PGE - zapisy dla inwestorów indywidualnych.. . kilka pytań

Data: 2009-10-13 11:46:54
Autor: GK
PGE - zapisy dla inwestorów indywidualnych.. . kilka pytań
Witam,
Z tego co wyczytałem od 13.10 czyli dzisiaj do 27.10 są zapisy na akcje PGE dla inwestorów indywidualnych. Ale cena ma być podana dopiero 27.10, czyli co, zapisuję się nie wiedząc po ile będą? A jak wygląda procedura w biurze maklerskim np. w mBanku? Z tego co widzę, tam muszę skontaktować się pod nr tel i złożyć zlecenie? A jak finanse? Muszę mieć na koncie w chwili zapisu zagwarantowaną kwotę na taką liczbę akcji na jaką się zapisuję? Ale skąd mam wiedzieć jaką kwotę jak nie znam ceny emisji jednej akcji? Nic z tego nie rozumiem...
Może ktoś mnie oświeci?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-10-13 12:57:20
Autor: Virck

"GK" <grego69@gazeta.pl> wrote in message news:hb1iai$3vo$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak nie zlozysz po maksymalnej cenie 23zl to po prostu nie kupisz. A jak skladasz po cenie 23zl to chyba umiesz przeliczyc na jaka ilosc akcji dokonujesz zapisu.
Licz sie tez z duza redukcja. Pewnie bedzie to 97-98%....Bez sporego lewaru lub wlasnego kapitalu przynajmniej kilkaset tysiecy zl inwestycja okaze sie bezcelowa...

Data: 2009-10-13 09:15:00
Autor: Robert(felo)
PGE - zapisy dla inwestorów indywidualnych... k ilka pytañ
On 13 Pa¼, 12:57, "Virck" <virck...@verizon.net> wrote:
"GK" <greg...@gazeta.pl> wrote in message

> [...]
> zapisujê? Ale sk±d mam wiedzieæ jak± kwotê jak nie znam ceny emisji jednej
> akcji? Nic z tego nie rozumiem...
> Mo¿e kto¶ mnie o¶wieci?
> Pozdrawiam,
> Grzegorz

Jak nie zlozysz po maksymalnej cenie 23zl to po prostu nie kupisz. A jak
skladasz po cenie 23zl to chyba umiesz przeliczyc na jaka ilosc akcji
dokonujesz zapisu.
Licz sie tez z duza redukcja. Pewnie bedzie to 97-98%....Bez sporego lewaru
lub wlasnego kapitalu przynajmniej kilkaset tysiecy zl inwestycja okaze sie

Po czym przewidujesz a¿ tak± redukcjê, liczysz ¿e zapisz± siê ludzie
za 250 mld z³?
Troche to ¶mieszne, redukacja pewnie bêdzie ale nie az taka.

Data: 2009-10-13 10:29:32
Autor: mic49
On 13 Pa¼, 18:15, "Robert(felo)" <robert.ko...@gmail.com> wrote:
> [...]

> bezcelowa...

Po czym przewidujesz a¿ tak± redukcjê, liczysz ¿e zapisz± siê ludzie
Troche to ¶mieszne, redukacja pewnie bêdzie ale nie az taka.- Ukryj cytowany tekst -

- Poka¿ cytowany tekst -

Przy³±czê siê do w±tku: czasami s± w trakcie oferty publicznej
podawane szacunkowe prognozy redukcji - na jakiej podstawie s± one
realizowane?

I druga sprawa - rozumiem, ¿e zapisuj±c siê na akcje, do biura
maklerskiego przelewam okre¶lon± kwotê (liczba x 23 z³). Po tym, jak
jest redukcja - biuro zwraca kwotê, jaka nie zosta³a wykorzystana.

I ostatnie - co siê dzia³o z akcjami podczas ostatnich ró¿nych du¿ych
ofert publicznych po tym, jak wesz³y do obrotu gie³dowego - kursy by³
wy¿szy, ni¿szy, porównywalny z tym z oferty?

