PC nie widzi drugiego HD

Data: 2013-02-04 18:17:20
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
Jest PC z zainstalowanym XP Pro.
Jako pierwszy HD pracuje w nim ExcelStor Technology 160GB, J8160S. Nie wiem, czy pracuje on w trybie SATA, czy ATA, bo wprawdzie fizycznie połączony jest z płytą kabelkiem do gniazda SATA, ale wg menadżera sprzętu PC-et ma wprawdzie kontrolera SATA, ale pracuje on natywnie w trybie IDE.
Do komputera zamontowałem właśnie drugi HD Seagate Barracuda 7200.10 500GB 16MB (ST3500630A)do wolnego gniazda SATA i...nic, komputer go nie widzi, nie ma go ani w menadżerze sprzetu, ani w narzedziach administratora- zarzadzanie dyskami.
Co ciekawe przy rozrchu, w ustawianiu biosu pokazany jest w odpowiednim gnieĹşdzie.
Co robić?

Data: 2013-02-04 18:19:36
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 18:17, p47 pisze:
[...]
widzi, nie ma go ani w menadĹźerze sprzetu, ani w narzedziach
administratora- zarzadzanie dyskami.
Co ciekawe przy rozrchu, w ustawianiu biosu pokazany jest w odpowiednim
gnieĹşdzie.
Co robić?

Dodam, że dysk pochodzi z aledrogo, a więc (pomijając to, ze może być zepsuty, choc oczywiscie sprzedający przysięgał, ze super;-) to nie wiadomo, co na nim było, czy sformatowany, w jakim formacie itp.

Data: 2013-02-04 17:26:46
Autor: DooMiniK
PC nie widzi drugiego HD
On 04/02/2013 17:19, p47 wrote:
[...]

Jak nie jest uszkodzony (przetestuj przez jakiś adaptor USB), to zacznij
od http://www.seagate.com/support/seatools
Jak tam go nie widać, to nie jest ciekawie.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2013-02-04 18:42:50
Autor: RadoslawF
PC nie widzi drugiego HD
Dnia 2013-02-04 18:19, Użytkownik p47 napisał:

Dodam, że dysk pochodzi z aledrogo, a więc (pomijając to, ze może być zepsuty, choc oczywiscie sprzedający przysięgał, ze super;-) to nie wiadomo, co na nim było, czy sformatowany, w jakim formacie itp.

Skoro dysk widać w BIOSie to powinien być dobry.
Skoro nie widać go w systemie to trzeba założyć mu partycję
i sformatować go. O narzędzia to partycjonowania pytaj na forum
dotyczącego systemu którego używasz.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-04 19:06:30
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 18:42, RadoslawF pisze:
[...]

Tak jak napisałem w pierwotnej wiadomości system to Win XP Pro.
Jak jednak mam założyć partycje i sformatować  dysk którego system nie widzi?!

Data: 2013-02-04 19:13:20
Autor: Kamil
PC nie widzi drugiego HD
Użytkownik "p47" napisał:

Jak jednak mam założyć partycje i sformatować  dysk którego system nie

Poduczyć się, albo zlecić to komuś kto ma choć zielone pojęcie o komputerze.

Pzdr

Data: 2013-02-04 19:18:26
Autor: Andy Niwinski
PC nie widzi drugiego HD

"p47" <karolakowie1@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:510ff897$0$26686$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ściągnij sobie ISO GParted - odpalisz z płyty i powinien go zobaczyć. Jak nie, to .....
Tu go znajdziesz http://gparted.sourceforge.net/download.php

Data: 2013-02-05 16:34:47
Autor: Q
PC nie widzi drugiego HD
Ściągnij sobie ISO GParted - odpalisz z płyty i powinien go zobaczyć. Jak nie, to .....
Tu go znajdziesz http://gparted.sourceforge.net/download.php

1. Po cholere, skoro XP ma takie narzedzia.
2. Sadzisz, ze potrafilby posluzyc sie gpartem? :)

Data: 2013-02-05 23:56:50
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-05 16:34, Q pisze:
ÂŚciÂągnij sobie ISO GParted - odpalisz z pÂłyty i powinien go zobaczyĂŚ. Jak
nie, to .....
Tu go znajdziesz http://gparted.sourceforge.net/download.php

1. Po cholere, skoro XP ma takie narzedzia.
2. Sadzisz, ze potrafilby posluzyc sie gpartem? :)

A ja natomiast wiem na pewno, ze nie masz pojecia o czym piszesz;- jak narzedzia XP mogłyby działać na dysk, którego tenże XP nie widzi?..;-)

Data: 2013-02-05 23:57:58
Autor: Q
PC nie widzi drugiego HD
A ja natomiast wiem na pewno, ze nie masz pojecia o czym piszesz;- jak narzedzia XP mogłyby działać na dysk, którego tenże XP nie widzi?..;-)

Ale manager urzadzen widzi (bo nie wspomniales)?

Jak nie to fakt, czarna dupa :)

Data: 2013-02-06 01:22:31
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-05 23:57, Q pisze:
A ja natomiast wiem na pewno, ze nie masz pojecia o czym piszesz;- jak
narzedzia XP mogÂłyby dziaÂłaĂŚ na dysk, ktĂłrego tenÂże XP nie widzi?..;-)

Ale manager urzadzen widzi (bo nie wspomniales)?

Jak nie to fakt, czarna dupa :)

Wspominałem w 3-ech postach...

Data: 2013-02-04 19:23:24
Autor: Dawid
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 19:06, p47 pisze:

Tak jak napisałem w pierwotnej wiadomości system to Win XP Pro.
Jak jednak mam założyć partycje i sformatować  dysk którego system nie
widzi?!

W sytuacji gdy na komputerze nie ma jeszcze żadnego systemu, jak założysz partycje i sformatujesz dysk?
No właśnie, jest od groma możliwości, nic tylko próbować.
Pozdrawiam

Data: 2013-02-04 19:30:13
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 04.02.2013 19:06, p47 pisze:

Tak jak napisałem w pierwotnej wiadomości system to Win XP Pro.

To idź na grupę o windows.

Jak jednak mam założyć partycje i sformatować  dysk którego system nie
widzi?!

Nauczyć się, spytać gdzie trzeba lub zatrudnić fachowca.

Data: 2013-02-04 19:38:20
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 19:30, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Tzn. grupa dyskusyjna nie jest miejscem, gdzie można "spytać gdzie trzeba", ale jedynie platformą, gdzie tacy miszczowie (albo przynajmniej za takich się uważający) jak kryminalista Ława,  mogą leczyć swoje kompleksy...

;-))

Data: 2013-02-04 19:50:58
Autor: Jacek Maciejewski
PC nie widzi drugiego HD
Dnia Mon, 04 Feb 2013 19:38:20 +0100, p47 napisał(a):

[...]

Aaaa... ty jesteś z tych co u rzeźnika chleb kupują. I strzygą się kosiarką
:)
--
Jacek

Data: 2013-02-04 19:51:14
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 04.02.2013 19:38, p47 pisze:

Tzn. grupa dyskusyjna nie jest miejscem, gdzie można "spytać gdzie
trzeba", ale jedynie platformą, gdzie tacy miszczowie (albo przynajmniej

To jest grupa o SPRZĘCIE, lamerze. Zostałeś wysłany na właściwą.

za takich się uważający) jak kryminalista Ława,  mogą leczyć swoje
kompleksy...

Z pomówień to ciebie wyleczy prokurator.

