Radosław Sokół" ...
[...]

Hmmm, wspolczuje.
Ale aktualnie u klientow dziala okolo 1k naszych sprzetow
(zlozonych w przeciagu ostatnich 10 lat)
i ostatni problem z plyta gl. byl z rok temu.

A ida Ausy do serwerow/routerow dzialajcych 24/7
i Intele & AsRocki do desktopow.

Od tego czasu mam awersję do tej firmy i stosuję wyłącznie
Gigabyte w zasadzie.

Oooo, NIE.
GB i MSI podziekowalismy.

--
T.F.

Data: 2012-11-27 18:04:48
Autor: Santana
PC dla rodzicow :)

Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@grush.one.pl> napisał w wiadomości news:k90q5d$5d6$1node2.news.atman.pl...
[...]

Pewnie skaszaniłeś systemy w komputerach i teraz zwalasz na płyty :) Zresztą niestabilność, zwiechy i wyłączanie kompa to niekoniecznie wina płyty. No ale grunt to "fachowa" opinia.

Data: 2012-11-28 09:09:28
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Santana nabazgrał(a):

[...]
ZresztÄ…  niestabilność, zwiechy i wyÅ‚Ä…czanie kompa to niekoniecznie wina
pÅ‚yty. No  ale grunt to "fachowa" opinia.

Po 4-5 latach to spora część sprzętu potrafi zawieć zwłaszcza starych gdzie po prostu kondensatory na płycie albo w zasilaczu padały.

Data: 2012-11-28 10:12:45
Autor: Filip
PC dla rodzicow :)
On 28-11-2012 09:09, Chris wrote:
Santana nabazgrał(a):

[...]

-- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.

Asrock to budżetowe konstrukcje, ale stabilne.

Data: 2012-11-28 11:29:23
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Filip nabazgrał(a):

[...]
gdzie  po prostu kondensatory na pÅ‚ycie albo w zasilaczu padaÅ‚y.
-- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było
wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię
wypadkowÄ….
Asrock to budżetowe konstrukcje, ale stabilne.

Budżetowe i wypasione w zależności od modeli ... seria Fatality nie jest taka budżetowa :)
Zresztą na płycie Asrocka ostatnio pobito rekord podkręcania procka więc jak dla mnie to dobra rekomendacja.

Data: 2012-11-28 18:13:05
Autor: Michal
PC dla rodzicow :)
W dniu 2012-11-27 18:04, Santana pisze:

Pewnie skaszaniłeś systemy w komputerach i teraz zwalasz na płyty :)
Zresztą niestabilność, zwiechy i wyłączanie kompa to niekoniecznie wina
płyty. No ale grunt to "fachowa" opinia.

LOL, trafiłeś jak kulą w płot. Jeśli chodzi o OSy chciałbyś mieć takie doświadczenie jak Radosław Sokół, ale zapewne nigdy nawet w połowie go nie osiągniesz.
Dla jasności - ja i większość subskrybentów grupy pewnie też nie. Choćby z tego względu że mamy inną pracę i nawet brak na to czasu. Trafiłeś po prostu na MVP (nie wiem czy aktualnego, ale parę lat temu na pewno). Czasem warto sprawdzić komu się odpisuje, a nie po prostu pisać hurtem "jesteś gupi" jak co drugi gimnazjalista w internecie potrafi.

--
/MB

Data: 2012-11-28 18:45:09
Autor: Santana
PC dla rodzicow :)

Użytkownik "Michal" <dwiopiokult@dunflimblag.mailexpire.com> napisał w wiadomości news:k95h2b$m3i$1mx1.internetia.pl...
[...]

Dokładnie wiem komu odpisywałem :) I pokaż mi palcem gdzie napisałem "jesteś gupi". Czasem warto się zastanowić co się pisze.
P.S. MVP to jest w NBA ;)

Data: 2012-11-28 20:53:41
Autor: Michal
PC dla rodzicow :)

W dniu 28 listopada 2012 (¶roda) o godzinie 20:49:34 napisano:

Dok³adnie wiem komu odpisywa³em :)
 W takim razie tym bardziej dziwi mnie, ¿e napisa³e¶ to co napisa³e¶.
I poka¿ mi palcem gdzie napisa³em "jeste¶ gupi". Czasem warto siê zastanowiæ co siê pisze.
P.S. MVP to jest w NBA ;)

Pojêcie "ironia" znasz? ¯eby¶ znowu czego¶ "z czapy" nie wyszuka³ na
pierwszym miejscu wyrzuconym przez google dla u³atwienia:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ironia

P.S.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Most_Valuable_Professional

--
/MB

Data: 2012-11-29 00:21:05
Autor: Santana
PC dla rodzicow :)

U¿ytkownik "Michal" <dwiopiokult@dunflimblag.mailexpire.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:HCM7DC0B1C133122Behemot...

[...]

I kto to mówi? :) Dla mnie EOT bo widzê ¿e nie bardzo ogarniasz wiêc szkoda czasu.

Data: 2012-11-29 01:40:34
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)

P.S. MVP to jest w NBA ;)

Pojêcie "ironia" znasz?

I kto to mówi? :) Dla mnie EOT bo widzê ¿e nie bardzo ogarniasz wiêc
szkoda czasu.

Ej, wynocha z mojego watku ;)

Data: 2012-12-04 12:24:52
Autor: Radosław Sokół
PC dla rodzicow :)
W dniu 27.11.2012 18:04, Santana pisze:
Pewnie skaszaniłeś systemy w komputerach i teraz zwalasz na płyty :) Zresztą niestabilność, zwiechy i wyłączanie kompa to niekoniecznie wina płyty. No ale grunt to "fachowa" opinia.

