PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?

Data: 2019-09-25 12:02:04
Autor: radekp@konto.pl
PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?
Tak sobie wymyśliłem jak niżej :)

W jednym pokoju PC z monitorem/klaw/mysz -- to akurat proste, jedynie karta
musi mieć dwa wyjścia HDMI/DVI.

W drugim pokoju drugi monitor(TV)/klaw/mysz.
TV łatwizna -- HDMI wytrzyma z 10m. Wytrzyma? :)

Ale co z klawą i myszą?
10m przez ścianę radiowo da radę?
Da się uruchomić komputer z klawiatury? (najlepszy byłby dedykowany przycisk, a
nie wzbudzanie na przypadkowe naciśnięcie czy ruch myszą)
Czy dać sobie spokój i pociągnąć kabel USB+hub? Da radę na 10m?

* - jest mniej niż 10m (8-9), no ale przyjmijmy zapas

Data: 2019-09-25 12:32:39
Autor: JaNus
W dniu 25.09.2019 o 12:02, radekp@konto.pl pisze:
TV łatwizna -- HDMI wytrzyma z 10m. Wytrzyma?:)

Ja nie ekspert, ale skoro analogowo (VGA) są kable po co najmniej 15
metrów (może i dłuższe, sprawdź na Alledrogo), to cyfrowo ewidentnie "tak".

Ale co z klawą i myszą? 10m przez ścianę radiowo da radę?

No to zależy od ściany. Mi np. smartwatch łączący się via BT z telefonem
w jednym domu robił to przez 2 ściany, też jakieś 8 metrów. A w drugim
ściana jest jedna, metrów raptem 5, i czasem /gro i bucy/, a czasem się
nie widzą. Taka losówka. A że BT chodzi na tej samej częstotliwości (2,4
GHz), to i wydmuch powinien być w miarę zbliżony.

Da się uruchomić komputer z klawiatury? (najlepszy byłby dedykowany przycisk, a nie wzbudzanie na przypadkowe naciśnięcie czy ruch myszą)

W niektórych BIOS-ach jest opcja "dedykowanego przycisku", ale nie
możesz go zdefiniować Ty, lecz jest on, albo go nie ma, na klawiaturze.
Zaś mysz, jak to u mnie jest, kompa  nie zapali, no, chyba że jest on w
trybie uśpienia. A czy z hibernacji, to raczej nie, ale sprawdź to sam.

Czy dać sobie spokój i pociągnąć kabel USB+hub? Da radę na 10m?

No wiesz, Radku, /Radź/ sobie jakoś, i po prostu... sprawdź! Dużo to roboty?

Data: 2019-09-25 12:54:39
Autor: radekp@konto.pl
PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?
Wed, 25 Sep 2019 12:32:39 +0200, w
<5d8b4248$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>, JaNus
<piszcie_sobie_n@berdyczow.pl> napisał(-a):

> Czy dać sobie spokój i pociągnąć kabel USB+hub? Da radę na 10m?
> No wiesz, Radku, /Radź/ sobie jakoś, i po prostu... sprawdź! Dużo to roboty?

Najpierw wiercenie w ścianie, potem wymiana kompa.
Nie chciałbym zostać z płytą, która "pechowo akurat ten model tego nie
wspiera".

Data: 2019-09-25 18:32:44
Autor: JaNus
W dniu 25.09.2019 o 12:54, radekp@konto.pl pisze:
Najpierw wiercenie w ścianie, potem wymiana kompa. Nie chciałbym
zostać z płytą, która "pechowo akurat ten model tego nie wspiera".

Na myśli (no cóż, może niezbyt precyzyjnie się wyraziłem) miałem przede
wszystkim całkiem proste (dla zainteresowanego) sprawdzenie połączenia
2,4 GHz (czy to "zwykłej", czy BT, ale ta druga ma ograniczenia
narzucone sztucznie, i celowo, co do zasięgu. A nie wiem, jak to jest z
tą "zwykłą"?)

--

To wszystko jest celowe
   i dobrze przemyślane:

{ nie pamiętam, z której "Kaczuchy" to pochodzi }

Data: 2019-09-25 19:44:21
Autor: ąćęłńóśźż
PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?
Trzeba to obliczyć, żeby fala radiowa 2,4 GHz nie uginała się na ostrych krawędziach otworów ściennych.