Data: 2013-02-05 16:02:59
Autor: DooMiniK
PC nie widzi drugiego HD
On 04/02/2013 18:51, Andrzej Lawa wrote:
[...]

Panowie, zadał konkretne pytania. Mówi, że nie widziać dysku
w managerze urządzeń. Gdzie ma się więc pytać?

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2013-02-05 18:13:35
Autor: RadoslawF
PC nie widzi drugiego HD
Dnia 2013-02-05 17:02, Użytkownik DooMiniK napisał:

[...]

Na grupie przeznaczonej systemu operacyjnemu którego
menager tego dysku nie widzi. Pisano to już wielokrotnie
w tym wątku. Masz tak jak wątkotwórca problemy z czytaniem
czy ze zrozumieniem słowa pisanego ?

Pozdrawiam

Data: 2013-02-05 21:56:36
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 05.02.2013 17:02, DooMiniK pisze:

Panowie, zadał konkretne pytania. Mówi, że nie widziać dysku
w managerze urządzeń. Gdzie ma się więc pytać?

Na grupie zajmującej się menedżerem dysków tego konkretnego systemu.

Z tego co pisze jest to dość wyraźnie problem z jego Windows XP - skoro
i BIOS i Linux widzi.

Data: 2013-02-04 19:35:25
Autor: Jacek Maciejewski
PC nie widzi drugiego HD
Dnia Mon, 04 Feb 2013 19:06:30 +0100, p47 napisał(a):

Jak jednak mam założyć partycje i sformatować  dysk którego system nie widzi?!

Partycjonerem z dyskietki floppy lub płytki CD. Ja zwykle robię to
HirensBoot CD.
--
Jacek

Data: 2013-02-04 19:58:27
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
[...]

1.A czy nie byłoby równie skuteczne zainstalowanie na tym dysku np. WinXP , przy okazji czego wykonać można by formatowanie i  podział dysku.
Potem mozna by w biosie ustalić odpowiednią kolejność bootowania (tj. omawiany dysk byłby w dalszej kolejności), a następnie usunąć ten zainstalowany, a nieaktywny SO. Tyle, ze nie wiem, czy to zadziałałoby, gdy np. dysk jest obecnie sformatowany np. pod Linuxa.

Data: 2013-02-04 20:02:21
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 04.02.2013 19:58, p47 pisze:

1.A czy nie byłoby równie skuteczne zainstalowanie na tym dysku np.
WinXP , przy okazji czego wykonać można by formatowanie i  podział dysku.
Potem mozna by w biosie ustalić odpowiednią kolejność bootowania (tj.

Chłopie, idź wreszcie na grupę o windows i tam się zapytaj jak wykonać
tak podstawową rzecz jak partycjonowanie i formatowanie dysku.

Póki co kombinujesz gorzej jak Kojot polujący na Pędziwiatra.

Data: 2013-02-04 22:03:11
Autor: z
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 19:58, p47 pisze:
1.A czy nie byłoby równie skuteczne zainstalowanie na tym dysku np.
WinXP , przy okazji czego wykonać można by formatowanie i  podział dysku.

Panel sterowania/Narzędzia Administracyjne/Zarządzanie komputerem/Zarządzanie dyskami. (jakoś tak leciało) :-)
Tylko osobie krzywdy nie zrób. Czytaj co piszą i sprawdzaj jakiego dysku/partycji dotykasz.

Data: 2013-02-04 22:36:44
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 22:03, z pisze:
[...]

Tak jak pisałem w pierwszym moim poście tam dysku też nie widać.

Data: 2013-02-04 23:22:31
Autor: z
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 22:36, p47 pisze:
Tak jak pisałem w pierwszym moim poście tam dysku też nie widać.

Ups. :-) Zasugerowałem się Twoim pomysłem instalacji systemu.
Instalator pewnie też nie zobaczy. Podłącz do innego kompa, pozakładaj partycje... No chyba że dysk walnięty. Szkoda czasu i nerwów.
To zbyt ważna część żeby bawić się używanymi bez gwarancji.

Data: 2013-02-05 00:21:25
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 23:22, z pisze:
W dniu 2013-02-04 22:36, p47 pisze:
Tak jak pisałem w pierwszym moim poście tam dysku też nie widać.

(...) No chyba że dysk walnięty. Szkoda czasu i nerwów.
To zbyt ważna część żeby bawić się używanymi bez gwarancji.

Jasne, że opcja, iż dysk jest zepsuty jest bardzo prawdopodobna. Ale ciekawi mnie i zastanawia, czy mozliwe jest, aby występowała taka usterka, przy której dysk, jak się zdaje, zachowuje się jak sprawny dla partycjonera pod klonem linuksa (GPated), nie mówiąc juz o biosie, a pod Win jest walnięty??

Data: 2013-02-05 02:08:24
Autor: Kamil
PC nie widzi drugiego HD
Użytkownik "p47" napisał:

dysk jak się zdaje, zachowuje się jak sprawny dla
partycjonera pod klonem linuksa (GPated), nie mówiąc juz o biosie, a pod
Win jest walnięty??

Miałem podobny przypadek. Dysk mielił, stukał jak stara sieczkarnia i w
końcu ukrył się przed windą. Jako, że szkoda mi było danych odpaliłem Ubuntu
Live CD i o dziwo zobaczył dysk z całą logiką i danymi. Dane zbackupowałem,
a dysk wyzerowałem z opcją realokacji badów programem MHDD. I od dwóch lat
dysk pracuje jak nowy. Powody logicznych badów mogą byc różne. Wadliwy
zasilacz, jakiś skoknapięcia/wyłączenie prądu, czy żle kontaktujące taśmy.
Póki dysk jest sprawny fizycznie jest szansa na uratowanie go.

Pzdr

Data: 2013-02-05 16:59:33
Autor: nom
PC nie widzi drugiego HD

Użytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:51104266$0$1229$65785112news.neostrada.pl...

partycjonera pod klonem linuksa (GPated), nie mówiąc juz o biosie, a pod Win jest walnięty??

Sprawdzałeś ten dysk na innym komputerze z Windowsem?
Uruchamiałeś mini WinXP z płyty Hirens Boot Disk?
Może masz w menadżerze urządzeń wyłączony ten dysk, w menu masz opcje "pokaż ukryte urządzenia".

Data: 2013-02-06 00:11:37
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-05 16:59, nom pisze:

[...]

Nie, ale podłączałem w moim PC ten dysk w miejsce dysku który pracował poprawnie.

Może masz w menadżerze urządzeń wyłączony ten dysk, w menu masz opcje
"pokaż ukryte urządzenia".

Sprawdzałem to, także tam "nie ma" omawianego dysku.

Data: 2013-02-05 16:33:29
Autor: Q
PC nie widzi drugiego HD
[...]

Tak jak RadoslawF poradzil.
Dobrze chlop gada.

Data: 2013-02-06 00:03:39
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-05 16:33, Q pisze:
Skoro dysk widaĂŚ w BIOSie to powinien byĂŚ dobry.
Skoro nie widaĂŚ go w systemie to trzeba zaÂłoÂżyĂŚ mu partycjĂŞ
i sformatowaĂŚ go. O narzĂŞdzia to partycjonowania pytaj na forum
dotyczÂącego systemu ktĂłrego uÂżywasz.

Tak jak napisaÂłem w pierwotnej wiadomoÂści system to Win XP Pro.
Jak jednak mam zaÂłoÂżyĂŚ partycje i sformatowaĂŚ  dysk ktĂłrego system nie
widzi?!

