PC'et domowy za ~ 2k.

Data: 2009-06-17 01:08:56
Autor: XWindowsMen
PC'et domowy za ~ 2k.
Witam.
Mam ok. 2000 PLN na komputer + osprzęt (składany za miesiąc także ceny
pewnie jeszcze zjadą). Postanowiłem, że sam go złożę... sęk w tym, że
odkąd mam laptopa... jestem w tej materii zielony trochę i 2 lata
wstecz :/ Jeżeli bylibyście skłonni nakierunkować mnie z jakich części
go złożyć (za czym się oglądać, czego unikać, w co nie inwestować)
byłbym naprawdę bardzo wdzięczny. Domyślnie nie zamierzam go
modernizować w przyszłości, bo pewnie za 5-6 lat nie będzie to miało
sensu - także wiecie w czym rzecz ;)

LCD -> ma być dobry :) grafik na nim nie będzie siedział, ale smużenia
w filmach nie chcę oglądać no i żeby kąty były OK. 17'' w zupełności
wystarczy.
Płyta główna -> bez zintegrowanej grafiki no i jakiegoś zaufanego
producenta.
Procesor -> "najcięższą" rzecz jaką będzie musiał pociągnąć to pewnie
gierki sprzed 2-3 lat... ~2,5Ghz winno wystarczyć... ze względu na
budżet zapewne coś ze stajni AMD!?
RAM -> 1GB byle nie jakiś "no-name"... jak starczy kasy to może 2GB!?
Grafika -> Nie mam pojęcia co jest teraz dobre. Musi pociągnąć
średniawe gierki ale raczej nie w opcji full-detal.
Zasilacz -> Żeby on to wszystko pociągnął z lekkim zapasem...
ModeCom!?
HDD -> 120GB w zupełności wystarczy ;)
DVD -> dobra nagrywarka DVD, namiętnie nie będzie wykorzystywana ale
zawsze warto mieć.

Musi się jeszcze znaleźć kasa na klawiaturę, mysz (podstawowy sprzęt,
USB) oraz głośniki -> 2.0, 2.1 jakieś Creativy czy cuś do max. 100PLN
no i... obudowa (prosta, zwykła, desing nie istotny, żeby tylko była
dobrze wykonana).

Z góry dziękuje za sugestie i życzę miłego dnia :)

Data: 2009-06-17 10:45:22
Autor: quent
PC'et domowy za ~ 2k.
Użytkownik "XWindowsMen" <xwindowsmen@gmail.com> napisał w wiadomości news:d98f47c3-16ce-4865-b0bd-b2e11db1f0f3k2g2000yql.googlegroups.com...
Musi się jeszcze znaleźć kasa na klawiaturę, mysz (podstawowy sprzęt,
USB) oraz głośniki -> 2.0, 2.1 jakieś Creativy czy cuś do max. 100PLN

Sprzet komp. ktos Ci pewnie jakis poleci
Polecam uzywanego wzmaka stereo z allegro
http://allegro.pl/item663297173_wzmacniacz_onkyo_av_surround_procesor_es_600_pro.html
http://allegro.pl/item658243510_marantz_sp_50_surround_processor.html

oraz kolumny male
http://allegro.pl/item662899593_magnat_concept_1a_legenda_brzmienia.html

Zagra Ci to o cale niebo lepiej niz jakies tandetne creativy

Pozdr.

Data: 2009-06-17 12:50:04
Autor: RadoslawF
PC'et domowy za ~ 2k.
Dnia 2009-06-17 10:45, Użytkownik quent napisał:

[...]

No i będzie kosztowało dwa razy więcej niż założone "czy cuś"
za max 100zł.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2009-06-17 13:01:14
Autor: Quent
PC'et domowy za ~ 2k.
No i będzie kosztowało dwa razy więcej niż założone "czy cuś"
za max 100zł.  :-)

Pozdrawiam

Ale za bedzie brzmialo 100x lepiej.
Albo inaczej - po prostu bedzie brzmialo normalnie ;-)

Pozdr.

Data: 2009-06-17 13:08:21
Autor: Dominik & Co
PC'et domowy za ~ 2k.
Quent napisał(a):

Ale za bedzie brzmialo 100x lepiej.
Albo inaczej - po prostu bedzie brzmialo normalnie ;-)

Poniekąd tak. Ale, jeśli ktoś jest melomanem, to i tak ma
już jakiś porządny zestaw audio. Wtedy pozostaje tylko komputer
doń podłączyć (najlepiej cyfrowo) i jakość gwarantowana :-)

A jak tylko do komputerowego plumkania- głośniczki wystarczą.

--
Dominik (& kąpany)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Data: 2009-06-17 13:03:39
Autor: Dominik & Co
PC'et domowy za ~ 2k.
RadoslawF napisał(a):

No i będzie kosztowało dwa razy więcej niż założone "czy cuś"
za max 100zł.  :-)

Właśnie :-) W tym zakresie cenowym polecam Creative Inspire 265
za ca 70 zł- grają zaskakująco dobrze, jak na tak małe głośniki.

Data: 2009-06-17 13:15:50
Autor: Quent
PC'et domowy za ~ 2k.
Właśnie :-) W tym zakresie cenowym polecam Creative Inspire 265
za ca 70 zł- grają zaskakująco dobrze, jak na tak małe głośniki.

Jak taki kawalek plastiku moze grac dobrze??
To jest jakies nieporozumienie :-))

Pozdr.

Data: 2009-06-17 13:20:52
Autor: RadoslawF
PC'et domowy za ~ 2k.
Dnia 2009-06-17 13:15, Użytkownik Quent napisał:
Właśnie :-) W tym zakresie cenowym polecam Creative Inspire 265
za ca 70 zł- grają zaskakująco dobrze, jak na tak małe głośniki.

Jak taki kawalek plastiku moze grac dobrze??
To jest jakies nieporozumienie :-))

Naucz sie czytać ze zrozumieniem.

Pozdrawiam

Data: 2009-06-17 13:30:05
Autor: Quent
PC'et domowy za ~ 2k.
Naucz sie czytać ze zrozumieniem.

