PIT-8AR - kwota potrąconego wynagrodzenia

Data: 2012-01-30 00:40:55
Autor: Piotr Fiolek
PIT-8AR - kwota potrąconego wynagrodzenia
Próbuję wypełnić PIT-8AR i nie wiem co wpisać pola sekcji "15. Kwota
potrąconego wynagrodzenia z tytułu terminowego wpłacenia podatku
dochodowego - zgodnie z art.28 Ordynacji podatkowej"? Czym jest
potrącone wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacenia podatku
dochodowego?

Data: 2012-01-30 10:26:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 30 Jan 2012, Piotr Fiolek wrote:

[...]

  Płatnikom przysługuje jakieś groszowe wynagrodzenie z tytułu
wykonywania czynności płatnika.
  Skoro jesteś płatnikiem, to masz prawo potrącić.
  Napisz, czy się aby z 5 groszy uzbierało ;) (no, zależy od
kwoty którą wypłacasz).
  Żeby uzbierało się na dwa bilety komunikacji miejskiej po 2,80zł,
musisz rozliczyć wynagrodzenie z umowy za >10 000 zł.
  To tak w kwestii kosztów zbierania podatków :>

  Podstawa prawna: tak jak podali:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkowa-1_2_129.html

....a tu artykuły z wysokościami stawek:
http://www.e-podatnik.pl/artykul/fiskus/6837/Prawie_wszystko_o_wynagrodzeniach_platnikow_skladek_i_podatkow.html
http://www.podatki.egospodarka.pl/62584,Wynagrodzenie-dla-platnika-za-placenie-podatkow,1,65,1.html

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-30 02:35:21
Autor: Piotr Fiolek
PIT-8AR - kwota potrąconego wynagrodzenia
On Jan 30, 10:26 am, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl>
wrote:
> [...]

musisz rozliczyć wynagrodzenie z umowy za >10 000 zł.
  To tak w kwestii kosztów zbierania podatków :>

...a tu artykuły z wysokościami stawek:http://www.e-podatnik.pl/artykul/fiskus/6837/Prawie_wszystko_o_wynagr...http://www.podatki.egospodarka.pl/62584,Wynagrodzenie-dla-platnika-za...

pzdr, Gotfryd

Miesięczne wynagrodzenie z umowy zlecenie wynosiło 50 zł.
Powiedzmy, że "kwota podatków pobranych przez płatników na rzecz
budżetu państwa" miesięcznie zawyżając wynosiła 10 zł.
10 zł * 0,3 procent = 0,03 zł.
0,03 zł * 12 miesięcy = 0,36 zł
a więc w skali roku uzbierało się trochę więcej niż 5 groszy :)

Chyba dobrze to policzyłem?
A skoro tak, to mam nadzieję, że nie trzeba taki śmiesznych kwot
wpisywać i wystarczy podać 0 zł za każdy miesiąc?

Data: 2012-01-30 12:03:09
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  :)

Chyba dobrze to policzyłem?
A skoro tak, to mam nadzieję, że nie trzeba taki śmiesznych kwot
wpisywać i wystarczy podać 0 zł za każdy miesiąc?

  Oczywiście.
  Za to nie pamiętam jak jest z zaokrągleniami (bo być może po
prostu wychodzi zero i nie ma sprawy) oraz faktem że przychód
jest "należny" - bo skoro jest należny, ale go nie chcesz,
to nie umniejsza to obowiązku ujęcia go we *własnych* przychodach
do PIT (przy DG KPiR - przychody uboczne, dla DG podstawą
opodatkowania są przychody należne, a nie otrzymane).
  To tak dla porządku.
  Ale 19% od 36 groszy to też kwota zabójcza, więc za to nie
powinni Cię rozstrzelać, nawet jakby wyszło że zostało
przeoczone :D

  Sądząc z komentarza SDD jakieś zaokrąglenia się stosuje,
a wtedy problemu by nie było.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-30 04:10:47
Autor: Piotr Fiolek
PIT-8AR - kwota potrąconego wynagrodzenia
On Jan 30, 12:03 pm, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl>
wrote:
> [...]