Nie kpij proszÄ™.

Jeżeli płyta główna codziennie w zasadzie działa stabilnie
z mniejszym taktowaniem FSB, aż w końcu w ogóle przestaje
się uruchamiać niezależnie od tego, jakie się do niej wło-
ży procesory, pamięci czy karty graficzne, to ewidentnie
nawaliła płyta.

Nie chcę się wydać zarozumiały, ale wydaje mi się, że jestem
w stanie odróżnić awarię płyty głównej od "skaszanienia sy-
stemu operacyjnego"... Tym bardziej, że ten sam system po
wymianie płyty i przekonfigurowaniu go działał jeszcze długo.

Data: 2012-11-28 18:01:05
Autor: Michal
PC dla rodzicow :)
[...]

Czyli te płyty mają 4-5 lat. Płyty Asrocka z tego okresu i obecne to zupełnie inna jakość.
Tak samo jak dawne płyty Asusa (legendarna jakość z połowy lat 90, ale i po 2000 nie było źle). Teraz Asrock i Asus i tak zostały przejęte przez tego samego producenta elektroniki i poza wypasionymi ROGami czy Formula Asusy w podobnym przedziale cenowym są IMHO gorsze od Asrocków.

Niestety kolejny raz muszę się z Tobą nie zgodzić (rzadko się to zdarza) - poprzednio dotyczyło to trzymania baterii w starszych telefonach. Pisałeś o Siemensie M35, którego najgorszą cechą była właśnie bateria - standardowa 500 mAh NiCd trzymała nawet przy tym mikroskopijnym wzierniku a nie wyświetlaczu 1 max 2 dni, dokupiona LiION 1000 mAh 2-3 dni. Dwa lata temu jadąc na Ukrainę specjalnie zostawiłem w domu delikatne smartfony, dokupiłem 3 świeże akumulatory
i wygrzebałem z szuflady Siemensa M35i kupionego w połowie 2000 r. - ten telefon jest nie do za*a. W pokrowcu silikonowym niestraszne mu upadki, zalania, upadki plecaka, ale bateria bo jego fatalna strona, kończy się bardzo szybko zwłasza na terenach mniej zurbanizowanych
- w górach przy słabym sygnale gdzie był mi potrzebny, a nie w centrum Warszawy 20m od BTSa. To jak dla mnie porażka, bo takiego telefonu nie używa się w mieście.

Nie chcę Cię rozczarować, ale w przypadku mobo żyjesz przeszłością.
Z mobo Asrocka i Asusa jest podobnie jak wcześniej z HDD samsunga: początkow szajs wysokiego ryzyka (wczesne serie voyager itp), od czasów Spinpointów 40-80GB świetne dyski, a z kolei Seagate robiące swego czasu rewelacyjne Barracudy IV został producentem szrotu wysokiego ryzyka pt. Barracuda 7200.11 itp. Niektórym jednak dawne skojarzenia zostały.

Od tego czasu mam awersjÄ™ do tej firmy

Od czasu mobo Asusa z kompletnie spie* planem zasilania (jedyny komputer na kilkanaście mający problemy z zasilaniem czytnika wewnętrznego czy niektórych pendrive działających na innych komputerach bez najmniejszego problemu) z idiotycznym zasilaniem ATX 20+4 zamiast 24+8 na mobo z sekcją zasilania 9+1 i oficjalną obsługą CPU 140W
(Asrock nawet w tańszych i prostszych mobo z tego okresu ma 24+8), niestabilnością w obsłudze pamięci (sprawdzane 3 różne komplety, stosunkowo najlepiej ale wcale nie dobrze jest na Kingstonach HyperX ale z zaniżonym taktowaniem/timingami w stosunku do referencyjnego) nie mów mi nawet o Asusie. Problemy zaczęły się po ~10 miesiącach od kupna.
Wysyłać ponownie do serwisu nie ma sensu, bo i tak wróci z "test OK" - po prostu więcej Asusa nie kupię po takich numerach. Płyta nie jest "padnięta" - wtedy bym ją wymienił gwarancyjnie nie mając problemów z idiotycznymi zapisami OEMa MS Windows - po prostu jest niestabilna, a serwis ma to w d*e.

i stosuję wyłącznie Gigabyte w zasadzie.

Z deszczu pod rynnę. Z Asusem i Gigabyte jest dokładnie to co napisał Chris (a w końcu siedząc w dystrybucji wie co pisze) - olski dystrybutor to jacyś s*e naprawiający tygodniami mobo, która wraca z taką samą wadą (dobrze jak padła na amen a nie jest po prostu niestabilna, co w czasach powszechnych lutów bezołowiowych itp wynalazków jest dość powszechne) z opisem "test OK". IMHO skutecznie zniszczyli tym markę obu firm na PL rynku, o czym powie Ci chyba niemal każdy kto miał nieprzyjemność styczności z serwisem Asusa czy Gigabyte.
Niestety ludzi oglądających reklamy Asusa/Gigabyte w kolorowych pisemkach są całe tłumy, więc interes się kręci. Mało który user po przejściach z ich serwisem kupi ponownie produkt tych firm.
Z Asrockiem jest o wiele lepiej jeśli chodzi o serwis - po prostu nie bawią się małpę z brzytwą AKA stażysta z lutownicą w pakamerach PL dystrybutorów :>

To tyle jeśli chodzi o moją prywatną opinię na temat OBECNYCH mobo Asusa i Gibabyte vs Asrock.