Nie grzej sie - napisz cos w temacie!

Data: 2009-06-17 16:27:34
Autor: RadoslawF
PC'et domowy za ~ 2k.
Dnia 2009-06-17 13:30, Użytkownik Quent napisał:
Naucz sie czytać ze zrozumieniem.

Nie grzej sie - napisz cos w temacie!

Nie ośmieszaj się. Człowiek szuka taniego kompa z tanimi
brzęczadełkami a ty proponujesz coś dwukrotnie droższego.

Potem zaczynasz z bredniami w stylu "jak taki kawalek plastiku
moze grac dobrze??". Kupujący nie szuka czegoś grającego dobrze,
on szuka czegoś "do max. 100PLN". Więc weź na wstrzymanie
i trzymaj się tematu zamiast zarzucać to samo innym.

Pozdrawiam

Data: 2009-06-20 10:36:46
Autor: Nostradamus
PC'et domowy za ~ 2k.
Użytkownik "Quent" <xx@xx.com> napisał w wiadomoœci news:4a3901fc$1news.home.net.pl...

Zaimponowales mi

Za to ty zdobyłeœ miano głupola. Żenua.

--
Pzdr
Leszek

Data: 2009-06-17 13:23:59
Autor: Dominik & Co
PC'et domowy za ~ 2k.
Quent napisał(a):

Jak taki kawalek plastiku moze grac dobrze??

Tak samo, jak kawałek drewna i garść końskiego włosia.
Cuda, Panie, cuda!

To jest jakies nieporozumienie :-))

Oczywiście. Przecież każdy potrzebuje co najmniej czegoś
takiego: http://polpak.com.pl/?gclid=CIysw4aYkZsCFZeD3god4XUsoA

Tylko niektórzy jeszcze o tym nie wiedzą.

Data: 2009-06-17 13:29:10
Autor: Quent
PC'et domowy za ~ 2k.
Oczywiście. Przecież każdy potrzebuje co najmniej czegoś
takiego: http://polpak.com.pl/?gclid=CIysw4aYkZsCFZeD3god4XUsoA

Ale co madrego chciales wniesc ta nietrafiona propozycja?
Na allegro jak sie uprzesz to za te 150 zl kupisz normalne kolumny + wzmak. Uzywane oczywiscie.
IMO 50 zl warto dolozyc albo kupic na razie wzmak a za jakis czas jakies male kolumny.
Nawet nie staraj sie porownywac dzwieku jaki wydobywa sie z tych piszczacych puszek o pojemnosci mydelniczki do tego co ja proponuje.

Autor postu zrobi zreszta jak uwaza. Prosil o propozycje to ja dalem - IMO jedyna sensowna w kwestii dzieku jaka sie w tym watku pojawila.

Pozdr.

Data: 2009-06-17 13:43:47
Autor: Dominik & Co
PC'et domowy za ~ 2k.
Quent napisał(a):
Oczywiście. Przecież każdy potrzebuje co najmniej czegoś
takiego: http://polpak.com.pl/?gclid=CIysw4aYkZsCFZeD3god4XUsoA

Ale co madrego chciales wniesc ta nietrafiona propozycja?

Będą grały o niebo lepiej, niż te Twoje pierdzące pudełeczka.
(bez obrazy, to tylko per analogiam).

Autor postu zrobi zreszta jak uwaza. Prosil o propozycje to ja dalem - IMO jedyna sensowna w kwestii dzieku jaka sie w tym watku pojawila.

Ależ oczywiście. Nie ma jak skromność :-)

Data: 2009-06-17 13:50:43
Autor: Mariusz Kruk
PC'et domowy za ~ 2k.
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Dominik & Co"
[...]

A tu właśnie niekoniecznie. Jak zresztą w większości dziedzin, istnieje
pewien poziom techniczny/kosztowy powyżej którego różnice są już coraz
mniejsze i coraz trudniej wychwytywalne. (że o audiofilskim voo-doo nie
wspomnę ;->). Róznica pomiędzy przyzwoitym wzmacniaczem i przyzwoitymi
kolumnami, a pierdziawką, która nie przenosi połowy słyszalnego zakresu
będzie duża. Różnica pomiędzy sprzętem "przyzwoitym", a "dobrym" może
być dużo mniejsza i, paradoksalnie, wcale sprzęt "lepszy" (co też jest
baaaaardzo dyskusyjną kwestią; poprzestańmy na "droższy w stanie nowym")
nie musi dla odbiorcy brzmieć "ładniej".

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / No  matter  where  I go, the place is always

Data: 2009-06-17 13:58:32
Autor: Dominik & Co
PC'et domowy za ~ 2k.
Mariusz Kruk napisał(a):

baaaaardzo dyskusyjną kwestią; poprzestańmy na "droższy w stanie nowym")
nie musi dla odbiorcy brzmieć "ładniej".

Wszystko prawda. Ale może zatrzymać się po prostu na tym
ostatnim stwierdzeniu? Po prostu rzeczony odbiorca sam uzna,
co mu pasuje?

Czy jednak lepsza jest postawa typu "ci co majom pierdziawki
za 70 zł gupi som i sie nie znajom"?

Data: 2009-06-17 13:58:55
Autor: Quent
PC'et domowy za ~ 2k.
Czy jednak lepsza jest postawa typu "ci co majom pierdziawki
za 70 zł gupi som i sie nie znajom"?

Nie "ci co majom" a raczej "ci co je polecjom"
"Glupi" to Ty powiedziales... ;-)

Pozdr.

Data: 2009-06-17 14:15:28
Autor: Mariusz Kruk
PC'et domowy za ~ 2k.
[...]

Bez kontekstu jest cokolwiek przekłamane. Raczej wątpię, żeby ktokolwiek
niemający całkowicie drewnianych uszu uznał, że coś, co jest poniżej
"poziomu przyzwoitości" brzmiało lepiej od sprzętu "przyzwoitego".

Po prostu rzeczony odbiorca sam uzna,
co mu pasuje?

