PIASTA noname z ł. maszynowymi za grosze, KUPIONA ;)

Data: 2017-09-14 10:22:05
Autor: Yerine Ictimai
PIASTA noname z ł. maszynowymi za grosze, KUPIONA ;)
Po Waszych opiniach piasta za 25zl zostala kupiona:
 http://tinyurl.com/ycnqjs7s

A przy obmacywaniu recznym wrazenia sa takie, ze jest rzeczywiscie
 niesamowicie LEKKA, jest zrobiona calutka z aluminium.
A oska chodzi dobrze, bardzo leciutko i plynnie, efekt lozysk
 maszynowych?

Pytanie: jak ja rozkrecic zeby ew wymienic lozyska?

I jeszcze watpliwosc: jakie to jest aluminium? Poniewaz jezeli
 takie zwykle (a powinno byc lotnicze) to ile ona
 wytrzyma?

I wreszcie: warto instalowac te piaste (kupowac szprychy, zaplatac)?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-14 16:10:42
Autor: Yerine Ictimai
PIASTA noname z ł. maszynowymi za grosze, KUPIONA ;)
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> Wrote in message:
Dnia Thu, 14 Sep 2017 10:22:05 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a):

Pytanie: jak ja rozkrecic zeby ew wymienic lozyska?

IMO starczą do końca świata.

A korpus tez, jakie to aluminium i jak wiele wytrzyma?
Poniewaz ogolnie solidne sprawia wrazenie, taki caly jeden kawalek
 metalu, odlany w calosci. A przy tym lekki jak piórko, troche to
 niesamowite, ale jak wytrzymale?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-14 16:56:22
Autor: Jacek Maciejewski
PIASTA noname z ł. maszynowymi za grosze, KUPIONA ;)
Dnia Thu, 14 Sep 2017 16:10:42 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a):

A korpus tez, jakie to aluminium i jak wiele wytrzyma?

Aż tyle nie wiem :) Ale sądzę że łożyska mają mniejszą trwałość od
korpusu :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-09-14 19:27:50
Autor: PeJot
W dniu 2017-09-14 o 10:22, Yerine Ictimai pisze:

A oska chodzi dobrze, bardzo leciutko i plynnie, efekt lozysk
  maszynowych?

Wsadź to w widelec, zaciśnij zaciskiem i sprawdź czy chodzi równie płynnie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-09-15 03:05:46
Autor: Yerine Ictimai
PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> Wrote in message:
[...]

Ale bez kola?
I jakie tm ma znaczenie czy zacisniete czy w palcach?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-15 09:10:57
Autor: Jacek Maciejewski
PIASTA noname z ł. maszynowymi za grosze, KUPIONA ;)
Dnia Fri, 15 Sep 2017 03:05:46 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a):

Ale bez kola?
I jakie tm ma znaczenie czy zacisniete czy w palcach?

Podobno istnieją źle wykonane piasty w których luzy i pasowania są
nadmierne i przy przyłożeniu siły wzdłużnej powodują skasowanie
niezbędnego łożyskom luzu wewnętrznego, co z kolei powoduje wzrost oporu
obracania i szybkie zużycie łożysk.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-09-15 16:07:28
Autor: Yerine Ictimai
[...]

A wiecie, teraz sprawdzam to i wrazenia sa takie ze byc moze jest
 jakis minimalny wzrost oporu. Ale moze to zludzenie bo inaczej
 "czuc" obroty majac piaste w reku a inaczej prz
ykrecona/zacisnieta do widelca. Efekt widac byloby przy
 zaplecionym kole, jak dlugo samo sie kreci, a tak, coz, piasta
 nie z takich co same kreca sie bez kola (ludzie pisza o takich,
 np Dartmoore), ale chodzi plynnie, jednostajnie, w odroznieniu od
 takich np tanich Quando ktore maja efekt PULSOWANIA oporu przy
 obracaniu (pewnie po tym mozna poznac czy ma ł.maszynowe?)

I jak, warto ja zaplatac? (Poniewaz to koszty: robota i szprychy) ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-15 16:37:06
Autor: Jacek Maciejewski
PIASTA noname z ł. maszynowymi za grosze, KUPIONA ;)
Dnia Fri, 15 Sep 2017 16:07:28 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a):

tanich Quando ktore maja efekt PULSOWANIA oporu przy
 obracaniu (pewnie po tym mozna poznac czy ma ł.maszynowe?)
Po pulsowaniu można jedynie poznać że coś jest do d... i pewnie są to
łożyska.

