PESEL zamiast NIP

Data: 2010-08-09 13:32:55
Autor: witek
PESEL zamiast NIP
Ale bedzie burdel do kwadratu.

"Od 1 stycznia 2011 r. osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, w kontaktach z administracją podatkową będą posługiwały się tylko jednym numerem identyfikacyjnym, PESEL-em - poinformował PAP w poniedziałek wiceminister finansów Andrzej Parafianowicz"

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8232022,MF__od_1_stycznia_2011_r__numer_PESEL_zastapi_NIP.html

Data: 2010-08-09 21:53:13
Autor: cef
PESEL zamiast NIP
witek wrote:

Ale bedzie burdel do kwadratu.

Nic nie będzie. Nawet jeszcze nie ma ustawy,a już piszą
 tak, jakby brakowaĹ‚o tylko parafki prezydenta.

Data: 2010-08-09 15:05:42
Autor: witek
PESEL zamiast NIP
cef wrote:
witek wrote:

Ale bedzie burdel do kwadratu.

Nic nie będzie. Nawet jeszcze nie ma ustawy,a już piszą
tak, jakby brakowało tylko parafki prezydenta.

o parfke prezydenta bedzie teraz najłatwiej akurat.
Techniczne ustawy przechodzą gładko przez sejm. Oni się zwykle kłócą o pierdoły.
Ustaw nie piszą posłowie. Oni tylko naciskaja przycisk tak jak na zebraniu bylo uzogdnione.
Więc boję się, że jak mają kogoś kto to napisze, to ma to szanse przejść przez wszystkie instancje.

Data: 2010-08-09 22:48:08
Autor: Tomek
PESEL zamiast NIP
Dnia 09-08-2010 o 22:05:42 witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):

cef wrote:
witek wrote:

Ale bedzie burdel do kwadratu.
 Nic nie bÄ™dzie. Nawet jeszcze nie ma ustawy,a juĹĽ piszÄ…
tak, jakby brakowało tylko parafki prezydenta.

o parfke prezydenta bedzie teraz najłatwiej akurat.
Techniczne ustawy przechodzÄ… gĹ‚adko przez sejm. Oni siÄ™ zwykle kĹ‚ĂłcÄ… o  pierdoĹ‚y.

Bo reĹĽyser jest dobry - dziel i rzÄ…dĹş.

Ustaw nie piszÄ… posĹ‚owie. Oni tylko naciskaja przycisk tak jak na  zebraniu bylo uzogdnione.
WiÄ™c bojÄ™ siÄ™, ĹĽe jak majÄ… kogoĹ› kto to napisze, to ma to szanse przejść  przez wszystkie instancje.

Na razie nie ma siÄ™ czym zajmować, bo pisze o tym tylko tabloid ktĂłry  nastÄ™pnie dodaje:

"Likwidacja NIP-u moĹĽe osĹ‚odzić ĹĽycie konsumentom, ktĂłrych od nowego roku  czeka podwyĹĽka stawek VAT."

--
Tomek

Data: 2010-08-10 05:56:58
Autor: Budzik
PESEL zamiast NIP
Osobnik posiadaj±cy mail tomekziel@op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Ale bedzie burdel do kwadratu.
 Nic nie będzie. Nawet jeszcze nie ma ustawy,a już pisz±
tak, jakby brakowało tylko parafki prezydenta.

o parfke prezydenta bedzie teraz najłatwiej akurat.
Techniczne ustawy przechodz± gładko przez sejm. Oni się zwykle kłóc±
o  pierdoły.

Bo reżyser jest dobry - dziel i rz±dĽ.

Ustaw nie pisz± posłowie. Oni tylko naciskaja przycisk tak jak na  zebraniu bylo uzogdnione.
Więc boję się, że jak maj± kogo¶ kto to napisze, to ma to szanse
przej¶ć  przez wszystkie instancje.

Na razie nie ma się czym zajmować, bo pisze o tym tylko tabloid który następnie dodaje:

"Likwidacja NIP-u może osłodzić życie konsumentom, których od nowego
roku  czeka podwyżka stawek VAT."

