PE UCZCIŁ WIELKIEGO POLAKA.

Data: 2009-04-21 21:50:23
Autor: antyanatinae
PE UCZCIŁ WIELKIEGO POLAKA.
Od wtorku dziedziniec Parlamentu Europejskiego w Strasburgu nosi imię profesora Bronisława Geremka. Uroczystego odsłonięcia tablicy dokonał przewodniczący parlamentu Hans Gert Poettering oraz syn profesora, Marcin Geremek.

 Zapamiętamy Geremka jako bojownika o wolność, demokratę, wielkiego Europejczyka, jednego z prawdziwych budowniczych dzisiejszej Unii Europejskiej. Dziś zajmuje honorowe miejsce w samym centrum europejskiej demokracji, w naszym Europejskim Parlamencie - mówił Poettering podczas uroczystości.

Szef PE dodał: - Nazwanie tego placu imieniem Bronisława Geremka sprawi, że będzie on duchowo obecny - nie tylko w naszych sercach, ale także w widoczny, namacalny sposób.

Wzruszenie syna

Wzruszenia nie krył syn Bronisława Geremka, Marcin. - Mój ojciec był Polakiem, Żydem i ofiarą okropności XX wieku. A oto dzisiaj imię małego chłopca, wychowanka Janusza Korczaka, zawędrowało z ulic warszawskiego getta tutaj - do Strasburga, miasta-symbolu zjednoczonej Europy - powiedział.

Zdaniem Marcina Geremka, nazwanie dziedzińca "Agorą Bronisława Geremka" to "oddanie pamięci jego działalności, ideom, którym hołdował, jego życiu i zasadom, którym nigdy się nie sprzeniewierzył".

Jak nazwać dziedziniec?

Parlament Europejski długo zastanawiał się jak uczcić pamięć tragicznie zmarłego w lipcu ubiegłego roku Bronisława Gremka. Pod rozwagę brano nazwanie jego imieniem sali, gdzie odbywają się posiedzenia Komisji Spraw Zagranicznych PE w Brukseli.

Myślano też o nadaniu jego imienia "bezimiennej" dotąd esplanadzie przed brukselską siedzibą Europarlamentu.

Ostateczna decyzja zapadła w styczniu - centralny, owalny dziedziniec głównej siedziby PE w Strasburgu zostanie nazwany "Agorą Bronisława Geremka".

http://www.tvn24.pl/-1,1596657,0,1,dziedziniec-imienia-prof-geremka,wiadomosc.html

Przemek

--
"Nastukany jak Lech Kaczyński" - komentuje Janusz Palikot

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Nastukany-jak-Lech-Kaczynski-- -komentuje-Janusz-Palikot,wid,11009626,felieton.html?ticaid=17cc2

Data: 2009-04-21 21:57:49
Autor: konserwator
PE UCZCIŁ WIELKIEGO POLAKA.
nawet po smierci straszy....

rym
Platforma cie kocha http://www.youtube.com/watch?v=TppqEVD1ekE
(generał) Waldemar Pawlak naszym przyjacielem jest.....
Czlowiek, ktory w swoim otoczeniu toleruje aferzystow nie moze byc
prezydentem Polski! A oto NAZWISKA POSŁÓW KTÓRZY GŁOSOWALI PRZECIWKO
WPISANIU ROTMISTRZA WITOLDA PILECKIEGO DO TEKSTU DOKUMENTU
USTANAWIAJĄCEGO DZIEŃ 25 MAJA, ROCZNICY ŚMIERCI ROTMISTRZA EUROPEJSKIM
DNIEM BOHATERÓW WALKI Z TOTALITARYZMEM. ZAPAMIĘTAJMY ICH:

Czarnecki Marek Aleksander, Onyszkiewicz, Piskorski, Staniszewska,
Wielowieyski, Buzek, Chmielewski, Gacek, Jałowiecki, Lewandowski,
Olbrycht, Protasiewicz, Saryusz-Wolski, Siekierski, Zaleski, Zwiefka,
Geringer de Oedenberg, Grabowska, Liberadzki, Masiel, Sonik, Gierek

Data: 2009-04-21 22:17:56
Autor: brat_olin
PE UCZCIŁ WIELKIEGO POLAKA.