Micha³

Data: 2009-10-13 20:27:58
Autor: george

"mic49" <michalp@interia.pl> wrote in message news:6123dca4-15e5-4896-88c6-1eba174b1421a7g2000yqo.googlegroups.com...
> [...]

ofert publicznych po tym, jak wesz³y do obrotu gie³dowego - kursy by³
wy¿szy, ni¿szy, porównywalny z tym z oferty?

trudno wró¿yæ. jak dla mnie oferta troche droga...
przy cenie emisyjnej 23 i wynikach za 2Q na poziomie 1,795 mld i rozwodnieniu do poziomu 1,73 mld akcji
daje C/Z na poziomie 11,09 gdy tymczasem KGHM notowany po 88 ma to na poziomie 7.00
Jedyny plus to fakt ¿e to nowa kategoria na GPW (utlities / energy) i OFE bêd± musia³y zrobiæ miejsce dla spó³ki z 4% udzialem w WIG20.
Nie liczy³bym wiec na jakie¶ fajerwerki 5.11 (?) , no mo¿e z 5% up.
george
P.S. Liczy³em szybko wiec jak ktos moze mnie poprawic bede dzwiêczny :)

Data: 2009-10-16 02:45:26
Autor: maciek
[...]

a te 250mld to skad sie koledzie wziê³o?
z tego co wiem to 15% bedzie przeznaczonych do obrotu wiec okolo
270mln akcji pomnozonych przez 23 z³ daje 6,5 mld a to mocno ma³o przy
lewarach 10:1.
Obstawiam redukcje 99,2%

Data: 2009-10-13 13:59:29
Autor: Dombrek
PGE - zapisy dla inwestorów indywidualnych... kilka pytañ
Z ca³ym szacunkiem, ale nie mo¿na zadzwoniæ do ¼ród³a?! Czy to a¿ taki problem?! Mo¿esz dzwoniæ do spó³ki do relacji inwestorskich, do oferuj±cego lub dowolnego  biura bêd±cego w konsorcjum robi±cym emisjê.
Dombrek

Data: 2009-10-13 14:24:02
Autor: DJ
PGE - zapisy dla inwestorów indywidualnych... kilka pytañ
Z ca³ym szacunkiem, ale nie mo¿na zadzwoniæ do ¼ród³a?! Czy to a¿ taki problem?!

Z calym szacunkiem, ale czy nie mozna zadac pytanie na wlasciwej grupie dyskusyjnej? Czy mozna tutaj juz tylko gadac o polityce i aferach?

Pozdrawiam

Darek

Data: 2009-10-13 14:50:59
Autor: GK
PGE - zapisy dla inwestorów indywidualnyc h... kilka pytań
DJ pisze:
Z caym szacunkiem, ale nie mona zadzwoni do rda?! Czy to a taki problem?!

Z calym szacunkiem, ale czy nie mozna zadac pytanie na wlasciwej grupie dyskusyjnej? Czy mozna tutaj juz tylko gadac o polityce i aferach?

Pozdrawiam

Darek

Dokładnie. Również myślałem, że tu się dyskutuje o giełdzie a nie o 'dupie Marynie'. Nie wszyscy są w końcu tak doświadczeni, aby wszystko wiedzieć, a grupy po to w końcu zostały stworzone, aby pomagać dzieląc się wiedzą. Chyba, że się mylę...
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-10-13 16:50:09
Autor: stary
PGE - zapisy dla inwestorów indywidualnych... kilka pytañ
Tak to jest na grupach,ktos zawsze kogo¶ poucza

pozdrawiam stary

Data: 2009-10-18 20:31:51
Autor: Seba_Fan
PGE - zapisy dla inwestorów indywidualnych... kilka pytań
kupic czy nie, ma to sens, wplata wlasna 10tys zl

PGE - zapisy dla inwestorów indywidualnych.. . kilka pytań