PC'et domowy za ~ 2k.

Data: 2009-06-17 16:48:56
Autor: JoteR
PC'et domowy za ~ 2k.
"XWindowsMen" napisał:

LCD -> ma być dobry :) grafik na nim nie będzie siedział, ale smużenia
w filmach nie chcę oglądać no i żeby kąty były OK. 17'' w zupełności
wystarczy.

IMHO warto wycelować w 19 cali (nie panorama!). Ale to moje subiektywne zdanie.

Płyta główna -> bez zintegrowanej grafiki no i jakiegoś zaufanego
producenta.

Skoro się zastanawiasz nad Gigabyte z chipsetem G31, to grafikę zintegrowaną dostaniesz "z dobrodziejstwem inwentarza" ;-). A czasami się przydaje, jak padnie karta a nie ma pod ręką co wetknąć.

RAM -> 1GB byle nie jakiś "no-name"... jak starczy kasy to może 2GB!?

Lepiej, żeby starczyło, taka ilość to teraz "entry level", zwłaszcza jeśli będziesz chciał posadzić jakąś Windę nowszą niż XP. A propos - w budżecie uwzględniłeś cenę systemu? ;->

Zasilacz -> Żeby on to wszystko pociągnął z lekkim zapasem...

Offtopicznie: odbierałem dzisiaj z Komputronika zamówione bebechy, jako że budżet składał sie w większości ze środków uciułanych przez dzieci na "apgrejd kompa", więc i podzespoły nienachalne: jakaś Gigabyte na G31 i Pentium DC E5200 plus pamięci. Zapytałem przy okazji o jakiś równie niskobudżetowy zasilacz - sprzedawca wystartował od 550-watowego Corsaira za niemal 4 stówy i nieczuły na smutne miny dzieci nie chciał pokazać nic tańszego: "Panie, to starczy na 5 lat, każdą wypuszczoną przez ten czas grafikę pociągnie!". Ja wiem, że dobrze mówił, ale zupełnie bez wyczucia "targetu" ;-)

JoteR

Data: 2009-06-17 17:02:33
Autor: Grzegorz Prędki
PC'et domowy za ~ 2k.
JoteR pisze:
"XWindowsMen" napisał:

[...]

Ale dlaczego nie panorama? Zreszta przy zaproponowanym przeze mnie zestawie mozna spokojnie kupic jakiegos 22 cale. Kasy spokojnie wystarczy.

Data: 2009-06-17 20:01:24
Autor: JoteR
PC'et domowy za ~ 2k.
"Grzegorz Prędki" napisał:

IMHO warto wycelować w 19 cali (nie panorama!).

Ale dlaczego nie panorama?

Bo 19-calowa panorama to wybryk nie tyle natury, co konstruktorów ;-)

JoteR

Data: 2009-06-17 21:08:37
Autor: KILu
PC'et domowy za ~ 2k.
Grzegorz Prędki" <"klark[USUN wrote:
:> Ale dlaczego nie panorama? Zreszta przy zaproponowanym przeze mnie
zestawie mozna spokojnie kupic jakiegos 22 cale. Kasy spokojnie
wystarczy.

Panorama 19"? :) To jakis zart, nie monitor. O ile moge zrozumiec, ze
autorowi watku moga wystarczyc tanie glosniczki, tak na monitorze
radzilbym az tak nie oszczedzac - przy wymienionych wymaganiach podzespoly
nie beda drogie (choc np. zamiast 1GB dalbym 2GB - chocby dla tych gier,
za to z zasilaczem bym nie szalal, byle nie byl to najtanszy noname
1000W), spokojnie starczy na lepszy/wiekszy monitor. Komfort pracy
nieporownywalny. Chyba, ze faktycznie ma to byc maszyna do wlaczenia od
swieta... ale i tak nie widze sensu kupowania mniejszego monitora gdy za
niewiele wiecej mozna miec cos w okolicach 22". Ale... decyzja nalezy do
autora watku.

k,

Data: 2009-06-18 08:46:42
Autor: Dominik & Co
PC'et domowy za ~ 2k.
JoteR napisał(a):

IMHO warto wycelować w 19 cali (nie panorama!). Ale to moje subiektywne zdanie.

Zgoda. Z uwagą taką, że niepanoramiczne monitory nie są dżezi i jest
sporo mniejszy wybór. Jak ja kupowałem swój, miałem niewygórowane
wymagania: 19 cali, nie panorama, niedrogi, biały.
Sprzedawca najpierw miał "mieć wszystko", ale zbladł :-)

Skończyło się rezygnacji z ostatniego warunku :-)

--
Dominik (& kąpany)

PC'et domowy za ~ 2k.