PGE - zapisujecie się?

Data: 2009-10-20 20:51:25
Autor: RobertS
PGE - zapisujecie się?
witam

planujecie zapis na akcje PGE czy zysk z lokat jest zadowalający? ;-)

RobertS

Data: 2009-10-20 21:24:49
Autor: MarekZ
PGE - zapisujecie się?

Data: 2009-10-20 22:14:56
Autor: Valdi.Pavlack
PGE - zapisujecie się?
"MarekZ" news:hbl2go$log$1srv.cyf-kr.edu.pl

> planujecie zapis na akcje PGE czy zysk z lokat jest zadowalający? ;-)

Zysk z lokat jest zadowalający.

:) I to jeszcze bezbelkowej! Miodzio to wygląda :)

Data: 2009-10-20 22:09:59
Autor: Valdi.Pavlack
PGE - zapisujecie się?
"RobertS" news:hbl0rg$2i8a$1opal.icpnet.pl

witam

Cześć Robert! :)

planujecie zapis na akcje PGE czy zysk z lokat jest zadowalający? ;-)

Kiedyś w jednej z dyskusji napisałem, że na inwestycje w GPW przeznaczyłem
10K PLN (mogę je strącić, zyskać itp.). W chwili obecnej cały kapitał + zysk
jest wpakowany w akcje KGHM, Lotos i CEZ :] (może debil jestem?). Może masz
złotą kulę i odpowiesz mi na pytanie:
1. Kiedy wyjść z ww. inwestycji?
2. Czy kapitał + zysk wpakować w całości w PGE czy też stworzyć sobie
stricte elektro - energetyczny portfel w postaci CEZ + PGE - w końcu na
energetyce nie ma bata stracić ;)

Data: 2009-10-20 22:11:46
Autor: Damian Niusy
PGE - zapisujecie się?
planujecie zapis na akcje PGE

Ja się zastanawiam, tylko nie wiem gdzie najlepiej wziąć na to kredyt ?
Jakieś propozycje, lub odradzenie tej inwestycji.

Damian

Data: 2009-10-20 22:20:04
Autor: Marcin Lubojański
PGE - zapisujecie się?
Damian Niusy wrote:
planujecie zapis na akcje PGE

Ja się zastanawiam, tylko nie wiem gdzie najlepiej wziąć na to kredyt ?
Jakieś propozycje, lub odradzenie tej inwestycji.

Jak chcesz brać kredyt to zdecydowanie odradzam.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
jędrny biust

Data: 2009-10-20 22:23:52
Autor: SDD
PGE - zapisujecie się?

Użytkownik "Marcin Lubojański" <konto_tylko_do_usenetu@op.pl> napisał w wiadomości news:hbl61f$1rh$4news.onet.pl...

Jak chcesz brać kredyt to zdecydowanie odradzam.

Ale redukcja moze byc taka, ze ani zlotowka z kredytu nie pojdzie na zakup akcji. Kredyt bedzie tylko do lewarowania wielkosci zlecenia.

Podrawiam
SDD

Data: 2009-10-20 22:42:54
Autor: Adam S.
PGE - zapisujecie się?

Jak chcesz brać kredyt to zdecydowanie odradzam.

Ale redukcja moze byc taka, ze ani zlotowka z kredytu nie pojdzie na zakup akcji. Kredyt bedzie tylko do lewarowania wielkosci zlecenia.

Ale prowizję od kredytu zaplacisz . Nieprawdaż ?
pozd
as

Data: 2009-10-21 00:19:35
Autor: MarekZ
PGE - zapisujecie się?
Użytkownik "Adam S." <drakan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hbl7sp$o92$1@nemesis.news.neostrada.pl...

Ale prowizję od kredytu zaplacisz . Nieprawdaż ?
pozd

Ale prowizja to około 0,3% zapewne.

Data: 2009-10-21 12:48:15
Autor: SDD
PGE - zapisujecie się?

Użytkownik "Adam S." <drakan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hbl7sp$o92$1nemesis.news.neostrada.pl...

Ale prowizję od kredytu zaplacisz . Nieprawdaż ?