--
/MB

Data: 2012-11-29 08:41:21
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Michal nabazgrał(a):

i stosuję wyłącznie Gigabyte w zasadzie.
Z deszczu pod rynnę. Z Asusem i Gigabyte jest dokładnie to co napisał Chris (a w końcu siedząc w dystrybucji wie co pisze) - Polski dystrybutor to jacyś s*e naprawiający tygodniami mobo, która wraca z taką samą wadą (dobrze jak padła na amen a nie jest po prostu niestabilna, co w czasach powszechnych lutów bezołowiowych itp wynalazków jest dość powszechne) z opisem "test OK". IMHO skutecznie zniszczyli tym markę obu firm na PL rynku, o czym powie Ci chyba niemal każdy kto miał nieprzyjemność styczności z serwisem Asusa czy Gigabyte.

To jest troszkę inaczej :) Dystrybutor GB to jest co innego niż serwis i placówka GB na Polskę ... w GB siedzi chyba z 5 osób i mają "wyspecjalizowany" serwis na nasz kraj gdzie przy pomocy "pieca opiekanego drewnem" naprawiają wszystko co dystrybutor ściągnie z Tajwanu/Chin czy innych Azjatów ... co do terminów "naprawy/test ok" to wyrabiają się w ok 2 tygodnie, dystrybutor w 99% tylko bierze towar, sprawdza czy nie jest połamana, popalona czy inaczej zniszczona (przykład klienta co przewiercił wiertarą i skręcił na śrubę płytę z prcesorem/radiatorem na wylot bo mu się odłamała zapinka od wentyla) i wysyła na drugi dzień od razu do w/w super serwisów, sam nic przy tym nie tyka a tylko przepakowywuje do zbiorczych opakowań i sio dalej.

Niestety ludzi oglądających reklamy Asusa/Gigabyte w kolorowych pisemkach są całe tłumy, więc interes się kręci. Mało który user po przejściach z ich serwisem kupi ponownie produkt tych firm.

Bo ludzie kupują oczami ... pudełka mają super kolorowe i to działa ...

Z Asrockiem jest o wiele lepiej jeśli chodzi o serwis - po prostu nie bawią się małpę z brzytwą AKA stażysta z lutownicą w pakamerach PL dystrybutorów :>

Asrock jest sprawdzany w u dystrybutora i jest krótko działa/nie działa jak nie działa to klient dystrybutora od przysłania do serwisu w ciągu 5 dni ma wystawianą korektę albo wysyłaną nową sztukę, dla tego 90% ludzi w dystrybucji ma Asrocka :)

To tyle jeśli chodzi o moją prywatną opinię na temat OBECNYCH mobo Asusa i Gibabyte vs Asrock.

To nie tylko twoja opinia :)

ps. Przy okazji serwis i jakość MSI wróciła do normy sprzed lat i znowu działa to dobrze.

Data: 2012-12-04 12:35:05
Autor: Radosław Sokół
PC dla rodzicow :)
W dniu 28.11.2012 18:01, Michal pisze:
[...]

O ASUSie słyszałem faktycznie gorsze opinie co do jakości
już od czasów P3B. Między innymi z tego powodu (oraz ceny,
dalej wyższej niż przeciętna) nie kupowałem ich płyt.

Możliwe, że obecnie jakość płyt ASRock jest o wiele lepsza.
Ale renoma też się trochę liczy :) W każdym razie chętnie
poczytam opinii posiadaczy (i to najlepiej nie posiadaczy
w sensie "mam od roku, sprzedajÄ™ bo kupujÄ™ nowy komputer"),
być może się bardziej pozytywnie do nich nastawię.

Ale na razie ufam wciąż jeszcze Gigabyte.

[...]

Dziwne to, bo ten telefon kupowałem wtedy głównie z racji wła-
śnie dobrych opinii o czasie działania na baterii. I nie pi-
sałem tutaj bajek też, ale opisywałem *faktyczne* doświadczenia
z dość długiego użytkowania M35i. Nie pamiętam, by działał mi
kiedyś krócej, niż 7 dni po pełnym ładowaniu akumulatora.

Oczywiście teraz nie sprawdzę tego, bo o ile sam telefon pew-
nie gdzieś jeszcze leży, to bateria będzie już pewnie całkiem
zarżnięta.

Drobna uwaga jeszcze: ja generalnie mało rozmawiam przez te-
lefon, więc te około 10 dni działania czasem przebiegało na-
wet bez jednej rozmowy, a maksymalnie z kilkoma.

Niestety ludzi oglądających reklamy Asusa/Gigabyte w kolorowych pisemkach są całe tłumy, więc interes się kręci. Mało który user po przejściach z ich serwisem kupi ponownie produkt tych firm.

Może. Po prostu nie miałem nigdy jeszcze potrzeby odsyłania
ich płyt do serwisu -- wszystkie działają od zakupu. Choćby
w tej chwili piszÄ™ z gdzieÅ› trzy-czteroletniej chyba GA-MA770T
-UD3P (mam ją w dwóch komputerach, obydwa egzemplarze się
sprawują świetnie).

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że mam bardzo małą próbkę i
znajdzie się mnóstwo osób, którym te płyty się zepsuły lub
sÄ… niestabilne. I tu jestem otwarty na ewentualne krytyczne
głosy.

Ale pojawia się też pytanie: jeżeli nie ASUS, ASRock czy
Gigabyte, to *co*? :)

Data: 2012-12-04 13:48:30
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Radosław Sokół nabazgrał(a):

Ale pojawia się też pytanie: jeżeli nie ASUS, ASRock czy
Gigabyte, to *co*? :)

Intel, awaryjność prawie zerowa.