I jak, warto ja zaplatac? (Poniewaz to koszty: robota i szprychy) ;)
To już sam musisz policzyć. Skąd mamy wiedziec na ile cenisz sobie
satysfakcję :)

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-09-15 17:57:18
Autor: Yerine Ictimai
napisał(a):

tanich Quando ktore maja efekt PULSOWANIA oporu przy
 obracaniu (pewnie po tym mozna poznac czy ma ł.maszynowe?)
Po pulsowaniu można jedynie poznać że coś jest do d... i pewnie są to
łożyska.

Alez skad, przeciez nowiutkie kompletne kola ze sklepu (komplet)
 tak mialy, chyba ze jakosc masz na mysli, ze doopy?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-15 18:01:32
Autor: Jacek Maciejewski
PIASTA noname z ł. maszynowymi za grosze, KUPIONA ;)
Dnia Fri, 15 Sep 2017 17:57:18 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a):

Alez skad, przeciez nowiutkie kompletne kola ze sklepu (komplet)
 tak mialy, chyba ze jakosc masz na mysli, ze doopy?
 Ja tam bym takich nie wziął. Jak coś nieteges z obracaniem na łożyskach
i to czujesz w rękach to znaczy że do d...

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/
Zrób z tym coś bo małoelegancko.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-09-15 19:39:57
Autor: Yerine Ictimai
PIASTA noname z ł. maszynowymi za grosze, KUPIONA ;)
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> Wrote in message:
 Ja tam bym takich nie wziął. Jak coś nieteges z obracaniem na łożyskach

A to kazda Twoja piasta obraca sie tak zupelnie plynnie?

i to czujesz w rękach to znaczy że do d...

Ale wlasnie TA piasta (ta za 25zl) zakoczyla mnie swoja plynnoscia
 niezwykle przyjemnie :)
A chce wlasnie wplesc ja do kola kupionego dwa lata temu z piasta
 Quando i ta Quando wlasnie tak pulsuje oporem przy obracaniu
 (masz wrazenie ze czujesz kazda kulke w lozyskach takiej piasty
 Quando, a mozna bylo pomyslec ze tak ma byc ;) )

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/
Zrób z tym coś bo małoelegancko.

Ale wiem, przepraszam, ale tak ma najlepszy chyba program do
 juznetu na Androida (nazwa: Newsgroups, mozesz znalezc w
 GooglePlay) i ma to wbudowane "hardwired" w wersji shareware. Aby
 moc stopke przeedytowac to trzebaby bylo kupic wersje platna. Ale
 problem, ze program mial "najnowsza" aktualizacje z piec lat temu
 ;) Program chyba porzucony jest przez dewelopera, link w stopce
 mocno nieaktualny, ale sam program swa funkcjonalnoscia po prostu
 jest NAJLEPSZY! :)

A moze ktos wie jak zmienic stopke w takim czyms metodami
 tłikowymi, hakerskimi, krakerskimi?

A tak w ogole to przyznam ze jak dla mnie ta stopka ma taka sama
 wartosc jak wiekszosc wstawianych przez roznych
 juznetouzytownikow swoich wlasnych stopek, bez urazy
 ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-15 20:25:02
Autor: Maciek
PIASTA noname z ł. maszynowymi za grosze, KUPIONA ;)
A moze ktos wie jak zmienic stopke w takim czyms metodami
  tłikowymi, hakerskimi, krakerskimi?

Ja znam metodę hakerską, używać Thunderbirda ;-)

Data: 2017-09-15 20:31:47
Autor: Maciek
PIASTA noname z ł. maszynowymi za grosze, KUPIONA ;)
... w odroznieniu od
  takich np tanich Quando ktore maja efekt PULSOWANIA oporu przy
  obracaniu (pewnie po tym mozna poznac czy ma ł.maszynowe?)

Nie można pod warunkiem - piasta na konusach jeżeli nie jest zniszczona lub za mocno skręcona będzie działać równie dobrze jak ta na łożyskach maszynowych. Sam najtańszą piastę Joytecha ustawiłem tak, że koło kręci się praktycznie w nieskończoność a w ostatniej fazie na obrót koła ma wpływ ciężar wentylka który zaczyna przeważać. Ośka w palcach idzie równie gładko.

Maszyny mają inne zalety jak choćby prosty serwis i dużą wytrzymałość (firmowe łożyska, chociaż no-name też dają radę). Nie miałem też nigdy problemów z uszczelnieniem. Same łożyska maszynowe zazwyczaj już je posiadają na start.

Data: 2017-09-16 10:43:54
Autor: Yerine Ictimai
Maciek <nospam@xxxnospam.pl> Wrote in message:

[...]

Ale przede wszystkim maja taka zalete, ze jak sie zuzyja to same
 lozyska tylko, lozyska maszynowe sa tanie i dobre i mozna
 wymienic bez problemu.
 A piasta kulkowa jest do  wymiany cala, dla odmiany.