Tak jak RadoslawF poradzil.
Dobrze chlop gada.

Albo trollujesz i zabierasz głos nie czytając postów na które odpowiadasz, albo tez nie rozumiesz prostych zdań napisanych po polsku;- RadosławF napisał bowiem: cyt. "Skoro dysk widać w BIOSie to powinien być dobry.
Skoro nie widać go w systemie to trzeba założyć mu partycję
i sformatować go. O narzędzia to partycjonowania pytaj na forum
dotyczącego systemu którego używasz. "

Ja natomiast wielokrotnie tu napisałem, ze nie miałem najmniejszego problemu zarĂłwno z załoĹźeniem partycji, jak i ze sformatowaniem tego dysku.  W jakim zatem celu miałbym pytać na odpowiednim forum o narzędzia do wykonania czynności, skoro je znam i sełniły one swoje zadania?

Data: 2013-02-04 20:31:04
Autor: JoteR
PC nie widzi drugiego HD
"p47" napisał:

Co robić?

Dać sobie spokój. Pójść jak biały człowiek do normalnego sklepu (których w naszym pięknym mieście przecież nie brakuje) i kupić dysk.
Sprawny, w odróşnieniu od.

Dodam, Ĺźe dysk pochodzi z aledrogo

No właśnie.

JoteR

Data: 2013-02-04 20:51:53
Autor: RadoslawF
PC nie widzi drugiego HD
Dnia 2013-02-04 20:31, Użytkownik JoteR napisał:

Co robić?

Dać sobie spokój. Pójść jak biały człowiek do normalnego sklepu (których w naszym pięknym mieście przecież nie brakuje) i kupić dysk.
Sprawny, w odróżnieniu od.

Sugerujesz że ten nowy dysk ze sklepu będzie w automagiczny
sposób widziany przez jego Windows ?
Ty go chyba strasznie nie lubisz lub nie masz pojęcia
o czym piszesz. :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-02-04 21:10:21
Autor: JoteR
PC nie widzi drugiego HD
"RadoslawF" napisał:

[...]

Sugeruję, że ten nowy dysk ze sklepu (nie z bazaru) ma szanse być sprawny.
W odróżnieniu od.

Ty go chyba strasznie nie lubisz lub nie masz pojęcia
o czym piszesz. :-)

O widzialności przez Windows możemy pogadać na odpowiedniej grupie, jak wątkopodawca będzie miał sprawny dysk, a nie odrzut z transportu, skwapliwie pozbierany z ziemi przez dreśka z (za przeproszeniem) Allegro.

JoteR

Data: 2013-02-04 21:22:00
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 04.02.2013 21:10, JoteR pisze:

O widzialności przez Windows możemy pogadać na odpowiedniej grupie, jak
wątkopodawca będzie miał sprawny dysk, a nie odrzut z transportu,
skwapliwie pozbierany z ziemi przez dreśka z (za przeproszeniem) Allegro.

Mhm...

Czyli wg ciebie wszystkie oferty dysków na Allegro są odrzutami z
transportu, pozbieranymi przez dreśka?

Na prawdę jesteś taki durny czy też prowadzisz własny sklep i boisz się
konkurentów, którzy w odróżnieniu od ciebie potrafią korzystać z takich
narzędzi sprzedaży jak np. Allegro?

Data: 2013-02-04 22:33:17
Autor: JoteR
[OT] PC nie widzi drugiego HD
"Andrzej Lawa" napisał:

[...]

Ależ skąd, ależ skąd, wszystkie oferty z działu pamięci masowych (oraz GSM) pochodzą od godnych zaufania subiektów pokroju Rzeckiego. Również te oferty pendrajwów o pojemności 128 GB za 30 zł.

Na prawdę jesteś taki durny

Ty _naprawdę_ nie ogarniasz lokalnego folkloru, nieuku ty.

JoteR

Data: 2013-02-04 22:57:27
Autor: p47
[OT] PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 22:33, JoteR pisze:
"Andrzej Lawa" napisał:

[...]

No ale skoro w odmianie linuxu (bo tam, jak sie zdaje pracuje program GParted) dysk nie tylko był widziany, ale i podawał się bezproblemowo podziałowi na partycje to na czym miałaby polegac jego usterka, która czyni go niewidzialnym pod WinXP Pro SP3??!

Data: 2013-02-04 23:15:24
Autor: JoteR
[OT] PC nie widzi drugiego HD
"p47" napisał:

[...]

O tym podyskutuj na grupie poświęconej twojemu systemowi.
Być może lekarstwem na to jest stary sposób, stosowany niegdyś w przypadku "niewidzenia" napędów CD - wycięcie wszystkich (również tych ukrytych i widmowych) kontrolerów w MU. Ale to raczej NTG.

JoteR

Data: 2013-02-05 08:15:24
Autor: Andrzej Lawa
[OT] PC nie widzi drugiego HD
W dniu 04.02.2013 22:33, JoteR pisze:

[...]

Czy wszystkie - nie wiem. Ale sam wielokrotnie kupowałem przez Allegro i
w stosunku do wybranych przeze mnie sprzedawców twoja opinia jest co
najmniej krzywdząca.

Na prawdę jesteś taki durny

Ty _naprawdę_ nie ogarniasz lokalnego folkloru, nieuku ty.

Po prostu nie lubię krzywdzących uczciwych ludzi uogólnień.

Data: 2013-02-05 16:37:58
Autor: JoteR
[OT] PC nie widzi drugiego HD
"Andrzej Lawa" napisał:

Ty _naprawdę_ nie ogarniasz lokalnego folkloru, nieuku ty.

Po prostu nie lubię krzywdzących uczciwych ludzi uogólnień.

Zatem potraktuj to jako element lokalnego folkloru, podobnie jak wtręty Pawła o inż. Galasie na prw ;->

JoteR

Data: 2013-02-05 21:54:38
Autor: Andrzej Lawa
[OT] PC nie widzi drugiego HD
W dniu 05.02.2013 16:37, JoteR pisze:
"Andrzej Lawa" napisał:

[...]

Ach, trollowanie... Niech będzie, ale zaznaczaj, bo niektórzy piszą
takie rzeczy poważnie ;->

Data: 2013-02-06 00:17:22
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 20:51, RadoslawF pisze:
[...]

Jak pisałem bios ustawiony jestna tryb pracy native IDE, oraz kontroler SATA mode native IDE istnieje,-JEST zainstalowany. Zeby wykluczyć wszelkie wątpliwości dysk podpinałem do tego samego portu w którym inny dysk pracował.
O co ci więc chodzi?

Data: 2013-02-04 21:18:43
Autor: JoteR
PC nie widzi drugiego HD
"p47" napisał:

Do komputera zamontowałem właśnie drugi HD Seagate Barracuda 7200.10 500GB 16MB (ST3500630A)do wolnego gniazda SATA

Czyli do którego? Bo AFAIR w niektórych płytach przy ustawieniu SATA na IDE Compatible "widziane" są tylko napędy podpięte do pierwszych 4 gniazd SATA.

JoteR

Data: 2013-02-04 21:23:25
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 04.02.2013 21:18, JoteR pisze:
"p47" napisał:

[...]

Nawet jeśli BIOS go raportuje??

Data: 2013-02-04 22:03:04
Autor: nom
PC nie widzi drugiego HD

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:511018bd$1news.home.net.pl...