Tak sie zastanawiam - dlaczego burdel?
Przeciez nadawanie numerów NIP osobom ktore maja juz numer PESEL od samego poczatku było idiotyczne.
Oby tylko nie skonczyło sie tak jak z jednym okienkiem - idea dobra a skonczyło sie na tym, ze i tak 3 urzedu rozpatruja a tylko składa sie w jednym.
TO KURWA NIE O TO CHODZI!!!

Tak mi sie jeszcze a propos zmian w VAT nasuneło.
Pierdolenie o cena, przychodach do budzetu itd. A informatyk własnie mi powiedział, ze zmiany programu napisanego dla mojej firmy beda mnie kosztowały kilkadziesiat tysiecy złotych...
Ciekawe jakie koszty w gospodarce pochłonie cała zmiana stawek.
GRATULACJE PANOWIE! Powoli tracicie mój głos.
A KRUS? A ZUS? A URZEDNICY?
 --
Pozdrawia... Budzik
Jaki¶ czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2010-08-10 06:32:02
Autor: jureq
PESEL zamiast NIP
Dnia Tue, 10 Aug 2010 05:56:58 +0000, Budzik napisał(a):

[...]

Zmień program na inny. Jeśli koszty będą takie jak piszesz to znaczy, że program jest po prostu źle napisany

Data: 2010-08-14 19:56:51
Autor: Budzik
PESEL zamiast NIP
Osobnik posiadaj±cy mail jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Zmień program na inny. Je¶li koszty będ± takie jak piszesz to znaczy, że program jest po prostu Ľle napisany

fajne
oczywiscie ze program jest zle napisany
ale jego zmiana kosztowałaby o wiele, wiele wiecej

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może ¶rednio m±dre,

Data: 2010-08-10 08:50:20
Autor: spp
PESEL zamiast NIP
W dniu 2010-08-10 07:56, Budzik pisze:

Pierdolenie o cena, przychodach do budzetu itd. A informatyk własnie mi
powiedział, ze zmiany programu napisanego dla mojej firmy beda mnie
kosztowały kilkadziesiat tysiecy złotych...

NieĽle cię próbuje wydoić twój informatyk. :(

Data: 2010-08-14 19:56:52
Autor: Budzik
PESEL zamiast NIP
Osobnik posiadaj±cy mail spp@op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

jakies argumenty za?

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie maj± problemów, tylko sobie sami je stwarzaj±"

Data: 2010-08-15 20:31:38
Autor: spp
PESEL zamiast NIP
W dniu 2010-08-14 21:56, Budzik pisze:

[...]

Np. to, że sprzedał Ci badziewny program i tak uwi±zał że nie możesz go zmienić?

--
spp

Data: 2010-08-15 22:56:43
Autor: Budzik
PESEL zamiast NIP
[...]

kto powiedział, ze to jego program?

--
Pozdrawia... Budzik
"Czas to pieni±dz, pieni±dz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2010-08-10 09:03:45
Autor: Maciek
PESEL zamiast NIP
[...]
Cwaniak :-> No proszę - podwyżka tylko o 1%, a wpływy do budżetu będ±
gigantyczne. Od samych informatyków :->

Maciek

Data: 2010-08-10 09:38:51
Autor: Maddy
PESEL zamiast NIP
W dniu 10-08-2010 09:03, Maciek pisze:
[...]
Cwaniak :->  No proszÄ™ - podwyĹĽka tylko o 1%, a wpĹ‚ywy do budĹĽetu bÄ™dÄ…
gigantyczne. Od samych informatykĂłw :->

PodwyĹĽka jest o 4,55%. 1 to jest _punkt procentowy_ w tej bajce.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-10 17:34:21
Autor: spp
PESEL zamiast NIP
W dniu 2010-08-10 09:38, Maddy pisze:

Cwaniak :-> No proszę - podwyżka tylko o 1%, a wpływy do budżetu będą
gigantyczne. Od samych informatykĂłw :->

PodwyĹĽka jest o 4,55%. 1 to jest _punkt procentowy_ w tej bajce.

A ściślej - podwyżka _podatku_ jest o 4,55 % (lub nawet 67 %), ale ceny z tego powodu wzrosną o ok. 0,8 %.