A to naprawde wielka zaleta piasty z lozyskami maszynowymi, pod
 warunkiem ze latwo ja rozebrac. A ta moja piasta za 25zl, jak ja
 rozebrac, wie ktos moze? Podobno oske trzeba wycisnac na prasie,
 albo wybic mlotkiem, ale jak o sie robi??? :) -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-16 12:02:38
Autor: Maciek
PIASTA noname z ł. maszynowymi za grosze, KUPIONA ;)
  A piasta kulkowa jest do  wymiany cala, dla odmiany.

I tak i nie. Jeżeli bieżnie nie są zniszczone to się wymienia kulki/konusy tyle.
Ostatnio czytałem, że ludzie np. na takiej 105-ce Shimano robią po 30tyś km i ma się dobrze. Inna sprawa, że trzeba się z tym okresowo paprać.
Uważać na dokręcenie itd.
Osobiście wolę jeździć a serwis ograniczać do minimum ;-)

[...]

Jeżeli na kołnierzu masz śrubkę na imbus to odkręcasz i ściągasz kołnierze po obu stronach (przykład - zdjęcie i lewy kołnierz).

http://tnij.at/179904

Wybijasz (np. młotkiem poprzez drewno) ośkę z łożyskiem i tyle. Zawsze mi to lekko wychodziło, no i tak samo wchodziło. W drugą stronę trzeba uważać aby równo osadzić łożyska i nie walić bezpośrednio młotkiem po nowym.

Jeżeli nie masz śrub to zapewne kołnierze są wykręcane imbusem od strony osi.

https://zapodaj.net/02885ed504084.jpg.html

Poza tym przednia piasta może Ciebie przeżyć. Zainteresuj się rozbieraniem dopiero kiedy coś się z nią stanie a nie na zaś ;-)

U mnie jedyne łożysko, które się sypie raz na jakiś czas w Novatecu to tylne od strony bębenka. 10 minut serwisu i jedziemy dalej ;-)

Data: 2017-09-16 16:14:53
Autor: Yerine Ictimai
PIASTA noname z ł. maszynowymi za grosze, KUPIONA ;)
Maciek <nospam@xxxnospam.pl> Wrote in message:
Wybijasz (np. młotkiem poprzez drewno) ośkę z łożyskiem i tyle.

A dzieki, wyskoczla oska z lozyskiem bez problemu :)
Powiem ze wnetrze piasta ma bardzo proste i dwa bardzo standardowe
 lozyska, kazde z nich ma napisy po bokach (na uszczelnieniach):
"JAL 43" i "6001 2R8" co to znaczy i czy coś mówi o ich pochodzeniu?
(A to "A" jest do gory nogami, ciekawe dlaczego? ;) )

I jak warto wymienic lozyska na jakies supet i zaplesc piaste, i
 mozna jej zaufac przy jakiejs odwazniejszej jezdzie?

Poprobuje zapodac fotki piasty rozebranej i jej elementow,
 wszystkich dwoch i jeszcze lozyska ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-16 16:38:54
Autor: Yerine Ictimai
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
[...]

https://zapodaj.net/986496800160e.jpg.html
https://zapodaj.net/6e4b49385da5e.jpg.html
https://zapodaj.net/1cd4889ad68ca.jpg.html

Prosze o opinie :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-16 11:34:28
Autor: Ignac
W dniu sobota, 16 września 2017 16:38:59 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:

> Poprobuje zapodac fotki piasty rozebranej i jej elementow,
> [...]

Typowy złom, którego nawet bym nie dotykał.
Gratuluje kupienia "używki"!
Co skłoniło Cię do skorzystania z takiej okazji, zakupu?

Data: 2017-09-16 21:19:15
Autor: Yerine Ictimai
Ignac <smak870221@gmail.com> Wrote in message:
> [...]

Typowy złom, którego nawet bym nie dotykał.
Gratuluje kupienia "używki"!
Co skłoniło Cię do skorzystania z takiej okazji, zakupu?

Ęee tam, 25zl, a chce miec mozliwosc kontrolowania JAKIE lozyska
 tam kreca. A piasta fajna, LEKKA jak piorko :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-16 18:42:54
Autor: Maciek
PIASTA noname z ł. maszynowymi za grosze, KUPIONA ;)
Prosze o opinie :)

Piasta jak piasta, łożyska jak łożyska. Jak się kręcą ok to bym nie ruszał. Jeżeli z tą piastą wszystko jest ok (dobrze spasowana) to będzie pewnie bezobsługowa na dłuuugo. Sam decyduj czy warto pleść.

Co do łożysk. Marki które trzymają dobry poziom to np: SKF, EZO albo NSK, FŁT, FAG. Nie będzie to chińska plastelina.
6001 - to typ łożyska, 2RS (pomyliłeś S z 8) to typ uszczelnienia. Łożyska o takich oznaczeniach możesz szukać u wymienionych producentów.