Nawet jeśli BIOS go raportuje??
Najlepiej jak sprawdzi seetools albo na stronie seagate, bo te dyski były z awaryjnej serii, która miała wadliwe firmware.

Data: 2013-02-04 22:59:49
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 22:03, nom pisze:

[...]

A jak program seetools pracujacy w środowisku Windowsów ma sprawdzić dysk, którego Windowsy nie widzą?
Tak, Seagate Tools dysku nie sprawdził, bo go też (co oczywiste) nie widzi.

Data: 2013-02-04 23:11:38
Autor: JoteR
PC nie widzi drugiego HD
"p47" napisał:

A jak program seetools pracujacy w środowisku Windowsów ma sprawdzić dysk, którego Windowsy nie widzą?

Seatools nie musi pracować pod Windows

Tak, Seagate Tools dysku nie sprawdził, bo go też (co oczywiste) nie widzi.

http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/201271en

JoteR

Data: 2013-02-05 08:07:50
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 04.02.2013 23:11, JoteR pisze:
"p47" napisał:

A jak program seetools pracujacy w środowisku Windowsów ma sprawdzić
dysk, którego Windowsy nie widzą?

Seatools nie musi pracować pod Windows

Ano - jest przecież startująca płytka pseudo-dosowa.

Data: 2013-02-05 02:10:42
Autor: Kamil
PC nie widzi drugiego HD
Użytkownik "p47" napisał:

Windowsów
Windowsy

Window - okno. Windows - okna.

Pzdr

Data: 2013-02-04 22:42:39
Autor: JoteR
PC nie widzi drugiego HD
"Andrzej Lawa" napisał:

[...]

AFAIR BIOS go raportował w setupie, ale nie wystawiał go jako secondary/third master/slave w czasie POST-u (jako primary wystawiane były napędy PATA). Ale że już nie pamiętam, jak to dokładnie było, więc tylko naprowadzam. Ostatecznie jesteśmy na grupie sprzętowej, więc szukamy przyczyny niezależnej od OS-a.

JoteR

Data: 2013-02-04 22:55:37
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 22:42, JoteR pisze:
"Andrzej Lawa" napisał:

[...]

O ile wiem w SATA nie ma podziału na master/slave

Data: 2013-02-04 23:17:35
Autor: JoteR
PC nie widzi drugiego HD
"p47" napisał:

AFAIR w niektórych płytach przy ustawieniu SATA na IDE Compatible

[...]

O ile wiem w SATA nie ma podziału na master/slave

Owszem, w tym trybie jest.

JoteR

Data: 2013-02-05 00:27:40
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 23:17, JoteR pisze:
"p47" napisał:

[...]

Trudno mi się z tobą zgodzić;- dysk SATA podłączony pod port SATA (jak to jest w tym przypadku) nie wymaga przyporządkowywania mu roli master/slave. Zworki na dysku SATA służą co najwyżej do wymuszenia redukcji szybkości transferu danych.
Ustawienia bios w moim komputerze zreszta w/w opinię potwierdzają,-= jako primary master mam ...napęd DVD, primary slave jest pusty, na SATA2 jest działający dysk z SO, na SATA3 jest omawiany dysk..

Na marginesie,- gdybym mylił się i miałbyś racje to jak to chciałbyś dla dysków SATA podłączonych do portów SATA (nie przez przejściówki do ATA!) ustalać hierarchię master/slave?

Data: 2013-02-05 08:10:20
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 05.02.2013 00:27, p47 pisze:

[...]

Chodzi o tryb emulacji PATA (upraszczam!) gdzie BIOS tłumaczy sobie
kolejne przypięte SATA jako po kolei "primary master", "primary slave",
"secondary master" i "secondary slave" dla systemów, które nie mają
własnych sterowników SATA.

Data: 2013-02-04 22:19:02
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 21:18, JoteR pisze:
"p47" napisał:

[...]

1. W moim PC-cie są tylko 4 porty SATA.
2. gdyby były one nieczynne  to przecieĹź bios nie widziałby dysku, ponadto dysk widziany był teĹź w programie GParted, wg ktĂłrego dysk był prawidłowo sformatowany (w NTFS), a ja   po pierwszych niepowodzeniach na wszelki wypadek tę partycję usunąłem i załoĹźyłem 3 nowe (teĹź oczywiście w NTFS) no nic się nie zmieniło, dalej dysk niewidzialny.
3. Tak że dalej jestem w kropce i proszę o dalsze podpowiedzi,
4.z tym , Ĺźe miszczom co wnoszą tu tak merytorycznie waĹźkie rady, jak: "naucz się, albo zatrudnij fachowcĂłw" podpowiadam, Ĺźe szkoda ich bezcennego;-)  czasu na pisanie  rĂłwnie waĹźkich wypowiedzi;-))
5. jednocześnie tymże miszczom tak łatwo pouczającym przypominam, że zgodnie z netetykietą jesli chca dyskutować na inny temat, np o tym, co komu i gdzie wystaje to niechaj założą sobie nowy, odpowiednio zatytułowany wątek a nie zaśmiecają ten..

Data: 2013-02-04 22:20:45
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 04.02.2013 22:19, p47 pisze:

3. Tak że dalej jestem w kropce i proszę o dalsze podpowiedzi,

Zapytaj... na... pl.comp.os.ms-windows.xp

Dotarło, czy nadal za trudne?

Data: 2013-02-04 23:05:28
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 22:20, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 04.02.2013 22:19, p47 pisze:

3. Tak że dalej jestem w kropce i proszę o dalsze podpowiedzi,

Zapytaj... na... pl.comp.os.ms-windows.xp

Dotarło, czy nadal za trudne?

Może objaśnisz zatem co za trudności (WYŁĄCZNIE softwarowe, skoro ta grupa wg ciebie niewłaściwa )z dyskiem SATA mieć może  Win XP Pro Sp3 , który to dysk jest prawidłowo sformatowany, podzielony na partycje po 165 GB  każda, w formacie NTFS i który widziany jest w biosie i pod klonem Linuxa??!

Data: 2013-02-05 08:29:50
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 04.02.2013 23:05, p47 pisze:

[...]

Skoro jest widoczny w BIOS i pod innym systemem to chyba logiczne, że
istnieje duże prawdopodobieństwo, że problem masz ze swoim systemem.

Data: 2013-02-04 23:12:41
Autor: Kamil
PC nie widzi drugiego HD
Użytkownik "p47" napisał:

4.z tym , że miszczom co wnoszą tu tak merytorycznie ważkie rady, jak:
"naucz się, albo zatrudnij fachowców" podpowiadam, że szkoda ich
bezcennego;-)  czasu na pisanie  rĂłwnie waĹźkich wypowiedzi;-))

Miszczem to Ty jesteś. Na dodatek mało kulturalnym i ograniczonym. Gdybyś
nie napisał:

"Tak jak napisałem w pierwotnej wiadomości system to Win XP Pro.
Jak jednak mam załoĹźyć partycje i sformatować  dysk ktĂłrego system nie
widzi"

To z pewnością otrzymałbyś kolejne naprowadzające porady. Jednak Twoja
arogancka wypowiedź, świadcząca o braku podstawowej wiedzy sprowokowała
cierpkie repliki. WejdĹş w Google, poszukaj programĂłw do partycjonowania i
diagnostyki dysków. Nasępnie napisz o efektach swoich działań.

Pzdr

Data: 2013-02-04 23:43:26
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD

nie napisał:

[...]