Ależ oczywiście. Bo tu chodzi nie tylko o jakość, ale też o stosunek
tejże do ceny.
Sam mam w jednym miejscu pierdziawki Creative'a, a w drugim wzmak +
kolumny. Stosownie do zastosowań.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Such booboos are generally harmless, so keep
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. going.(TeX)

Data: 2009-06-17 14:27:16
Autor: Dominik & Co
PC'et domowy za ~ 2k.
Mariusz Kruk napisał(a):

Bez kontekstu jest cokolwiek przekłamane. Raczej wątpię, żeby ktokolwiek
niemający całkowicie drewnianych uszu uznał, że coś, co jest poniżej
"poziomu przyzwoitości" brzmiało lepiej od sprzętu "przyzwoitego".

Zgoda, z zaznaczeniem, że "poziom przyzwoitości" też bywa mocno indywidualny.

Ja tylko pozwalam się nie zgadzać się ze stwierdzeniem, że propozycja
imć Quenta to "jedyna sensowna w kwestii dźwięku", bo jakość głośników
za 70 zł z definicji nikomu w żadnym zastosowaniu nie będzie odpowiadać.

Sam mam w jednym miejscu pierdziawki Creative'a, a w drugim wzmak +
kolumny. Stosownie do zastosowań.

Otóż właśnie...

Data: 2009-06-17 14:55:22
Autor: Mariusz Kruk
PC'et domowy za ~ 2k.
[...]

Oczywiście.

Ja tylko pozwalam się nie zgadzać się ze stwierdzeniem, że propozycja
imć Quenta to "jedyna sensowna w kwestii dźwięku", bo jakość głośników
za 70 zł z definicji nikomu w żadnym zastosowaniu nie będzie odpowiadać.

Szczerze mówiąc, nie pamiętam jakie były warunki początkowe. Jeśli
było tam słuchanie muzyki, to bym się jednak zgodził ;-)

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Don't try to fix me, I'm not broken.
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-06-18 08:40:17
Autor: Dominik & Co
PC'et domowy za ~ 2k.
Mariusz Kruk napisał(a):

Szczerze mówiąc, nie pamiętam jakie były warunki początkowe. Jeśli
było tam słuchanie muzyki, to bym się jednak zgodził ;-)

Warunki początkowe były:

"oraz głośniki -> 2.0, 2.1 jakieś Creativy czy cuś do max. 100PLN"

Uważam, że moja propozycja doskonale wpasowała się w oczekiwania wątkotwórcy :-)

Data: 2009-06-18 08:45:13
Autor: Mariusz Kruk
PC'et domowy za ~ 2k.
[...]

OK, ale w takim razie uważam, że nie będzie znaczącej różnicy pomiędzy
bzyczkami za 30zł, a bzyczkami za 100zł. A kasy wydanej mniej. :-)

--
  Kruk@ -\                   | I am Q of Borg  <SNAP> <FLASH>  You're assi-
          }-> epsilon.eu.org | milated!

Data: 2009-06-18 09:06:55
Autor: Dominik & Co
PC'et domowy za ~ 2k.
Mariusz Kruk napisał(a):

OK, ale w takim razie uważam, że nie będzie znaczącej różnicy pomiędzy
bzyczkami za 30zł, a bzyczkami za 100zł. A kasy wydanej mniej. :-)

Zależy, jak zdefiniować "znacząco" :-) Miałem chwilę głośniczki za 40 zł
(siakiś Tracer 2+1) i IMO odbiegał od wymienionego kreatywnego mocno w dół.
Choćby słyszalny przydźwięk czy dudnienie, a pasmo też na ucho sporo
gorsze było (tak, _jeszcze_ gorsze :-)

Ale- powtarzam- zależy, kto czego potrzebuje, może i takie za 30 zł
spełnią wymagania. Albo i głośniczki monitorowe.

Data: 2009-06-18 09:08:53
Autor: Mariusz Kruk
PC'et domowy za ~ 2k.
[...]

Owszem. Różnice są - tu nie zaprzeczę. Tyle że dla mnie oba zestawy będą
poniżej poziomu akceptowalności do muzyki. A do filmików na tubce
wystarczą.

Ale- powtarzam- zależy, kto czego potrzebuje, może i takie za 30 zł
spełnią wymagania. Albo i głośniczki monitorowe.

Ano właśnie.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb A new film by Borg... The Borg of Oz
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-06-18 09:22:34
Autor: Dominik & Co
PC'et domowy za ~ 2k.
Mariusz Kruk napisał(a):

Owszem. Różnice są - tu nie zaprzeczę. Tyle że dla mnie oba zestawy będą
poniżej poziomu akceptowalności do muzyki. A do filmików na tubce
wystarczą.

Tak, kluczowym jest że "poziom akceptowalności" po prostu
dla każdego może być inny.

W zasadzie do słuchania muzyki głośniki komputerowe się średnio nadają-
szum stada wiatraczków, zakłócenia EM wewnątrz pudła. Lepiej wyjście optyczne
plus porządny zestaw audio, a najlepiej to sam zestaw bez kompa dobrze ustawiony
w prawidłowo urządzonym pokoju...

Data: 2009-06-18 09:32:57
Autor: Mariusz Kruk
PC'et domowy za ~ 2k.
[...]

Tak właśnie.

W zasadzie do słuchania muzyki głośniki komputerowe się średnio nadają-
szum stada wiatraczków,

E, często niezauważalne w porównaniu np. z szumem ulicy zza okna.

zakłócenia EM wewnątrz pudła.

Nieistniejące w przypadku interfejsów zewnętrznych (np. na USB), albo
dobrze ekranowanych.

Lepiej wyjście optyczne
plus porządny zestaw audio, a najlepiej to sam zestaw bez kompa dobrze ustawiony
w prawidłowo urządzonym pokoju...

No, ale zestaw bez kompa w prawidłowo urządzonym pokoju jest mało
przydatny do słuchania muzyki przy pracy na komputerze :-)

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ I  am  Yakko  of  Borg  -  You  will  be as-
\  Kruk@epsilon.eu.org   / sim...HELLO, NURSE!

