PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)

Data: 2013-06-29 22:20:16
Autor: AT
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
Chciabym pięknie podzięokwać za nieocenioną pomoć o 24tej w nocy na A1 ok 70km przed Łodzią nr rej dwoch tirow jadacych z Bydgoszczy na śląski to SB i SMI dalej nie pamiętam :)

jadąc z rodzią wystrzeliła nam na nowym odcinku autostrady opona,
oryginalny klucz do koł oplowski nie dał rady, rozpadł się

po 20min walki z latarką,  w końcu zatrzymały się dwa tiry, odetchnąłem z ulgą ze wzglęów bezpieczeństwa rodziny, dopiero metrowa rura i ich klucze pomogły nam tak było zapieczone.
Za skarby  nie chcieli nic wziąć za tak nieocenioną pomoć w środku nocy, cieszy  mnie bardzo że są jeszcze dobrzy ludzie

PS laweciarz chcial 800zł za pomoc

BTW:  jaki możecie polecić naprawde mocny soliny klucz dla takich sytuacji, może jakis link z allegro, aby nie nadziać się na jakieś padło:

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=pd&string=klucz+do+k%C3%B3%C5%82+17

Data: 2013-06-30 00:01:41
Autor: ToMasz
[...]

kup sobie nasadkę na wymagany rozmiar i pokrętło. ale nie na pół cala tylko 3/4
ToMasz

Data: 2013-06-30 00:28:55
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sat, 29 Jun 2013 22:20:16 +0200, AT napisał(a):

BTW:  jaki możecie polecić naprawde mocny soliny klucz dla takich sytuacji, może jakis link z allegro, aby nie nadziać się na jakieś padło:

Ja wożę coś takiego:
http://www.narzedzia.pl/pokretlo-z-przegubem-1-2-457mm,34978.html

Albo kup takie coś (tylko raczej z jeszcze krótszym tym krótkim bokiem i n
1/2")
http://www.narzedzia.pl/pokretlo-typ-l-3-4-x-430-mm,35010.html

Do tego porządna nasadka (odpowiednio długa i mieszcząca się w otwór
felgi).

Albo krzyżak:
http://narzedzia-merkury.pl/klucz-krzyzakowy-do-kol-24-27-32-3-4-yato.html

Na teleskopowe zabawki z Allegro po 20zł to nie patrz, bo to się gnie już
od patrzenia na nie ;)

Natomiast jest prosta metoda żeby uniknąć takich problemów - po pierwsze
pogoń gumiarza który zapewne po wymianie opon wziął i pneunamet dowalił Ci
śruby takim momentem ile tylko ten klucz miał siły.
Pneumatem to śruby można odkręcać, albo przykręcić, a do dokręcania służy
tylko i wyłącznie klucz dynamometryczny.

Do tego gwinty należy utrzymywać w przyzwoitym stanie (tzn. czyścić z syfu
przed dokręceniem szczotką), ewentualnie można delikatnie nasmarować sam
gwint minimalną ilością smaru grafitowego.

Wtedy nie ma problemów z odkręcaniem, nawet narzędziami kupionymi na stacji
benzynowej.

Data: 2013-06-30 11:41:47
Autor: LEPEK
W dniu 2013-06-30 00:28, Tomasz Pyra pisze:

Albo krzyżak:
http://narzedzia-merkury.pl/klucz-krzyzakowy-do-kol-24-27-32-3-4-yato.html

Krzyżak jest IMO najlepszy, bo przykłada się siłę równomiernie w dwóch przeciwnych kierunkach i cała włożona siła idzie na kręcenie śrubą, a nie np. w połowie na bujanie samochodem. Niestety - zajmuje dużo miejsca w bagażniku, dla tego ja mam taki składany z Lidla - daje radę od paru lat.

Po pierwsze
pogoń gumiarza który zapewne po wymianie opon wziął i pneunamet dowalił Ci
śruby takim momentem ile tylko ten klucz miał siły.

Pokaż mi takiego, który tak nie robi :/
ewentualnie można delikatnie nasmarować sam
gwint minimalną ilością smaru grafitowego.

