PGE a lewarowcy

Data: 2009-11-06 08:58:10
Autor: Webmaster
PGE a lewarowcy
Jaki przewidujecie scenariusz na dzisiejszy debiut PGE
(gdzie znajde dzienne wykresy z debiutu PKO czy PGNIG)

Web

Data: 2009-11-06 00:09:41
Autor: macieks
PGE a lewarowcy
On 6 Lis, 08:58, "Webmaster" <les...@e2.pl> wrote:
Jaki przewidujecie scenariusz na dzisiejszy debiut PGE
(gdzie znajde dzienne wykresy z debiutu PKO czy PGNIG)

Web

Niezły obrót.
500 mln w 7 minut

To się nazywa budowanie portfela :)

Data: 2009-11-06 09:14:46
Autor: Webmaster
PGE a lewarowcy
To się nazywa budowanie portfela :)

ta.. chyba maklerom 1,5 mln PLN prowizji w 7 min

Data: 2009-11-06 09:17:16
Autor: george
PGE a lewarowcy

"macieks" <mmmacieksss@gmail.com> wrote in message news:c63ed44f-94f3-4654-85bd-6ee7262e4d14m16g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

ale lewarowcy to raczej na tym popłyneli....
george

Data: 2009-11-06 09:25:19
Autor: Webmaster
PGE a lewarowcy
Za moment wyjda na 0 ;)

obrot po 25 min ponad 1 MLN

--
Web

Data: 2009-11-06 09:28:05
Autor: Arku
PGE a lewarowcy

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:hd0mo2$2a3$1nemesis.news.neostrada.pl...

ale lewarowcy to raczej na tym popłyneli....
george

jak to obliczyłeś?

Data: 2009-11-06 09:34:47
Autor: Webmaster
PGE a lewarowcy

jak to obliczyłeś?

a co w tym trudnego....

pozyczasz 1 mln kupuejsz przy redukcji 96,5% ok 1521 akcji
(prowizja banku 3k + oprocentowanie z  kilka dni ok 200 zl)

Kurs mus wzrostnac min 2,5 zl na akcji zeby wyjsc na 0

-
Web

Data: 2009-11-06 10:01:05
Autor: Arku
PGE a lewarowcy

Użytkownik "Webmaster" <leszek@e2.pl> napisał w wiadomości news:4af3dfad$1news.home.net.pl...

[...]

trzymając się podanych przez Ciebie kwot:

pożyczasz 1 mln + 100k własne
kupujesz  1666 akcji
prowizja 0,25% + brak odsetek (BOŚ nie naliczał)
prowizaj maklera ok. 80 pln

kurs musi wzrosnąć do ok. 24,55 (6,7%) żeby zakup wyszedł na 0

kurs obecny 26,5
zysk na akcję 3,5 pln
zysk 1666*3,5= 5831 -(prowizja kredytu 2500, prowizja zakup ok. 80, prowizja sprzedaż ok. 170)
zysk przed belką ok. 3081

kokosów może nie ma, ale nie widzę tu straty
wyliczenie tego to faktycznie nic trudnego, więc nie rozumiem czemu to biadolenie nad losem lewarowców

PS. kurs już 26,70

Pzdr
Arku

Data: 2009-11-06 10:27:48
Autor: george
PGE a lewarowcy

"Arku" <arku@o2.pl> wrote in message news:hd0ool$c9l$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

a kto tu biadoli, stwierdzam tylko że "nie jest wcale różowo"  przy 1:10 i 96,5% redukcji..
BOS dawał 0.25% bez odsetek ? (te 0.25 to całkowity koszt kapitału?)