Data: 2009-06-18 09:47:51
Autor: Dominik & Co
PC'et domowy za ~ 2k.
Mariusz Kruk napisał(a):

E, często niezauważalne w porównaniu np. z szumem ulicy zza okna.

Fakt, wszystko zależy, w jak głośnym otoczeniu przebywa się i jak
głośny ma się komputer. No, ale jak jedno (komp) czy drugie (otoczenie)
jest głośne, to jaki ma sens dobrej jakości głośnik, jak i tak go
dobrze nie słychać? (nie, zwiększenie głośności NIE jest rozwiązaniem :-)

Trochę dziwi mnie też poszukiwanie super zestawu audio do auta,
choć na pewno wszystko zależy, jakie kto ma auto (i czy jakość nie
mierzy głośnością JEP-JEP-JEP-JEPJEP-JEP).

zakłócenia EM wewnątrz pudła.
Nieistniejące w przypadku interfejsów zewnętrznych (np. na USB), albo
dobrze ekranowanych.

Ale czasami znaczące w przypadku tanich wbudowanych kart, nawet z super
głośnikami...

No, ale zestaw bez kompa w prawidłowo urządzonym pokoju jest mało
przydatny do słuchania muzyki przy pracy na komputerze :-)

Słuchanie muzyki przy pracy na kompie? Toż to profanacja ;-)

Data: 2009-06-18 10:13:29
Autor: Mariusz Kruk
PC'et domowy za ~ 2k.
[...]

To, że jedno jest głośniejsze od drugiego nie oznacza jeszcze, że jedno
i drugie jest głośne :-)
Poza tym, mózg to jednak sprytna bestia i potrafi sobie wiele
wyfiltrować i jednak inaczej brzmi względnie dobry sprzęt (choć faktycznie
w warunkach mojego obecnego stanowiska komputerowego w domu raczej nie
ma sensu inwestowanie w Tannoya, samoróbka na Tonsilach wystarczy) niż
sprzęt, który sam ze siebie jest straszną padaką.

Trochę dziwi mnie też poszukiwanie super zestawu audio do auta,

A to zupełnie inna sprawa, ale to trochę tak, mam wrażenie, jak
z odchudzaniem roweru - to bardziej kwestia prestiżu i osiągów
"mierzalnych" niż faktycznego znaczenia osiągniętych parametrów.

[...]

Owszem.

No, ale zestaw bez kompa w prawidłowo urządzonym pokoju jest mało
przydatny do słuchania muzyki przy pracy na komputerze :-)
Słuchanie muzyki przy pracy na kompie? Toż to profanacja ;-)

Wiesz, czasami pracą na kompie jest słuchanie muzyki (i nie tylko
słuchanie) ;-)

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Niejeden   przypomina   Achillesa  wyłącznie
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. piętą.(Wojtek Moszko)

Data: 2009-06-17 13:54:02
Autor: Quent
PC'et domowy za ~ 2k.
Będą grały o niebo lepiej, niż te Twoje pierdzące pudełeczka.
(bez obrazy, to tylko per analogiam).

Rzuciles bezsensu zupelnie linkiem, ktory nie dosyc ze nic nie wniosl dla pytajacego (ze wzgledu na poziom ceny) to obnazyl Twoja niewiedze w temacie audio. Tak sie sklada ze polecane przez Ciebie Kody brzmia baaaardzo przecietnie.
Na allegro mozna trafic uzywki KEFa, wspomnianego przeze mnie magnata czy tam innego mb_quart'a ktore zagraja duzo lepiej za nieporownywalnie mniejsza kase. Mowa oczywiscie o stereo. Do tego stare wzmaki stereo na elementach dyskretnych brzmia ciagle wspaniale. Za nieco ponad 100zl niedawno kupilem Harmana-Kardona a nie byla to jakas okazja.

Ależ oczywiście. Nie ma jak skromność :-)

To nie o skromnosc chodzi a o rozsadek raczej. Sorry ale te creativy to naprawde szajs.

Pozdr.

Data: 2009-06-17 14:05:07
Autor: Dominik & Co
PC'et domowy za ~ 2k.
Quent napisał(a):

Rzuciles bezsensu zupelnie linkiem, ktory nie dosyc ze nic nie wniosl dla pytajacego (ze wzgledu na poziom ceny) to obnazyl Twoja niewiedze w temacie audio. Tak sie sklada ze polecane przez Ciebie Kody brzmia

Oczywiście, przecież to Ty jesteś guru w tej dziedzinie. Gdzieżbym śmiał
się z Tobą równać. Za to pozwolę sobie zauważyć, iż "bez sensu" pisze się
rozdzielnie.

[...]

Oczywiście. A lampowe to dopiero wypas ;-) Chciałem tylko zauważyć,
że nie każdy, jak Ty, słyszy różnicę przy zastosowaniu kierunkowych kabli
i zwyczajnie nie musi potrzebować takiej mięsistości basów ;-)

Ależ oczywiście. Nie ma jak skromność :-)

To nie o skromnosc chodzi a o rozsadek raczej. Sorry ale te creativy to naprawde szajs.

Oczywiście. A Ci, którzy ten szajs kupują, "gupi som i się nie znajom".
Bo przecież nie kierują się własnymi potrzebami w temacie.

Data: 2009-06-17 14:10:02
Autor: Quent
PC'et domowy za ~ 2k.
Za to pozwolę sobie zauważyć, iż "bez sensu" pisze się
rozdzielnie.

I nie sil sie na zlosliwosci typu bledy ortograficzne bo oznacza to ni mniej ni wiecej jak to zwyczajnie nie masz nic w temacie do powiedzenia.
Robie bledy czesto... z pospiechu zwykle.

Oczywiście. A lampowe to dopiero wypas ;-)

HALO!!!! Mowimy o sprzecie za 150zl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Data: 2009-06-17 14:20:08
Autor: Dominik & Co
PC'et domowy za ~ 2k.
Quent napisał(a):

I nie sil sie na zlosliwosci typu bledy ortograficzne bo oznacza to ni mniej ni wiecej jak to zwyczajnie nie masz nic w temacie do powiedzenia.