Jak felgi stalowe, to możne też miedziowego?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2013-06-30 11:59:46
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:41:47 +0200, LEPEK napisał(a):

[...]

No krzyżak ogólnie lepszy.
Zwykłe pokrętło lepiej działa jak już śruba jest tak oporna że trzeba po
kluczu skakać.

Po pierwsze
pogoń gumiarza który zapewne po wymianie opon wziął i pneunamet dowalił Ci
śruby takim momentem ile tylko ten klucz miał siły.

Pokaż mi takiego, który tak nie robi :/

Porządni nie robią, a każdy nieporządny po pogonieniu okazuje się że ma
gdzieś z kącie zakurzony klucz dynamometryczny z którego nawet umie
skorzystać.

ewentualnie można delikatnie nasmarować sam
gwint minimalną ilością smaru grafitowego.

Jak felgi stalowe, to możne też miedziowego?

Felga w sumie nie gra roli, bo należy to zrobić tak żeby nie smarować
felgi, a jedynie gwint. Ten z obu stron jest stalowy.

Myślę że miedzowy też może być

Grafitowy podobno lepszy do gwintów bo taki gwint nasmarowany grafitowym
niby jest bardziej samohamowny, ale jakiś dokładnych badań nie robiłem.

Data: 2013-06-30 13:01:19
Autor: J.F.
[...]

Energia nie sila. A tej energii malo. Krzyzak ma umiarkowane ramie, wymaga dwoch rak ... a rece slabsze niz
nogi, ani na to rurki nalozyc, a nawet jak sie uda, to za bardzo
odsadzony. Jeszcze trzeba pare cegiel do podparcia ..

Niestety - zajmuje dużo miejsca w bagażniku, dla tego ja mam taki składany z Lidla - daje radę od paru lat.

I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci. No i koncowka taka ze sie nie rozpadnie.

ewentualnie można delikatnie nasmarować sam
gwint minimalną ilością smaru grafitowego.
Jak felgi stalowe, to możne też miedziowego?

Dowolny, towot tez daje rade.

J.

Data: 2013-07-01 16:34:30
Autor: LEPEK
W dniu 2013-06-30 13:01, J.F. pisze:

Krzyzak ma umiarkowane ramie, wymaga dwoch rak ... a rece slabsze niz
nogi, ani na to rurki nalozyc, a nawet jak sie uda, to za bardzo
odsadzony.

Po pierwsze - jak napisałem - odsadzenie nie ma znaczenia w przypadku krzyżaka, bo właściwie cały wysiłek idzie na kręcenie, bez strat na wyginanie, bujanie itp. Po drugie z jednej strony naciskasz, a z drugiej "podnosisz", co IMO jest skuteczniejsze, mocniejsze, niż skakanie po kluczu jednoramiennym.

Jeszcze trzeba pare cegiel do podparcia ..

??

I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci.
No i koncowka taka ze sie nie rozpadnie.

Coś takiego:
http://www.lidl.de/de/Reifenwechsel/ULTIMATE-SPEED-Kreuzschluessel-klappbar-1

BTW - fajnie w tej niemcowni, że wszystkie artykuły z "akcji" są dostępne w sklepie internetowym. A naet duużo więcej.

Pozdr,

Data: 2013-07-01 17:09:26
Autor: J.F
Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości
[...]

Co cie ogranicza to uzycia rak.
Nie nalozysz rurki, nie skoczysz nogami i sruby nie urwiesz :-)

Jeszcze trzeba pare cegiel do podparcia ..
??

Pare cegiel do podparcia wolnego konca i patrz wyzej.

I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci.
No i koncowka taka ze sie nie rozpadnie.
Coś takiego:
http://www.lidl.de/de/Reifenwechsel/ULTIMATE-SPEED-Kreuzschluessel-klappbar-1

Myslalem raczej o  fajkowym-teleskopowym, cos takiego, ale solidniejsze
http://www.motochemia.pl/klucz-teleskopowy-do-kol-samochodowych-1719-mm-p-891.html

Bo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-)

J.

