PEKAO

Data: 2009-08-04 17:00:33
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
PEKAO

Hehehe, cytat z wywiadu prezesa Bieleckiego w TV: "zwycięstwa nie chcemy szukać na polu walki o depozyty, zwycięstwa chcemy szukać na polu przychodów od klientów banku" podnosząc ciągle jakość naszych usług.

Kwintesencja. :)

A lokata 3-miesięczna w Pekao obecnie 1% (od 50k - 1,5%).

I zyski tegoĹź banku o 40% mniejsze.

zyga

Data: 2009-08-04 16:30:41
Autor: Filip Lach
PEKAO [ komentarz stockwatch]
Zygmunt M. Zarzecki <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
napisał(a):

> Hehehe, cytat z wywiadu prezesa Bieleckiego w TV: "zwyciÄ&#65533;stwa nie chcemy > szukaÄ&#65533; na polu walki o depozyty, zwyciÄ&#65533;stwa chcemy szukaÄ&#65533; na polu > przychodĂłw od klientĂłw banku" podnoszÄ&#65533;c ciÄ&#65533;gle jakoĹ&#65533;Ä&#65533; naszych usĹ&#65533;ug.

I zyski tegoĹź banku o 40% mniejsze.

zyga
Komentarz stockwatch:

 Wyniki Banku Pekao SA wcale nie napawają optymizmem. Bank gwałtownie traci
przychody, co ukrył w pierwszym kwartale, ale w drugim tempo spadku było
jeszcze większe.

Opublikowany raport półroczny zawiera, oprócz danych za 6 miesięcy, także
rozbicie kwartalne. Można z niego wyczytać, że I kwartał tego roku został
zamknięty przychodami w wysokości 2,5 mld złotych, co stanowiło spadek o 7%
wobec analogicznego okresu roku ubiegłego. Natomiast zakończony niedawno II
kwartał wygenerował przychody w wysokości 2,3 mln zł, co oznacza spadek już o
niemal 18%. Tak szybka utrata przychodów oznacza tylko jedno: spadek
aktywności obrotowej banku. Jednocześnie bank utrzymał zyski operacyjne, co
oznacza poprawę rentowności operacyjnej z 35% na 37%.

To wiemy jednak dopiero dzisiaj. Wcześniej bank nie dał się zmusić do
pokazania przychodów za I kwartał w przewidzianym na to terminie. Inwestorzy
zamiast informacji o przychodach z odsetek i przychodach z prowizji, otrzymali
tylko informację o wyniku osiągniętym na sprzedaży. Zgodnie z informacją
uzyskaną w dziale relacji inwestorskich banku, taki sposób prezentacji wyników
narzucił jego większościowy udziałowiec Unicredit, który też spowiada się z
przychodów tylko wtedy, kiedy musi. Jest to niezgodne z polską ustawą o
rachunkowości, która określa, jakie informacje ma zawierać rachunek zysków i
strat. Problemu nie widzi Komisja Nadzoru Finansowego, której zdaniem nie ma
standardu tego sprawozdania, a zmiana sposobu prezentacji danych nie jest
zabroniona. Gdyby tak było rzeczywiście, nadal nie znalibyśmy przychodów, ale
na szczęście raport półroczny podlega badaniu przez audytora i włoskie
sztuczki z chowaniem się pod stołem nie przechodzą.

Nie to jest jednak głównym problemem, lecz spadające przychody. W sprawozdaniu
widać efekt szeroko komentowanych w mediach podwyżek opłat, które dotknęły
oczywiście nie tylko klientów Pekao SA, ale właśnie ten bank był w czołówce
podwyżek. To widać: wyniki udało się znacznie poprawić, natomiast spadek
przychodów, właśnie z prowizji i opłat świadczy o tym, że klienci zmniejszają
swoją aktywność. Jeszcze nie odchodzą, jeśli wierzyć danym podanym w
sprawozdaniu, liczba rachunków bieżących nieznacznie się podniosła. Ten
wskaźnik trzeba będzie uważnie śledzić w kolejnych kwartałach (chociaż nie
jest realne poznanie go wcześniej niż za pół roku z okładem, po zamknięciu
2009 r.). Na razie spadły przychody z klienta, przy jednoczesnej podwyżce
stawek, co oznacza że mamy moment przesilenia i klienci nie akceptujący nowych
poziomów opłat zaczną zamykać rachunki. Pytanie, na które powinni sobie
odpowiedzieć inwestorzy brzmi: czy to przemyślana strategia, czy wypadek przy
pracy spowodowany krótkoterminową optyką maksymalizacji doraźnych zysków.

Do tematu będzie można wrócić po podsumowaniu wyników półrocznych banków.
Pekao SA jest jednym z pierwszych raportujących, więc nie można jeszcze
porównać dynamiki bieżących przychodów z konkurentami, natomiast pod względem
sumy bilansowej już pół roku temu dał się on wyprzedzić konkurentowi PKO BP, a
jeszcze półtora roku temu deklarował, że będzie rósł szybciej niż rynek. Jedno
jest pewne: udziały w rynku zdobywa się dużym kosztem i powoli, a traci bardzo
szybko. Niedługo dowiemy się, jaki kawałek tortu przychodowego kosztowała bank
walka o wyciśnięcie zysku. Porównaj aktualizowane na bieżąco najważniejsze
wskaźniki banków notowanych na GPW

Data: 2009-08-04 21:56:01
Autor: Maciej Loret
PEKAO [ komentarz stockwatch]
Na razie spadły przychody z klienta, przy jednoczesnej podwyżce
stawek, co oznacza że mamy moment przesilenia i klienci nie akceptujący nowych
poziomów opłat zaczną zamykać rachunki.

Właśnie niedawno zamknąłem. Nic nowego nie zakładam, bo nic go nie zastąpi w funkcjonalności.
Zostaje sam mBank. Myślałem nad Nordeą Spectrum albo Kontem internetowym dbNET ale na razie się wstrzymam...

--
Pozdrawiam,
Maciej Loret

Data: 2009-08-05 12:48:00
Autor: xbartx
Dnia Tue, 04 Aug 2009 21:56:01 +0200, Maciej Loret napisał(a):

Właśnie niedawno zamknąłem. Nic nowego nie zakładam, bo nic go nie
zastąpi w funkcjonalności.
Zostaje sam mBank. Myślałem nad Nordeą Spectrum albo Kontem internetowym
dbNET ale na razie się wstrzymam...

No to już bardzo źle skoro tacy klienci jak Ty opuszczają ten bank. Dbnet mógłbyś potestować i się na grupie podzielić refleksjami.

Data: 2009-08-05 16:57:21
Autor: Maciej Loret
PEKAO [ komentarz stockwatch]
Witam.

No to już bardzo źle skoro tacy klienci jak Ty opuszczają ten bank.

Postanowiłem, że za te 200PLN rocznie sam będę ręcznie klepał przelewy...
Poza tym nie było na co narzekać (oferta lokat i kredytów mnie nie interesuje), nawet zamknięcie rachunku, to 9 minut od wejścia do wyjścia z oddziału... ;)

Dbnet mógłbyś potestować i się na grupie podzielić refleksjami.

Może w przyszłości. Na razie mBank jest wystarczający, gdyby miał jeszcze jednego eMAX+...
Cieszę się wolnością - już tylko jedna kk i jeden rachunek bankowy... :)

Data: 2009-08-06 08:32:59
Autor: xbartx
PEKAO [ komentarz stockwatch]

Data: 2009-08-06 10:41:48