PC dla rodzicow :)

Data: 2012-11-25 19:19:08
Autor: PK
PC dla rodzicow :)
On 2012-11-25, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
Czas wymienić PC dla rodziców, zwlaszcza, ze chca upgrade do Win8 (a co tam, niech mają, naogladali sie reklam...)

I bardzo słusznie.

Wybralem taki składzik:

A do czego ten komputer?

Be Quiet! Pure Power L7-530W 80plus

Procesor 35W, wbudowana karta graficzna. Po kiego im te 530W?

Obudowa, DVD, HDD, grafike, monitor, glosniki, myszki, klawiatury - mam juz.

GrajÄ…? SymulujÄ…? Na co ta dedykowana grafika?

Powinno smigac tak przez kolejne 3-4 lata?

Jak kupisz pewne części, to będzie śmigać i z 10 lat (z wymianą dysku
w międzyczasie).

Plyte GB czy Asus? Niby do Asusa mam "zaufanie" ale to bazuje na tym, co skladalem 3-4 lata temu

Ja staram się trzymać ASUS z oznaczeniem CSM.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-25 22:24:53
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik PK napisał:

Be Quiet! Pure Power L7-530W 80plus

Procesor 35W, wbudowana karta graficzna. Po kiego im te 530W?

Hmmm :) Nie wiem, ten mi wpadl w oko po prostu :)

Obudowa, DVD, HDD, grafike, monitor, glosniki, myszki, klawiatury - mam juz.

GrajÄ…? SymulujÄ…? Na co ta dedykowana grafika?

Yyyyy bo juz jest wiec koszt zero. Pasywna jakas, wiec...

Powinno smigac tak przez kolejne 3-4 lata?

Jak kupisz pewne części, to będzie śmigać i z 10 lat (z wymianą dysku
w międzyczasie).

No te jak powyzej :)

Plyte GB czy Asus? Niby do Asusa mam "zaufanie" ale to bazuje na tym, co
skladalem 3-4 lata temu

Ja staram się trzymać ASUS z oznaczeniem CSM.

CSM? a) co to za skrot b) co wybralbys zamiast tego GB na LGA1155 z chipem 77

Data: 2012-11-26 09:05:20
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Mr Misio nabazgrał(a):

CSM? a) co to za skrot b) co wybralbys zamiast tego GB na LGA1155 z chipem 77

ASROCK Z77 Pro3 Intel Z77 LGA 1155 (2xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3/CROSSFIRE)

Data: 2012-11-26 12:25:31
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):

CSM? a) co to za skrot b) co wybralbys zamiast tego GB na LGA1155 z
chipem 77

ASROCK Z77 Pro3 Intel Z77 LGA 1155

Nie wiem... Asrock? Jak z jakoscia tej firmy, bo... no dorze, 3 lata temu to byl badziew. Lowend. I ogolnie dramat, ktory kazdy kazdemu odradzal.

A teraz?

Data: 2012-11-26 12:31:28
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):
[...]

Jak dla mnie i dla ludzi mających duze doświadczenia obecnym liderem jakość/cena jest Asrock. Do tego nie ma problemów z gwarancją, jak coś nie działa to wymiana na nową sztukę albo zwrot kasy. Asus czy GB naprawia do bulu tak że siedziś bez kompa miesiącami a te chuje i tak dadzą test ok albo że uszkodzona z winy klientra (zalana).

Data: 2012-11-26 13:23:33
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):
[...]

Moze masz racje i trza sprobowac :) W koncu tak droga selekcji odpadl kiedys u mnie MSI, chwale zyskal Asus i GB, no to czas na AsRock - nie przetestujesz,nie wiesz :)

Data: 2012-11-26 15:34:30
Autor: Bogus
PC dla rodzicow :)
  Moze masz racje i trza sprobowac :) W koncu tak droga selekcji odpadl
kiedys u mnie MSI, chwale zyskal Asus i GB, no to czas na AsRock - nie
przetestujesz,nie wiesz :)

ja również polecam asrocka którego kupiłem 2 miesiące temu z konieczności bo jako jedyny produkował model micro ATX z 3 slotami kart rozszerzeń a nie 4 jak pozostali, wcześniej miałem GB ASUS i nie widzę ŻADNEJ negatywnej różnicy

Data: 2012-11-28 17:33:10
Autor: Michal
PC dla rodzicow :)
W dniu 2012-11-26 12:31, Chris pisze:

[...]