Data: 2013-07-01 17:20:36
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-07-01 17:09, J.F pisze:
Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości
(...)
[...]

To jest dość skuteczne i sensowne rozwiązanie.

Bo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-)

Ten krzyżakowy tak, a mają też inne oferty, które zaakceptować można:

http://www.lidl.de/de/Reifenwechsel/cartrend-Radmutternschluessel?FromRecommendation=true

:)

Data: 2013-07-02 00:37:32
Autor: LEPEK
W dniu 2013-07-01 17:20, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2013-07-01 17:09, J.F pisze:

Bo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-)

Ten krzyżakowy tak,

Ja tam nie rozumiem, o co wam chodzi... Ja używam od dłuższego czasu i w porównaniu z teleskopowym fajkowym (nie mówiąc o fabrycznych) jest bezkonkurencyjny: złożony zajmuje niewiele miejsca, rozłożony działa prawie jak sztywny krzyżak, mocowania przegubów usztywniane nakładkami. Nie trafiłem jeszcze na śrubę, której bym nim nie odkręcił (i nie ukręcił przy okazji) - a przy fajkowym się zdarzyło. Do tego, jak już śruba puści, to kręci się migiem. Za duże odsadzenie? Każdy krzyżak ma podobne i nie przeszkadza ono  kręceniu (w przeciwieństwie do fajek, gdzie musi być jak najmniejsze, ale na tyle duże, aby się go w ogóle dało używać). Rurkę - odpowiednio dużą - da się nałożyć (jak ktoś potrzebuje).

Pozdr,

Data: 2013-07-02 01:15:30
Autor: J.F.
Dnia Tue, 02 Jul 2013 00:37:32 +0200, LEPEK napisał(a):
[...]

No i dlatego nie rozumiesz :-)

ukręcił przy okazji) - a przy fajkowym się zdarzyło.

Ale co sie ukrecilo - sruba ?
Do tego, jak już śruba puści, to kręci się migiem.

Jak pusci :-)

Za duże odsadzenie? Każdy krzyżak ma podobne

Dlatego krytykuje wszystkie krzyzaki, a ten w dodatku ma slabe
przeguby :-)

i nie przeszkadza ono  kręceniu

Jak pusci :-)

Rurkę - odpowiednio dużą - da się nałożyć (jak ktoś potrzebuje).

No wlasnie -  gruba, ciezka i nieporeczna.

J.

Data: 2013-07-02 09:02:04
Autor: LEPEK
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
W dniu 2013-07-02 01:15, J.F. pisze:

Ale co sie ukrecilo - sruba ?

Śruba.

ten w dodatku ma slabe
przeguby :-)

Z mojego doświadczenia wynika, że wystarczające.

Pozdr,

Data: 2013-06-30 20:24:28
Autor: Irokez
W dniu 2013-06-30 11:41, LEPEK pisze:
[...]

Też tak myślałem. Teraz jeżdżę ze składanym z porządną nasadką udarową.

--
Irokez

Data: 2013-07-01 06:52:28
Autor: Adam Wysocki
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Na teleskopowe zabawki z Allegro po 20zł to nie patrz, bo to się gnie już
od patrzenia na nie ;)

Oryginalny Fiatowski się wygiął, a teleskopowa zabawka za 20 zł z Castoramy dała radę, więc nie przesadzałbym... :)

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-07-01 10:10:40
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 1 Jul 2013 06:52:28 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

[...]

Jak Fiat robi klucze z tego co wahacze, to by się zgadzało :)

Data: 2013-07-01 10:02:21
Autor: Adam Wysocki
[...]

