PC nie widzi drugiego HD

Data: 2013-02-04 18:19:36
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 18:17, p47 pisze:
Jest PC z zainstalowanym XP Pro.
Jako pierwszy HD pracuje w nim ExcelStor Technology 160GB, J8160S. Nie
wiem, czy pracuje on w trybie SATA, czy ATA, bo wprawdzie fizycznie
połączony jest z płytą kabelkiem do gniazda SATA, ale wg menadżera
sprzętu PC-et ma wprawdzie kontrolera SATA, ale pracuje on natywnie w
trybie IDE.
Do komputera zamontowałem właśnie drugi HD Seagate Barracuda 7200.10
500GB 16MB (ST3500630A)do wolnego gniazda SATA i...nic, komputer go nie
widzi, nie ma go ani w menadĹźerze sprzetu, ani w narzedziach
administratora- zarzadzanie dyskami.
Co ciekawe przy rozrchu, w ustawianiu biosu pokazany jest w odpowiednim
gnieĹşdzie.
Co robić?

Dodam, że dysk pochodzi z aledrogo, a więc (pomijając to, ze może być zepsuty, choc oczywiscie sprzedający przysięgał, ze super;-) to nie wiadomo, co na nim było, czy sformatowany, w jakim formacie itp.

Data: 2013-02-04 17:26:46
Autor: DooMiniK
PC nie widzi drugiego HD
On 04/02/2013 17:19, p47 wrote:
[...]

Jak nie jest uszkodzony (przetestuj przez jakiś adaptor USB), to zacznij
od http://www.seagate.com/support/seatools
Jak tam go nie widać, to nie jest ciekawie.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2013-02-04 18:42:50
Autor: RadoslawF
PC nie widzi drugiego HD
Dnia 2013-02-04 18:19, Użytkownik p47 napisał:

Dodam, że dysk pochodzi z aledrogo, a więc (pomijając to, ze może być zepsuty, choc oczywiscie sprzedający przysięgał, ze super;-) to nie wiadomo, co na nim było, czy sformatowany, w jakim formacie itp.

Skoro dysk widać w BIOSie to powinien być dobry.
Skoro nie widać go w systemie to trzeba założyć mu partycję
i sformatować go. O narzędzia to partycjonowania pytaj na forum
dotyczącego systemu którego używasz.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-04 19:06:30
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 18:42, RadoslawF pisze:
[...]

Tak jak napisałem w pierwotnej wiadomości system to Win XP Pro.
Jak jednak mam założyć partycje i sformatować  dysk którego system nie widzi?!

Data: 2013-02-04 19:13:20
Autor: Kamil
PC nie widzi drugiego HD
Użytkownik "p47" napisał:

Jak jednak mam założyć partycje i sformatować  dysk którego system nie

Poduczyć się, albo zlecić to komuś kto ma choć zielone pojęcie o komputerze.

Pzdr

Data: 2013-02-04 19:18:26
Autor: Andy Niwinski
PC nie widzi drugiego HD

"p47" <karolakowie1@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:510ff897$0$26686$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ściągnij sobie ISO GParted - odpalisz z płyty i powinien go zobaczyć. Jak nie, to .....
Tu go znajdziesz http://gparted.sourceforge.net/download.php

Data: 2013-02-05 16:34:47
Autor: Q
PC nie widzi drugiego HD
Ściągnij sobie ISO GParted - odpalisz z płyty i powinien go zobaczyć. Jak nie, to .....
Tu go znajdziesz http://gparted.sourceforge.net/download.php

1. Po cholere, skoro XP ma takie narzedzia.
2. Sadzisz, ze potrafilby posluzyc sie gpartem? :)

Data: 2013-02-05 23:56:50
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-05 16:34, Q pisze:
ÂŚciÂągnij sobie ISO GParted - odpalisz z pÂłyty i powinien go zobaczyĂŚ. Jak
nie, to .....
Tu go znajdziesz http://gparted.sourceforge.net/download.php

1. Po cholere, skoro XP ma takie narzedzia.
2. Sadzisz, ze potrafilby posluzyc sie gpartem? :)

A ja natomiast wiem na pewno, ze nie masz pojecia o czym piszesz;- jak narzedzia XP mogłyby działać na dysk, którego tenże XP nie widzi?..;-)

Data: 2013-02-05 23:57:58
Autor: Q
PC nie widzi drugiego HD
A ja natomiast wiem na pewno, ze nie masz pojecia o czym piszesz;- jak narzedzia XP mogłyby działać na dysk, którego tenże XP nie widzi?..;-)

Ale manager urzadzen widzi (bo nie wspomniales)?