"antyanatinae" <adres@email.pl> wrote

[...]

Miejsce kurestwa europejskiego, ktore p. Profesor tak doglebnie studiowal.
A czerwone lampki byly na inauguracje?

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2009-04-22 02:21:25
Autor: p47
PE UCZCIŁ WIELKIEGO POLAKA.

Użytkownik "brat_olin" <brat_olin@yahoo.com> napisał w wiadomości news:gsl9ip$9ek$1news.onet.pl...

[...]

Ani wielki, ani Polak...

Data: 2009-04-22 02:46:41
Autor: Panslavista
PE UCZCIŁ WIELKIEGO POLAKA.
Użytkownik "p47" <pgoralsk@bezspamu.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> "antyanatinae" <adres@email.pl> wrote

Marcin

> Miejsce kurestwa europejskiego, ktore p. Profesor tak doglebnie

Ani wielki, ani Polak...

Qrwa, nie Polak.

Data: 2009-04-21 23:40:34
Autor: boukun
PE UCZCIŁ WIELKIEGO POLAKA.

Użytkownik "antyanatinae" <adres@email.pl> napisał w wiadomości
Szef PE dodał: - Nazwanie tego placu imieniem Bronisława Geremka sprawi, że będzie on duchowo obecny - nie tylko w naszych sercach, ale także w widoczny, namacalny sposób.

W widoczny, nachalny sposób.

boukun

Data: 2009-04-22 06:02:37
Autor: cytryna
PE UCZCIŁ WIELKIEGO POLAKA.
[...]

Teraz kolej na przemianowanie Placu Czerwonego na Plac Wychowanka Korczaka. Napewno się młody Lewartow posika ze szczęścia, a stary Geremek obróci w grobie.

Data: 2009-04-22 07:03:44
Autor: Voyant
PE UCZCIŁ WIELKIEGO POLAKA.
On Tue, 21 Apr 2009 21:50:23 +0200, "antyanatinae" <adres@email.pl>
wrote:

Od wtorku dziedziniec Parlamentu Europejskiego w Strasburgu nosi imię profesora Bronisława Geremka. [...]

 gdzie jest ten co to nie plakal po germku ?;o)))

--

HeSk

http://miniurl.pl/glosludu
http://miniurl.pl/glosludu2

Data: 2009-04-22 07:59:19
Autor: Piotr
PE UCZCIŁ WIELKIEGO POLAKA.
Dnia Tue, 21 Apr 2009 21:50:23 +0200, antyanatinae napisał(a):

Ostateczna decyzja zapadła w styczniu - centralny, owalny dziedziniec głównej siedziby PE w Strasburgu zostanie nazwany "Agorą Bronisława Geremka".

Czyli jest teraz w Brukselce Plac Warzywny, he, he.
Trudno.
pz
Piotr

Data: 2009-04-22 11:56:41
Autor: Sylwester Łazar
PE UCZCIŁ WIELKIEGO POLAKA.
[...]
Może i zawędrowało...
Na trasie A2 Berlin-Warszawa-Moskwa, po obu stronach drogi, uczczone są
miejsca tragicznej śmierci wielu ludzi.
Często na drzewie przywieszony jest krzyż, a w nocy widać palące się znicze.
W miejscu zakończenia żywota przez Berele Lewartowa czy Bronisława Gieremka,
w okolicach Miedzichowa nie ma nawet złamanej świeczki.
Gwiazdy Dawida nawet nie ma.

Podsumowując: Parlament Europejski czci "bohaterów", a ludzie... są
normalni.
Widać o kim się na prawdę pamięta.

-- .
pozdrawiam