Przeczytaj ponownie w/w pkt 4.
Jesli jednak dalej po tym udział w tej dyskusji  będzie cię jeszcze interesować to przeczytaj poprzednie moje posty a dowiesz się, Ĺźe programy do diagnostyki i partycjonowania dyskĂłw uĹźywałem i z jakim skutkiem.

Data: 2013-02-04 22:56:47
Autor: Tomasz Jasiński
PC nie widzi drugiego HD
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 04 Feb 2013 18:17:20 +0100  doszła do mnie wiadomość <510fed10$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
 od p47 <karolakowie1@wp.pl>  :
[...]
Co ciekawe przy rozrchu, w ustawianiu biosu pokazany jest w odpowiednim gnieździe.
Co robić?

Za pomocą programów, które potrafią odwołać się do tego dysku
niskopoziomowo(Victoria for windows, DMDE, MHDD) wykasuj(wypełnij
zerami) jego początek(początkowe kilka GiB). Sprawdź co mówi SMART(to
może być kluczowe, zainstaluj sobie Crystaldiskinfo).Wywołaj
autotest(program Gsmartcontrol potrafi).
Jeśli dalej nie zadziała, to sprawdź na innym komputerze.
Ja osobiście zaczął bym od wypełniania zerami całego dysku za pomocą
Victorii czy MHDD.
--
"To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
Stanisław Lem - Altruizyna.

Data: 2013-02-05 00:34:27
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
Uzupełniając dane pacjenta:
Windows XP Professional Dodatek Service Pack 3 (build 2600)
2.30 gigahertz AMD Athlon 64 X2 Dual Core
256 kilobyte primary memory cache
1024 kilobyte secondary memory cache
64-bit ready
Multi-core (2 total)
Not hyper-threaded
ExcelStor Technology J8160S [Hard drive] (160.04 GB) -- drive 0, SMART Status: Healthy
Board: MICRO-STAR INTERANTIONAL CO.,LTD MS-7367 1.0
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: American Megatrends Inc. V3.0B1 10/12/2007

oporny dysk to:
Seagate Barracuda 7200.10 500GB 16MB (ST3500630A)

Na marginesie: ściągając te dane zauważyłem, że PC pracuje z f=200MHZ, a mógłby przynajmniej z f=533 MHZ . Jak go podkrecic, skoro ustawiania szybkosci nie ma w biosie pokazywanym przy bootowaniu.
Czy tylko grzebiąc w zworkach w mb (jeśli tam są takie, bo płyty pod tym kątem nie analizowałem)?

Data: 2013-02-05 11:21:48
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-05 08:12, Andrzej Lawa pisze:
[...]

W zasadzie WSZYSTKIE informacje, gdziekolwiek i kiedykolwiek podawane na tej grupie są zapisane gdzieś tam, np. w jakimś podreczniku, manualu itp. Nie odnoszę wrażenia, aby wszyscy tu piszący, z całym szacunkiem także i ci piszący tu z sensem  opisywali (po ich opatentowaniu;-) wyłacznie swoje oryginalnie odkrycia, stwierdzone przez siebie po raz pierwszy na świecie, nigdzie nie wspominane   .
A więc mogli, tak jak ty, napisać pytającym, zamykając każdy wątek, że to gdzieś jest w podręcznikach czy manualach do odszukania...
A mimo to dyskusja tu się toczy i pytanie uzyskują odpowiedzi.
Zresztą gdyby taki wymóg (wyłącznie podawanie oryginalnie odkrytych wiadomości, których nigdzie znależć nie można) obowiazywał, to przede wszystkim ty nie miałbyc co tu zabierać głosu, (co może byłoby nawet z pożytkiem ;-), bo znając twoją tfurczość na rozlicznych grupach nie sadzę, abyś zgłosił tu kiedykolwiek post zawierajacy jakikolwiek prawdziwie i oryginalne odkrycie

;-)

Data: 2013-02-05 11:56:32
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 05.02.2013 11:21, p47 pisze:
[...]

Tak, ale jako posiadacz danej płyty głównej powinieneś mieć pod ręką jej
dokładny opis (na samej płycie) oraz instrukcję obsługi. Jeśli
instrukcję wyrzuciłeś to i tak ty najszybciej możesz zidentyfikować
model płyty i zapytać wujka google, gdzie leży jej elektroniczna wersja.

Płyt i konfiguracji jest multum, a nikt nie ma tu szklanej kuli.

Data: 2013-02-05 12:01:51
Autor: Jacek Maciejewski
PC nie widzi drugiego HD
Dnia Tue, 05 Feb 2013 11:21:48 +0100, p47 napisał(a):

RTFM

W zasadzie WSZYSTKIE informacje,

Tak, ale dużo przyjemniej czyta się i udziela pomocy takiemu który mówi
najpierw jaki ma problem a potem wymienia rzeczy które już zrobił by go
rozwiązać.  Jak ktoś nic nie przytacza to się naraża na porady w stylu RTFM
albo czy nie zapomniałeś wetknąć wtyczki :)
--
Jacek

Data: 2013-02-05 12:09:46
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 05.02.2013 12:01, Jacek Maciejewski pisze:
[...]

Na marginesie: nie zdziwiłbym się jakby ten gamoń pomylił częstotliwość
procesora z częstotliwością magistrali... Właśnie dlatego odesłałem go
do instrukcji, żeby się zapoznał z ustawieniami.

Jak nie umie - niech zatrudni fachowca zanim coś zepsuje.

Data: 2013-02-05 16:03:33
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
Reasumując:
PC o danych:

[...]
BIOS: American Megatrends Inc. V3.0B1 10/12/2007 z systemem Win XP Pro SP3
nie widzi dodatkowo zainstalowanego dysku Seagate Barracuda 7200.10 500GB 16MB (ST3500630A), który podpiety został do portu SATA.
Dysk pierwotny to ExcelStor Technology 160GB, J8160S, który tez podpięty jest do portu SATA.
Jak dotąd stwierdzono:
1. bios widzi prawidłowo oba dyski jako podpięte do portów SATA
2.ustawiony jest tryb native IDE
3. pozostałe parametry dot. dysków ustawione są do wyboru AUTomatyczego.
4.Bios wykazał, ze jako napęd primary master mam podpięty napęd DVD. Slave i secondary sa wolne.
Dyski twarde są podpiete pod SATA i wg mnie nie wymagaja ingerencji w ustawianie tego parameru (tj. master/slave).
5.Oba dyski widzi także program GParted pracujacy w środowisku klonu Linuxa. Wykonywał on prawidłowo partycje i formatowanie nowego dysku .
6. równiez diagnostyczny program SeaTools pracujacy pod DOS-em widzi oba   dyski, test nowego dysku nie wykazał jego usterek.
7.Omawiany dysk, sformatowany (NTFS) i podzielony na partycje podpiąłem pod ten sam port SATA pod którym pracował uprzednio prawidłowo stary dysk z Win. Ten dysk usunąłem, a nastepnie usiłowałem zainstalować na badanym dysku Widowsy. Bez powodzenia,- instalator go nie widział.
8. oczywiscie wszystkie narzedzia windowsów, administratora, menadzer sprzetu itp dysku nie widzą.
9. menadżer wykazuje zainstalowane 2 kontrolery tj AMD PCI IDE oraz SATA (native IDE MOde). Nie ma z nimi problemów.

A jak dysku nie widac tak nie widać..

Data: 2013-02-05 16:51:26
Autor: RadoslawF
PC nie widzi drugiego HD
Dnia 2013-02-05 16:03, Użytkownik p47 napisał:

A jak dysku nie widac tak nie widać..

