PGE - zapisy dla inwestorów indywidualnych... kilka pytań

Data: 2009-10-13 12:57:20
Autor: Virck
PGE - zapisy dla inwestorów indywidualnych... kilka pytań

"GK" <grego69@gazeta.pl> wrote in message news:hb1iai$3vo$1inews.gazeta.pl...
Witam,
Z tego co wyczytałem od 13.10 czyli dzisiaj do 27.10 są zapisy na akcje PGE dla inwestorów indywidualnych. Ale cena ma być podana dopiero 27.10, czyli co, zapisuję się nie wiedząc po ile będą? A jak wygląda procedura w biurze maklerskim np. w mBanku? Z tego co widzę, tam muszę skontaktować się pod nr tel i złożyć zlecenie? A jak finanse? Muszę mieć na koncie w chwili zapisu zagwarantowaną kwotę na taką liczbę akcji na jaką się zapisuję? Ale skąd mam wiedzieć jaką kwotę jak nie znam ceny emisji jednej akcji? Nic z tego nie rozumiem...
Może ktoś mnie oświeci?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Jak nie zlozysz po maksymalnej cenie 23zl to po prostu nie kupisz. A jak skladasz po cenie 23zl to chyba umiesz przeliczyc na jaka ilosc akcji dokonujesz zapisu.
Licz sie tez z duza redukcja. Pewnie bedzie to 97-98%....Bez sporego lewaru lub wlasnego kapitalu przynajmniej kilkaset tysiecy zl inwestycja okaze sie bezcelowa...

Data: 2009-10-13 09:15:00
Autor: Robert(felo)
On 13 Paź, 12:57, "Virck" <virck...@verizon.net> wrote:
"GK" <greg...@gazeta.pl> wrote in message

> [...]

lub wlasnego kapitalu przynajmniej kilkaset tysiecy zl inwestycja okaze sie

Po czym przewidujesz aż taką redukcję, liczysz że zapiszą się ludzie
za 250 mld zł?
Troche to śmieszne, redukacja pewnie będzie ale nie az taka.

Data: 2009-10-13 10:29:32
Autor: mic49
On 13 Paź, 18:15, "Robert(felo)" <robert.ko...@gmail.com> wrote:
> [...]

> bezcelowa...

Po czym przewidujesz aż taką redukcję, liczysz że zapiszą się ludzie
Troche to śmieszne, redukacja pewnie będzie ale nie az taka.- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Przyłączę się do wątku: czasami są w trakcie oferty publicznej
podawane szacunkowe prognozy redukcji - na jakiej podstawie są one
realizowane?

I druga sprawa - rozumiem, że zapisując się na akcje, do biura
maklerskiego przelewam określoną kwotę (liczba x 23 zł). Po tym, jak
jest redukcja - biuro zwraca kwotę, jaka nie została wykorzystana.

I ostatnie - co się działo z akcjami podczas ostatnich różnych dużych
ofert publicznych po tym, jak weszły do obrotu giełdowego - kursy był
wyższy, niższy, porównywalny z tym z oferty?

Michał

Data: 2009-10-13 20:27:58
Autor: george

"mic49" <michalp@interia.pl> wrote in message news:6123dca4-15e5-4896-88c6-1eba174b1421a7g2000yqo.googlegroups.com...
> [...]

ofert publicznych po tym, jak weszły do obrotu giełdowego - kursy był
wyższy, niższy, porównywalny z tym z oferty?

trudno wróżyć. jak dla mnie oferta troche droga...
przy cenie emisyjnej 23 i wynikach za 2Q na poziomie 1,795 mld i rozwodnieniu do poziomu 1,73 mld akcji
daje C/Z na poziomie 11,09 gdy tymczasem KGHM notowany po 88 ma to na poziomie 7.00
Jedyny plus to fakt że to nowa kategoria na GPW (utlities / energy) i OFE będą musiały zrobić miejsce dla spółki z 4% udzialem w WIG20.
Nie liczyłbym wiec na jakieś fajerwerki 5.11 (?) , no może z 5% up.
george
P.S. Liczyłem szybko wiec jak ktos moze mnie poprawic bede dzwięczny :)

Data: 2009-10-16 02:45:26
Autor: maciek
[...]

a te 250mld to skad sie koledzie wzięło?
z tego co wiem to 15% bedzie przeznaczonych do obrotu wiec okolo
270mln akcji pomnozonych przez 23 zł daje 6,5 mld a to mocno mało przy
lewarach 10:1.
Obstawiam redukcje 99,2%

PGE - zapisy dla inwestorów indywidualnych... kilka pytań