PIT11 i umowa o dzie³o z przeniesieniem praw autorskich

Data: 2011-03-09 10:55:49
Autor: Jasko Bartnik
PIT11 i umowa o dzie³o z przeniesieniem praw autorskich
Witam.

Z góry przepraszam je¶li to g³upie pytanie. Dosta³em w³a¶nie PIT11 za
wykonan± umowê o dzie³o z przeniesieniem praw autorskich. W PIT jest
to wymienione pod "dzia³alno¶æ wykonywana osobi¶cie..." a nie z praw
autorskich i wrzucone jako 20% koszt uzyskania przychodu. W umowie nie
by³o co prawda wymienione ile procent przypada³o na samo przeniesienie
praw autorskich (wykonanie strony internetowej) ale zak³adam, ¿e
ca³o¶æ mo¿na wrzuciæ jako 50% koszt uzyskania przychodu.

Co z takim czym¶ zrobiæ?

1. Zaakceptowaæ stan i taki wklepaæ do w³asnego PIT-a.
2. Zaakceptowaæ stan i wklepaæ swoj± wersjê do PIT-a
3. Zg³osiæ siê do zleceniodawcy, ¿e s± nie¶cis³o¶ci (mo¿e ich ju¿ nie
interesuje przeniesienie praw autorskich i po 5 latach od wykonania
mogê im t± stronê skasowaæ); tzn. traktowaæ tego PIT-a jak zmianê
warunków umowy.

Sensowne wydaje mi siê 2., bo sk³adkê zleceniodawca ju¿ odprowadzi³ i
nic mu do kosztów uzyskania (czy siê mylê?). ¯eby byæ w pe³ni
uczciwym, czy mogê sam oceniæ ile procent przychodu stanowi ten
uzyskany z przeniesienia praw autorskich i od nich 50%, a od reszty
20%?

Z góry dziêkujê,
Jan Bartnik

Data: 2011-03-09 19:01:23
Autor: Wojciech Bancer
PIT11 i umowa o dzieło z przeniesieniem praw autorskich
On 2011-03-09, Jasko Bartnik <bartnikj@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

A jak wygl±da³ rachunek do umowy o dzie³o, jaki wystawi³e¶? Jakie by³y koszty uzyskania przychodu na tym rachunku i wysoko¶æ
zaliczki potr±conej? Czy tu siê zgadzaj± liczby? --
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-03-09 11:10:34
Autor: Jasko Bartnik
PIT11 i umowa o dzie³o z przeniesieniem praw autorskich
> Sensowne wydaje mi si 2., bo sk adk zleceniodawca ju odprowadzi i
> nic mu do koszt w uzyskania (czy si myl ?). eby by w pe ni
> uczciwym, czy mog sam oceni ile procent przychodu stanowi ten
> uzyskany z przeniesienia praw autorskich i od nich 50%, a od reszty
> 20%?

A jak wygl da rachunek do umowy o dzie o, jaki wystawi e ?
Jakie by y koszty uzyskania przychodu na tym rachunku i wysoko
zaliczki potr conej? Czy tu si zgadzaj liczby?

Tu chyba zawali³em... rachunek nie zosta³ wystawiony. W umowie jest:
"z tytu³u wykonania przedmiotu umowy i przeniesienia autorskich praw
maj±tkowych (...) Zamawiaj±cy zap³aci Wykonawcy wynagrodzenie w kwocie
X PLN netto".

PIT11 i umowa o dzie³o z przeniesieniem praw autorskich