Data: 2012-12-04 14:59:48
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):

Ale pojawia się też pytanie: jeżeli nie ASUS, ASRock czy
Gigabyte, to *co*? :)

Intel, awaryjność prawie zerowa.

Chyba mnie przekonales, wydam te 50 zlotych wiecej, zwlaszcza, ze upatrzylem sobie intelowska plyte, co ma ilosc i rozklad laczy taki, jaki mi pasuje.

Data: 2012-12-04 15:00:32
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):
[...]

Jaka ??

Data: 2012-12-04 15:03:45
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):
[...]

ATX, z 3 zwyklymi PCI, yyy na Z albo H77 ..............

chwila....

ta: BOXDH77KC

moze byc BLK jak znajde gdy bede na kupnie.

:)

Data: 2012-12-04 15:05:10
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):
[...]

PRzy okazji, ktos mnie pouczy jak odcyfrowywac te BOXDH77KC

KC

EB

i inne koncowki w intelach?

Data: 2012-12-04 15:09:00
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):
Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):
[...]

      Gniazdo PCI 3 szt. 1 szt.

      Standard ATX mikro ATX
      ZÅ‚Ä…cza USB wewnÄ™trzne 8 szt. 6 szt.
      ZÅ‚Ä…cza USB zewnÄ™trzne 6 szt. 8 szt.

Data: 2012-12-04 18:32:40
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):
Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):
[...]

Dalej nie wiem, ze niby KC znaczy ATX, 3PCI i ilosc zlaczx USB? :)

Data: 2012-12-05 08:55:57
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):
Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):
Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):
[...]

http://www.intel.com/content/www/us/en/motherboards/desktop-motherboards/desktop-board-dh77kc.html
http://www.intel.com/content/www/us/en/motherboards/desktop-motherboards/desktop-board-dh77df.html
http://www.intel.com/content/www/us/en/motherboards/desktop-motherboards/desktop-board-dh77eb.html

Takie 3 tylko mamy na stanie.

Data: 2012-12-04 15:09:30
Autor: Radosław Sokół
PC dla rodzicow :)
W dniu 04.12.2012 13:48, Chris pisze:
Intel, awaryjność prawie zerowa.

Fakt, Intele raczej mają dobrą renomę. Aczkolwiek też nie dla
wszystkich będą idealne -- Intel mocno stawia na UEFI; trud-
no też w nich o mnogość opcji konfiguracyjnych do dostrajania
lepszych pamięci choćby, nie mówiąc już o podkręcaniu.

Z płytami Intela jest natomiast jeden problem: nie obsługują
mikroprocesorów AMD ;) Więc pytanie pozostaje otwarte w su-
mie, szczególnie z mojego punktu widzenia, bo mikroprocesory
Intela miałem/mam tylko w dwóch komputerach z nieco ponad 10,
które przewinęły się przez moje ręce jako faktycznie "osobi-
ste" od poczÄ…tku przygody z PC (*).

-- -- -
(*) Dla ciekawych lista: AMD 80286-12, AMD 80386DX-40,
     AMD 80486DX4-133, AMD K5-90, AMD K6-166, AMD K6-2 300,
     AMD K6-2 450, AMD Athlon XP 2500+, AMD Athlon XP Mo-
     bile (notebook, nie pamiÄ™tam oznaczenia), Intel Core 2
     Quad (sÅ‚użbowy desktop), Intel Core 2 Duo (notebook),
     AMD Phenom II X3 720 (obecny główny desktop).

Data: 2012-12-05 11:58:23
Autor: marfi
PC dla rodzicow :)
Użytkownik "Chris" <chris@spam.pl> napisał w wiadomości news:k9krev$v0a$1node2.news.atman.pl...
Radosław Sokół nabazgrał(a):

Ale pojawia się też pytanie: jeżeli nie ASUS, ASRock czy
Gigabyte, to *co*? :)

Intel, awaryjność prawie zerowa.

  Może dlatego, że zazwyczaj nie pozwala na ekstremalne eksperymenty z parametrami pracy zestawu.

--
marfi

Data: 2012-12-05 12:01:23
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
marfi nabazgrał(a):

[...]

DokÅ‚adnie, dla tego jest stabilna, powiedz mi ile ludzi kupuje pÅ‚ytÄ™ + proca + ....  i na dzieÅ„ dobry odpala twekery, podciÄ…ga proca, pamiÄ™ci itd ... 5% to max, reszta cieszy siÄ™ że dziaÅ‚a i ma swojego PC-ta.

Data: 2012-12-04 14:46:07
Autor: Przemys³aw Ryk
PC dla rodzicow :)
Dnia Tue, 04 Dec 2012 12:35:05 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

(ciach…)
Ale pojawia się też pytanie: jeżeli nie ASUS, ASRock czy
Gigabyte, to *co*? :)

Kiedyś było DFI… Chlip…

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ziemia ma granice, a gÅ‚upota ludzka jest bezgraniczna.     (G. Flaubert) ]

Data: 2012-12-04 14:55:33
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]

Kiedyś było SOYO, ABIT ... chlip .....

Data: 2012-12-04 16:46:06
Autor: Przemys³aw Ryk
PC dla rodzicow :)
Dnia Tue, 4 Dec 2012 14:55:33 +0100, Chris napisał(a):

Przemysław Ryk nabazgrał(a):
Ale pojawia się też pytanie: jeżeli nie ASUS, ASRock czy
Gigabyte, to *co*? :)
Kiedyś było DFI… Chlip…

Kiedyś było SOYO, ABIT ... chlip .....

