PIT-23: Czy trzeba rozliczyć się z kwoty zwolnionej z podatku?

Data: 2011-11-07 13:10:38
Autor: landslade
PIT-23: Czy trzeba rozliczyć się z kwoty zwolnionej z podatku?
Witam,
W 2009 roku sprzedałem mieszkanie. Złożyłem PIT-23, w którym całą
kwotę uzyskaną ze sprzedaży zadeklarowałem jako zwolnioną od podatku,
z tytułu przeznaczenia jej na cele mieszkaniowe.
Teraz minęły 2 lata. Cała kwota została faktycznie wydana. Czy muszę
zgłosić się do US i rozliczyć z wydanych pieniędzy?

Próbowałem tego szukać, ale nie mogę nic znaleźć i wydaje mi się, że
nie mam takiego obowiązku. Ale może ktoś wie, czy tak na pewno jest?
Po drugie, czy, nawet jak nie ma takiego obowiązku, to nie lepiej jest
jednak rozliczyć się z urzędem dla świętego spokoju w przyszłości?

Data: 2011-11-09 14:29:16
Autor: Dominik & Co
PIT-23: Czy trzeba rozliczyć się z kwoty zwolnionej z podatku?
W dniu 07-11-2011 22:10, landslade rzecze:

Teraz minęły 2 lata. Cała kwota została faktycznie wydana. Czy muszę
zgłosić się do US i rozliczyć z wydanych pieniędzy?

Jeśli wydałeś tyle, ile zadeklarowałeś, to OK.
Gdybyś wydał mniej, to musiałbyś złożyć korektę PIT-23 i wpłacić
należny podatek (ze stosownymi odsetkami).

Po drugie, czy, nawet jak nie ma takiego obowiązku, to nie lepiej jest
jednak rozliczyć się z urzędem dla świętego spokoju w przyszłości?

Można czekać, ewentualnie "dla świętego spokoju"
złożyć formalny wniosek o wszczęcie postępowania podatkowego
- ustawa Ordynacja Podatkowa, Art. 165.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-11-19 04:01:50
Autor: landslade
PIT-23: Czy trzeba rozliczyć się z kwoty zwolnionej z podatku?
Czy do wydatków na cele mieszkaniowe wliczają się całe raty spłaty
kredytu na zakup mieszkania, czy tylko odsetki?

PIT-23: Czy trzeba rozliczyć się z kwoty zwolnionej z podatku?