-- -- -
Najpierw wiercenie w ścianie

Data: 2019-09-25 20:14:43
Autor: JaNus
W dniu 25.09.2019 o 19:44, ąćęłńóśźż pisze:
Trzeba to obliczyć, żeby fala radiowa 2,4 GHz nie uginała się na ostrych krawędziach otworów ściennych.

-- -- -
Najpierw wiercenie w ścianie

Jasiu, odpowiada się *pod* cytatem.

Ale co do uginania:
To j? dobr?!

Data: 2019-09-25 13:45:42
Autor: ąćęłńóśźż
PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?
Dobry (!!) kabel wytrzyma, ale nie 4k.
Żeby znaleźć dobry to musisz z polecenia jakiegoś forum lub metodą prób i błędów.
U mnie 3-metrowe jeden przenosi 4k drugi nie, a na oko nie do odróżnienia (grubość, napisy, "złocenia" itp.).

-- -- -
HDMI wytrzyma z 10m. Wytrzyma?

Data: 2019-09-25 21:40:59
Autor: ToMasz
PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?
Da się uruchomić komputer z klawiatury?
jak by się nie dało, to możesz zrobić taką partyzantkę:
1. nauczyć sie usypiac a nie wyłączać
2. ustawić w biosie - w przypadku powrotu zasilania - uruchom. Wtedy wystaczy że masz obok siebie przedłużacz (z wyłącznikiem) z którego jest zasilany komp. wyłączasz na 5 sekund, załączasz i PC startuje.
3. wyprowadzić z obudowy PC przycisk na 4 metrowym kablu do załączania. JA sobie to obiecałem 2 lata temu, ale z lenistwa stosuje zamiennie punkt 1 i 2
ToMasz

Data: 2019-09-25 21:58:50
Autor: JaNus
W dniu 25.09.2019 o 21:40, ToMasz pisze:
[...]

Ejże, nie wprowadzaj w błąd! Tak można robić w przypadku hibernacji. Bo
gdy kompa uśpisz (ale, uwaga: *nie* hybrydowo) i mu odetniesz zasilanie,
to stracisz niektóre dane, np. niezapisane pliki robocze. Ale to wtedy,
gdy niechlujnie usypiasz go, nie zapisawszy ich.

Natomiast mnie niepomiernie wq*rwia fakt, że podobnego typu historie
powodują "zagubienie" pamięci otwartych przeze mnie katalogów. Mam ich
(tych "własnych") dość sporo, i otwarte są te, których używam do danej
"grupy zadań". I gdy "coś", np. zablokowanie systemu, udupi mi sesję, to
owe katalogi muszę potem w pocie czoła wyszukiwać. Oczywiście stworzyłem
sobie podkatalog, który ma swe poczesne miejsce na pasku zadań, a w nim,
czy jego pod-pod-katalogach, są umieszczone linki do tego, co
najczęściej używam. Lecz często zakładam *gdzieś* coś nowego, i z
lenistwa nie dodaję odpowiedniego "linku" w tym katalogu "częste".

Pamięć mam dobrą, ale, jak się pewnie domyślacie, krótką, więc czasem
zupełnie nie mogę sobie przypomnieć, nad czym takim, oczywiście
"niezmiernie ważnym" -- ostatnio pracowałem.

Poprawnie zapamiętać tych otwartych w poprzedniej sesji katalogów nie
potrafi ani W-Explorer, ani nawet (co dziwne) "Classic Shell", który,
poza tym, bardzo sobie chwalę.

Czy ktoś z Was zna może na to lekarstwo, np. coś lepszego niż Classic Shell?

Data: 2019-09-25 22:43:22
Autor: Adam
W dniu 2019-09-25 o 21:58, JaNus pisze:
[...]

TC oraz jego zakładki. Możesz nawet kilkadziesiąt zapamiętać.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-09-25 22:51:14
Autor: JaNus
W dniu 25.09.2019 o 22:43, Adam pisze:
TC oraz jego zakładki. Możesz nawet kilkadziesiąt zapamiętać.

TC rządzi, to wiem, ale jakoś tak z lenistwa posługuję się W-Explorerem, co oczywiście nie jest rozwiązaniem najlepszym.

A jakie zakładki masz na myśli?

Data: 2019-09-25 23:34:28
Autor: Adam
W dniu 2019-09-25 o 22:51, JaNus pisze:
[...]