przeoczone :D

  Sądząc z komentarza SDD jakieś zaokrąglenia się stosuje,

Z tym zaokrągleniem chyba masz rację.
Pobrałem formularz interaktywny dla PIT-8AR ze strony:
http://www.e-deklaracje.gov.pl/index.php?page=formularze_lista_edek2&r=p
i w pola w I-XII w sekcji
"15. Kwota potrąconego wynagrodzenia z tytułu terminowego wpłacenia
podatku dochodowego - zgodnie z art.28 Ordynacji"
nie pozwala mi wpisać nic mniejszego od 1.
Próbowałem 0 z kropką i 0 z przecinkiem, ale obu form zapisu formularz
nie pozwala wprowadzić.
Stąd wysoce prawdopodobne jest, ze trzeba zaokrąglać.
A tak niską kwotę jako 0,03 zł zaokrągla się chyba tylko do 0 zł?
(tym bardziej, że SDD też pisał o 0zł)

Data: 2012-01-30 14:05:55
Autor: Gotfryd Smolik news
PIT-8AR - kwota potrąconego wynagrodzenia
On Mon, 30 Jan 2012, Piotr Fiolek wrote:

A tak niską kwotę jako 0,03 zł zaokrągla się chyba tylko do 0 zł?

  O ile przy okazji próby "ubicia" lokat jednodniowych czegoś
znowu nie pokręcili, to podstawę zaokrągla się zwyczajnie, do
0,5 jako 0.
  Nie wiem tylko jaka jest podstawa do odrębnego traktowania
takiego przychodu, nigdy nie wnikałem.

(tym bardziej, że SDD też pisał o 0zł)

  Stąd moja czujność w kwestii zaokrągleń :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-30 05:18:15
Autor: Piotr Fiolek
wrote:
[...]

Czyli nawet jeżeli w PIT-8AR powpisuje zera, to w PIT-36 powinienem
wykazać te 36 groszy?
Jeżeli tak, to której rubryce?
Wg. mnie podchodzi to albo pod:
D.1.3 Pozarolnicza działalność gospodarcza
D.1.8 Inne źródła, niewymienione w wierszach od 1 do 7
Tylko, pytanie, w którym? :)

Data: 2012-01-30 08:04:27
Autor: Paweł Szostek
wrote:
> [...]

  Płatnikom przysługuje jakieś groszowe wynagrodzenie z tytułu
wykonywania czynności płatnika.
  Skoro jesteś płatnikiem, to masz prawo potrącić.

Potracić skąd? :)

Data: 2012-01-30 08:13:59
Autor: Paweł Szostek
wrote:

>   Płatnikom przysługuje jakieś groszowe wynagrodzenie z tytułu
> wykonywania czynności płatnika.
>   Skoro jesteś płatnikiem, to masz prawo potrącić.

Potracić skąd? :)

OK, doczytałem:

"Kwota tego wynagrodzenia jest potrącana z kwoty podatków pobranych
przez płatników lub inkasentów."
http://www.podatki.egospodarka.pl/62584,Wynagrodzenie-dla-platnika-za-placenie-podatkow,1,65,1.html

Również mam taką umowę zlecenie, w ramach której płacę zleceniobiorcy
50 zł.
Co miesiąc wpłacałem cały podatek z tego tytułu, czyli 9 zł, nie
potrącałem z tego podatku żadnych groszowych kwot.
Skoro tak, to teraz nigdzie tego nie muszę wykazywać?

Data: 2012-01-30 10:48:47
Autor: SDD

Użytkownik "Piotr Fiolek" <testpeer2m@gmail.com> napisał w wiadomości news:a2069693-474d-4db7-9052-

Czym jest
potrącone wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacenia podatku
dochodowego?

najczęściej kwotą 0 zł

Pozdrawiam
SDD

PIT-8AR - kwota potrąconego wynagrodzenia