Oczywiście. Tylko Ty piszesz rozsądnie, ja tu tylko trolluję
pisząc, że "każdemu według potrzeb". Na pewno się na niczym nie znam,
bo używam np. zintegrowanej grafiki, a przecież wystarczyłoby dopłacić 30 zł,
by mieć dwudziestokrotnie lepszą wydajność.

Oczywiście. A lampowe to dopiero wypas ;-)

HALO!!!! Mowimy o sprzecie za 150zl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Chyba w komórce uchowały mi się jakieś PCF86, a z tego, co czytam,
toż to skarb...

Data: 2009-06-17 14:20:44
Autor: Quent
PC'et domowy za ~ 2k.
dla mnie z Toba EOT

Data: 2009-06-17 14:06:59
Autor: Grzegorz Prędki
PC'et domowy za ~ 2k.
Quent pisze:
[...]

Za to do 5.1 sie swietnie nadaja :)

Data: 2009-06-17 14:11:59
Autor: Quent
PC'et domowy za ~ 2k.
Za to do 5.1 sie swietnie nadaja :)

A akurat brat ma taki zestaw - IMHO maja niezly stosunek jakosci do ceny (mowa o nowych).

Pozdr.

Data: 2009-06-20 10:37:45
Autor: Nostradamus
PC'et domowy za ~ 2k.
Użytkownik "Quent" <xx@xx.com> napisał w wiadomości news:4a38d3cf$1news.home.net.pl...

Przydałby ci się wzmak intelektu. Poszukaj na allegro.

Data: 2009-06-17 13:46:11
Autor: Ingarden
PC'et domowy za ~ 2k.
Właśnie :-) W tym zakresie cenowym polecam Creative Inspire 265
za ca 70 zł- grają zaskakująco dobrze, jak na tak małe głośniki.

Bez jaj. Robią tak samo "dobre" głośniki, jak karty muzyczne. I mam tu na myśli także stosunek jakość/cena, nie tylko jakość (uprzedzając odpowiedź - jakość/wielkość_głośnika również).

Także uważam, że warto dać kilkadziesiąt złotych więcej i mieć normalny dźwięk.

--
le

Data: 2009-06-17 11:19:58
Autor: Grzegorz Prędki
PC'et domowy za ~ 2k.
XWindowsMen pisze:
[...]

E5200 + Gigabyte EP31-DS3L + HD4850 (albo 4870 - widzialem wczoraj za 550zl) + 2GB RAMu. Zasilacz wez jakiegos Chiefteka, dysk np. Samsung F1.   Zostanie CI sporo kasy na monitor i glosniki :)

Data: 2009-06-17 11:27:58
Autor: OMSON
PC'et domowy za ~ 2k.
Grzegorz Prędki pisze:

550zl) + 2GB RAMu. Zasilacz wez jakiegos Chiefteka,

Lepiej Corsair'a

Pzdr, OMSON

Data: 2009-06-17 11:33:54
Autor: qwerty
PC'et domowy za ~ 2k.
Użytkownik "OMSON" <omson@o-dwa.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h1acr2$8an$1@news.lublin.pl...
Grzegorz Prędki pisze:

550zl) + 2GB RAMu. Zasilacz wez jakiegos Chiefteka,

Lepiej Corsair'a

be-quiet, ew. tagan.

Data: 2009-06-17 13:32:51
Autor: Quent
PC'et domowy za ~ 2k.
be-quiet, ew. tagan.

Dobre faktycznie... a co sadzisz o zasilkach OCZ? jak sie to ma do ww.?

Pozdr.

Data: 2009-06-17 13:38:13
Autor: Grzegorz Prędki
PC'et domowy za ~ 2k.
Quent pisze:
be-quiet, ew. tagan.

Dobre faktycznie... a co sadzisz o zasilkach OCZ? jak sie to ma do ww.?

Tez bardzo przyzwoite. W tej klasie ciezko wskazac najlepego producenta. Po prostu wszytskie sa dobre.

Data: 2009-06-17 14:20:49
Autor: qwerty
PC'et domowy za ~ 2k.
Użytkownik "Quent" <xx@xx.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4a38d4ac$1@news.home.net.pl...
be-quiet, ew. tagan.

Dobre faktycznie... a co sadzisz o zasilkach OCZ? jak sie to ma do ww.?

+12V
Tagan: 12,2
Corsair: 12,25
be-quiet 12,02

+12V obciążone:
Tagan: 12,2
Corsair: 12,27
be-quiet: 12,01

Jak widzisz be-quiet trzyma się najbliżej idealnego napięcia i jest najcichszy.
Jka nie wiesz to popros sklep, aby sprowadzili 3 zasilacze i sobie sprawdzisz. :)

Data: 2009-06-17 11:35:00
Autor: Grzegorz Prędki
PC'et domowy za ~ 2k.
OMSON pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

550zl) + 2GB RAMu. Zasilacz wez jakiegos Chiefteka,

Lepiej Corsair'a

Moze byc, zapas gotowki i tak ma przy tej konfiguracji.

Data: 2009-06-17 12:17:04
Autor: Ingarden
PC'et domowy za ~ 2k.
Gigabyte EP31-DS3L

Myślałem, czy sobie nie sprawić tej płyty. Słyszałem o problemach z podłączaniem ide1+ide2+sata (cd + 2xhdd) z powodu źle umieszczonych gniazd. Prawda to, spotkał się ktoś z tym problemem? Dość często szafuję dyskami, wolałbym mieć wygodny, łatwy dostęp do gniazd..

--
le

Data: 2009-06-17 12:15:14
Autor: Grzegorz Prędki
PC'et domowy za ~ 2k.
Ingarden pisze:
[...]

http://gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-ep31-ds3l_21.html

Wejdz i zobacz czy CI pasuje.

Data: 2009-06-17 12:42:04
Autor: Ingarden
PC'et domowy za ~ 2k.
Wejdz i zobacz czy CI pasuje.