ABITa akurat nie trawiłem. Soltek mi nawet paroma egzemplarzami podpasował,
ale bez szału. :)

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ The genius of the hole: no matter how long you spend climbing out,       ]

Data: 2012-11-26 23:29:23
Autor: JDX
PC dla rodzicow :)
On 2012-11-26 23:21, T.F. wrote:
[.....]
Nieprawda!
AsRock zawsze byl tansza odmiana Asusa.
I zawsze trzymal DOBRA jakosc.
Nie zawsze. Na pewno miał badziewną jakość w czasach P4.

Data: 2012-11-26 15:23:42
Autor: PK
PC dla rodzicow :)
On 2012-11-25, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
Yyyyy bo juz jest wiec koszt zero. Pasywna jakas, wiec...

Ciągnie 0 prądu, produkuje 0 ciepła, zajmuje 0 miejsca w obudowie,
zwiększa o 0 awaryjność PCta?

Komp bez dużej grafiki można zbudować na jakiejś małej płytce
i zmieścić w zgrabnym pudełku. Karta graficzna wymusza dużą
obudowę, w której trzymasz głównie powietrze. Czy Twoi rodzice
potrzebujÄ… kloca stojÄ…cego pod biurkiem?

Generalnie ja swoim rodzicom kupiłbym (bez wahania) laptopa
lub AIO (tyle że na coś ciekawego z i3 trzeba wciąż wyłożyć 3kPLN, ale
będzie coraz taniej).

CSM? a) co to za skrot b) co wybralbys zamiast tego GB na LGA1155 z chipem 77

CSM (czasem PRO/CSM) to seria ASUS przeznaczona do komputerów biurowych.
Solidne, funkcjonalne i (zazwyczaj) pozbawione bajerów płyty.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-26 16:42:35
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik PK napisał:
On 2012-11-25, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
[...]

Pisalem - obudowe mam. Zakup innej to wydatek. Obawiam sie, ze nie zwroci sie nizszymi rachunkami za prad :)

Karta graficzna wymusza dużą
obudowę, w której trzymasz głównie powietrze. Czy Twoi rodzice
potrzebujÄ… kloca stojÄ…cego pod biurkiem?

NA biurku. Potrzebuja. Kot potrzebuje :)

Data: 2012-11-25 20:04:31
Autor: Bogus
PC dla rodzicow :)
W dniu 2012-11-25 16:32, Mr Misio pisze:
e Quiet! Pure Power L7-530W 80plus

zasilacz co najmniej 700W ;)

nie lepiej kupić zwykłą płytę B75(-100zł), zwykły zasilacz (-100zł) i od razu core i3 ?

Data: 2012-11-25 22:22:42
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Bogus napisał:
W dniu 2012-11-25 16:32, Mr Misio pisze:
e Quiet! Pure Power L7-530W 80plus

zasilacz co najmniej 700W ;)

No jakos tak nie wiem, moge niby slabszy, ale nic sensownego mi w oko nie wpadlo...

nie lepiej kupić zwykłą płytę B75(-100zł), zwykły zasilacz (-100zł) i od
razu core i3 ?

Nie ;P

Bo latwiej (jesli bedzie potrzeba) wymienic procek niz plyte :)

A jak nie zajdzie potrzeba to przynajmniej bedzie baza silna

Data: 2012-11-26 15:31:15
Autor: Bogus
PC dla rodzicow :)
A jak nie zajdzie potrzeba to przynajmniej bedzie baza silna

zobacz na allegro ile ludzie sprzedają wypasionych płyt kupowanych właśnie na tej zasadzie, nawet kiedyś trafiłem na aukcje super płyty kupionej na wiosnę a jesienią sprzedawanej po półrocznym leżakowaniu w szafie, co ci daje ta płyta H77 ?

btw niedawno ktos podawał newsa o tym że wkrótce nastąpi koniec płyt z wymiennym procesorem

B75 ma wszystko co dzisiaj potrzebne do takiego zestawu USB3.0 SATA 6

Data: 2012-11-26 15:34:05
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Bogus nabazgrał(a):

btw niedawno ktos podawał newsa o tym że wkrótce nastąpi koniec płyt z wymiennym procesorem

http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20121122022244_Intel_s_Haswell_Could_Be_Last_Interchangeable_Desktop_Microprocessors_Report.html

Data: 2012-11-26 16:18:38
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Bogus napisał:
[...]

No i? :) Bo ja zawsze tak kupuje i jeszcze wypasionej plyty po lezakowaniu nie sprzedalem ani jednej.

btw niedawno ktos podawał newsa o tym że wkrótce nastąpi koniec płyt z
wymiennym procesorem

NastÄ…pi to sie bede wtedy martwil :)

B75 ma wszystko co dzisiaj potrzebne do takiego zestawu USB3.0 SATA 6

W sensie - jakis konkretny powod, dla ktorego nie moge wziac 77? :)

Data: 2012-11-27 17:49:22
Autor: Santana
PC dla rodzicow :)

Użytkownik "Mr Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k8u270$h7p$1node2.news.atman.pl...
Użytkownik Bogus napisał:
W dniu 2012-11-25 16:32, Mr Misio pisze:
e Quiet! Pure Power L7-530W 80plus

zasilacz co najmniej 700W ;)

No jakos tak nie wiem, moge niby slabszy, ale nic sensownego mi w oko nie wpadlo...