--
spp

Data: 2010-08-10 09:17:36
Autor: \\n
PESEL zamiast NIP
W dniu 10-08-2010 07:56, Budzik pisze:
Tak sie zastanawiam - dlaczego burdel?
Przeciez nadawanie numerów NIP osobom ktore maja juz numer PESEL od samego
poczatku było idiotyczne.

Założenie było takie, że każda instytucja ma posiadać informacje o obywatelu w zakresie ograniczonym tylko do niezbędnych dla realizacji jej zadań. Dlatego dla celów podatkowych utworzono oddzielny numer.

--
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
że muszę co¶ powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

Data: 2010-08-14 19:56:53
Autor: Budzik
PESEL zamiast NIP
Osobnik posiadaj±cy mail nie@ma.xy napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

a zdajesz sobie sprawe, ze USy gromadza od poczatku zarówno numery PESEL jak i NIP?

--
Pozdrawia... Budzik
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

Data: 2010-08-23 09:52:24
Autor: Michal Jankowski
PESEL zamiast NIP
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

[...]

I tak zawsze wszyscy chca jeszcze date urodzenia... 8-)

  MJ

Data: 2010-08-24 05:56:23
Autor: Budzik
PESEL zamiast NIP
Osobnik posiadaj±cy mail michalj@fuw.edu.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

:)
i czasami sie nie zgadza z PESELEM...

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi s± pouczajace.

Data: 2010-08-10 23:01:14
Autor: Borys Pogoreło
PESEL zamiast NIP
Dnia Tue, 10 Aug 2010 05:56:58 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

 To aż się boję zapytać ile zapłaciłe¶ za program, gdzie kto¶ na stałe
wklepał cena * 1.22

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-08-10 23:26:41
Autor: Scowron
PESEL zamiast NIP
Dnia 10-08-2010 o 23:01:14 Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> napisał(a):

[...]

I pewnie programista miał dokładnie przewidzieć, w jakis sposób  ustawodawca okre¶li sposób rozliczania VATu w okresie przej¶ciowym, i inne  tego typu sprawy.

--
Scowron

Data: 2010-08-10 23:43:16
Autor:
PESEL zamiast NIP
I pewnie programista miał dokładnie przewidzieć, w jakis sposób  ustawodawca okre¶li sposób rozliczania VATu w okresie przej¶ciowym, i inne  tego typu sprawy.

Jakim okresie przej¶ciowym? Dobrze się czujesz? Zakładaj±c, że zmiana stawek będzie na przełomie roku (nie musi tak być) to:
31-12-2010 będzie 22% VAT
01-01-2011 będzie 23% VAT
Żadnego okresu przej¶ciowego nie będzie. Jak Ľle nabijesz to narazisz się na kary.

Data: 2010-08-11 19:38:02
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
PESEL zamiast NIP
W dniu 2010-08-10 23:43, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
31-12-2010 będzie 22% VAT
01-01-2011 będzie 23% VAT
Żadnego okresu przej¶ciowego nie będzie.

Vat nie jest rozliczany rocznie, więc niezależnie od momentu będzie
okres przej¶ciowy.

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-08-13 00:24:03
Autor: Gotfryd Smolik news
PESEL zamiast NIP
On Tue, 10 Aug 2010, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl wrote:

I pewnie programista miał dokładnie przewidzieć, w jakis sposób ustawodawca okre¶li sposób rozliczania VATu w okresie przej¶ciowym, i inne tego typu sprawy.

Jakim okresie przej¶ciowym? Dobrze się czujesz?

  Poprzednik? chyba tak.

Zakładaj±c, że zmiana stawek będzie na przełomie roku (nie musi tak być) to:
31-12-2010 będzie 22% VAT
01-01-2011 będzie 23% VAT
Żadnego okresu przej¶ciowego nie będzie.

  Jasne.
  Czyli zwroty po 01-01-2011 będziesz przyjmował ze stawk± 23% VAT?
(bo brak wyj±tków do tego prowadzi).

Jak Ľle nabijesz to narazisz się na kary.