Gównolit? :)

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-06-30 08:14:41
Autor: scobowski
PI�kne podzi�kowania ch�opakom z TIR�w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
W dniu 2013-06-29 22:20, AT pisze:
Chciabym pi�knie podzi�okwa� za nieocenion� pomo� o 24tej w nocy na A1 ok
70km przed �odzi� nr rej dwoch tirow jadacych z Bydgoszczy na �l�ski to SB i
SMI dalej nie pami�tam :)

jad�c z rodzi� wystrzeli�a nam na nowym odcinku autostrady opona,
oryginalny klucz do koďż˝ oplowski nie daďż˝ rady, rozpadďż˝ siďż˝

po 20min walki z latarkďż˝,  w koďż˝cu zatrzymaďż˝y siďż˝ dwa tiry, odetchn��em z
ulg� ze wzgl��w bezpiecze�stwa rodziny, dopiero metrowa rura i ich klucze
pomog�y nam tak by�o zapieczone.
Za skarby  nie chcieli nic wzi�� za tak nieocenionďż˝ pomoďż˝ w ďż˝rodku nocy,
cieszy  mnie bardzo ďż˝e sďż˝ jeszcze dobrzy ludzie

PS laweciarz chcial 800zďż˝ za pomoc

BTW:  jaki moďż˝ecie poleciďż˝ naprawde mocny soliny klucz dla takich sytuacji,
mo�e jakis link z allegro, aby nie nadzia� si� na jakie� pad�o:

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=pd&string=klucz+do+k%C3%B3%C5%82+17

Naucz się przykręcać koła - unikniesz przykrych niespodzianek przy odkręcaniu.

Data: 2013-06-30 11:18:44
Autor: X-Man
"scobowski" <scob@icpnet.pl> wrote in message news:kqoich$6s0$1news.icpnet.pl...
[...]

ja odkąd mi gumiarz zapomniał koła dokręcić i potem wyciągałem luźne śruby spod kołpaka to dokręcam ile sił w łapach bo o odkręcanie to się akurat nie martwię...

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-06-30 10:20:51
Autor: tᴏ
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
AT wrote:

jadÂąc z rodziÂą wystrzeliÂła nam na nowym odcinku autostrady opona,
oryginalny klucz do koÂł oplowski nie daÂł rady, rozpadÂł siĂŞ

A co na to rodzina tej opony? Często podróżujesz z całą rodziną opon?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-30 15:18:23
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia 30 Jun 2013 10:20:51 GMT, tᴏ napisał(a):

A co na to rodzina tej opony? Często podróżujesz z całą rodziną opon?

Naucz się czytać, opona jechała z rodzią, czymkolwiek by to nie było.

AK

Data: 2013-06-30 17:46:51
Autor: tᴏ
Andrzej Kubiak wrote:

Naucz się czytać, opona jechała z rodzią, czymkolwiek by to nie było.

Przepraszam, poprawię się. :(

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-30 11:15:47
Autor: X-Man
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
"AT" <Atari!@onet.poczta.pl> wrote in message news:kqnfhp$7tn$1speranza.aioe.org...
Chciabym pięknie podzięokwać za nieocenioną pomoć o 24tej w nocy na A1 PS laweciarz chcial 800zł za pomoc

zdzierca...

BTW:  jaki możecie polecić naprawde mocny soliny klucz dla takich
sytuacji,

ja od zawsze wożę w bagazniku pod dywanikiem taki: http://allegro.pl/klucz-krzyzak-do-odkrecania-kol-17-19-21-23-i3347002661.html

+ do tego rurka od lewarka/żaby o takiego: http://allegro.pl/podnosnik-hydrauliczny-zaba-lewarek-2t-karton-2000-i3298243884.html (który też zawsze mma ze sobą)

jako przedłużenie ramienia siły i ten zestaw jeszcze nigdy mnie nie zawiódł

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-06-30 12:46:04
Autor: cef
X-Man wrote:

jako przedłużenie ramienia siły i ten zestaw jeszcze nigdy mnie nie
zawiódł

A ile razy miałeś  okazję to sprawdzić?

