[Meritum] PIN bez koperty!

Data: 2012-08-27 17:54:49
Autor: osa
[Meritum] PIN bez koperty!
Czy wy też dostaliście z Meritum PIN do karty bez koperty?

http://imageshack.us/photo/my-images/255/pinmer.jpg/

Nie ma to jak zaoszczędzić 1gr w zamian za poinformowanie świata co to za przesyłka. Szkoda, że nie napisali wprost co tam jest... spotkaliście się już z taką lekkomyślnością banku?

Druga sprawa, czy najpierw dostaliście kartę czy PIN? zwykle najpierw przychodziła karta, a od Meritum mam PIN, a karty jeszcze nie...

Data: 2012-08-27 18:02:49
Autor: szymek
[Meritum] PIN bez koperty!
Użytkownik "osa" <woytek18@poczta.fm> napisał w wiadomości news:k1g59t$hd5$3dont-email.me...
Czy wy też dostaliście z Meritum PIN do karty bez koperty?

http://imageshack.us/photo/my-images/255/pinmer.jpg/

 spotkaliście się już z taką lekkomyślnością banku?

Z PKO BP dostałem identyczną przesyłkę

Druga sprawa, czy najpierw dostaliście kartę czy PIN? zwykle najpierw przychodziła karta, a od Meritum mam PIN, a karty jeszcze nie...

Najpierw karta poleconym, potem PIN j.w.

Data: 2012-08-27 11:19:55
Autor: lukaszm
[Meritum] PIN bez koperty!
Najpierw karta poleconym, potem PIN j.w.

U mnie najpierw PIN (list zwykly jw.) i potem karta (list zwykly!)

to ze pin przychodzi jak przychodzi to nic, ale to, ze karta i PIN ida zwyklymi listami jest troche niebzpieczne

niby karta nieaktywna, ale sie sama aktywuje przy 1 transakcji z tego co wiem...

Data: 2012-08-27 11:23:09
Autor: www2
[Meritum] PIN bez koperty!

Data: 2012-08-27 21:16:31
Autor: osa
[Meritum] PIN bez koperty!
W dniu 2012-08-27 20:23, www2 pisze:
U mnie najpierw PIN (list zwykly jw.) i potem karta (list zwykly!)

to ze pin przychodzi jak przychodzi to nic, ale to, ze karta i PIN ida zwyklymi listami jest 'troche' niebzpieczne

Takie rozwiązanie nie jest nowe, kiedyś tylko tak wysyłali karty i PINy więc mnie to nie zaskoczyło... ale brak koperty już tak. Jak przychodzą dwie koperty to są to dwie koperty, a tak mamy kopertę i bez żadnych wątpliwości PIN.

Data: 2012-08-27 18:45:10
Autor: witek
[Meritum] PIN bez koperty!
osa wrote:
[...]

A w czym problem?

Cos by zmienilo jakby to samo zapakowali w koperte?
I nie chodzi o 1 gr, tylko o cala maszynerie do pakowania pierdolki do koperty.

Zwykle przychodzila najpierw karta.

Po za tym w ogole wysylanie pinu uwazam za glupote.

Dzwonisz na infolinie i przy okazji aktywowania karty ustalasz sobie pin.

Data: 2012-08-28 17:09:40
Autor: osa
[Meritum] PIN bez koperty!
W dniu 2012-08-28 01:45, witek pisze:
osa wrote:
[...]

W tym, że od razu widać że to PIN, a nie wyciąg/pismo/cokolwiek w kopercie. Maszynerię do pakowania innych dokumentów mają więc to chyba nie problem...

Zwykle przychodzila najpierw karta.

W meritku wczoraj był PIN, dziś karta.

Po za tym w ogole wysylanie pinu uwazam za glupote.
> Dzwonisz na infolinie i przy okazji aktywowania karty ustalasz sobie
> pin.

Ja również. Podoba mi się opcja nadawania PINu przez system transakcyjny, bardziej niż przez infolinię.

Data: 2012-08-28 11:28:45
Autor: witek
[Meritum] PIN bez koperty!
osa wrote:

W tym, że od razu widać że to PIN, a nie wyciąg/pismo/cokolwiek w
kopercie. Maszynerię do pakowania innych dokumentów mają więc to chyba
nie problem...

I tam nie zauwazylem, zeby bylo widac, ze to pin.

Sporo takich "kopert" dostaję.

Data: 2012-08-28 19:42:49
Autor: osa
[Meritum] PIN bez koperty!
W dniu 2012-08-28 18:28, witek pisze:
I tam nie zauwazylem, zeby bylo widac, ze to pin.

Sporo takich "kopert" dostaję.

Hmmm... a co w takich 'kopertach' jest wysyłane przez banki oprócz PINów? Bo się jeszcze nie spotkałem... Jak widzę taką perforację na trzech brzegach i nadawcę jako bank to jakoś nic oprócz PINu nie przychodzi mi do głowy.