To fakt. Szkoda tylko że Asrock ma w PL tak fatalną dystrybucję skupiającą się w większości na ich lowendowych modelach z przedziału 100-200, max ~300 zł. Takiego np: rewelacyjnego IMHO Asrocka 990FX Extreme4 ze świecą w PL szukać - został wyparty przez 990FX extreme3 z o niebo gorszą sekcją zasilania, bez PATA i firewire.

--
/MB

Data: 2012-11-28 17:57:38
Autor: Dawid
PC dla rodzicow :)
W dniu 2012-11-28 17:33, Michal pisze:

     To fakt. Szkoda tylko że Asrock ma w PL tak fatalnÄ… dystrybucjÄ™
skupiającą się w większości na ich lowendowych modelach z przedziału
100-200, max ~300 zł. Takiego np: rewelacyjnego IMHO Asrocka 990FX
Extreme4 ze świecą w PL szukać - został wyparty przez 990FX extreme3 z o
niebo gorszÄ… sekcjÄ… zasilania, bez PATA i firewire.

http://www.ceneo.pl/13142042

Data: 2012-11-28 18:06:52
Autor: Michal
PC dla rodzicow :)
W dniu 2012-11-28 17:57, Dawid pisze:
[...]

Sprawdzałem to dużo wcześniej. NA Alternate nie kupię (wysyłka z Niemiec) ani na tym drugim sklepiku będącym pewnie jednoosobową działalnością gospodarczą z wpisem do ewidencji. Nie mam zaufania do takich podmiotów jeśli chodzi o gwarancję (nie wiadomo czy zwłaszcza ten drugi będzie istniał chociażby za 2 miesiące) a wysyłać na swój koszt do Niemiec w razie jakiejkolwiek awarii nie mam ochoty (nawet wysyłka od nich to dopłata 49 zł - fail).
W sklepach na miejscu, do których mam zaufanie tego Asrocka nie ma w dystrybucji od dawna.

--
/MB

Data: 2012-11-29 08:26:55
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Michal nabazgrał(a):

[...]

Jesteśmy dystrybutorem Asrocka i faktycznie nie ma, ciekawe czemu ? może Asrock wycofał ten model z sprzedaży ?

Data: 2012-11-29 09:01:32
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Michal nabazgrał(a):

100-200, max ~300 zł. Takiego np: rewelacyjnego IMHO Asrocka 990FX Extreme4 ze świecą w PL szukać - został wyparty przez 990FX extreme3 z o niebo gorszą sekcją zasilania, bez PATA i firewire.

Ostatnia sztuka sprzedała się 03.2012 więc wygląda na to że wycofali to z rynku a możliwe że gdzieś komuś zostały na stanach magazynowych. Co ciekawe, sprzedały się tylko 34 sztuki tego modelu ...

Data: 2012-11-26 23:21:46
Autor: T.F.
PC dla rodzicow :)
"Mr Misio" ...

ASROCK Z77 Pro3 Intel Z77 LGA 1155

Nie wiem... Asrock? Jak z jakoscia tej firmy, bo... no dorze, 3 lata temu to byl badziew. Lowend. I ogolnie dramat, ktory kazdy kazdemu odradzal.

Nieprawda!
AsRock zawsze byl tansza odmiana Asusa.
I zawsze trzymal DOBRA jakosc.

--
T.F.

Data: 2012-11-26 23:24:02
Autor: Radosław Sokół
PC dla rodzicow :)
W dniu 26.11.2012 23:21, T.F. pisze:
AsRock zawsze byl tansza odmiana Asusa.
I zawsze trzymal DOBRA jakosc.

Powiedz to tym kilku moim ASRockom, które po mniej więcej
trzech-czterech latach - w różnych komputerach - zaczęły
być niestabilne, zawieszały komputer lub wyłączały się.

Od tego czasu mam awersję do tej firmy i stosuję wyłącznie
Gigabyte w zasadzie.

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |                                        |

Data: 2012-11-26 23:41:22
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
W dniu 2012-11-26 23:24, Radosław Sokół pisze:
[...]

Asus czy GB robi takie numery po trzech-czterech miesiÄ…cach :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-11-26 23:56:54
Autor: Dawid
PC dla rodzicow :)
W dniu 2012-11-26 23:41, Chris pisze:

[...]

Pieprzysz głupoty.Od około 9 lat używam płyt Asusa (przed Asusem używałem Abita) i zero kłopotów. Ostatnie to P5K, P8Z68 i wszystko śmiga.Może ta twoja firma sprowadza takie g...o, dyski WD wam padają,
płyty Asus i GB padają.