Ok, nie przyjrzałem się dokładnie specyfikacji: _1xIDE_. Czyli odpada. Musze CD i stary dysk podłączyć. Na jednej taśmie to chyba nie jest dobry pomysł?

Jest coś podobnego, o dobrym stosunku jakość/cena, ale z 2xIDE? Robią w ogóle jeszcze takie płyty? :>

--
le

Data: 2009-06-17 12:43:02
Autor: Grzegorz Prędki
PC'et domowy za ~ 2k.
Ingarden pisze:
[...]

Juz raczej nie, ale zawsze mozesz kupic kontroler IDE na PCI za parenascie zl.

Data: 2009-06-17 14:22:09
Autor: tg
PC'et domowy za ~ 2k.
"Ingarden" <ekstrakt_USUN_@o2.pl> wrote in message news:h1agsr$1sf$1news.task.gda.pl...
Ok, nie przyjrzałem się dokładnie specyfikacji: _1xIDE_. Czyli odpada. Musze CD i stary dysk podłączyć. Na jednej taśmie to chyba nie jest dobry pomysł?

jezeli tylko nie bedzie to systemowy to mysle ze nie bedzie problemow,
pozatym zawsze mozna w razie czego kupic za grosze przejsciowke

Jest coś podobnego, o dobrym stosunku jakość/cena, ale z 2xIDE? Robią w ogóle jeszcze takie płyty? :>

zdarzaja sie ale na twoim miejscu bym odpuscil bo znacznie ogranicza to
wybor, a korzysci zadne (zakladajac ze potrzebujesz faktycznie podlaczyc
tylko dwa urzadzenia)

Data: 2009-06-21 14:55:03
Autor: Michal Lukasik
PC'et domowy za ~ 2k.
Dnia 17.6.2009, tg napisał(a):

jezeli tylko nie bedzie to systemowy to mysle ze nie bedzie problemow,

Co to zmienia, że systemowy?

pozatym zawsze mozna w razie czego kupic za grosze przejsciowke

Zgoda, choć IMO bezcelowe. Lepiej poczekać trochę i zmienić dysk.

zdarzaja sie ale na twoim miejscu bym odpuscil bo znacznie ogranicza to
wybor, a korzysci zadne (zakladajac ze potrzebujesz faktycznie podlaczyc
tylko dwa urzadzenia)

Zgoda.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2009-07-18 19:18:10
Autor: tg
PC'et domowy za ~ 2k.
"Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> wrote in message news:1iz2jqdss40fl$.dlgsmutas.org...
jezeli tylko nie bedzie to systemowy to mysle ze nie bedzie problemow,
Co to zmienia, że systemowy?

naped optyczny lubi czasem przyblokowac drugie podlaczone urzadzenie
(w przypadku porysownej plyty, odczytywania po wlozeniu itd) wiec
lepiej (o ile to mozliwe) nie wsadzac tam dysku z systemem, ktory z
zalozenia powinien miec jak najlepsze transfery

Data: 2009-07-18 23:05:42
Autor: Michal Lukasik
PC'et domowy za ~ 2k.
Dnia 18.7.2009, tg napisał(a):

naped optyczny lubi czasem przyblokowac drugie podlaczone urzadzenie
(w przypadku porysownej plyty, odczytywania po wlozeniu itd) wiec

Ja to wiem, tylko jak często występuje opisane tu "czasem"? Właściwie to
pytanie, jak często zmieniamy nośnik przy jednoczesnym, stałym odczycie z
partycji systemowej? IMO można to "olać", albo się przyzwyczaić.

lepiej (o ile to mozliwe) nie wsadzac tam dysku z systemem, ktory z
zalozenia powinien miec jak najlepsze transfery

Akurat w tym przypadku jeśli chodzi o PATA to wyboru nie ma.
Co do transferu to IMO dla partycji systemowej ważniejszy od niego jest
czas dostępu (który to właśnie, w opisanych przypadkach "czasem" dostaje
po D). Na transfer nie ma to żadnego wpływu, no może poza tym, że
bezpośrednią konsekwencją długiego czekania na dostęp do danych transferu
nie ma. ;D
Póki nie zmieniamy CD różnicy żadnej się nie zauważy czy to będzie jedna
taśma (kanał) czy dwie.

BTW. Sam tak póki co używam HDD i DVDRW w GA-P35C-DS3R.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2009-06-18 01:11:34
Autor: BartekK
PC'et domowy za ~ 2k.
Ingarden pisze:
Wejdz i zobacz czy CI pasuje.

Ok, nie przyjrzałem się dokładnie specyfikacji: _1xIDE_. Czyli odpada. Musze CD i stary dysk podłączyć. Na jednej taśmie to chyba nie jest dobry pomysł?
Dlaczego nie? Musi działać.

Jest coś podobnego, o dobrym stosunku jakość/cena, ale z 2xIDE? Robią w ogóle jeszcze takie płyty? :>
Nie spotkałem takiej. Ale w dzisiejszych czasach za kilkanaście zł możesz wziąść przejściówkę-konwerter IDE>SATA lub SATA>IDE i podpiąć dysk dowolnego standardu do dowolnego interfejsu, jeśli naprawdę się uprzesz na podłączanie takowego.

Data: 2009-06-21 15:00:23
Autor: Michal Lukasik
PC'et domowy za ~ 2k.
Dnia 17.6.2009, Ingarden napisał(a):

Ok, nie przyjrzałem się dokładnie specyfikacji: _1xIDE_. Czyli odpada. Musze CD i stary dysk podłączyć. Na jednej taśmie to chyba nie jest dobry pomysł?

Nie patrz na to. Jeden PATA w zupełności wystarczy. Jeśli często nie
zmieniasz płyt CD to różnicy nie zobaczysz czy to dwie taśmy czy jedna.
A za jakiś czas dysk zmienisz na SATA.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2009-06-17 13:17:29
Autor: Robbo
PC'et domowy za ~ 2k.

Użytkownik "Ingarden" <ekstrakt_USUN_@o2.pl> napisał w wiadomości news:h1afe7$u5b$1news.task.gda.pl...
[...]