Jasne niech żre prąd bez sensu, przeca i tak starzy zapłacą ;)
A tak poważnie to kup tańszy (co nie znaczy że szajsowny) zasilacz, dołóż parę ciaków i zainwestuj w ssd przynajmniej na system. Nic tak nie poprawia humoru jak błyswiczny start kompa :)

Data: 2012-11-27 17:55:08
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)

Użytkownik Bogus napisał:
[...]

Juz zakupilem SSD :)

Zasilacz wygrzebalem z szafy, AmaroX? CuÅ› takiego :) 450 W. Okazalo sie, ze mam nowke w "zapasowych czesciach" :)

Wiec tego wypasionego sobie kupie jako "zapas" dla mnie.

Data: 2012-11-26 03:06:10
Autor: Corran
PC dla rodzicow :)
W dniu niedziela, 25 listopada 2012 16:32:19 UTC+1 u¿ytkownik Mr Misio napisa³:
Czas wymieniæ PC dla rodziców, zwlaszcza, ze chca upgrade do Win8 (a co tam, niech maj±, naogladali sie reklam...)

Wybralem taki sk³adzik:

Kup im Microsoft Surface

Data: 2012-11-26 12:25:39
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
U¿ytkownik Corran napisa³:

Data: 2012-11-26 12:27:04
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
U¿ytkownik Corran napisa³:
[...]

To sobie kupie, jak wyjdzie nie-RT.

Zakladajac, ze kupilbym im RT to mialbym mniej wiecej taki sam nawal problemow i telefonow, jakbym im zainstalowal Linuxa.

Pomijam juz, ze Surface wyjdzie mnie 2-3 razy drozej niz to co mam w planie.

Data: 2012-11-26 04:31:55
Autor: Corran
PC dla rodzicow :)
W dniu poniedzia³ek, 26 listopada 2012 12:27:00 UTC+1 u¿ytkownik Mr Misio napisa³:

> [...]

Pomijam juz, ze Surface wyjdzie mnie 2-3 razy drozej niz to co mam w planie.

Wiesz nie jestem pewien czy w dzisiejszych czasach pud³o to dobre rozwi±zanie "dla rodziców". To ju¿ chyba lepiej jaki¶ mini-ITX.

Nie wiem jak twoi, ale moi to tylko przegl±darki i Worda u¿ywaj± bez pomocy.

Data: 2012-11-26 16:21:38
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
U¿ytkownik Corran napisa³:
[...]

Idealne! I musi byc, bo po wymianie CRT na LCD kot sie przeniosl na pudlo :) Bo na monitorze juz nie moze :)

Nie wiem jak twoi, ale moi to tylko przegl±darki i Worda u¿ywaj± bez pomocy.

Moi jeszcze psuja komputer co jakis czas... ;)

Data: 2012-11-26 04:20:06
Autor: Szymon von Ulezalka
PC dla rodzicow :)
ja bym bral a10 od amd. to z tdp 65.
z grafiki (oddzielnej) bym zrezygnowal, ta wbudowana jest jak
najbardziej wystarczajaca do "internetu" i generalnego uzytkowania.
do tego jakas plytka Gigabyte badz Asusa.

Data: 2012-11-26 12:19:58
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Mr Misio nabazgrał(a):

Wybralem taki składzik:
Gigabyte GA-H77M-D3H
ASROCK Z77 Pro3 Intel Z77 LGA 1155

G.Skill DDR3 8 GB 1600MHZ FOR SANDY BRIDGE (F3-12800CL9D-8GBXL)
KINGSTON HyperX KHX1600C9D3X2K2/8GX

Mniej problemów z w/w konfigiem.

Data: 2012-11-27 16:29:07
Autor: Wies³aW
PC dla rodzicow :)
  :)Dnia 25-11-2012 o 16:32 Mr Misio napisa³ na pl.comp.pecet:

Wybralem taki sk³adzik:
Intel Pentium G640 2.80 GHz /drugiej generacji
Be Quiet! Pure Power L7-530W 80plus

Dlaczego nie G860?
Zasilacz móg³by byæ 300W albo jeszcze mniejszy, ale ja standardowo
proponujê XFX Core 450W :)

--
Wies³aW
Opera Mail

Data: 2012-11-27 17:08:29
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
U¿ytkownik Wies³aW napisa³:
  :)Dnia 25-11-2012 o 16:32 Mr Misio napisa³ na pl.comp.pecet:

Wybralem taki sk³adzik:
Intel Pentium G640 2.80 GHz /drugiej generacji
Be Quiet! Pure Power L7-530W 80plus

Dlaczego nie G860?

A dlaczego tak? :)

Zasilacz móg³by byæ 300W albo jeszcze mniejszy, ale ja standardowo
proponujê XFX Core 450W :)

Ogolnie to faktycznie pomysle nad mniej wypasionym zasilaczem :D

Troche przegialem jak widze :D

Data: 2012-11-27 21:42:25
Autor: Wies³aW
PC dla rodzicow :)
Dnia 27-11-2012 o 17:08 Mr Misio napisa³ na pl.comp.pecet:

Dlaczego nie G860?

A dlaczego tak? :)

Mo¿e dlatego, ¿e w zbli¿onej cenie jest wydajniejszy? :)

--
Wies³aW
Opera Mail

Data: 2012-11-27 21:52:28
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
U¿ytkownik Wies³aW napisa³:
Dnia 27-11-2012 o 17:08 Mr Misio napisa³ na pl.comp.pecet:

Dlaczego nie G860?