Data: 2012-11-27 00:06:13
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
W dniu 2012-11-26 23:56, Dawid pisze:
[...]

Dzięki za przypomnienie że nie dodałem trolla dawida do KF-a po zmianie czytnika :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-11-27 00:53:47
Autor: Dawid
PC dla rodzicow :)
W dniu 2012-11-27 00:06, Chris pisze:

Dzięki za przypomnienie że nie dodałem trolla dawida do KF-a po zmianie
czytnika :)

Dobrze wiedziałem, że nawet czytnika nie umiesz ustawić cieciu.
Czytasz wszystko, bo ciekawość by ci tą twoją głupią dupe rozerwała.
Wracając do twoich porad, dalej są denne i mylące, daj spokój i zajmij się czymś innym.Szef kiedyś przeczyta i wywali cię na zbitą twarz.

Data: 2012-12-04 12:20:55
Autor: Radosław Sokół
PC dla rodzicow :)
W dniu 26.11.2012 23:41, Chris pisze:
Od tego czasu mam awersję do tej firmy i stosuję wyłącznie
Gigabyte w zasadzie.

Asus czy GB robi takie numery po trzech-czterech miesiÄ…cach :)

ASUS -- nie wiem, raz miałem płytę ASUSa, wiele lat temu.

Gigabyte -- nie zgadzam się. Mam w różnych komputerach chyba
z dziesięć ich płyt głównych z różnego okresu (i parę też
kupowałem i montowałem dla znajomych) i wszystkie działają
idealnie cały czas.

Data: 2012-12-04 13:46:55
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Radosław Sokół nabazgrał(a):

[...]

Nie każdy ma tyle szczęścia :)

Data: 2012-12-04 14:58:08
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):

[...]

Wyglada na to, ze obecnie z plytami jest jak z dyskami. Nie bardzo jest jak kierowac sie marka, ino konkretnym modelem, co juz jakis czas jest na rynku...

Data: 2012-12-04 15:00:09
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):
[...]

Też fakt, jedyne na razie bezawaryjne to INTEL-e ale nie każdyt lubi.

Data: 2012-12-04 15:01:47
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):
[...]

JEsli sa bezawaryjne 99.99% to juz je lubie :)

Data: 2012-12-04 15:05:29
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):
Radosław Sokół nabazgrał(a):

Data: 2012-11-26 23:57:27
Autor: T.F.
PC dla rodzicow :)
"Radosław Sokół" ...
[...]

Hmmm, wspolczuje.
Ale aktualnie u klientow dziala okolo 1k naszych sprzetow
(zlozonych w przeciagu ostatnich 10 lat)
i ostatni problem z plyta gl. byl z rok temu.

A ida Ausy do serwerow/routerow dzialajcych 24/7
i Intele & AsRocki do desktopow.

Od tego czasu mam awersję do tej firmy i stosuję wyłącznie
Gigabyte w zasadzie.

Oooo, NIE.
GB i MSI podziekowalismy.

--
T.F.

Data: 2012-11-27 18:04:48
Autor: Santana
PC dla rodzicow :)

Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@grush.one.pl> napisał w wiadomości news:k90q5d$5d6$1node2.news.atman.pl...
[...]

Pewnie skaszaniłeś systemy w komputerach i teraz zwalasz na płyty :) Zresztą niestabilność, zwiechy i wyłączanie kompa to niekoniecznie wina płyty. No ale grunt to "fachowa" opinia.

Data: 2012-11-28 09:09:28
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Santana nabazgrał(a):

[...]
ZresztÄ…  niestabilność, zwiechy i wyÅ‚Ä…czanie kompa to niekoniecznie wina
pÅ‚yty. No  ale grunt to "fachowa" opinia.

Po 4-5 latach to spora część sprzętu potrafi zawieć zwłaszcza starych gdzie po prostu kondensatory na płycie albo w zasilaczu padały.

Data: 2012-11-28 10:12:45
Autor: Filip
PC dla rodzicow :)
On 28-11-2012 09:09, Chris wrote:
Santana nabazgrał(a):

[...]

-- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.

Asrock to budżetowe konstrukcje, ale stabilne.

Data: 2012-11-28 11:29:23
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Filip nabazgrał(a):

[...]
gdzie  po prostu kondensatory na pÅ‚ycie albo w zasilaczu padaÅ‚y.
-- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było
wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię
wypadkowÄ….
Asrock to budżetowe konstrukcje, ale stabilne.

Budżetowe i wypasione w zależności od modeli ... seria Fatality nie jest taka budżetowa :)
Zresztą na płycie Asrocka ostatnio pobito rekord podkręcania procka więc jak dla mnie to dobra rekomendacja.