Zakładki okienek.
Wciśnij Ctrl-T w którymś z okienek, to go zduplikuje.
Klikając prawym klawiszem myszy na zakładce okienka (nie na głównym menu) możesz wybrać blokadę tegoż - nie zmienisz tam katalogu. Używam tego do moich "technicznych" katalogów.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-09-26 00:31:38
Autor: JaNus
W dniu 25.09.2019 o 23:34, Adam pisze:
[...]

Sprawdziłem, działa. Acz będę musiał jeszcze sporo poćwiczyć...

Data: 2019-10-03 23:12:27
Autor: radekp@konto.pl
PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?
Wed, 25 Sep 2019 21:40:59 +0200, w <qmgfse$kvs$1@dont-email.me>, ToMasz
<tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał(-a):

> [...]
3. wyprowadzić z obudowy PC przycisk na 4 metrowym kablu do załączania. JA sobie to obiecałem 2 lata temu, ale z lenistwa stosuje zamiennie punkt 1 i 2

No cóż, sądziłem że technologia poszła już do przodu, a obecność napięcia na
porcie USB uczyni coś takiego banalnym. Banalniejszym niż pkt 3 :)

Data: 2019-09-26 00:44:14
Autor: Marcin Debowski
On 2019-09-25, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
[...]

A chcesz na tym poważnie pracować (w tym napindalać w dynamiczne gry), czy po prostu mieć dostęp do pulpitu w jakimś akceptowalnym, uzytecznym zakresie? Jeśli to drugie to zawsze możesz zdalnie z jakiegoś urządznia. Budzić mozna tez np. przez WOL.

--
Marcin

Data: 2019-09-26 03:06:37
Autor: Animka
PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?
Ale co z klawą i myszą?
10m przez ścianę radiowo da radę?

Kup sobie drugą.

--
animka

Data: 2019-10-09 19:53:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?

"Animka" qmiq7v$k7p$1@news.icm.edu.pl

Ale co z klawą i myszą?
10m przez ścianę radiowo da radę?

Kup sobie drugą.

Co mu po drugiej ścianie?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-10-09 22:55:49
Autor: marfi
PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:5d9e1ec8$0$17347$65785112news.neostrada.pl...
Co mu po drugiej ścianie?

 :)))

--
marfi

Data: 2020-02-02 00:02:13
Autor: radekp@konto.pl
PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?
Wymyśliłem sobie taki sposób na zdalne włączanie PC:
https://www.aliexpress.com/item/32662259319.html

Ale teraz problemem może być, że to ma być z drugiego pokoju -- podczerwień nie
nadaje się :)
Widział ktoś taki gadżet, który będzie działał przez ściany (radiowo)?

Data: 2020-02-02 13:56:27
Autor: wowa
[...]

No przecież to jest radiowo.
Wojtek

Data: 2020-02-04 21:59:38
Autor: jacek
W dniu 2020-02-02 o 13:56, wowa pisze:
[...]

Pobiera w stanie czuwania około 6 wat

Data: 2020-02-05 22:53:57
Autor: jacek
W dniu 2020-02-04 o 21:59, jacek pisze:
[...]

Raczej ok 30mA i współczynnik mocy ma na poziomie 0,15.

Wsadź żarówkę 5W w obudowę wielkości tego włącznika i potrzymaj włączoną ze 2 godziny, poczujesz różnicę temperatury.
Tam jest toporny zasilacz z szeregowym kondensatorem obniżający napięcie do ok 24V.

--
pzdr, j.r.

Data: 2020-02-05 16:59:51
Autor: Budzik
PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?
Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ...

[...]

Sa gniazdka któe mozesz sterować pilotem radiowym.
https://allegro.pl/oferta/3x-gniazdko-elektryczne-zdalnie-sterowane-na-
pilot-8755990149
https://allegro.pl/oferta/8755990149

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

Data: 2019-10-03 23:10:44
Autor: radekp@konto.pl
PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?
Thu, 26 Sep 2019 00:44:14 GMT, w <yRTiF.305272$Sk7.209444@fx01.ams1>, Marcin
Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> napisał(-a):

A chcesz na tym poważnie pracować (w tym napindalać w dynamiczne gry), czy po prostu mieć dostęp do pulpitu w jakimś akceptowalnym, uzytecznym zakresie? Jeśli to drugie to zawsze możesz zdalnie z jakiegoś urządznia.

Nie, to nie wchodzi w grę.

PC w jednym pokoju, klawa+mysz+TV w drugim pokoju - na co zwrócić uwagę?