PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?

Data: 2019-09-25 21:40:59
Autor: ToMasz
PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?
Da się uruchomić komputer z klawiatury?
jak by się nie dało, to możesz zrobić taką partyzantkę:
1. nauczyć sie usypiac a nie wyłączać
2. ustawić w biosie - w przypadku powrotu zasilania - uruchom. Wtedy wystaczy że masz obok siebie przedłużacz (z wyłącznikiem) z którego jest zasilany komp. wyłączasz na 5 sekund, załączasz i PC startuje.
3. wyprowadzić z obudowy PC przycisk na 4 metrowym kablu do załączania. JA sobie to obiecałem 2 lata temu, ale z lenistwa stosuje zamiennie punkt 1 i 2
ToMasz

Data: 2019-09-25 21:58:50
Autor: JaNus
W dniu 25.09.2019 o 21:40, ToMasz pisze:
[...]

Ejże, nie wprowadzaj w błąd! Tak można robić w przypadku hibernacji. Bo
gdy kompa uśpisz (ale, uwaga: *nie* hybrydowo) i mu odetniesz zasilanie,
to stracisz niektóre dane, np. niezapisane pliki robocze. Ale to wtedy,
gdy niechlujnie usypiasz go, nie zapisawszy ich.

Natomiast mnie niepomiernie wq*rwia fakt, że podobnego typu historie
powodują "zagubienie" pamięci otwartych przeze mnie katalogów. Mam ich
(tych "własnych") dość sporo, i otwarte są te, których używam do danej
"grupy zadań". I gdy "coś", np. zablokowanie systemu, udupi mi sesję, to
owe katalogi muszę potem w pocie czoła wyszukiwać. Oczywiście stworzyłem
sobie podkatalog, który ma swe poczesne miejsce na pasku zadań, a w nim,
czy jego pod-pod-katalogach, są umieszczone linki do tego, co
najczęściej używam. Lecz często zakładam *gdzieś* coś nowego, i z
lenistwa nie dodaję odpowiedniego "linku" w tym katalogu "częste".

Pamięć mam dobrą, ale, jak się pewnie domyślacie, krótką, więc czasem
zupełnie nie mogę sobie przypomnieć, nad czym takim, oczywiście
"niezmiernie ważnym" -- ostatnio pracowałem.

Poprawnie zapamiętać tych otwartych w poprzedniej sesji katalogów nie
potrafi ani W-Explorer, ani nawet (co dziwne) "Classic Shell", który,
poza tym, bardzo sobie chwalę.

Czy ktoś z Was zna może na to lekarstwo, np. coś lepszego niż Classic Shell?

Data: 2019-09-25 22:43:22
Autor: Adam
W dniu 2019-09-25 o 21:58, JaNus pisze:
[...]

TC oraz jego zakładki. Możesz nawet kilkadziesiąt zapamiętać.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-09-25 22:51:14
Autor: JaNus
W dniu 25.09.2019 o 22:43, Adam pisze:
TC oraz jego zakładki. Możesz nawet kilkadziesiąt zapamiętać.

TC rządzi, to wiem, ale jakoś tak z lenistwa posługuję się W-Explorerem, co oczywiście nie jest rozwiązaniem najlepszym.

A jakie zakładki masz na myśli?

Data: 2019-09-25 23:34:28
Autor: Adam
W dniu 2019-09-25 o 22:51, JaNus pisze:
[...]

Zakładki okienek.
Wciśnij Ctrl-T w którymś z okienek, to go zduplikuje.
Klikając prawym klawiszem myszy na zakładce okienka (nie na głównym menu) możesz wybrać blokadę tegoż - nie zmienisz tam katalogu. Używam tego do moich "technicznych" katalogów.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-09-26 00:31:38
Autor: JaNus
W dniu 25.09.2019 o 23:34, Adam pisze:
[...]

Sprawdziłem, działa. Acz będę musiał jeszcze sporo poćwiczyć...

Data: 2019-10-03 23:12:27
Autor: radekp@konto.pl
PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?
Wed, 25 Sep 2019 21:40:59 +0200, w <qmgfse$kvs$1@dont-email.me>, ToMasz
<tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał(-a):

> [...]
3. wyprowadzić z obudowy PC przycisk na 4 metrowym kablu do załączania. JA sobie to obiecałem 2 lata temu, ale z lenistwa stosuje zamiennie punkt 1 i 2

No cóż, sądziłem że technologia poszła już do przodu, a obecność napięcia na
porcie USB uczyni coś takiego banalnym. Banalniejszym niż pkt 3 :)

PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?