Dla Ciebie latwy dostep do nurkowanie do komputera by podłączyc dysk? Proponuje stacje dokującą, podpinana przez usb. Wygodnie kladziesz na stole i wkladasz dyski niemalże jak karty.

--
rb

Data: 2009-06-21 15:07:36
Autor: Michal Lukasik
PC'et domowy za ~ 2k.
[...]

Do wielu modeli GB w komplecie jest śledź z gniazdami SATA i zasilania
(zawsze możesz taki dokupić do dowolnej MB).
Co do dysków PATA to przejściówka USB-PATA i zasilanie z tego samego
gniazda na śledziu.
IMO to dużo wygodniejsze niż grzebanie w "budzie".
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2009-06-17 16:48:56
Autor: JoteR
PC'et domowy za ~ 2k.
"XWindowsMen" napisał:

LCD -> ma być dobry :) grafik na nim nie będzie siedział, ale smużenia
w filmach nie chcę oglądać no i żeby kąty były OK. 17'' w zupełności
wystarczy.

IMHO warto wycelować w 19 cali (nie panorama!). Ale to moje subiektywne zdanie.

Płyta główna -> bez zintegrowanej grafiki no i jakiegoś zaufanego
producenta.

Skoro się zastanawiasz nad Gigabyte z chipsetem G31, to grafikę zintegrowaną dostaniesz "z dobrodziejstwem inwentarza" ;-). A czasami się przydaje, jak padnie karta a nie ma pod ręką co wetknąć.

RAM -> 1GB byle nie jakiś "no-name"... jak starczy kasy to może 2GB!?

Lepiej, żeby starczyło, taka ilość to teraz "entry level", zwłaszcza jeśli będziesz chciał posadzić jakąś Windę nowszą niż XP. A propos - w budżecie uwzględniłeś cenę systemu? ;->

Zasilacz -> Żeby on to wszystko pociągnął z lekkim zapasem...

Offtopicznie: odbierałem dzisiaj z Komputronika zamówione bebechy, jako że budżet składał sie w większości ze środków uciułanych przez dzieci na "apgrejd kompa", więc i podzespoły nienachalne: jakaś Gigabyte na G31 i Pentium DC E5200 plus pamięci. Zapytałem przy okazji o jakiś równie niskobudżetowy zasilacz - sprzedawca wystartował od 550-watowego Corsaira za niemal 4 stówy i nieczuły na smutne miny dzieci nie chciał pokazać nic tańszego: "Panie, to starczy na 5 lat, każdą wypuszczoną przez ten czas grafikę pociągnie!". Ja wiem, że dobrze mówił, ale zupełnie bez wyczucia "targetu" ;-)

JoteR

Data: 2009-06-17 17:02:33
Autor: Grzegorz Prędki
PC'et domowy za ~ 2k.
JoteR pisze:
"XWindowsMen" napisał:

[...]

Ale dlaczego nie panorama? Zreszta przy zaproponowanym przeze mnie zestawie mozna spokojnie kupic jakiegos 22 cale. Kasy spokojnie wystarczy.

Data: 2009-06-17 20:01:24
Autor: JoteR
PC'et domowy za ~ 2k.
"Grzegorz Prędki" napisał:

IMHO warto wycelować w 19 cali (nie panorama!).

Ale dlaczego nie panorama?

Bo 19-calowa panorama to wybryk nie tyle natury, co konstruktorów ;-)

JoteR

Data: 2009-06-17 21:08:37
Autor: KILu
PC'et domowy za ~ 2k.
Grzegorz Prędki" <"klark[USUN wrote:
:> Ale dlaczego nie panorama? Zreszta przy zaproponowanym przeze mnie
zestawie mozna spokojnie kupic jakiegos 22 cale. Kasy spokojnie
wystarczy.

Panorama 19"? :) To jakis zart, nie monitor. O ile moge zrozumiec, ze
autorowi watku moga wystarczyc tanie glosniczki, tak na monitorze
radzilbym az tak nie oszczedzac - przy wymienionych wymaganiach podzespoly
nie beda drogie (choc np. zamiast 1GB dalbym 2GB - chocby dla tych gier,
za to z zasilaczem bym nie szalal, byle nie byl to najtanszy noname
1000W), spokojnie starczy na lepszy/wiekszy monitor. Komfort pracy
nieporownywalny. Chyba, ze faktycznie ma to byc maszyna do wlaczenia od
swieta... ale i tak nie widze sensu kupowania mniejszego monitora gdy za
niewiele wiecej mozna miec cos w okolicach 22". Ale... decyzja nalezy do
autora watku.

k,

Data: 2009-06-18 08:46:42
Autor: Dominik & Co
PC'et domowy za ~ 2k.
JoteR napisał(a):

IMHO warto wycelować w 19 cali (nie panorama!). Ale to moje subiektywne zdanie.

Zgoda. Z uwagą taką, że niepanoramiczne monitory nie są dżezi i jest
sporo mniejszy wybór. Jak ja kupowałem swój, miałem niewygórowane
wymagania: 19 cali, nie panorama, niedrogi, biały.
Sprzedawca najpierw miał "mieć wszystko", ale zbladł :-)

Skończyło się rezygnacji z ostatniego warunku :-)

Data: 2009-06-17 18:49:14
Autor: tg
PC'et domowy za ~ 2k.
"XWindowsMen" <xwindowsmen@gmail.com> wrote in message news:d98f47c3-16ce-4865-b0bd-b2e11db1f0f3k2g2000yql.googlegroups.com...
LCD -> ma być dobry :) grafik na nim nie będzie siedział, ale smużenia
w filmach nie chcę oglądać no i żeby kąty były OK. 17'' w zupełności
wystarczy.

filmy na 17??
roznica miedzy 17 a 19 to 80 zlotych, tyle ze do filmow to 19 dalej srednio sie nadaje, zdecydowanie panorama, iiyama ma je nienajgorsze i calkiem tanie
koniecznie z dvi

smuzenie nie wystepuje w zadnym wspolczesnym monitorze, a katy we wszystkich
tanich monitorach na tn sa identycznie beznadziejne