Jak nie to fakt, czarna dupa :)

Data: 2013-02-06 01:22:31
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-05 23:57, Q pisze:
A ja natomiast wiem na pewno, ze nie masz pojecia o czym piszesz;- jak
narzedzia XP mogÂłyby dziaÂłaĂŚ na dysk, ktĂłrego tenÂże XP nie widzi?..;-)

Ale manager urzadzen widzi (bo nie wspomniales)?

Jak nie to fakt, czarna dupa :)

Wspominałem w 3-ech postach...

Data: 2013-02-04 19:23:24
Autor: Dawid
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 19:06, p47 pisze:

Tak jak napisałem w pierwotnej wiadomości system to Win XP Pro.
Jak jednak mam założyć partycje i sformatować  dysk którego system nie
widzi?!

W sytuacji gdy na komputerze nie ma jeszcze żadnego systemu, jak założysz partycje i sformatujesz dysk?
No właśnie, jest od groma możliwości, nic tylko próbować.
Pozdrawiam

Data: 2013-02-04 19:30:13
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 04.02.2013 19:06, p47 pisze:

Tak jak napisałem w pierwotnej wiadomości system to Win XP Pro.

To idź na grupę o windows.

Jak jednak mam założyć partycje i sformatować  dysk którego system nie
widzi?!

Nauczyć się, spytać gdzie trzeba lub zatrudnić fachowca.

Data: 2013-02-04 19:38:20
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 19:30, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Tzn. grupa dyskusyjna nie jest miejscem, gdzie można "spytać gdzie trzeba", ale jedynie platformą, gdzie tacy miszczowie (albo przynajmniej za takich się uważający) jak kryminalista Ława,  mogą leczyć swoje kompleksy...

;-))

Data: 2013-02-04 19:50:58
Autor: Jacek Maciejewski
PC nie widzi drugiego HD
Dnia Mon, 04 Feb 2013 19:38:20 +0100, p47 napisał(a):

[...]

Aaaa... ty jesteś z tych co u rzeźnika chleb kupują. I strzygą się kosiarką
:)
--
Jacek

Data: 2013-02-04 19:51:14
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 04.02.2013 19:38, p47 pisze:

Tzn. grupa dyskusyjna nie jest miejscem, gdzie można "spytać gdzie
trzeba", ale jedynie platformą, gdzie tacy miszczowie (albo przynajmniej

To jest grupa o SPRZĘCIE, lamerze. Zostałeś wysłany na właściwą.

za takich się uważający) jak kryminalista Ława,  mogą leczyć swoje
kompleksy...

Z pomówień to ciebie wyleczy prokurator.

Data: 2013-02-05 16:02:59
Autor: DooMiniK
PC nie widzi drugiego HD
On 04/02/2013 18:51, Andrzej Lawa wrote:
[...]

Panowie, zadał konkretne pytania. Mówi, że nie widziać dysku
w managerze urządzeń. Gdzie ma się więc pytać?

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2013-02-05 18:13:35
Autor: RadoslawF
PC nie widzi drugiego HD
Dnia 2013-02-05 17:02, Użytkownik DooMiniK napisał:

[...]

Na grupie przeznaczonej systemu operacyjnemu którego
menager tego dysku nie widzi. Pisano to już wielokrotnie
w tym wątku. Masz tak jak wątkotwórca problemy z czytaniem
czy ze zrozumieniem słowa pisanego ?

Pozdrawiam

Data: 2013-02-05 21:56:36
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 05.02.2013 17:02, DooMiniK pisze:

Panowie, zadał konkretne pytania. Mówi, że nie widziać dysku
w managerze urządzeń. Gdzie ma się więc pytać?

Na grupie zajmującej się menedżerem dysków tego konkretnego systemu.

Z tego co pisze jest to dość wyraźnie problem z jego Windows XP - skoro
i BIOS i Linux widzi.

Data: 2013-02-04 19:35:25
Autor: Jacek Maciejewski
PC nie widzi drugiego HD
Dnia Mon, 04 Feb 2013 19:06:30 +0100, p47 napisał(a):

Jak jednak mam założyć partycje i sformatować  dysk którego system nie widzi?!