george

Data: 2009-11-06 10:57:45
Autor: Arku
PGE a lewarowcy

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:hd0qdb$g1p$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

o tym biadoleniu nie było bezpośrednio do Ciebie, ale wszędzie w necie przewijają się komentarze jak to kewarowcy umoczą na kredycie, co jest bzdurą. Spotkałem nawet ostatnio opinie że kurs będzie mocno zdołowany przez lewarowców na pierwszej sesji, bo rzucą się do sprzedawania akcji żeby pospłacać kredyty :-)

co do BOŚ to miał w ofercie naliczanie odsetek od dnia przydziału czyli w praktyce odsetek nie było. przy kwocie > 1 mln całkowity koszt wynosił 0,25%

Arku

Data: 2009-11-06 11:35:03
Autor: george
PGE a lewarowcy

"Arku" <arku@o2.pl> wrote in message news:hd0s2t$jtn$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

"muszą pospłacać kredyty" ?- rzeczywiście totalna bzdura. Kredyty sie same spłaciły przecież :).
Przy lewarze 1:10 wględem środków wlasnych i redukcji 96,5% akcje zostały kupione tylko za cześć środków własnych wiec kredyt wogóle nie został wykorzystany i został natychmiast spłacony po przydziale. Co innego gdyby redukcja była mniejsza niz 90%....

george

P.S. Ten kredyt w BOS to tani był.:).

Data: 2009-11-06 15:47:34
Autor: george
PGE a lewarowcy

[...]

na pl.biznes.banki piszą że koszty kredytu mozna odliczyć ale tylko koszt wykorzystanego kredytu....
czyli jesli dobrze rozumiem 96,5% redukcji sprawia że lewar 1:10 nie pozwala kosztów kredytu wliczyć w koszty operacji przed belką.

zysk z 3081 (twoj przyklad) spada wiec do 1973...

george
P.S. Czy to prawda z tym podatkiem i kosztem wykorzystanego "kredytu" ?

Data: 2009-11-06 20:03:16
Autor: Arku
PGE a lewarowcy

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:hd1dkd$hbm$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

temat zaliczania w koszty prowizji od kredytu już kiedyś był przerabiany i pamiętam że była interpretacja jakiegoś US że można, co jest logiczne bo gdyby nie lewar zostałoby kupione znacznie mniej akcji, więc nie było zysku i podatku do zapłacenia. Więc koszty kredytu mają jak najbardziej związek z uzyskanym dochodem.

Data: 2009-11-06 09:38:47
Autor: george
PGE a lewarowcy

"Arku" <arku@o2.pl> wrote in message news:hd0mqq$7s7$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

50k  własne
500k kredyt.

koszt kredytu: 0.5% = 2475 pln

redukcja: 96,5 = przydzial 837 akcji po 23
zakup za 19 250
sprzedaz po 26,00, zysk przed belką = 2511 - prowizja maklerska  = 2511 - 143 = 2368 brutto

jesli mozna koszty kredytu wliczyc przed belką to strata = 2368 - 2475 = -107.

george

Data: 2009-11-06 10:06:07
Autor: kigam
PGE a lewarowcy

> [...]

143 = 2368 brutto

jesli mozna koszty kredytu wliczyc przed belką to strata = 2368 - 2475

Ok ale mogło być też tak

50k  własne
100k kredyt.

koszt kredytu: 0.5% = 500 pln

redukcja: 96,5 = przydzial 228 akcji po 23
zakup za 5244 sprzedaz po 26,00, zysk przed belką = 684 - 43,57 (prowizja
maklerska 2x0.39)  = 640,43 brutto

jesli mozna koszty kredytu wliczyc przed belką to zysk = 640,43 - 500 =
140,43

Data: 2009-11-06 10:24:56
Autor: george
PGE a lewarowcy

"kigam" <pilot.zolwiaWYTNIJ_TO@gmail.com> wrote in message news:hd0phr$481$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

maklerska 2x0.39)  = 640,43 brutto

jesli mozna koszty kredytu wliczyc przed belką to zysk = 640,43 - 500 =

phiii , lewar 1:2 ? toz to nie żaden hardcore :).
jak juz brac to na maksa :)...

george

PGE a lewarowcy