Data: 2013-06-30 16:03:56
Autor: X-Man
"cef" <cezfar@interia.pl> wrote in message news:51d00c6f$0$1210$65785112news.neostrada.pl...
X-Man wrote:
jako przedłużenie ramienia siły i ten zestaw jeszcze nigdy mnie nie
zawiódł
A ile razy miałeś  okazję to sprawdzić?

hmm kilka-naście? dwa razy do roku zmieniam  np. koła z letnich na zimowe i na odwrót, ostatnio np czyściłem tylne hamulce więc koła ściągałem do tego, raz czy dwa w ciągu ostatnich 2-3 lat złapałem gumę itd.

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-06-30 20:48:46
Autor: cef
X-Man wrote:

[...]

No jak ktoś lubi tyle, to faktycznie się sprawdza.

Data: 2013-06-30 12:55:43
Autor: J.F.
Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:15:47 +0100, X-Man napisał(a):
[...]

Przeciez ta rurka nie wejdzie na ten klucz.

A czy nie zawiedzie ... zalezy od nasadki na kluczu.
Cztery za 20 zl to raczej nie jest dobra stal :-)
Ale kto wie, moze ... gatunkowa stal nie jest znow taka droga..

J.

Data: 2013-06-30 16:05:27
Autor: X-Man
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1wlqqroju1gc7.yzu2s2uzv4y7.dlg40tude.net...
[...]

nie wiem jakiej jakości jest ta stal w każdym razie swój klucz mam już ze 4-5 lat i użyty był co najmniej kilkadziesiąt razy i daje radę. Rurka wchodzi w klucz a nie na niego i w moim przypadku działa bez zastrzeżeń

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-06-30 18:26:26
Autor: J.F.
Dnia Sun, 30 Jun 2013 16:05:27 +0100, X-Man napisał(a):
[...]

Mogles uzywac i tysiace razy - klucz sie od tego nie rozrywa.
Pytanie ile razy tak sie zapieklo ze trzeba bylo skakac po rurce.

Rurka wchodzi w klucz a nie na niego i w moim przypadku działa bez zastrzeżeń

Hm, gleboki ten klucz ? To raczej nie jest polaczenie do przenoszenia duzych sil.

J.

Data: 2013-06-30 19:11:07
Autor: X-Man
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:18j2b6u7k041i.juq3v790xoqx.dlg40tude.net...
[...]

przy takiej długości rurki byłbym w stanie ukręcić śrubę gołymi rękami bez żadnego skakania, ewentualnei klucz by pękł na łbie śruby, dokręcam zawsze tak że bez rurki nie ma szans odkręcić, wg mnie wystarczy zawsze przed wkręceniem śrub przejechac je szczotką drucianą i potem troszkę jakiegoś smaru na gwint i się nic nie zapiecze, poza tym jak pisałem wczesniej mam uraz do niedokręconych śrub i wolałbym się pomęczyć z odkręcaniem niż żeby mnie kiedyś koło wyprzedziło

Rurka wchodzi w klucz a nie na niego i w moim przypadku działa bez
zastrzeżeń
Hm, gleboki ten klucz ?

nie wiem jakieś 3,5cm, mnie to wystarcza

To raczej nie jest polaczenie do przenoszenia duzych sil.

ten klucz jest do tego właśnie przeznaczony żeby nim koła dokręcać/odkręcać więc szansa że pęknie jest raczej niewielka (nie twierdzę ze jest to niemożliwe)
no ale zawsze można na jakiegoś bubla trafić

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-06-30 21:35:35
Autor: J.F.
Dnia Sun, 30 Jun 2013 19:11:07 +0100, X-Man napisał(a):
[...]

Moze ci sie wydawac.

[...]

Ale najwyrazniej dyskutujemy tu o innym przypadku :-)

[...]

Inicjatorowi tematu pekl, mnie pekl, powyzej tez sugerujesz ze peknie
- zdarza sie.
Ale ja nie o jakosci klucza, tylko jak gleboko do niego rurka wchodzi.
3.5 cm to chyba mniej niz podnosniku, a w podnosniku takich sil nie
uzywasz.

No i dzwignia z dala od kola - to nie ulatwia odkrecenia.

no ale zawsze można na jakiegoś bubla trafić

Szczegolnie jak cos tanie jest :-)

J.