Data: 2012-11-28 18:13:05
Autor: Michal
PC dla rodzicow :)
W dniu 2012-11-27 18:04, Santana pisze:

Pewnie skaszaniłeś systemy w komputerach i teraz zwalasz na płyty :)
Zresztą niestabilność, zwiechy i wyłączanie kompa to niekoniecznie wina
płyty. No ale grunt to "fachowa" opinia.

LOL, trafiłeś jak kulą w płot. Jeśli chodzi o OSy chciałbyś mieć takie doświadczenie jak Radosław Sokół, ale zapewne nigdy nawet w połowie go nie osiągniesz.
Dla jasności - ja i większość subskrybentów grupy pewnie też nie. Choćby z tego względu że mamy inną pracę i nawet brak na to czasu. Trafiłeś po prostu na MVP (nie wiem czy aktualnego, ale parę lat temu na pewno). Czasem warto sprawdzić komu się odpisuje, a nie po prostu pisać hurtem "jesteś gupi" jak co drugi gimnazjalista w internecie potrafi.

--
/MB

Data: 2012-11-28 18:45:09
Autor: Santana
PC dla rodzicow :)

Użytkownik "Michal" <dwiopiokult@dunflimblag.mailexpire.com> napisał w wiadomości news:k95h2b$m3i$1mx1.internetia.pl...
[...]

Dokładnie wiem komu odpisywałem :) I pokaż mi palcem gdzie napisałem "jesteś gupi". Czasem warto się zastanowić co się pisze.
P.S. MVP to jest w NBA ;)

Data: 2012-11-28 20:53:41
Autor: Michal
PC dla rodzicow :)

W dniu 28 listopada 2012 (¶roda) o godzinie 20:49:34 napisano:

Dok³adnie wiem komu odpisywa³em :)
 W takim razie tym bardziej dziwi mnie, ¿e napisa³e¶ to co napisa³e¶.
I poka¿ mi palcem gdzie napisa³em "jeste¶ gupi". Czasem warto siê zastanowiæ co siê pisze.
P.S. MVP to jest w NBA ;)

Pojêcie "ironia" znasz? ¯eby¶ znowu czego¶ "z czapy" nie wyszuka³ na
pierwszym miejscu wyrzuconym przez google dla u³atwienia:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ironia

P.S.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Most_Valuable_Professional

--
/MB

Data: 2012-11-29 00:21:05
Autor: Santana
PC dla rodzicow :)

U¿ytkownik "Michal" <dwiopiokult@dunflimblag.mailexpire.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:HCM7DC0B1C133122Behemot...

[...]

I kto to mówi? :) Dla mnie EOT bo widzê ¿e nie bardzo ogarniasz wiêc szkoda czasu.

Data: 2012-11-29 01:40:34
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)

P.S. MVP to jest w NBA ;)

Pojêcie "ironia" znasz?

I kto to mówi? :) Dla mnie EOT bo widzê ¿e nie bardzo ogarniasz wiêc
szkoda czasu.

Ej, wynocha z mojego watku ;)

Data: 2012-12-04 12:24:52
Autor: Radosław Sokół
PC dla rodzicow :)
W dniu 27.11.2012 18:04, Santana pisze:
Pewnie skaszaniłeś systemy w komputerach i teraz zwalasz na płyty :) Zresztą niestabilność, zwiechy i wyłączanie kompa to niekoniecznie wina płyty. No ale grunt to "fachowa" opinia.

Nie kpij proszÄ™.

Jeżeli płyta główna codziennie w zasadzie działa stabilnie
z mniejszym taktowaniem FSB, aż w końcu w ogóle przestaje
się uruchamiać niezależnie od tego, jakie się do niej wło-
ży procesory, pamięci czy karty graficzne, to ewidentnie
nawaliła płyta.

Nie chcę się wydać zarozumiały, ale wydaje mi się, że jestem
w stanie odróżnić awarię płyty głównej od "skaszanienia sy-
stemu operacyjnego"... Tym bardziej, że ten sam system po
wymianie płyty i przekonfigurowaniu go działał jeszcze długo.

Data: 2012-11-28 18:01:05
Autor: Michal
PC dla rodzicow :)
[...]

Czyli te płyty mają 4-5 lat. Płyty Asrocka z tego okresu i obecne to zupełnie inna jakość.
Tak samo jak dawne płyty Asusa (legendarna jakość z połowy lat 90, ale i po 2000 nie było źle). Teraz Asrock i Asus i tak zostały przejęte przez tego samego producenta elektroniki i poza wypasionymi ROGami czy Formula Asusy w podobnym przedziale cenowym są IMHO gorsze od Asrocków.