Jak na razie to ustaliliśmy że dysk jest sprawny i cały
temat stał się definitywnie NTG. Teraz jedni sobie jawnie
drwią z pytającego inni mniej jawnie wyśmiewają, nawet
było kilku niekumatych którzy chcieli pomóc ale wiedzy
im zbrakło, jak to u nie kumatych.
A ty dalej twierdzisz że to tylko deszcz pada i oczekujesz
rozwiązania swojego problemu.  Na grupie dotyczącej używanego
przez ciebie systemu poprawna podpowiedź padła by już dawno
bo problem nie jest specjalnie dziwny ani rzadko spotykany.
Ale nie przejmuj się, przed wojną jak Pan Dziedzic się
uchlał i wjechał do piekarni domagając się ładnej szynki
to piekarzy wysyłał kogoś po szynkę. Więc i tutaj wcześniej
czy później ktoś dla świętego spokoju poprawnej odpowiedzi
udzieli. Różnica jest taka że Pan Dziedzic wytrzeźwiał
to znalazł odpowiedni sposób na przeproszenie i ewentualną
rekompensatę. Tacy jak ty tego nie potrafią.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-06 01:01:20
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-05 16:51, RadoslawF pisze:
[...]

  a wczesniej:

W dniu 2013-02-04 20:51, RadoslawF pisze:> Dnia 2013-02-04 20:31, Użytkownik JoteR napisał:

> [...]
> sposób widziany przez jego Windows ?
> Ty go chyba strasznie nie lubisz lub nie masz pojęcia

Przestań się tu bezproduktywnie mądrzyć;- jak pisałem bios jest ustawiony w tryb SATA (mode native IDE), czyli, skoro tego nie rozumiesz, dysk widziany jest wtedy przez chipset tak jakby był dyskiem IDE. Wówczas sterownik IDE który niewątpliwie jest w pakiecie WIN XP SP3   obsługuje dysk SATA tak, jakby był on dyskiem IDE.  Zeby nie było watpliwosci potwierdzałem już wczesniej, ze taki kontroler (SATA mode native IDE) jest wykazywany w menadżerze.
Dla tego kontrolera nieważna jest marka obsługiwanego dysku,- on obsługuje chipset, którego nie zmieniałem;-).
Skądinąd musisz mieć wielki kompleks niższości skoro zupełnie do tego nieprzymuszany tracisz czas na wypisywanie tu poematów jw. zupełnie nie związanych z tematyką grupy a majacych poprawic ci samopoczucie (bo innego celu nie widać) sprawiając niczym nie poparte wrazenie, że dysponujesz wiedzą tajemną.
Dysponujesz za to kryształową kulą, skoro z góry i na początku wysyłałes mnie na grupę windowsów, bo to ona tylko chyba zapewne zapewniała cię, że używany dysk z allegro jest 100% sprawny, bo żadnych jego testów nie proponowałeś.
Tu trzeba jedno przyznać, ze lepszy byleś od pozostałych podobnych tobie mądrali, którzy uparcie " wyśmiewali się" ze mnie, ze nie używam do sprawdzenia dysku niewidzianego przez windowsy narzędzi pracujących w ....windowsach;-))

Data: 2013-02-06 01:58:05
Autor: Kamil
PC nie widzi drugiego HD
Użytkownik "p47" napisał":

Przestań się tu bezproduktywnie mądrzyć ...

Jesteś niereformowalny. Masz zerowe pojęcie, a obrażasz ludzi którzy chcą Ci
pomóc. Poza tym nie stosujesz się do rad. Do partycjonowania dysku użyłeś
narzędzia linuksowego. Pisałem Ci, że pewne uszkodzenia logiki dysku mogą
powodować że Linuks go zobaczy, a Windows nie. Wyzeruj dysk programem MHDD,
zrób realokację badsektorów i następnie załóż partycje programem np. PM8 w
wersji bootowalnej. Narzędziem nie linuksowym. Już nie piszę, abyś użył
hexedytorai zrobił arzut pierwszych 100 sektorów.

Pzdr

Data: 2013-02-06 02:40:09
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-06 01:58, Kamil pisze:
Użytkownik "p47" napisał":

[...]

Kolejny raz piszesz bzdury:
1. nie ma znaczenia, czy do sformatowania dysku użyłem narzedzia pracujacego po Linuxem, czy innego. Ważne, ze sformatowałem dysk w systemi NTFS, czyli formacie windowsowskim.!

Wyzeruj dysk programem MHDD,
zrób realokację badsektorów i następnie załóż partycje programem np. PM8 w
wersji bootowalnej. Narzędziem nie linuksowym.

SeaTool for DOS nie stwierdził usterek dysku! Żadnych!

Data: 2013-02-06 04:53:18
Autor: Kamil
PC nie widzi drugiego HD
Użytkownik "p47" napisał:

Kolejny raz piszesz bzdury:

1. nie ma znaczenia, czy do sformatowania dysku użyłem narzedzia
pracujacego po Linuxem, czy innego. Ważne, ze sformatowałem dysk w
systemi NTFS, czyli formacie windowsowskim.!

Ma znaczenie. Czytaj ze zrozumieniem. Zdarza się, że przy pewnych usterkach
dysku Linuks go widzi, a Windows nie. A Ty zastosowałeś narzędzia
linuksowego. Spróbuj to zrobić inny narzędziem. Nie Linuksem. Rozumiesz?
Zrób wszystko co Ci poradziłem, a odzyskasz dysk. Chyba, że nie chcesz i
wolisz mnie obrażać. A wiedzę masz zerową.

Wyzeruj dysk programem MHDD,
zrób realokację badsektorów i następnie załóż partycje programem np. PM8 w
wersji bootowalnej. Narzędziem nie linuksowym.
                    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
SeaTool for DOS nie stwierdził usterek dysku! Żadnych!

Zerowałeśtym narzędziem? To raczej badziew. Rzadko pomaga. Zrób to MHDD.

DLa mnie EOT. Nie mem zamiaru dawać się obrażać przez lamera.

BZPZDR

Data: 2013-02-06 09:13:07
Autor: nrtrt
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-06 02:40, p47 pisze:

1. nie ma znaczenia, czy do sformatowania dysku użyłem narzedzia
pracujacego po Linuxem, czy innego.

Ma znaczenie.

Data: 2013-02-06 02:03:46
Autor: RadoslawF
PC nie widzi drugiego HD
Dnia 2013-02-06 01:01, Użytkownik p47 napisał:

[...]

W dalszym ciągu sądzę że dysk jest sprawny (widzi go bios) a problem
leży po stronie systemu.
Moja wypowiedź którą tak ładnie przekleiłeś dotyczyła nie dostrzegania
nowych nie podzielonych na partycje dysków przez windows,
niezależnie czy są nowe ze sklepu czy używane z allegro.
I tylko się zastanawiam czy mój rozmówca napisał to celowo aby
wprowadzić cię w błąd czy tego nie wiedział ?
Albo spytasz na właściwej grupie albo będziesz czekał aż
ktoś tutaj przez przypadek zgadnie. Tyle że jak sam już
pewnie zauważyłeś zgadują ludzie po których znajomości tematu
za bardzo nie widać.

ps. W XP są narzędzia które pozwolą dostrzec dysk i partycje
niewidziane przez menadżera urządzeń. Ale to temat na inną
grupę.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-06 02:50:13
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-06 02:03, RadoslawF pisze:
[...]