Data: 2013-06-30 21:00:58
Autor: X-Man
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:l5naanlhc5wx.15m4vjvcqdtxn.dlg40tude.net...
[...]

uwierz mi że ja siły nie żałuję może Pudzian ze mnie nie jest ale jak jadę do mechanika to pneumatycznym kluczem nie ruszy śrub po mnie

no ale zawsze można na jakiegoś bubla trafić
Szczegolnie jak cos tanie jest :-)

hehe swój dostałem za free od sąsiada jak opróżniał schowek z gratów przed przeprowadzką więc nawet nie wiem czy tani był, w każdym razie ciężko mi sobie wyobrazić żeby śruba mogła mi się aż tak zapiec żebym go złamał na niej

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-07-01 19:13:26
Autor: John Kołalsky
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)

Użytkownik "X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl>

[...]

Co ma jedno z drugim wspólnego ? Śruba nie pracuje normalnie na odkręcanie więc nie trzeba jej przykręcać na chamca a jak się przykręci to się ją tylko naraża na ukręcenie przy przykręcaniu albo ułamanie przy jeżdżeniu. I zapiekanie luźno ma się do mocnego przykręcania.

Data: 2013-06-30 16:15:15
Autor: J.F.
[...]

Po takiej przygodzie woze tez pojemnik uszczelniacza :-)

po 20min walki z latarką,  w końcu zatrzymały się dwa tiry, odetchnąłem z ulgą ze wzglęów bezpieczeństwa rodziny, dopiero metrowa rura i ich klucze pomogły nam tak było zapieczone.

Dziwne ze mieli takie male rozmiary :-)

PS laweciarz chcial 800zł za pomoc

No coz, troche przesadzil, ale z tego zyje. A tu jeszcze ze 200km
trzeba przejechac. I za dzien wolny doliczyc, za nocke, za ekspres ..

Czy policja nie zna numeru do jakiegos tanszego laweciarza ?
Ewentualnie mozna probowac u swojego ubezpieczyciela ..

J.

Data: 2013-06-30 22:20:01
Autor: Jacek
PI�kne podzi�kowania ch�opakom z TIR�w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
W dniu 2013-06-29 22:20, AT pisze:
Teraz, jak już szczęśliwie wróciłeś to pofatyguj się i wykręć po kolei wszystkie śruby, wyczyść, posmaruj (grafitowy najlepszy, ale może być zwykły ŁT) i przykręć w odpowiednim momentem. Nie będzie potem problemu bo każdy klucz da radę.
Jacek

Data: 2013-06-30 23:11:25
Autor: scobowski
W dniu 2013-06-30 22:20, Jacek pisze:
[...]

Ja nie wiem, czy taka rada to już podpada pod narażenie życia albo bezpieczeństwa w ruchu drogowym?

Śruby do kół możesz se druciakiem dokładnie oczyścić (a i gwinty w piastach - są również okrągłe szczotki druciane - jeśli ktoś czuja taką potrzebę.

Ja od 18 lat koła odkręcam czymś takim: http://allegro.pl/klucz-do-kol-kola-audi-vw-golf-bora-oryginl-i3299240672.html (aukcja przykładowa).
Zdarzyło mi się po "fachowej" robocie gumiarzy (a może fachowym smarowaniu? ;-) ) urwać komuś szpilkę wraz z nakrętką z użyciem półtorametrowej przedłużki i całej (wtedy jeszcze mizernej) masy ciała, ale klucz przeżył to bez uszczerbku.

Data: 2013-07-01 00:04:57
Autor: Jacek
PIękne podziękowania chłopakom z TI Rów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
W dniu 2013-06-30 23:11, scobowski pisze:

Ja nie wiem, czy taka rada to juĹź podpada pod naraĹźenie Ĺźycia albo
bezpieczeństwa w ruchu drogowym?
Ĺťe co niby?
Słyszałeś o czymś takim, jak gwint samohamowny?
Jacek

Data: 2013-07-01 00:17:14
Autor: J.F.
Dnia Mon, 01 Jul 2013 00:04:57 +0200, Jacek napisał(a):
W dniu 2013-06-30 23:11, scobowski pisze:
Ja nie wiem, czy taka rada to już podpada pod narażenie życia albo
bezpieczeństwa w ruchu drogowym?