Niestety kolejny raz muszę się z Tobą nie zgodzić (rzadko się to zdarza) - poprzednio dotyczyło to trzymania baterii w starszych telefonach. Pisałeś o Siemensie M35, którego najgorszą cechą była właśnie bateria - standardowa 500 mAh NiCd trzymała nawet przy tym mikroskopijnym wzierniku a nie wyświetlaczu 1 max 2 dni, dokupiona LiION 1000 mAh 2-3 dni. Dwa lata temu jadąc na Ukrainę specjalnie zostawiłem w domu delikatne smartfony, dokupiłem 3 świeże akumulatory
i wygrzebałem z szuflady Siemensa M35i kupionego w połowie 2000 r. - ten telefon jest nie do za*a. W pokrowcu silikonowym niestraszne mu upadki, zalania, upadki plecaka, ale bateria bo jego fatalna strona, kończy się bardzo szybko zwłasza na terenach mniej zurbanizowanych
- w górach przy słabym sygnale gdzie był mi potrzebny, a nie w centrum Warszawy 20m od BTSa. To jak dla mnie porażka, bo takiego telefonu nie używa się w mieście.

Nie chcę Cię rozczarować, ale w przypadku mobo żyjesz przeszłością.
Z mobo Asrocka i Asusa jest podobnie jak wcześniej z HDD samsunga: początkow szajs wysokiego ryzyka (wczesne serie voyager itp), od czasów Spinpointów 40-80GB świetne dyski, a z kolei Seagate robiące swego czasu rewelacyjne Barracudy IV został producentem szrotu wysokiego ryzyka pt. Barracuda 7200.11 itp. Niektórym jednak dawne skojarzenia zostały.

Od tego czasu mam awersjÄ™ do tej firmy

Od czasu mobo Asusa z kompletnie spie* planem zasilania (jedyny komputer na kilkanaście mający problemy z zasilaniem czytnika wewnętrznego czy niektórych pendrive działających na innych komputerach bez najmniejszego problemu) z idiotycznym zasilaniem ATX 20+4 zamiast 24+8 na mobo z sekcją zasilania 9+1 i oficjalną obsługą CPU 140W
(Asrock nawet w tańszych i prostszych mobo z tego okresu ma 24+8), niestabilnością w obsłudze pamięci (sprawdzane 3 różne komplety, stosunkowo najlepiej ale wcale nie dobrze jest na Kingstonach HyperX ale z zaniżonym taktowaniem/timingami w stosunku do referencyjnego) nie mów mi nawet o Asusie. Problemy zaczęły się po ~10 miesiącach od kupna.
Wysyłać ponownie do serwisu nie ma sensu, bo i tak wróci z "test OK" - po prostu więcej Asusa nie kupię po takich numerach. Płyta nie jest "padnięta" - wtedy bym ją wymienił gwarancyjnie nie mając problemów z idiotycznymi zapisami OEMa MS Windows - po prostu jest niestabilna, a serwis ma to w d*e.

i stosuję wyłącznie Gigabyte w zasadzie.

Z deszczu pod rynnę. Z Asusem i Gigabyte jest dokładnie to co napisał Chris (a w końcu siedząc w dystrybucji wie co pisze) - olski dystrybutor to jacyś s*e naprawiający tygodniami mobo, która wraca z taką samą wadą (dobrze jak padła na amen a nie jest po prostu niestabilna, co w czasach powszechnych lutów bezołowiowych itp wynalazków jest dość powszechne) z opisem "test OK". IMHO skutecznie zniszczyli tym markę obu firm na PL rynku, o czym powie Ci chyba niemal każdy kto miał nieprzyjemność styczności z serwisem Asusa czy Gigabyte.
Niestety ludzi oglądających reklamy Asusa/Gigabyte w kolorowych pisemkach są całe tłumy, więc interes się kręci. Mało który user po przejściach z ich serwisem kupi ponownie produkt tych firm.
Z Asrockiem jest o wiele lepiej jeśli chodzi o serwis - po prostu nie bawią się małpę z brzytwą AKA stażysta z lutownicą w pakamerach PL dystrybutorów :>

To tyle jeśli chodzi o moją prywatną opinię na temat OBECNYCH mobo Asusa i Gibabyte vs Asrock.