Partycjonerem z dyskietki floppy lub płytki CD. Ja zwykle robię to
HirensBoot CD.
--
Jacek

Data: 2013-02-04 19:58:27
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
[...]

1.A czy nie byłoby równie skuteczne zainstalowanie na tym dysku np. WinXP , przy okazji czego wykonać można by formatowanie i  podział dysku.
Potem mozna by w biosie ustalić odpowiednią kolejność bootowania (tj. omawiany dysk byłby w dalszej kolejności), a następnie usunąć ten zainstalowany, a nieaktywny SO. Tyle, ze nie wiem, czy to zadziałałoby, gdy np. dysk jest obecnie sformatowany np. pod Linuxa.

Data: 2013-02-04 20:02:21
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 04.02.2013 19:58, p47 pisze:

1.A czy nie byłoby równie skuteczne zainstalowanie na tym dysku np.
WinXP , przy okazji czego wykonać można by formatowanie i  podział dysku.
Potem mozna by w biosie ustalić odpowiednią kolejność bootowania (tj.

Chłopie, idź wreszcie na grupę o windows i tam się zapytaj jak wykonać
tak podstawową rzecz jak partycjonowanie i formatowanie dysku.

Póki co kombinujesz gorzej jak Kojot polujący na Pędziwiatra.

Data: 2013-02-04 22:03:11
Autor: z
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 19:58, p47 pisze:
1.A czy nie byłoby równie skuteczne zainstalowanie na tym dysku np.
WinXP , przy okazji czego wykonać można by formatowanie i  podział dysku.

Panel sterowania/Narzędzia Administracyjne/Zarządzanie komputerem/Zarządzanie dyskami. (jakoś tak leciało) :-)
Tylko osobie krzywdy nie zrób. Czytaj co piszą i sprawdzaj jakiego dysku/partycji dotykasz.

Data: 2013-02-04 22:36:44
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 22:03, z pisze:
[...]

Tak jak pisałem w pierwszym moim poście tam dysku też nie widać.

Data: 2013-02-04 23:22:31
Autor: z
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 22:36, p47 pisze:
Tak jak pisałem w pierwszym moim poście tam dysku też nie widać.

Ups. :-) Zasugerowałem się Twoim pomysłem instalacji systemu.
Instalator pewnie też nie zobaczy. Podłącz do innego kompa, pozakładaj partycje... No chyba że dysk walnięty. Szkoda czasu i nerwów.
To zbyt ważna część żeby bawić się używanymi bez gwarancji.

Data: 2013-02-05 00:21:25
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 23:22, z pisze:
W dniu 2013-02-04 22:36, p47 pisze:
Tak jak pisałem w pierwszym moim poście tam dysku też nie widać.

(...) No chyba że dysk walnięty. Szkoda czasu i nerwów.
To zbyt ważna część żeby bawić się używanymi bez gwarancji.

Jasne, że opcja, iż dysk jest zepsuty jest bardzo prawdopodobna. Ale ciekawi mnie i zastanawia, czy mozliwe jest, aby występowała taka usterka, przy której dysk, jak się zdaje, zachowuje się jak sprawny dla partycjonera pod klonem linuksa (GPated), nie mówiąc juz o biosie, a pod Win jest walnięty??

Data: 2013-02-05 02:08:24
Autor: Kamil
PC nie widzi drugiego HD
Użytkownik "p47" napisał:

dysk jak się zdaje, zachowuje się jak sprawny dla
partycjonera pod klonem linuksa (GPated), nie mówiąc juz o biosie, a pod
Win jest walnięty??

Miałem podobny przypadek. Dysk mielił, stukał jak stara sieczkarnia i w
końcu ukrył się przed windą. Jako, że szkoda mi było danych odpaliłem Ubuntu
Live CD i o dziwo zobaczył dysk z całą logiką i danymi. Dane zbackupowałem,
a dysk wyzerowałem z opcją realokacji badów programem MHDD. I od dwóch lat
dysk pracuje jak nowy. Powody logicznych badów mogą byc różne. Wadliwy
zasilacz, jakiś skoknapięcia/wyłączenie prądu, czy żle kontaktujące taśmy.
Póki dysk jest sprawny fizycznie jest szansa na uratowanie go.