Prawdaz. Ja np. mam zamiar wykorzystac dostepne liniowki roznego typu. Okresowe prowizje i tak place - czasem nawet za to, ze nie korzystam :) a z tytulu zlecenia zaplace tylko odsetki za okres od 28.10 do dnia przyznania akcji.
Aczkolwiek sie waham jeszcze, czy w to wchodzic.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-21 08:32:54
Autor: mic49
PGE - zapisujecie się?
On 21 Paź, 12:48, "SDD" <sddwyt...@towszechwiedza.pl> wrote:
Użytkownik "Adam S." <dra...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:hbl7sp$o92$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

akcji.
Aczkolwiek sie waham jeszcze, czy w to wchodzic.

Jest pare artykułów dzisiaj, choćby tu:
http://www.expander.pl/warto-wiedziec/wiadomosci/raporty-i-analizy-szczegoly,details,164.
Wynika z tego, że najtańszy wariant (generalnie chodzi o prowizję bm)
da na zysk dopiero, gdy akcje wzrosną ponad 8 procent.

Michał

Data: 2009-10-21 20:32:07
Autor: Marcin
PGE - zapisujecie się?
Witam

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:hbmotf$q3h$1news.onet.pl...

[...]

Policz sobie o ile musza wzrosnac ceny akcji na debiucie
by sie zwrocily koszty bankowe kupna na pierwotnym.
A potem okresla jaka jest szansa, ze tak sie stanie
(to ta trudniejsza czesc).
Jezeli wzrosnie mniej to lepiej kupic na gieldzie.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-10-21 22:43:11
Autor: maruda
PGE - zapisujecie się?
Marcin pisze:
[...]

Zadanie "obliczeniowe" jest banalne na byle sprytszicie, niech każden policzy sobie sam.
Co należy uwzględnić:
(załóżmy, że masz 10k swojej kasy, bierzesz kredyt na 90tys, razem masz 100k)

- prowizja od kredytu (0.5%) = 450zł
( załóżmy redukcję 95%)
dostaniesz akcji za 5k
- prowizja maklerska przy zakupie i sprzedaży akcji (2*0.4%) = 40zł
(załóżmy wzrost ceny akcji 15%)
- zysk brutto = 750 - 40 - 450 = 260zł, minus Belka = 237zł zysku netto.
Wpłacając swoje 10k do OF masz to samo bez ryzyka po pół roku.
Warto?

Można to samo policzyć zakładając redukcję 90%, ale wtedy należy założyć mniejszy wzrost ceny na debiucie, bo to oznacza mniejszy popyt.

A teraz gwóźdź programu: Popyt jest tak mały, że nie ma redukcji. Dostajesz akcji za 100k, nikt ich nie chce kupować, cena na debiucie spada o 10-20%, a bank mówi "wyskakuj ze stówy".

--
Tnx. Pzdr.         Ten Maruda.

Data: 2009-10-21 23:49:50
Autor: RobertS
PGE - zapisujecie się?

A teraz gwóźdź programu: Popyt jest tak mały, że nie ma redukcji. Dostajesz akcji za 100k, nikt ich nie chce kupować, cena na debiucie spada o 10-20%, a bank mówi "wyskakuj ze stówy".

możesz podać przykład takiej spółki skarbu państwa, której debiut wyglądałby tak jak to przedstawiłeś?

RobertS

Data: 2009-10-22 12:58:34
Autor: witrak()
PGE - zapisujecie się?
On 2009-10-21 23:49, RobertS wrote:

[...]

Możesz podać przykład spółki skarbu państwa, której debiut przypadłby w czasie
globalnego kryzysu i niepewności podobnej do tej co teraz jest ? :-)

witrak()

Data: 2009-10-22 13:58:14
Autor: Valdi.Pavlack
PGE - zapisujecie się?
"witrak()" news:hbpegj$dj4$1nemesis.news.neostrada.pl

Możesz podać przykład spółki skarbu państwa, której debiut
przypadłby w czasie
globalnego kryzysu i niepewności podobnej do tej co teraz jest ? :-)

Możesz podać przykład większych debili, którzy rządzą, rządzili i rządzić
będą krajem jako tako zaliczanym do grona krajów cywilizowanych?