--
/MB

Data: 2012-11-29 08:41:21
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Michal nabazgrał(a):

i stosuję wyłącznie Gigabyte w zasadzie.
Z deszczu pod rynnę. Z Asusem i Gigabyte jest dokładnie to co napisał Chris (a w końcu siedząc w dystrybucji wie co pisze) - Polski dystrybutor to jacyś s*e naprawiający tygodniami mobo, która wraca z taką samą wadą (dobrze jak padła na amen a nie jest po prostu niestabilna, co w czasach powszechnych lutów bezołowiowych itp wynalazków jest dość powszechne) z opisem "test OK". IMHO skutecznie zniszczyli tym markę obu firm na PL rynku, o czym powie Ci chyba niemal każdy kto miał nieprzyjemność styczności z serwisem Asusa czy Gigabyte.

To jest troszkę inaczej :) Dystrybutor GB to jest co innego niż serwis i placówka GB na Polskę ... w GB siedzi chyba z 5 osób i mają "wyspecjalizowany" serwis na nasz kraj gdzie przy pomocy "pieca opiekanego drewnem" naprawiają wszystko co dystrybutor ściągnie z Tajwanu/Chin czy innych Azjatów ... co do terminów "naprawy/test ok" to wyrabiają się w ok 2 tygodnie, dystrybutor w 99% tylko bierze towar, sprawdza czy nie jest połamana, popalona czy inaczej zniszczona (przykład klienta co przewiercił wiertarą i skręcił na śrubę płytę z prcesorem/radiatorem na wylot bo mu się odłamała zapinka od wentyla) i wysyła na drugi dzień od razu do w/w super serwisów, sam nic przy tym nie tyka a tylko przepakowywuje do zbiorczych opakowań i sio dalej.

Niestety ludzi oglądających reklamy Asusa/Gigabyte w kolorowych pisemkach są całe tłumy, więc interes się kręci. Mało który user po przejściach z ich serwisem kupi ponownie produkt tych firm.

Bo ludzie kupują oczami ... pudełka mają super kolorowe i to działa ...

Z Asrockiem jest o wiele lepiej jeśli chodzi o serwis - po prostu nie bawią się małpę z brzytwą AKA stażysta z lutownicą w pakamerach PL dystrybutorów :>

Asrock jest sprawdzany w u dystrybutora i jest krótko działa/nie działa jak nie działa to klient dystrybutora od przysłania do serwisu w ciągu 5 dni ma wystawianą korektę albo wysyłaną nową sztukę, dla tego 90% ludzi w dystrybucji ma Asrocka :)

To tyle jeśli chodzi o moją prywatną opinię na temat OBECNYCH mobo Asusa i Gibabyte vs Asrock.

To nie tylko twoja opinia :)

ps. Przy okazji serwis i jakość MSI wróciła do normy sprzed lat i znowu działa to dobrze.

Data: 2012-12-04 12:35:05
Autor: Radosław Sokół
PC dla rodzicow :)
W dniu 28.11.2012 18:01, Michal pisze:
[...]

O ASUSie słyszałem faktycznie gorsze opinie co do jakości
już od czasów P3B. Między innymi z tego powodu (oraz ceny,
dalej wyższej niż przeciętna) nie kupowałem ich płyt.

Możliwe, że obecnie jakość płyt ASRock jest o wiele lepsza.
Ale renoma też się trochę liczy :) W każdym razie chętnie
poczytam opinii posiadaczy (i to najlepiej nie posiadaczy
w sensie "mam od roku, sprzedajÄ™ bo kupujÄ™ nowy komputer"),
być może się bardziej pozytywnie do nich nastawię.

Ale na razie ufam wciąż jeszcze Gigabyte.

[...]

Dziwne to, bo ten telefon kupowałem wtedy głównie z racji wła-
śnie dobrych opinii o czasie działania na baterii. I nie pi-
sałem tutaj bajek też, ale opisywałem *faktyczne* doświadczenia
z dość długiego użytkowania M35i. Nie pamiętam, by działał mi
kiedyś krócej, niż 7 dni po pełnym ładowaniu akumulatora.

Oczywiście teraz nie sprawdzę tego, bo o ile sam telefon pew-
nie gdzieś jeszcze leży, to bateria będzie już pewnie całkiem
zarżnięta.

Drobna uwaga jeszcze: ja generalnie mało rozmawiam przez te-
lefon, więc te około 10 dni działania czasem przebiegało na-
wet bez jednej rozmowy, a maksymalnie z kilkoma.

Niestety ludzi oglądających reklamy Asusa/Gigabyte w kolorowych pisemkach są całe tłumy, więc interes się kręci. Mało który user po przejściach z ich serwisem kupi ponownie produkt tych firm.