Data: 2017-09-16 21:21:37
Autor: Yerine Ictimai
Maciek <nospam@nospam.pl> Wrote in message:
> [...]

6001 - to typ łożyska, 2RS (pomyliłeś S z 8) to typ uszczelnienia. Łożyska o takich oznaczeniach możesz szukać u wymienionych producentów.

A mozna okreslic jakos JAKIE sa te teraz, jakiej marki, jakosci itp?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-17 01:35:44
Autor: Maciek
PIASTA noname z ł. maszynowymi za grosze, KUPIONA ;)
A mozna okreslic jakos JAKIE sa te teraz, jakiej marki, jakosci itp?

Próbuj po opisie ;-)
No ale bez jaj, to jest rower a nei czołg. Schrzani się to wymienić i tyle. Po co się nad tym doktoryzować, szkoda życia :)

Data: 2017-09-22 01:21:44
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Powiedzcie plz ta piasta da rade przy nieco mocniejszym jezdzeniu?
 Poniewaz na forumrowerwe.org pisza za material wyglada na jakis
 miekki i ze zacznie "plywac" (odksztalcac sie plastycznie).

Poradzcie, inwestowac w lozyska (2*11zl+8zl wysylka = 30zl),
uszczelki (2*15+10=40), i smar mobilith shc 460 (50zl z wysylka)
 czy lepiej kupic Nowateka za 105zl? :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-22 02:17:34
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Albo taniej mozna wziac mobilgrease-xhp-222 za 20zl:
http://tinyurl.com/y8n8w2dp
i wtedy razem przerobka zakosztuje
30+40+20=90zl

 czy lepiej kupic Nowateka za 105zl? :)
A Novatec novotiutki:
http://tinyurl.com/yc8t3lt9

I jak lepiej? :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-22 08:57:47
Autor: Jacek Maciejewski
PIASTA noname z ł. maszynowymi za grosze, KUPIONA ;)
Dnia Fri, 22 Sep 2017 02:17:34 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a):

I jak lepiej? :)

To drugie :) Chyba że masz odchyłkę na śrubkowanie.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-09-22 11:32:29
Autor: Yerine Ictimai
napisał(a):

I jak lepiej? :)

To drugie :) Chyba że masz odchyłkę na śrubkowanie.

A mam, a jakze! :) Poza tym jeszcze robie sobie infrastrukture, kupuje narzedzia i
 smary itp, to bardziej rozwojowe ;)
Ale problem ze stopem tej piasty noname za 25zl, probuja mnie
 nastraszyc na forumrowerowe.org, ze piasta zacznie plywac
 (odksztalalcac sie plastycznie) bo ten stop: "Chinczyk puszki po
 piwie powrzucal do kadzi" Potwierdzicie to? ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-22 06:38:25
Autor: Ignac
PIASTA noname z ł. maszynowymi za grosze, KUPIONA ;)
W dniu piątek, 22 września 2017 11:32:33 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
Jacek Maciejewski > Dnia Fri, 22 Sep 2017 02:17:34 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai

A mam, a jakze! :) Poza tym jeszcze robie sobie infrastrukture, kupuje narzedzia i
smary itp, to bardziej rozwojowe ;)

Bardzo, ja widzę, że tym masz potencjał niesamowity.
Możesz nawet odkryć jakąś teorie, gdybyś tylko chciał!
Tylko, co wtedy będzie?

 Jam to osobiście widział i potwierdzam!

Data: 2017-09-22 18:32:10
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Aaa tak, ale i tak trzeba sobie samodzielnie serwisowac, smarowac,
 wymieniac lozyska itp. i piast, i suportu, i innych klamotow
 :)

[...]

Ale oni tez widzieli tyle co Ty a sa taaacy pewni jak Chinczyk
 otrzymal stop na podstawie tych zdjec piasty w zblizeniu!
 ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-22 14:37:51
Autor: Ignac
W dniu piątek, 22 września 2017 18:32:15 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:

Aaa tak, ale i tak trzeba sobie samodzielnie serwisowac, smarowac,
 wymieniac lozyska itp. i piast, i suportu, i innych klamotow

Czyli do potencjału śmiało można Ci dodać doświadczenie serwisowe,
a więc, do dzieła.

>  > Jam to osobiście widział i potwierdzam!
> Ale oni tez widzieli tyle co Ty a sa taaacy pewni jak Chinczyk
 otrzymal stop na podstawie tych zdjec piasty w zblizeniu!

Lepiej bym tego nie ujął, niemniej musisz wiedzieć, że przekonanie
to coś więcej niż pewność!
Przysięgam, że tą piastę widziałem, idącą w kondukcie żałobnym do huty!