  Wiesz, paru ludzi się w przeszło¶ci już obłowiło na różnych kiksach
prawnych, ale takiej dziury jak opisano wyżej chyba jednak nie
zostawi± :)
  Jaki¶ niepsuj±cy się towar za milion, sprzedać, zwrócić, 8 kzł
za każde ogniwo w łańcuszku "zwracajacych" to chyba nie taki
zły wynik...

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-13 06:00:24
Autor: jureq
PESEL zamiast NIP
Dnia Fri, 13 Aug 2010 00:24:03 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

Żadnego okresu przejściowego nie będzie.

  Jasne.
  Czyli zwroty po 01-01-2011 bÄ™dziesz przyjmowaĹ‚ ze stawkÄ… 23% VAT?
(bo brak wyjÄ…tkĂłw do tego prowadzi).

Tak z ciekawości, bo nie musiałem się tym dotąd interesować. Zmiany stawek VAT już się zdarzały. Choćby z powodu zmiany klasyfikacji statystycznych lub list zwolnionych/obniżonych. Nie było w tym wypadku żadnych przepisów przejściowych. Więc co się wtedy robiło z korektami? I dlaczego teraz akurat przepisy przejściowe są potrzebne ?

Data: 2010-08-13 08:33:25
Autor: Maddy
PESEL zamiast NIP
W dniu 13-08-2010 08:00, jureq pisze:
[...]

Koryguje się konkretną fakturę. Nie ma znaczenia jakie mamy dziś stawki, dla korekty czas się zatrzymał w dniu, w którym wystawiono korygowana fakturę.

Jak materiały budowlane skoczyły z 7% na 22% to na tej liście nikt się nie zająknął "a co z korektami".
Było oczywiste, że jak kupiłam cegły z 7% vat i teraz cześć zwracam, to na korekcie będzie dalej 7% VAT, chociaż jakbym te cegły kupiła dziś, to byłoby 22%.

Przecież to proste jak budowa cepa. Czy przez te 6 lat zapanowało tutaj jakieś zbiorowe ogłupienie?

dlaczego teraz akurat przepisy przejściowe są potrzebne ?

No właśnie, dołączam, się do pytania. Gdzie tkwi różnica pomiędzy zmianą stawek na mat. budowlane z 7% na 22% a podniesieniem stawki podstawowej z 22% na 23%, poza skalą zjawiska???

Dlaczego w pierwszym przypadku nie było problemów które niektórym się roją teraz?
Odpowiedź "bo to było 6 lat temu a społeczne skretynienie postępuję z każdym dniem" jest poza konkursem.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-13 09:42:06
Autor: Gotfryd Smolik news
PESEL zamiast NIP
On Fri, 13 Aug 2010, Maddy wrote:

Przecież to proste jak budowa cepa. Czy przez te 6 lat zapanowało tutaj jakie¶ zbiorowe ogłupienie?

  Jakie tam zbiorowe, całkiem indywidualnie paln±łem przykładem od czapy.
  Czyżbym został zaklasyfikowany do odrębnego zbioru? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-13 09:55:22
Autor: Maddy
PESEL zamiast NIP
On Fri, 13 Aug 2010, Maddy wrote:

Przecież to proste jak budowa cepa. Czy przez te 6 lat zapanowało
tutaj jakieś zbiorowe ogłupienie?

Jakie tam zbiorowe,
Sam nie jesteĹ› :-)

całkiem indywidualnie palnąłem przykładem od czapy.

Dałeś się ponieść zbiorowej histerii :-)

Czyżbym został zaklasyfikowany do odrębnego zbioru? ;)

Zawsze! :-)

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-13 10:07:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
PESEL zamiast NIP
Hello Maddy,

Friday, August 13, 2010, 9:55:22 AM, you wrote:

[...]
Dałe¶ się ponie¶ć zbiorowej histerii :-)
Czyżbym został zaklasyfikowany do odrębnego zbioru? ;)
Zawsze! :-)

Dobra, dobra - ja, po trzech latach braku kontaktu z aktualno¶ciami
podatkowymi, przestałem się w ogóle w tych sprawach wypowiadać. I jak
mi czasem przyjdzie grzebać w ustawach, to zastanawiam się, jakim
cudem kiedy¶ mogło mi to sprawiać przyjemno¶ć...