Może. Po prostu nie miałem nigdy jeszcze potrzeby odsyłania
ich płyt do serwisu -- wszystkie działają od zakupu. Choćby
w tej chwili piszÄ™ z gdzieÅ› trzy-czteroletniej chyba GA-MA770T
-UD3P (mam ją w dwóch komputerach, obydwa egzemplarze się
sprawują świetnie).

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że mam bardzo małą próbkę i
znajdzie się mnóstwo osób, którym te płyty się zepsuły lub
sÄ… niestabilne. I tu jestem otwarty na ewentualne krytyczne
głosy.

Ale pojawia się też pytanie: jeżeli nie ASUS, ASRock czy
Gigabyte, to *co*? :)

Data: 2012-12-04 13:48:30
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Radosław Sokół nabazgrał(a):

Ale pojawia się też pytanie: jeżeli nie ASUS, ASRock czy
Gigabyte, to *co*? :)

Intel, awaryjność prawie zerowa.

Data: 2012-12-04 14:59:48
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):

Ale pojawia się też pytanie: jeżeli nie ASUS, ASRock czy
Gigabyte, to *co*? :)

Intel, awaryjność prawie zerowa.

Chyba mnie przekonales, wydam te 50 zlotych wiecej, zwlaszcza, ze upatrzylem sobie intelowska plyte, co ma ilosc i rozklad laczy taki, jaki mi pasuje.

Data: 2012-12-04 15:00:32
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):
[...]

Jaka ??

Data: 2012-12-04 15:03:45
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):
[...]

ATX, z 3 zwyklymi PCI, yyy na Z albo H77 ..............

chwila....

ta: BOXDH77KC

moze byc BLK jak znajde gdy bede na kupnie.

:)

Data: 2012-12-04 15:05:10
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):
[...]

PRzy okazji, ktos mnie pouczy jak odcyfrowywac te BOXDH77KC

KC

EB

i inne koncowki w intelach?

Data: 2012-12-04 15:09:00
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):
Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):
[...]

      Gniazdo PCI 3 szt. 1 szt.

      Standard ATX mikro ATX
      ZÅ‚Ä…cza USB wewnÄ™trzne 8 szt. 6 szt.
      ZÅ‚Ä…cza USB zewnÄ™trzne 6 szt. 8 szt.

Data: 2012-12-04 18:32:40
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):
Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):
[...]

Dalej nie wiem, ze niby KC znaczy ATX, 3PCI i ilosc zlaczx USB? :)

Data: 2012-12-05 08:55:57
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):
Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):
Użytkownik Chris napisał:
Radosław Sokół nabazgrał(a):
[...]

http://www.intel.com/content/www/us/en/motherboards/desktop-motherboards/desktop-board-dh77kc.html
http://www.intel.com/content/www/us/en/motherboards/desktop-motherboards/desktop-board-dh77df.html
http://www.intel.com/content/www/us/en/motherboards/desktop-motherboards/desktop-board-dh77eb.html

Takie 3 tylko mamy na stanie.

Data: 2012-12-04 15:09:30
Autor: Radosław Sokół
PC dla rodzicow :)
W dniu 04.12.2012 13:48, Chris pisze:
Intel, awaryjność prawie zerowa.

Fakt, Intele raczej mają dobrą renomę. Aczkolwiek też nie dla
wszystkich będą idealne -- Intel mocno stawia na UEFI; trud-
no też w nich o mnogość opcji konfiguracyjnych do dostrajania
lepszych pamięci choćby, nie mówiąc już o podkręcaniu.

Z płytami Intela jest natomiast jeden problem: nie obsługują
mikroprocesorów AMD ;) Więc pytanie pozostaje otwarte w su-
mie, szczególnie z mojego punktu widzenia, bo mikroprocesory
Intela miałem/mam tylko w dwóch komputerach z nieco ponad 10,
które przewinęły się przez moje ręce jako faktycznie "osobi-
ste" od poczÄ…tku przygody z PC (*).

-- -- -
(*) Dla ciekawych lista: AMD 80286-12, AMD 80386DX-40,
     AMD 80486DX4-133, AMD K5-90, AMD K6-166, AMD K6-2 300,
     AMD K6-2 450, AMD Athlon XP 2500+, AMD Athlon XP Mo-
     bile (notebook, nie pamiÄ™tam oznaczenia), Intel Core 2
     Quad (sÅ‚użbowy desktop), Intel Core 2 Duo (notebook),
     AMD Phenom II X3 720 (obecny główny desktop).