A dlaczego tak? :)

Mo¿e dlatego, ¿e w zbli¿onej cenie jest wydajniejszy? :)

No to moze kupie :)

Data: 2012-11-29 20:10:34
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :) - Monitor
Hmmm, chyba jeszcze musze im wymienic monitor, bo na tym 4-letnim NECu to ja juz niewiele widze... :/ Pomijajac jakosc wyswietlanego obrazu, ktory jest gorszy niz na moim pasciatym lowendowym laptopie (ale z tego roku) to jeszcze to 1280x1024 to dosc malo obecnie...

I tak - pierwszy moj strzal to - Asus VH242H, ok. 650 zlociszy brutto.

http://www.ceneo.pl/2135187

MA to ktos, albo ma jakies zdanie? Kusza 3 letnia gwarancja na monitor jak i na sama matryce, kusza jakimis super duper ulepszaczami wlacznie z regulacja podswietlenia w zaleznosci od swiatla otoczenia (jesli dobrze doczytalem, ale nawet jak nie to nie jest to krytycvzne).

Tylko nie mialem nigdy nic Asusa (pomijajac plyty glowne) i nie mam bladego pojecia jak sie ta firma "sprawdza". Pewnie jak kazda w low endowym segmencie - dla niewymagajacych userow z niskim budzetem jest to... no wlasnie - cos co kupic, czy cos co omijac???

Pozdr
mrm

Data: 2012-11-29 19:51:00
Autor: PK
PC dla rodzicow :) - Monitor
On 2012-11-29, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
I tak - pierwszy moj strzal to - Asus VH242H, ok. 650 zlociszy brutto.

Ale jesteś świadom tego, że starszym osobom źle pracuje się na dużych
ekranach? :)
Kup im przyjazne 22". Dodatkowe centymetry niewiele zmieniÄ…, a dodatkowe
piksele spowodują tylko większe puste przestrzenie przy przeglądaniu
WWW i większe obciążenie kompa.
Tego Asusa nie widziałem na oczy, ale tak tanie monitory generalnie
potrafią nieźle męczyć wzrok. Poza tym nie ma regulacji w pionie, więc
jak dla mnie to mógłby nie istnieć (choć przynajmniej byli na tyle
trzeźwi, że nie wcisnęli w to błyszczącego panelu :)).

Za podobną kwotę możesz wyrwać niewiele mniejszego NECa czy Della.

Jeśli jednak bardzo zależy Ci na FullHD i 24", to oszczędź trochę
na innych częściach, które nie zrobią Twoim rodzicom żadnej różnicy.
Dell P2412H - niecałe 900 zł.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-29 23:13:44
Autor: Filip454
PC dla rodzicow :) - Monitor
Dnia 29 Nov 2012 19:51:00 GMT, PK napisa³(a):

On 2012-11-29, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
I tak - pierwszy moj strzal to - Asus VH242H, ok. 650 zlociszy brutto.

Ale jeste¶ ¶wiadom tego, ¿e starszym osobom ¼le pracuje siê na du¿ych
ekranach? :)
Kup im przyjazne 22". Dodatkowe centymetry niewiele zmieni±, a dodatkowe
piksele spowoduj± tylko wiêksze puste przestrzenie przy przegl±daniu
WWW i wiêksze obci±¿enie kompa.
Tego Asusa nie widzia³em na oczy, ale tak tanie monitory generalnie
potrafi± nie¼le mêczyæ wzrok. Poza tym nie ma regulacji w pionie, wiêc
jak dla mnie to móg³by nie istnieæ (choæ przynajmniej byli na tyle
trze¼wi, ¿e nie wcisnêli w to b³yszcz±cego panelu :)).

Za podobn± kwotê mo¿esz wyrwaæ niewiele mniejszego NECa czy Della.

Je¶li jednak bardzo zale¿y Ci na FullHD i 24", to oszczêd¼ trochê
na innych czê¶ciach, które nie zrobi± Twoim rodzicom ¿adnej ró¿nicy.
Dell P2412H - nieca³e 900 z³.

pozdrawiam,
PK

http://allegro.pl/monitor-lcd-samsung-206-bw-i2804506614.html

Tu jest okazja i monitor nie bêdzie taki du¿y. Ja mam i sobie chwalê. Mam
go ju¿ d³ugo.
--
Twoje ¼ród³o informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

Filip454 = Filip dla nieu¶wiadomionych

Data: 2012-12-09 20:06:28
Autor: wowa
PC dla rodzicow :) - Monitor

Użytkownik "PK" <PK@nospam.com> napisał w wiadomości news:slrnkbff6s.290.PKnotb-dante.notb-home...

Ale jesteś świadom tego, że starszym osobom źle pracuje się na dużych
ekranach? :)
Możesz rozwinąć lub jakowaś linka? Chodzi za mną większy ekran.
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

Data: 2012-12-10 07:45:04
Autor: januszek
PC dla rodzicow :) - Monitor
wowa napisa?(a):

[...]

Możesz rozwinąć lub jakowaś linka? Chodzi za mną większy ekran.

Starsze osoby, jak wynika z moich doswiadczen, nie maja problemow z wielkoscia ekranu ale z ich wysoka rozdzielczoscia. Idealny dla nich bylby ekran 24" z rozdzielczoscia 1680×1050 albo 22" z 1280×800 etc.

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-12-10 10:22:53
Autor: Animka
PC dla rodzicow :) - Monitor
W dniu 2012-12-10 08:45, januszek pisze:
wowa napisa?(a):

[...]

[...]

To idź do sklepu i kup.

--
animka

Data: 2012-12-10 12:46:33
Autor: Chris
PC dla rodzicow :) - Monitor
januszek nabazgrał(a):

wowa napisa?(a):
[...]
[...]