Nieudolnie manipulujesz (żeby dosadniej, a celniej nie napisać, że pospolicie kłamiesz).
Aby to wykazac ponownie cytuję twoja wypowiedź, skoro nie miałes odwagi   jej tu podać , cyt. "> Sugerujesz że ten nowy dysk ze sklepu będzie w automagiczny  sposób widziany przez jego Windows ?
> Ty go chyba strasznie nie lubisz ..."

Jesli nie uda ci się wmówić czytelnikowi, ze ten nielubiany "go" to jedynie dysk;_)) to pozostaje tylko jedyna opcja,- odnosiłes się do mnie mimo, ze jak jasno wynikało z moich postów na moim komputerze jest zainstalowany kontroler SATA (native IDE mode), bios ustawiony jest dla dysku w pozycji wymuszającej emulację trybu IDE, a dysk jest sformatowany i ma załozone partycje.
Napisz teraz mądralo czy w takiej sytuacji dysk powinien pracowac w Windowsach, a jesli nie to dlaczego?

ps. W XP są narzędzia które pozwolą dostrzec dysk i partycje
niewidziane przez menadżera urządzeń. Ale to temat na inną
grupę.

Jest tez wiele innych funkcji które równie jak te przez ciebie przywoływane w sytuacji będacej przedmiotem wątku sa równie nieprzydatne..
'-)

Data: 2013-02-06 08:29:32
Autor: RadoslawF
PC nie widzi drugiego HD
Dnia 2013-02-06 02:50, Użytkownik p47 napisał:

> [...]

Aby to wykazac ponownie cytuję twoja wypowiedź, skoro nie miałes odwagi  jej tu podać , cyt. "> Sugerujesz że ten nowy dysk ze sklepu będzie w automagiczny  sposób widziany przez jego Windows ?

Nie manipuluje. Nowy dysk ze sklepu będzie niewidoczny na blacie
przed utworzeniem partycji. A pisałem to oczywiście przed tym
jak raczyłeś poinformować że twój jest niewidoczny nawet
po utworzeniu tych partycji.

[...]

A to już wyjaśnienia na grupę o windowsie. Prawda ?

[...]

Z oceną przydatności funkcji poczekaj aż poznasz prawdziwą
przyczynę problemu.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-05 16:55:04
Autor: nom
PC nie widzi drugiego HD

Użytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:51111f36$0$1218$65785112news.neostrada.pl...

A jak dysku nie widac tak nie widać..

Nie wiem czy coś to da, ale ustaw zworkę na 1.5Gb/s (SATA I)
W WD Caviar jest zworka, którą się wkłada jak się instaluje system pod XP, nie wiem po co, ale tak pisza w instrukcji. ;-)

Data: 2013-02-05 21:55:20
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 05.02.2013 16:55, nom pisze:

Użytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości

A jak dysku nie widac tak nie widać..

Nie wiem czy coś to da, ale ustaw zworkę na 1.5Gb/s (SATA I)

Jeśli to by było to, to raczej i BIOS nie powinien zauważyć dysku.

Data: 2013-02-06 02:55:59
Autor: JoteR
PC nie widzi drugiego HD
"p47" napisał:

9. menadżer wykazuje zainstalowane 2 kontrolery tj AMD PCI IDE
oraz SATA (native IDE MOde). Nie ma z nimi problemów.

IMHO tu właśnie jest problem. ZTCP w trybie emulacji IDE powinny być widoczne 3 kontrolery: 1 PATA i 2 SATA (sprawdzę jutro a raczej dzisiaj). Jeśli się nie mylę, to w jakiś tajemniczy sposób wraz z odpięciem starego dysku zniknąłeś z MU jeden kontroler SATA (prawdopodobnie ten z portami 3 i 4). Sprawdź w BIOS w sekcji Standard CMOS Features, na którym porcie wisi ten dysk z (za przeproszeniem) Allegro - jeśli na SATA 3 lub 4, przepnij go na SATA 2 (zakładam, że dysk systemowy wisi na SATA 1)

A jak dysku nie widac tak nie widać..

A problem coraz bardziej wygląda na windziany...

JoteR

Data: 2013-02-06 10:53:14
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-06 02:55, JoteR pisze:
"p47" napisał:

[...]

Też nad tym myślałem, chociaż niekoniecznie muszą być 2 kontrolery SATA, bo na  niektórych płytach jeden kontroler obsługuje wszystkie porty SATA, z oczywistym wynikajacym z tego ograniczeniem, ze nie można wówczas w rożny sposób kontrolować przypiętych tam dysków, tj. nie moga one pracować w różnych trybach.
Dlatego też , tak jak pisałem, aby wykluczyć sugerowaną przez ciebie przyczynę, tj brak kontrolera  sterującego tym portem, gdzie dysk allegrowy był przypiety zrobiłem test, który już opisywałem, tj. wypiąłem z PC-a niewątpliwie działający i to też w trybie native IDE "stary" dysk z systemem i na jego miejsce włożyłem dysk allegrowy, a następnie próbowałem na nim zainstalować windę.
Ponieważ dysk fizycznie był na identycznym porcie co dysk wcześniej działający miałem wówczas pewność, że ewentualne problemy z kontrolerami w ten sposób omijam.
Jak pisałem nie dało to jednak pozytywnego rezultatu, instalator dysku (uprzednio sformatowanego i podzielonego na 3 partycje) nie widział.

Przy okazji, z nieznanych mi przyczyn fabrycznie dysk systemowy podpięty był fabrycznie do portu SATA nr 2, a allegrowy dysk podpinałem do SATA 1 i SATA 3,- zmieniałem te porty bo, jak pisałem, miałem podobne podejrzenia.

A jak dysku nie widac tak nie widać..

A problem coraz bardziej wygląda na windziany...

No, dla porządku, twoje wyż. opisane podejrzenie to nie problem windowsowy, -każdy SO, wiecej, kazdy pecet wymaga sterowników....

Data: 2013-02-06 11:16:36
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 06.02.2013 10:53, p47 pisze:

No, dla porządku, twoje wyż. opisane podejrzenie to nie problem
windowsowy, -każdy SO, wiecej, kazdy pecet wymaga sterowników....

Sterowniki to część systemu operacyjnego.

Data: 2013-02-06 11:35:15
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-06 11:16, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 06.02.2013 10:53, p47 pisze:

No, dla porządku, twoje wyż. opisane podejrzenie to nie problem
windowsowy, -każdy SO, wiecej, kazdy pecet wymaga sterowników....

Sterowniki to część systemu operacyjnego.

Boję się że bedzie to jałowa dyskusja, ale omawiane sterowniki to część opragromowania dedykowana do KONKRETNEGO sprzętu, w tym wypadku chipsetu, owszem, tak jak inne tego typu programy pracująca w środowisku danego systemu operacyjnego, niekoniecznie windowsów.
W wiekszości przypadków tworzą je producenci sprzętu, a nie windowsów.
Microsoft co najwyżej umieszcza po pewnym czasie sterowniki do najpopularniejszych urządzeń dla wygody użytkownika, aby nie musiał ich szukać u producenta i oddzielnie instalować.