Data: 2012-12-05 11:58:23
Autor: marfi
PC dla rodzicow :)
Użytkownik "Chris" <chris@spam.pl> napisał w wiadomości news:k9krev$v0a$1node2.news.atman.pl...
Radosław Sokół nabazgrał(a):

Ale pojawia się też pytanie: jeżeli nie ASUS, ASRock czy
Gigabyte, to *co*? :)

Intel, awaryjność prawie zerowa.

  Może dlatego, że zazwyczaj nie pozwala na ekstremalne eksperymenty z parametrami pracy zestawu.

--
marfi

Data: 2012-12-05 12:01:23
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
marfi nabazgrał(a):

[...]

DokÅ‚adnie, dla tego jest stabilna, powiedz mi ile ludzi kupuje pÅ‚ytÄ™ + proca + ....  i na dzieÅ„ dobry odpala twekery, podciÄ…ga proca, pamiÄ™ci itd ... 5% to max, reszta cieszy siÄ™ że dziaÅ‚a i ma swojego PC-ta.

Data: 2012-12-04 14:46:07
Autor: Przemys³aw Ryk
PC dla rodzicow :)
Dnia Tue, 04 Dec 2012 12:35:05 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

(ciach…)
Ale pojawia się też pytanie: jeżeli nie ASUS, ASRock czy
Gigabyte, to *co*? :)

Kiedyś było DFI… Chlip…

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ziemia ma granice, a gÅ‚upota ludzka jest bezgraniczna.     (G. Flaubert) ]

Data: 2012-12-04 14:55:33
Autor: Chris
PC dla rodzicow :)
Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]

Kiedyś było SOYO, ABIT ... chlip .....

Data: 2012-12-04 16:46:06
Autor: Przemys³aw Ryk
PC dla rodzicow :)
Dnia Tue, 4 Dec 2012 14:55:33 +0100, Chris napisał(a):

Przemysław Ryk nabazgrał(a):
Ale pojawia się też pytanie: jeżeli nie ASUS, ASRock czy
Gigabyte, to *co*? :)
Kiedyś było DFI… Chlip…

Kiedyś było SOYO, ABIT ... chlip .....

ABITa akurat nie trawiłem. Soltek mi nawet paroma egzemplarzami podpasował,
ale bez szału. :)

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ The genius of the hole: no matter how long you spend climbing out,       ]

Data: 2012-11-26 23:29:23
Autor: JDX
PC dla rodzicow :)
On 2012-11-26 23:21, T.F. wrote:
[.....]
Nieprawda!
AsRock zawsze byl tansza odmiana Asusa.
I zawsze trzymal DOBRA jakosc.
Nie zawsze. Na pewno miał badziewną jakość w czasach P4.

Data: 2012-11-26 15:23:42
Autor: PK
PC dla rodzicow :)
On 2012-11-25, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
Yyyyy bo juz jest wiec koszt zero. Pasywna jakas, wiec...

Ciągnie 0 prądu, produkuje 0 ciepła, zajmuje 0 miejsca w obudowie,
zwiększa o 0 awaryjność PCta?

Komp bez dużej grafiki można zbudować na jakiejś małej płytce
i zmieścić w zgrabnym pudełku. Karta graficzna wymusza dużą
obudowę, w której trzymasz głównie powietrze. Czy Twoi rodzice
potrzebujÄ… kloca stojÄ…cego pod biurkiem?

Generalnie ja swoim rodzicom kupiłbym (bez wahania) laptopa
lub AIO (tyle że na coś ciekawego z i3 trzeba wciąż wyłożyć 3kPLN, ale
będzie coraz taniej).

CSM? a) co to za skrot b) co wybralbys zamiast tego GB na LGA1155 z chipem 77

CSM (czasem PRO/CSM) to seria ASUS przeznaczona do komputerów biurowych.
Solidne, funkcjonalne i (zazwyczaj) pozbawione bajerów płyty.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-26 16:42:35
Autor: Mr Misio
PC dla rodzicow :)
Użytkownik PK napisał:
On 2012-11-25, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
[...]

Pisalem - obudowe mam. Zakup innej to wydatek. Obawiam sie, ze nie zwroci sie nizszymi rachunkami za prad :)

Karta graficzna wymusza dużą
obudowę, w której trzymasz głównie powietrze. Czy Twoi rodzice
potrzebujÄ… kloca stojÄ…cego pod biurkiem?

NA biurku. Potrzebuja. Kot potrzebuje :)

PC dla rodzicow :)