Data: 2009-10-22 14:08:46
Autor: witrak()
PGE - zapisujecie się?
On 2009-10-22 13:58, Valdi.Pavlack wrote:
[...]

Ale TO już OT :-)

witrak()

Data: 2009-10-22 15:08:06
Autor: Valdi.Pavlack
PGE - zapisujecie się?
"witrak()" news:4AE04B4E.2040406hotmail.com

> Możesz podać przykład większych debili, którzy rządzą, rządzili i
rządzić
> będą krajem jako tako zaliczanym do grona krajów cywilizowanych?

Ale TO już OT :-)

No ja wiem, ale czy możesz podać mi przykład większych debili? :)

Data: 2009-10-23 17:05:20
Autor: ąćęłńóśźż
PGE - zapisujecie się?
Pewnie tak:  Serbowie.
JaC

-- -- -

Data: 2009-10-24 10:09:08
Autor: Valdi.Pavlack
PGE - zapisujecie się?
"ąćęłńóśźż" news:hbt86k$gdc$1news.wp.pl

Pewnie tak:  Serbowie.
JaC

Zaintrygowałeś mnie. A dlaczego właśnie to są Serbowie?

Data: 2009-10-22 15:33:28
Autor: RobertS
PGE - zapisujecie się?

Możesz podać przykład spółki skarbu państwa, której debiut przypadłby w czasie
globalnego kryzysu i niepewności podobnej do tej co teraz jest ? :-)

witrak()

za dużo oglądasz TV, media strasznie rozdmuchały ten "kryzys", ja tego w ten sposób nie widzę i może dlatego nie obawiam się kupować akcji spółki energetycznej oferowanej przez SP

a niepewność w przypadku akcji występuje ZAWSZE!

RobertS

Data: 2009-10-22 15:54:30
Autor: witrak()
PGE - zapisujecie się?
On 2009-10-22 15:33, RobertS wrote:

[...]

To  była żartobliwa polemika, ale Valdi wyciął Twój fragment... :-)

a niepewność w przypadku akcji występuje ZAWSZE!

Hm, widzialem na giełdzie różne czasy (zarobiłem trochę w okresie 1993-1996, straciłem 2007-2008)...
I wydaje mi się jednak, że niepewność w okresie ostatniego półtora roku jest deczko większa niż była wcześniej. Nie twierdzę, że nie można grać, ale teraz trzeba bardziej uważać. Więc jak ktoś nie ma doświadczenia lub przyjaciół-fachowców, lepiej żeby nie brał na lewary... Na lokatach mniej można stracić :-)))

witrak()
PS. Nie idę w PGE, bo spodziewam się, że redukcja będzie za duża.

Data: 2009-10-22 15:59:07
Autor: Valdi.Pavlack
PGE - zapisujecie się?
"witrak()" news:hbpob5$i4g$1atlantis.news.neostrada.pl

To  była żartobliwa polemika, ale Valdi wyciął Twój fragment... :-)

I znowu jestem winny ;(

Data: 2009-10-22 20:24:47
Autor: RobertS
PGE - zapisujecie się?

witrak()
PS. Nie idę w PGE, bo spodziewam się, że redukcja będzie za duża.

Dlatego za lewary dziękuję, już się tak kiedyś załatwiłem, że prowizja "zjadła" zysk, bo redukcja była jakaś kosmiczna. Tym razem tylko własne środki - będę szczęśliwy jeżeli nie wyjdę na tym gorzej niż na lokacie, na której kasa teraz "leży i czeka" ;-)

RobertS

ps
większość akcji, które obecnie mam kupiłem w marcu br. i narzekać nie mogę...

Data: 2009-10-22 23:44:52
Autor: ffiona
PGE - zapisujecie się?

Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał

możesz podać przykład takiej spółki skarbu państwa, której debiut wyglądałby tak jak to przedstawiłeś?

Może nie tak, jak przedstawił, ale stracić można było. PGNiG. Była redukcja spora, ale na wtórnym nie skoczył. Ja straciłam.
Pozdr.
A.