--
Best regards,

Data: 2010-08-13 12:23:41
Autor: witek
PESEL zamiast NIP
Maddy wrote:

No właśnie, dołączam, się do pytania. Gdzie tkwi różnica pomiędzy zmianą stawek na mat. budowlane z 7% na 22% a podniesieniem stawki podstawowej z 22% na 23%, poza skalą zjawiska???

w wielkosci zadymy jaka mogą zrobić politycy pod siedzibą prezydenta.

Data: 2010-08-18 07:23:02
Autor: jureq
PESEL zamiast NIP
Dnia Fri, 13 Aug 2010 08:33:25 +0200, Maddy napisał(a):

Koryguje siÄ™ konkretnÄ… fakturÄ™. Nie ma znaczenia jakie mamy dziĹ› stawki,
dla korekty czas się zatrzymał w dniu, w którym wystawiono korygowana
fakturÄ™.

Jak materiały budowlane skoczyły z 7% na 22% to na tej liście nikt się
nie zajÄ…knÄ…Ĺ‚ "a co z korektami".
Było oczywiste, że jak kupiłam cegły z 7% vat i teraz cześć zwracam, to
na korekcie będzie dalej 7% VAT, chociaż jakbym te cegły kupiła dziś, to
byłoby 22%.

A co z częściowymi przedpłatami? Np netto 2000, przedpłata 1070, zmiana VAT z 7 na 22. Czy trzeba będzie dopłacić 1220 czy 1370?

Data: 2010-08-14 19:56:48
Autor: Budzik
PESEL zamiast NIP
Osobnik posiadaj±cy mail borys@pl.edu.leszno napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

prosze nie mylcie programiku napisane do fakturowania z dedykowanym programem do obsługi specycznego klienta pisanego przez lata dla konkretnej firmy.

Data: 2010-08-14 21:15:27
Autor: Wojciech Bancer
PESEL zamiast NIP
On 2010-08-14, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

I to oznacza, że z założenia był dobrze zaprojektowany? No sorry, ale je¶li software
wymaga zmian na kilkadziesi±t tysięcy z powodu zmian podatkowych, to jest to (w tym
akurat przypadku) Ľle zaprojektowany soft i tyle.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-08-14 21:17:03
Autor: Wojciech Bancer
PESEL zamiast NIP
On 2010-08-14, Wojciech Bancer <proteus@post.pl> wrote:

[...]

I to oznacza, że z założenia był dobrze zaprojektowany? No sorry, ale je¶li software
wymaga zmian na kilkadziesi±t tysięcy z powodu zmian podatkowych, to jest to (w tym
akurat przypadku) Ľle zaprojektowany soft i tyle.

Auto-doprecyzowanie: tak drobnych i przewidywalnych zmian podatkowych.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-08-15 11:56:43
Autor: Budzik
PESEL zamiast NIP
Osobnik posiadaj±cy mail proteus@post.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

znam firme, ktora pracuje na programie napisanym w 96 roku.
Chcesz powiedziec, ze wtedy te zmiany były juz przewidywalne?
A moze masz jakas rade dla tej firmy, co obecnie zrobic? Zmienic oprogramowanie? Wyłozysz banke?
P.S. Absolutnie nie twierdze, ze program jest dobrze zaprojektowany.

--
Pozdrawia... Budzik
"Pocz±tek i koniec zawsze s± jedno¶ci±."

Data: 2010-08-15 12:29:42
Autor: Wojciech Bancer
PESEL zamiast NIP
On 2010-08-15, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

[...]

Chcę powiedzieć, że parametry typu stawka podatku ZAWSZE powinny
być konfigurowalne, albo ich zmiana powinna być formalno¶ci±. Co innego
dołożenie nowego podatku o nieznanych parametrach liczenia (np. podatek
o jakim dyskutuj± w kontek¶cie bankowców), a co innego zmiana stawki procentowej.

A moze masz jakas rade dla tej firmy, co obecnie zrobic? Zmienic oprogramowanie? Wyłozysz banke?