Data: 2013-02-06 14:22:53
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD

Udało mi sie dysk zainstalować, wbrew rozmaitym miszczom nie był to problem windowsów, ale ustawień biosa, a mianowicie zmieniłem w nim ustawienia z native IDE na "legacy IDE" i dysk w tj. jego 3 partycje pioojawił się w "moim komputerze" i innych odnośnych narzędziach windowsów i wydaje się być w pełni funkcjonalny.
Niemniej dalej nie wiem, dlaczego:
1. dysk nie pracował w trybie "native SATA" mimo, ze zainstalowany był prawidłowy sterownik AMD SATA (native IDE mode)?
2. dlaczego dysk nie był widziany nawet gdy był podłączony do tego samego portu gdzie wcześniej poprawnie pracował inny dysk SATA?
3. dlaczego nie można ustalac trybu pracy dla każdego z portów SATA oddzielnie (tj. podejrzewam, ze to "genialny" pomysł producenta płyty)?
4. jak wymusić pracę dysków wykorzystując w pełni ich potencjał (th w trybach SATA'owskich) skoro odpowiedni, zainstalowany już sterownik  nie pomógł?

Data: 2013-02-06 18:17:38
Autor: Kamil
PC nie widzi drugiego HD
Użytkownik "p47" napisał:

Udało mi sie dysk zainstalować, wbrew rozmaitym miszczom nie był to
problem windowsów ...

Linuks go jednak widział?

BZPZDR

Data: 2013-02-07 18:40:52
Autor: JoteR
PC nie widzi drugiego HD
"p47" napisał:

Udało mi sie dysk zainstalować, wbrew rozmaitym miszczom
nie był to problem windowsów, ale ustawień biosa, a mianowicie
zmieniłem w nim ustawienia z native IDE na "legacy IDE"

A kiedy zamieniłeś z legacy na native, bo nic o tym nie napisałeś? ;->
I czy ten stary dysk działał prawidłowo w trybie native IDE?
Problem zresztą był trudny do zdalnego zdiagnozowania, bo instrukcja od płyty nic nie wspomina o trybach innych niż Native IDE lub RAID.

JoteR

Data: 2013-02-07 19:57:57
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-07 18:40, JoteR pisze:
"p47" napisał:

[...]

W tym rzecz, że NIGDY tego nie zmieniałem, i "stary" dysk działał (i gdy wrócić do trybu native IDE dalej działa) absolutnie poprawnie w trybie Native IDE.
Gdybym te ustawienia przed instalacją drugiego dysku zmieniał, albo stary dysk w nim nie działał to przecież sprawa byłaby banalnie prosta.
W tym rzecz, ze nie potrafię znaleźć przyczyny dla której prawidłowo sformatowany i z ustanowionymi partycjami dysk SATA nie był widoczny w trybie SATA native IDE mimo, ze był podpiety do tego samego portu SATA na którym inny dysk działał całkowicie poprawnie, i mimo, że zainstalowany jest prawidłowy (bo "stary" dysk działał!) kontroler SATA native IDE.
Przeciez nie bez powodu sprawdzałem, jak na tym samym porcie będzie się zachowywać, bo gdyby tam zadziałał to mogłoby wyeliminowac wiele innych możliwych przyczyn.
OIDP główna  różnica między legacy IDE i native IDE jest taka, ze pierwszy używa tradycyjne adresy ISA tj. 170h i 1FOh , gdy drugi adresy PCI.
Ale przeciez tu nie powinno to miec znaczenia!

Data: 2013-02-10 10:44:41
Autor: nom
PC nie widzi drugiego HD

Użytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:5113f926$0$1227$65785112news.neostrada.pl...
OIDP główna  różnica między legacy IDE i native IDE jest taka, ze pierwszy używa tradycyjne adresy ISA tj. 170h i 1FOh , gdy drugi adresy PCI.
Ale przeciez tu nie powinno to miec znaczenia!

I chyba legacy ma oddzielne IRQ (tylko dla dysku) a native może dzielić IRQ z innym urzadzeniem. :-)

Data: 2013-02-06 14:54:03
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 06.02.2013 11:35, p47 pisze:

[...]

Nadal jest to oprogramowanie do systemu operacyjnego i właściwym
miejscem do szukania sterowników do danego urządzenia jest grupa
poświęcona danemu systemowi.

Data: 2013-02-06 16:14:17
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-06 14:54, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Taaak, jak się spodziewałem jałowa dyskusja, w której, idac powyższym torem wkrótce dojdziemu do np. nastepujacych wniosków, że np:
He, he,  sprzęt audiofilski jest przeznaczony do słuchania muzyki, a zatem dyskusja na jego temat, a w szczególności dyskusja na temat jego usterek winna toczyć się na grupach poświęconych muzyce..;-)))
albo,
Podobnie dyskusja nt np.edytorów tekstu, czytników newsów, programów graficznych poniewaz sa to programy pracujące wraz z danym systemem operacyjnym (tak jak sterowniki) powinna także toczyć się w grupie poswieconej temu systemowi...
;-)))

Sterowniki zasadniczo przeznaczane są do konkretnego urządzenia i produkowane są przez producentów tego urządzenia (ew, na ich zlecenie) bo bez tych dedykowanych dla danego sprzętu sterowników jest ono w gruncie rzeczy bezużyteczne. Tak więc widać, ze sterownik jest immanentną częścią danego sprzętu, tyle, ze softwarową. Dlatego to produceci sprzętu sprzedają swoje wyroby WRAZ z jego softwarowa częścią, tj sterownikami!
Owszem, niektóre sterowniki do najpopularniejszych urządzeń dołączane są (po pewnym czasie, tj. z opóźnieniem)  do systemów operacyjnych przez jego producentów  w celu ułatwienia życia użytkownikom, którzy nie muszą ich sami szukać, instalować itp.
Tak samo jest np. z edytorami tekstu, przegladarką, programami graficznymi które znajduja się w pakiecie sprzedawanym z systemem operacyjnym, ale nie stanowia jego części, a w kazdym razie nie muszą.

Data: 2013-02-06 16:53:09
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 06.02.2013 16:14, p47 pisze:

[...]

Pięknie dowodzisz głębi swojej ignorancji - może nie zauważyłeś, ale te
sterowniki nie są uniwersalne nigdy nie są dostarczane do wszystkich
możliwych systemów operacyjnych. Ba, czasem tylko jednego konkretnego w
jednej konkretnej wersji.

Data: 2013-02-06 18:19:01
Autor: Kamil
PC nie widzi drugiego HD
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:

Pięknie dowodzisz głębi swojej ignorancji ...

Myślę, że szkoda klawiatury na tego tępaka. Proponuję zbanować.

Pzdr

Data: 2013-02-06 19:41:56
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-06 16:53, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Oczywiscie "za to" sterownik dla jednego systemu operacyjnego  obsługuje wszystkie możliwe urządzenia i sprzęty.
;-)))

Pisz dalej swoje mądrości, śmiechu nigdy dosyć..

Data: 2013-02-06 20:01:03
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 06.02.2013 19:41, p47 pisze:

Oczywiscie "za to" sterownik dla jednego systemu operacyjnego  obsługuje
wszystkie możliwe urządzenia i sprzęty.

Cóż, sterownik do mojej karty nVidia do mojego systemu obsłuży wszystkie
karty nVidia... ale nie wszystkie systemy.

Ogólny konsensus ludzi kompetentnych w temacie jest taki, że sterowniki
są elementem systemu operacyjnego, a nie sprzętu.

Oprogramowanie będące częścią sprzętu to tzw. firmware.

Ty się może do konfiguracji komputera nie bierz, bo jeszcze coś (więcej)
zepsujesz - jesteś wybitnie niekompetentny.

PC nie widzi drugiego HD