Płyta główna -> bez zintegrowanej grafiki no i jakiegoś zaufanego
producenta.

czemu bez? plyty ze zintegrowana grafika (g31) to jedne z tanszych
(i calkiem przyzwoitych konstrukcji) - GA-G31M-S2L masz juz za 160 pln
a plytka bardzo fajna (jak na lowenda)

RAM -> 1GB byle nie jakiś "no-name"... jak starczy kasy to może 2GB!?

daj sobie spokoj z takimi oszczednosciami, zacznij od 2 a wsadz 3 jezeli
tylko sie da

Data: 2009-06-17 19:32:45
Autor: Wiesław
PC'et domowy za ~ 2k.
Dnia 17-06-2009 o 10:08 XWindowsMen napisał na pl.comp.pecet:

Witam.
Mam ok. 2000 PLN na komputer

Grafika: w kolejności
9600GSO
9600GT
9800GT
HD4830
HD4850
Już ta pierwsza pozwala na więcej niż średniawe gry
Zasilacz: ok 450W
Modecom, ale nie FEEL
Chiftec
Fortron i inne (coraz droższe:)) z mocną linią 12V
Obudowa - proponuję Modecom. Przyzwoita jakość i cena, duży wybór.
Procesor:
Jeżeli zmieścisz się w kwocie, to proponuję Phenom II X2 550 (ok 400zł).
Procesor wydajny, TDP na poziomie 80W i możliwość odblokowania rdzeni.
Płyta AM2 np GA-MA770-UD3 rev2.0 ok 280zł Bdb jakość!
Jeżeli nie to Intel E5200 (ok 290zł)
Może być nawet najsłabsza płyta EP31-DS3L ok 240zł
Pamięć: Najlepiej 2GB np Goodram ok 100zł
HDD - Seagate lub Samsung, twierdzę że to kwestia szczęścia czy trafisz
na sprawny.
Monitor: 19 cali to już przeżytek, a co dopiero 17. Każdy monitor o czasie
reakcji 8ms i w dół powinien spełnić Twoje oczekiwania. Niektóre tańsze
monitory mają tylko D-sub, zwróć na to uwagę.Polecam Iiyama, Samsung, LG.
Są również z głośnikami, ale jeżeli mają być oddzielne to według mnie
Creative Inspire 265 to aż naddto.
Do słuchania muzyki używam odtwarzacza MP3 lub wieży, no ale to kwestia
osobistych preferencji.
Napęd: polecam Pioneera 216. Mam między innymi taki i sprawuje się  wyśmienicie.
Mam nadzieję, że pomogłem trochę.

Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-06-17 21:27:21
Autor: reles
PC'et domowy za ~ 2k.
Jeśli chcesz, żeby to jeszcze jakoś działało za 5 lat - dołóż 500 zł i zrób tak:

- Phenom II X2
- płyta na AMD 780
- 4 GB ram
- GF 9600GSO 384MB DDR3 (uwaga na obcięte wersje z ddr2 - unikać)
- monitor z dobrymi kątami to prawie cała kwota jaką masz do dyspozycji, pozostaje coś na matrycy TN z długą gwarancją.
- PSU - markowe 450W
- HDD - Samsung F1
- Win7 RC - za darmo do czerwca(?) 2010

Data: 2009-06-17 23:16:03
Autor: Grzegorz Prędki
PC'et domowy za ~ 2k.
reles pisze:
[...]

Dajesz gwarancje, ze podziala to tak jak trzeba 5 lat?

Data: 2009-06-18 07:04:47
Autor: KILu
PC'et domowy za ~ 2k.
Grzegorz Prędki" <"klark[USUN wrote:
Dajesz gwarancje, ze podziala to tak jak trzeba 5 lat?

A dlaczego mialoby nie? Konfiguracja stosunkowo mocna i tania, mocy za 5
lat raczej jej nie zabraknie (szczegolnie teraz, kiedy stawia sie na
energooszczednosc i popularnosc zdobywaja np. stacjonarki z Atomami), a w
razie czego wymiana... grafiki na jakis czas rozwiaze problem.
A czy przez ten czas nic sie nie popsuje... coz - nie powinno, ale to
zawsze jest loteria.

k,

Data: 2009-06-18 13:55:36
Autor: Grzegorz Prędki
PC'et domowy za ~ 2k.
KILu pisze:
[...]

Autor watku chce grac a z tak karta to raczej nie poszaleje.

Data: 2009-06-18 17:15:26
Autor: Wiesław
PC'et domowy za ~ 2k.
Dnia 18-06-2009 o 13:55 Grzegorz Prędki napisał na pl.comp.pecet:

Autor watku chce grac a z tak karta to raczej nie poszaleje.

Więc proszę podać choć jeden tytuł, którego ta karta nie uciągnie.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-06-18 19:57:14
Autor: Grzegorz Prędki
PC'et domowy za ~ 2k.
Wiesław pisze:
Dnia 18-06-2009 o 13:55 Grzegorz Prędki napisał na pl.comp.pecet:

Autor watku chce grac a z tak karta to raczej nie poszaleje.

Więc proszę podać choć jeden tytuł, którego ta karta nie uciągnie.

Zle pytanie. Ile bedzie tytulow w ciagu 2-3 lat (bo o 5 to nawet szkod apisac), ktore ta karta ledwo pociagnie?

Data: 2009-06-18 20:05:05
Autor: reles
PC'et domowy za ~ 2k.
Grzegorz Prędki pisze:

Ile bedzie tytulow w ciagu 2-3 lat (bo o 5 to nawet szkod apisac), ktore ta karta ledwo pociagnie?

No ile ich będzie? ;-)

BTW przeczytaj jeszcze raz o jakich grach pisze autor tematu, jaki ma budżet i zaproponuj alternatywę.

Data: 2009-06-18 20:33:39
Autor: Grzegorz Prędki
PC'et domowy za ~ 2k.
reles pisze:

[...]