Musiałbym policzyć. Jak wyjdzie, że program za bańkę będzie potem
bezkosztowy, a ten program co mam co chwilę wymaga "napraw" za kilkadziesi±t
tysięcy, to możliwe że bym soft zmienił.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-08-15 13:57:53
Autor: Liwiusz
PESEL zamiast NIP
Budzik pisze:

znam firme, ktora pracuje na programie napisanym w 96 roku.
Chcesz powiedziec, ze wtedy te zmiany były juz przewidywalne?

   Zmiany stawek VAT? Oczywi¶cie.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-15 15:56:50
Autor: Budzik
PESEL zamiast NIP
Osobnik posiadaj±cy mail lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

znam firme, ktora pracuje na programie napisanym w 96 roku.
Chcesz powiedziec, ze wtedy te zmiany były juz przewidywalne?

   Zmiany stawek VAT? Oczywi¶cie.

Cóz, w takim razie program zle zaprojektowany.
No i co dalej?

--
Pozdrawia... Budzik
....i to by było na tyle

Data: 2010-08-15 18:05:34
Autor: Liwiusz
PESEL zamiast NIP
Budzik pisze:
[...]

   Oczekujesz specjalnej ustawy? ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-08-15 22:56:42
Autor: Budzik
PESEL zamiast NIP
[...]

oczekuje wielu ale nie w tym zakresie.
Chcoaiz ak patrze, co zrobiono  z ide± jednego okienka, to moze oczekuje braku ustaw...

--
Pozdrawia... Budzik
"Łatwiej poznać ludzko¶ć niż pojedynczego człowieka"

Data: 2010-08-17 23:59:16
Autor: Borys Pogoreło
PESEL zamiast NIP
Dnia Sun, 15 Aug 2010 22:56:42 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

oczekuje wielu ale nie w tym zakresie.
Chcoaiz ak patrze, co zrobiono  z ide± jednego okienka, to moze oczekuje braku ustaw...

 Jedno okienko dla spółek powinno być opisane pod par.22 a nie art.19b.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-08-18 12:08:59
Autor: Borys Pogoreło
PESEL zamiast NIP
Dnia Sun, 15 Aug 2010 11:56:43 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Auto-doprecyzowanie: tak drobnych i przewidywalnych zmian podatkowych.

znam firme, ktora pracuje na programie napisanym w 96 roku.
Chcesz powiedziec, ze wtedy te zmiany były juz przewidywalne?

 Dlaczego nie? Stawki VAT mogły się przecież zmienić zarówno w 1997 jak i w
2011. Nie zostaj± na tym samym poziomie przez zasiedzenie ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-08-19 05:56:34
Autor: Budzik
PESEL zamiast NIP
[...]

ok, poddaje sie.
Wychodzi na to, ze to bardzo dobrze, ze co roku majstruje sie przy podatkach i ze nikomu to nie przeszkadza.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwi±zać"

Data: 2010-08-19 11:43:58
Autor: Borys Pogoreło
PESEL zamiast NIP
Dnia Thu, 19 Aug 2010 05:56:34 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

 Przecież nikt nie pisze, że mu to nie przeszkadza.
 Ale wprowadzanie na stałe stawek podatku do programu to jest głupota.
Przecież to wszystko może się zmienić - a że było długo na tym samym
poziomie to kwestia szczę¶cia (lub jego braku, że nie obniżyli).

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-08-20 04:56:36
Autor: Budzik
PESEL zamiast NIP
[...]

problem jest troche bardziej rozbudowany niz zmiana stawek.

--
Pozdrawia... Budzik
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

Data: 2010-08-11 19:46:55
Autor: Mane
PESEL zamiast NIP
Zapomniałeś o tym, że trzeba będzie przeprogramować każdą drukarkę fiskalną, to dopiero będzie żniwo dla serwisantów.

Data: 2010-08-14 19:56:54
Autor: Budzik
PESEL zamiast NIP
Osobnik posiadaj±cy mail mane1@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Zapomniałe¶ o tym, że trzeba będzie przeprogramować każd± drukarkę fiskaln±, to dopiero będzie żniwo dla serwisantów.

wszystk bez faktur to sie wplywy nie zwieksza... :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Pieni±dze s± jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

PESEL zamiast NIP