Co znaczy starsze osoby :)

Data: 2012-12-10 12:57:23
Autor: wowa
PC dla rodzicow :) - Monitor

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnkcb4o0.2h9t.januszekgimli.mierzwiak.com...

Starsze osoby, jak wynika z moich doswiadczen, nie maja problemow z
wielkoscia ekranu ale z ich wysoka rozdzielczoscia. Idealny dla nich
bylby ekran 24" z rozdzielczoscia 1680×1050 albo 22" z 1280×800 etc.

Czyli po prostu za małe ikonki :) Ulżyło mi :)
Wojtek

Data: 2012-12-10 13:06:26
Autor: Chris
PC dla rodzicow :) - Monitor
wowa nabazgrał(a):

[...]

Jak dobrze że winda ma opcję wielkości ikon na ekranie :)

Data: 2012-12-10 12:51:11
Autor: januszek
PC dla rodzicow :) - Monitor
Chris napisa?(a):

Jak dobrze że winda ma opcję wielkości ikon na ekranie :)

Tak, skalować można ale potem okna różnych aplikacji potrafia wyglądać, powiedzmy: dziwnie ;) Czasem nawet nieczytelnie bo powiększony tekst się nie zmieścił w oknie ;P

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-12-10 23:07:44
Autor: Animka
PC dla rodzicow :) - Monitor
W dniu 2012-12-10 12:57, wowa pisze:

[...]

Zawsze możesz powiększyć na jakie chcesz. Tekst też.

--
animka

Data: 2012-12-11 01:01:48
Autor: wowa
PC dla rodzicow :) - Monitor

Użytkownik "Animka" <animka.to.nie..ja@wp.pl> napisał w wiadomości news:ka5mg0$u2h$1node1.news.atman.pl...
[...]

Ja o tym wiem. Powiedz to temu Gościowi wyżej :)
Wojtek

Data: 2012-12-11 08:18:53
Autor: januszek
PC dla rodzicow :) - Monitor
wowa napisa?(a):

[...]

Czyli po prostu za małe ikonki :) Ulżyło mi :)

Zawsze możesz powiększyć na jakie chcesz. Tekst też.

Ja o tym wiem. Powiedz to temu Gościowi wyżej :)

Moim zdaniem oboje nie wiecie o czym mowicie ;P

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-12-11 18:29:11
Autor: wowa
PC dla rodzicow :) - Monitor

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnkcdr3e.2sgj.januszekgimli.mierzwiak.com...
wowa napisa?(a):

[...]

Czyli po prostu za małe ikonki :) Ulżyło mi :)

Zawsze możesz powiększyć na jakie chcesz. Tekst też.

Ja o tym wiem. Powiedz to temu Gościowi wyżej :)

Moim zdaniem oboje nie wiecie o czym mowicie ;P

Używam powiększonej czcionki. Przy rozdzielczości 1280x1024 19" standartowe są dla mnie za małe. Masz rację, iż niektóre kiepsko napisane programy rozłażą sie.
Wojtek

Data: 2012-12-10 14:24:34
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :) - Monitor
Użytkownik januszek napisał:
wowa napisa?(a):

[...]

[...]

Wlasnie, ogolnie rzecz ujmujac. Ale czy na wiekszej rozdzielczosci "zwyklego" monitora nie mozna przeskalowac wielkosci fontów? Wielkosci wszystkiego?

Data: 2012-12-10 19:52:52
Autor: PK
PC dla rodzicow :) - Monitor
On 2012-12-10, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
Wlasnie, ogolnie rzecz ujmujac. Ale czy na wiekszej rozdzielczosci "zwyklego" monitora nie mozna przeskalowac wielkosci fontów? Wielkosci wszystkiego?

Nie, bo właściwie wszystko jest rastrowe. Czcionkę możesz wybrać
większą ("skalować" nie jest najlepszym słowem), ale ikon,
przycisków itp już nie.

BTW: Pisząc, że starsze osoby mają problemy z dużymi ekranami,
miałem na myśli rozmiar, a nie rozdzielczość. Po prostu gubią
się przy dużej powierzchni i dużej ilości informacji dawkowanej
jednocześnie.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-10 23:10:45
Autor: Animka
PC dla rodzicow :) - Monitor
W dniu 2012-12-10 20:52, PK pisze:
On 2012-12-10, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
[...]

Można ustawić wielkośc czcionki, można ustawić też pogrubienie w menu itd.

--
animka

Data: 2012-12-11 19:13:38
Autor: PK
PC dla rodzicow :) - Monitor
On 2012-12-10, Animka <animka.to.nie> wrote:
[...]

Zatem napisałem, że *czcionkę można wybrać większą, ale ikon, przycisków
itp już nie*.
Może masz za duży monitor i nie radzisz sobie z nadmiarem treści? :P

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-11 08:22:02
Autor: januszek
PC dla rodzicow :) - Monitor
PK napisa?(a):

[...]

Bo taka jest zaleznosc rozmiaru i rozdzielczosci. Przez jakis czas rozwiazalem problem jednej Pani crt 19" na ktorym uzywala komfortowej dla niej rozdzielczosci 800x600. Koszty pradu to rozwiazanie zabily ;P

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-11-29 20:40:29
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :) - Monitor
Użytkownik Mr Misio napisał:
[...]

Drugi - w alternatywie
iiyama ProLite X2472HD-B1 LED
http://www.ceneo.pl/16598193

Monitor chyba chcialbym kupic jako pierwsza rzecz, bo bedzie od razu widoczna organoleptycznie poprawa wizualna :)

PC dla rodzicow :)