Pzdr

Data: 2013-02-05 16:59:33
Autor: nom
PC nie widzi drugiego HD

Użytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:51104266$0$1229$65785112news.neostrada.pl...

partycjonera pod klonem linuksa (GPated), nie mówiąc juz o biosie, a pod Win jest walnięty??

Sprawdzałeś ten dysk na innym komputerze z Windowsem?
Uruchamiałeś mini WinXP z płyty Hirens Boot Disk?
Może masz w menadżerze urządzeń wyłączony ten dysk, w menu masz opcje "pokaż ukryte urządzenia".

Data: 2013-02-06 00:11:37
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-05 16:59, nom pisze:

[...]

Nie, ale podłączałem w moim PC ten dysk w miejsce dysku który pracował poprawnie.

Może masz w menadżerze urządzeń wyłączony ten dysk, w menu masz opcje
"pokaż ukryte urządzenia".

Sprawdzałem to, także tam "nie ma" omawianego dysku.

Data: 2013-02-05 16:33:29
Autor: Q
PC nie widzi drugiego HD
[...]

Tak jak RadoslawF poradzil.
Dobrze chlop gada.

Data: 2013-02-06 00:03:39
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-05 16:33, Q pisze:
Skoro dysk widaĂŚ w BIOSie to powinien byĂŚ dobry.
Skoro nie widaĂŚ go w systemie to trzeba zaÂłoÂżyĂŚ mu partycjĂŞ
i sformatowaĂŚ go. O narzĂŞdzia to partycjonowania pytaj na forum
dotyczÂącego systemu ktĂłrego uÂżywasz.

Tak jak napisaÂłem w pierwotnej wiadomoÂści system to Win XP Pro.
Jak jednak mam zaÂłoÂżyĂŚ partycje i sformatowaĂŚ  dysk ktĂłrego system nie
widzi?!

Tak jak RadoslawF poradzil.
Dobrze chlop gada.

Albo trollujesz i zabierasz głos nie czytając postów na które odpowiadasz, albo tez nie rozumiesz prostych zdań napisanych po polsku;- RadosławF napisał bowiem: cyt. "Skoro dysk widać w BIOSie to powinien być dobry.
Skoro nie widać go w systemie to trzeba założyć mu partycję
i sformatować go. O narzędzia to partycjonowania pytaj na forum
dotyczącego systemu którego używasz. "

Ja natomiast wielokrotnie tu napisałem, ze nie miałem najmniejszego problemu zarĂłwno z załoĹźeniem partycji, jak i ze sformatowaniem tego dysku.  W jakim zatem celu miałbym pytać na odpowiednim forum o narzędzia do wykonania czynności, skoro je znam i sełniły one swoje zadania?

Data: 2013-02-04 20:31:04
Autor: JoteR
PC nie widzi drugiego HD
"p47" napisał:

Co robić?

Dać sobie spokój. Pójść jak biały człowiek do normalnego sklepu (których w naszym pięknym mieście przecież nie brakuje) i kupić dysk.
Sprawny, w odróşnieniu od.

Dodam, Ĺźe dysk pochodzi z aledrogo

No właśnie.

JoteR

Data: 2013-02-04 20:51:53
Autor: RadoslawF
PC nie widzi drugiego HD
Dnia 2013-02-04 20:31, Użytkownik JoteR napisał:

Co robić?

Dać sobie spokój. Pójść jak biały człowiek do normalnego sklepu (których w naszym pięknym mieście przecież nie brakuje) i kupić dysk.
Sprawny, w odróżnieniu od.

Sugerujesz że ten nowy dysk ze sklepu będzie w automagiczny
sposób widziany przez jego Windows ?
Ty go chyba strasznie nie lubisz lub nie masz pojęcia
o czym piszesz. :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-02-04 21:10:21
Autor: JoteR
PC nie widzi drugiego HD
"RadoslawF" napisał:

[...]

Sugeruję, że ten nowy dysk ze sklepu (nie z bazaru) ma szanse być sprawny.
W odróżnieniu od.

Ty go chyba strasznie nie lubisz lub nie masz pojęcia
o czym piszesz. :-)

O widzialności przez Windows możemy pogadać na odpowiedniej grupie, jak wątkopodawca będzie miał sprawny dysk, a nie odrzut z transportu, skwapliwie pozbierany z ziemi przez dreśka z (za przeproszeniem) Allegro.

