PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?

Data: 2019-09-25 12:32:39
Autor: JaNus
PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?
W dniu 25.09.2019 o 12:02, radekp@konto.pl pisze:
TV łatwizna -- HDMI wytrzyma z 10m. Wytrzyma?:)

Ja nie ekspert, ale skoro analogowo (VGA) są kable po co najmniej 15
metrów (może i dłuższe, sprawdź na Alledrogo), to cyfrowo ewidentnie "tak".

Ale co z klawą i myszą? 10m przez ścianę radiowo da radę?

No to zależy od ściany. Mi np. smartwatch łączący się via BT z telefonem
w jednym domu robił to przez 2 ściany, też jakieś 8 metrów. A w drugim
ściana jest jedna, metrów raptem 5, i czasem /gro i bucy/, a czasem się
nie widzą. Taka losówka. A że BT chodzi na tej samej częstotliwości (2,4
GHz), to i wydmuch powinien być w miarę zbliżony.

Da się uruchomić komputer z klawiatury? (najlepszy byłby dedykowany przycisk, a nie wzbudzanie na przypadkowe naciśnięcie czy ruch myszą)

W niektórych BIOS-ach jest opcja "dedykowanego przycisku", ale nie
możesz go zdefiniować Ty, lecz jest on, albo go nie ma, na klawiaturze.
Zaś mysz, jak to u mnie jest, kompa  nie zapali, no, chyba że jest on w
trybie uśpienia. A czy z hibernacji, to raczej nie, ale sprawdź to sam.

Czy dać sobie spokój i pociągnąć kabel USB+hub? Da radę na 10m?

No wiesz, Radku, /Radź/ sobie jakoś, i po prostu... sprawdź! Dużo to roboty?

Data: 2019-09-25 12:54:39
Autor: radekp@konto.pl
PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?
Wed, 25 Sep 2019 12:32:39 +0200, w
<5d8b4248$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>, JaNus
<piszcie_sobie_n@berdyczow.pl> napisał(-a):

> Czy dać sobie spokój i pociągnąć kabel USB+hub? Da radę na 10m?
> No wiesz, Radku, /Radź/ sobie jakoś, i po prostu... sprawdź! Dużo to roboty?

Najpierw wiercenie w ścianie, potem wymiana kompa.
Nie chciałbym zostać z płytą, która "pechowo akurat ten model tego nie
wspiera".

Data: 2019-09-25 18:32:44
Autor: JaNus
W dniu 25.09.2019 o 12:54, radekp@konto.pl pisze:
Najpierw wiercenie w ścianie, potem wymiana kompa. Nie chciałbym
zostać z płytą, która "pechowo akurat ten model tego nie wspiera".

Na myśli (no cóż, może niezbyt precyzyjnie się wyraziłem) miałem przede
wszystkim całkiem proste (dla zainteresowanego) sprawdzenie połączenia
2,4 GHz (czy to "zwykłej", czy BT, ale ta druga ma ograniczenia
narzucone sztucznie, i celowo, co do zasięgu. A nie wiem, jak to jest z
tą "zwykłą"?)

--

To wszystko jest celowe
   i dobrze przemyślane:

{ nie pamiętam, z której "Kaczuchy" to pochodzi }

Data: 2019-09-25 19:44:21
Autor: ąćęłńóśźż
PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?
Trzeba to obliczyć, żeby fala radiowa 2,4 GHz nie uginała się na ostrych krawędziach otworów ściennych.

-- -- -
Najpierw wiercenie w ścianie

Data: 2019-09-25 20:14:43
Autor: JaNus
W dniu 25.09.2019 o 19:44, ąćęłńóśźż pisze:
Trzeba to obliczyć, żeby fala radiowa 2,4 GHz nie uginała się na ostrych krawędziach otworów ściennych.

-- -- -
Najpierw wiercenie w ścianie

Jasiu, odpowiada się *pod* cytatem.

Ale co do uginania:
To j? dobr?!

PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?