Przy okazji: dziś aktywowałem kartę płacąc w sklepie. W systemie transakcyjnym blokada jest, ale karta ma status: 'nieaktywna'. Do tej pory sądziłem że ich system jest online, a nie 'online' ;)

Ponieważ karta spełniła już swoje zadanie to chciałbym ją zastrzec ale takiej opcji w systemie transakcyjnym nie widzę... pojawi się, jak karta będzie aktywna? czy twórcy nie przewidzieli takiej opcji?

Data: 2012-08-28 19:57:10
Autor: osa
[Meritum] PIN bez koperty!
W dniu 2012-08-28 19:42, osa pisze:
Ponieważ karta spełniła już swoje zadanie to chciałbym ją zastrzec ale
takiej opcji w systemie transakcyjnym nie widzę... pojawi się, jak karta
będzie aktywna? czy twórcy nie przewidzieli takiej opcji?

W FAQ jest informacja że zastrzegać można tylko przez infolinię. Więc skoro nie da się ustawić PINu ani zastrzec karty przez bankowość internetową to chyba system kartowy jest bardzo słabo z nią połączony.

Data: 2012-08-29 01:36:00
Autor: Mark
[Meritum] PIN bez koperty!
osa <woytek18@poczta.fm> w wiadomości news:k1j00d$guv$1dont-email.me
napisał(a):
I tam nie zauwazylem, zeby bylo widac, ze to pin.
Sporo takich "kopert" dostaję.
Hmmm... a co w takich 'kopertach' jest wysyłane przez banki oprócz PINów?
Karty kodów jednorazowych.
--
Mark
keitaro@pnet.pl

Data: 2012-08-27 19:15:32
Autor: Krystek
[Meritum] PIN bez koperty!
W dniu 2012-08-27 17:54, osa pisze:
[...]

Zaletą takiego rozwiązania jest to, że od razu wiesz, czy ktoś majstrował przy tej "kopercie" czy nie. Wadą, że często u doręczycieli pocztowych przesyłki listowe w torbie gniotą się i wyglądają po wyjęciu ze skrzynki jak wyjęte "psu z gardła" i może zostać przypadkowo naderwana/rozerwana w transporcie.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-08-27 21:06:05
Autor: osa
[Meritum] PIN bez koperty!
W dniu 2012-08-27 19:15, Krystek pisze:
[...]

No właśnie, jak listonosz wymęczy kopertę, to zawartość ma szansę być w
jednym kawałku, a jak przypadkiem naruszy PIN to zabawa w wysyłkę nowego
murowana... no ale meritek zaoszczędził 1 gr... i to najważniejsze :/

Data: 2012-08-27 22:20:50
Autor: Przemek
[Meritum] PIN bez koperty!

Użytkownik "osa" <woytek18@poczta.fm> napisał w wiadomości news:k1gggh$5i2$1dont-email.me...
[...]

A jakby wysyłali tylko kartę, a PIN ustalaloby się samemu przy aktywacji przez Internet (jak to jest w innych bankach) to zaoszczedziliby znacznie więcej, a na pewno byłoby to zdecydowanie bezpieczniejsze.
Dziwne - młody bank, prawie wyłacznie intreteowy a rozwiązanie jak w PKO BBP w latach 90-tych

Data: 2012-08-27 20:08:06
Autor: Przemek
[Meritum] PIN bez koperty!

[...]

U mnie przyszla tak samo (tzn bez koperty) a obie przysylki (karta i PIN) przyszly razem tego samego dnia. Wyjatkowo głupie rozwiazanie zwlaszcza że kartę katywuje się po prostu poprzez pierwszy zakup lub wypłatę z bankomatu.

Data: 2012-08-27 22:53:06
Autor: lukz
[Meritum] PIN bez koperty!
[...]

Ale po co w ogole przesylac te piny poczta? W Aliorze przynjamniej jest tak, ze po otrzymaniu karty, pin poznaje sie/zmienia po zalogowaniu do serwisu, albo telefonie na infolinke..

Data: 2012-08-27 23:16:28
Autor: osa
[Meritum] PIN bez koperty!
W dniu 2012-08-27 22:53, lukz pisze:

Ale po co w ogole przesylac te piny poczta? W Aliorze przynjamniej jest
tak, ze po otrzymaniu karty, pin poznaje sie/zmienia po zalogowaniu do
serwisu, albo telefonie na infolinke..

Mają stary system i nie da się majstrować przy PINie z poziomu systemu transakcyjnego :/ Zmiana PINu możliwa tylko przez bankomat bzwbk...

Z resztą, kartą muszę zrobić jedną operację więc te ich dziwne procedury przeżyję... ale niesmak i skan przesyłki bez koperty pozostanie...

[Meritum] PIN bez koperty!