JoteR

Data: 2013-02-04 21:22:00
Autor: Andrzej Lawa
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 04.02.2013 21:10, JoteR pisze:

O widzialności przez Windows możemy pogadać na odpowiedniej grupie, jak
wątkopodawca będzie miał sprawny dysk, a nie odrzut z transportu,
skwapliwie pozbierany z ziemi przez dreśka z (za przeproszeniem) Allegro.

Mhm...

Czyli wg ciebie wszystkie oferty dysków na Allegro są odrzutami z
transportu, pozbieranymi przez dreśka?

Na prawdę jesteś taki durny czy też prowadzisz własny sklep i boisz się
konkurentów, którzy w odróżnieniu od ciebie potrafią korzystać z takich
narzędzi sprzedaży jak np. Allegro?

Data: 2013-02-04 22:33:17
Autor: JoteR
[OT] PC nie widzi drugiego HD
"Andrzej Lawa" napisał:

[...]

Ależ skąd, ależ skąd, wszystkie oferty z działu pamięci masowych (oraz GSM) pochodzą od godnych zaufania subiektów pokroju Rzeckiego. Również te oferty pendrajwów o pojemności 128 GB za 30 zł.

Na prawdę jesteś taki durny

Ty _naprawdę_ nie ogarniasz lokalnego folkloru, nieuku ty.

JoteR

Data: 2013-02-04 22:57:27
Autor: p47
[OT] PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 22:33, JoteR pisze:
"Andrzej Lawa" napisał:

[...]

No ale skoro w odmianie linuxu (bo tam, jak sie zdaje pracuje program GParted) dysk nie tylko był widziany, ale i podawał się bezproblemowo podziałowi na partycje to na czym miałaby polegac jego usterka, która czyni go niewidzialnym pod WinXP Pro SP3??!

Data: 2013-02-04 23:15:24
Autor: JoteR
[OT] PC nie widzi drugiego HD
"p47" napisał:

[...]

O tym podyskutuj na grupie poświęconej twojemu systemowi.
Być może lekarstwem na to jest stary sposób, stosowany niegdyś w przypadku "niewidzenia" napędów CD - wycięcie wszystkich (również tych ukrytych i widmowych) kontrolerów w MU. Ale to raczej NTG.

JoteR

Data: 2013-02-05 08:15:24
Autor: Andrzej Lawa
[OT] PC nie widzi drugiego HD
W dniu 04.02.2013 22:33, JoteR pisze:

[...]

Czy wszystkie - nie wiem. Ale sam wielokrotnie kupowałem przez Allegro i
w stosunku do wybranych przeze mnie sprzedawców twoja opinia jest co
najmniej krzywdząca.

Na prawdę jesteś taki durny

Ty _naprawdę_ nie ogarniasz lokalnego folkloru, nieuku ty.

Po prostu nie lubię krzywdzących uczciwych ludzi uogólnień.

Data: 2013-02-05 16:37:58
Autor: JoteR
[OT] PC nie widzi drugiego HD
"Andrzej Lawa" napisał:

Ty _naprawdę_ nie ogarniasz lokalnego folkloru, nieuku ty.

Po prostu nie lubię krzywdzących uczciwych ludzi uogólnień.

Zatem potraktuj to jako element lokalnego folkloru, podobnie jak wtręty Pawła o inż. Galasie na prw ;->

JoteR

Data: 2013-02-05 21:54:38
Autor: Andrzej Lawa
[OT] PC nie widzi drugiego HD
W dniu 05.02.2013 16:37, JoteR pisze:
"Andrzej Lawa" napisał:

[...]

Ach, trollowanie... Niech będzie, ale zaznaczaj, bo niektórzy piszą
takie rzeczy poważnie ;->

Data: 2013-02-06 00:17:22
Autor: p47
PC nie widzi drugiego HD
W dniu 2013-02-04 20:51, RadoslawF pisze:
[...]

Jak pisałem bios ustawiony jestna tryb pracy native IDE, oraz kontroler SATA mode native IDE istnieje,-JEST zainstalowany. Zeby wykluczyć wszelkie wątpliwości dysk podpinałem do tego samego portu w którym inny dysk pracował.
O co ci więc chodzi?

PC nie widzi drugiego HD