Data: 2009-10-22 07:57:16
Autor: bzdreg
PGE - zapisujecie się?
maruda pisze:
Marcin pisze:

[...]

Pominąłeś odsetki od kredytu.
W optymalnej wersji 9% od tych 5k przez 2 tygodnie = 17zł

--

Pzdr.
bzd.

Data: 2009-10-21 18:10:09
Autor: Damian Niusy
PGE - zapisujecie się?

[...]

No tak ale pewnie i tak się na tym zarobi nawet po opłaceniu wszystkich
kosztów.
Na akcje PKO też wziąłem kredyt lewar*13 i nieźle na tym zarobiłem. Tutaj
powinno być podobnie.
Porównywałem oferty mbanku i boś i mbank trochę lepiej wyszedł w tych
porównaniach ale nie mam tam rachunku maklerskiego więc zostaje mi boś.

Damian

Data: 2009-10-21 12:41:41
Autor: Tomasz Opalski
PGE - zapisujecie się?
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(a):
witam

planujecie zapis na akcje PGE czy zysk z lokat jest zadowalający? ;-)

Ależ zgrabnie wybrnąłeś przed OT :^)

Data: 2009-10-21 21:05:26
Autor: RobertS
PGE - zapisujecie się?

planujecie zapis na akcje PGE czy zysk z lokat jest zadowalający? ;-)

Ależ zgrabnie wybrnąłeś przed OT :^)

no musiało być przecież jakieś powiązanie z tematyką grupy, ale...

z drugiej strony mam plan, aby ściągną kasę z lokat i KO i spróbować zapisać się na PGE; generalnie właśnie na takie okazje część kasy tam 3mam

spodziewam się b.dużej redukcji więc w kredyty i lewary się nie bawię

przy inwestycji w kwocie 100kzł i redukcji 95% dostanę 217 akcji, przy takiej redukcji przebicie na debiucie o 20% nie powinno nikogo zaskoczyć czyli zysk brutto to ok. 1000 zł (pomijam prowizję maklerską oraz koszty alternatywne)

nie mam zamiaru trzymac tych akcji dlugo, jak inwestuje na GPW to oczywiscie w banki ;-)

RobertS

Data: 2009-10-23 10:10:18
Autor: Wojciech Bancer
PGE - zapisujecie się?
On 2009-10-20, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

planujecie zapis na akcje PGE czy zysk z lokat jest zadowalający? ;-)

Ja o tym myślałem, ale wobec nagonki jaka jest w bankach [1] i gazetach dochodzę do wniosku, że nie warto. U mnie ta reguła się sprawdzała już
zbyt wiele razy. ;)

A na deser:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Oferta-PGE-czy-lewary-pograza-ciulaczy-2036429.html

[1] Nawet Alior _po zalogowaniu_ wywalił mi reklamę ten transakcji
+ kredytu.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-10-23 13:13:06
Autor: sensei
PGE - zapisujecie się?
On 2009-10-20, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

[...]

raczej nikt nie straci ale zarobi np. 200zł po odliczeniu prowizji bankowych...Okaze sie ze tyle samo mialby na lokatach wiec zarobia najwiecej jak zwykle banki...

Data: 2009-10-23 12:07:02
Autor: xbartx
PGE - zapisujecie się?
Dnia Fri, 23 Oct 2009 13:13:06 +0200, sensei napisał(a):

raczej nikt nie straci ale zarobi np. 200zł po odliczeniu prowizji
bankowych...Okaze sie ze tyle samo mialby na lokatach wiec zarobia
najwiecej jak zwykle banki...

Z tą małą różnicą, że na lokacie masz stuprocentową pewność a tutaj jednak niestety nie.

--
xbartx

Data: 2009-10-23 12:50:39
Autor: Wojciech Bancer
PGE - zapisujecie się?
On 2009-10-23, sensei <nieznany@nieznany.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale dasz głowę, że zarobi? :)
Bo zysk jak z lokaty przy ryzyku jak z akcji to jest jednak trochę nie to.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

PGE - zapisujecie się?