Że co niby?
Słyszałeś o czymś takim, jak gwint samohamowny?

Samohamowny to on jest przy zalozonym wspolczynniku tarcia.
Stal-stal, a nie stal-smar. Ale zawsze smarowalem i nigdy sie nie nie odkrecilo samo.

J.

Data: 2013-07-01 06:56:26
Autor: Jacek
W dniu 2013-07-01 00:17, J.F. pisze:
Samohamowny to on jest przy zalozonym wspolczynniku tarcia.
Stal-stal, a nie stal-smar.

Ale zawsze smarowalem i nigdy sie nie nie odkrecilo samo.
według teorii scobowskiego silnik i skrzynia biegów powinny się same rozkręcać w czasie jazdy, tam przecież jest OLEJ
Jacek

Data: 2013-07-01 15:16:42
Autor: J.F
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości
[...]

Olej, olej, ale sruby przed wkreceniem nie sa smarowane tym olejem, tylko klejem Loctite :-)

J.

Data: 2013-07-01 20:37:52
Autor: Jacek
W dniu 2013-07-01 15:16, J.F pisze:

Olej, olej, ale sruby przed wkreceniem nie sa smarowane tym olejem,
tylko klejem Loctite :-)
Tak, jasne. Także Locitem smarowano gwinty śrub w samochodach z początku wieku ;-) Zresztą tak już projektował swoje auta Daimler i Benz (w Autocadzie chyba?)
Połączenie gwintowe NIE wymaga klejenia.
Jacek

Data: 2013-07-01 09:42:19
Autor: AT
> [...]
Teraz, jak już szczęśliwie wróciłeś to pofatyguj się i wykręć po kolei wszystkie śruby, wyczyść, posmaruj (grafitowy najlepszy, ale może być zwykły ŁT) i przykręć w odpowiednim momentem. Nie będzie potem problemu bo każdy klucz da radę.

Przed wyjazdem kłocki wymieniał mi mechanik z tyłu, być moze trochę za mocno dokręcił,  w sobotę odwiedziłem mojego wulkanizatora, to się zdziwł, bo drugiego koła też nie mogł odkręcić bez użycia rury i stwierdzi ze to niemożliwie, aby on tak dowalił.

w każdym bądź razie teraz to sobie  kupię porządny klucz

pozdrawiam

Data: 2013-07-01 00:27:15
Autor: arek333
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)

Hmmm ja tam mocno sie nie znam czy gwinty smarowac czy nie. Jednak w tym roku pierwszy raz w zyciu  popsikalem gwinty  szpilek WD40. I po 1,5 miesiaca poczułem bicie w kole z tylu. Podnosnik i co widze - 4 szpilki luzne jednej juz brak, kolo tancowalo. Przerazilem sie. Sprawdzilem wszystkie mkola i w kazdym byla luzna szpilka. Na początku myslalem ze moze ktos chcial skubnąć aluski, jednak nie poluznial by srub z zabezpieczeniem. Tak tak te tez byly luzne. Zrobilem to raz w zyciu i juz nigdy nie bede niczym psikal smarowal gwintow przy kolach.

Data: 2013-06-30 23:52:59
Autor: X-Man
"arek333" <arekcza@wp.pl> wrote in message news:51d0b0c4$0$1450$65785112news.neostrada.pl...
[...]

za słabo dokręciłeś i tyle WD pewnie nie pomogło ale przy odpowiednio mocnym dokręceniu wpływ WD na zmniejszenie tarcia jest marginalny, wd penetruje i trochę smaruje ale tylko trochę...

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-07-01 01:14:09
Autor: J.F.
Dnia Mon, 1 Jul 2013 00:27:15 +0200, arek333 napisał(a):
[...]

A WD40 to nawet nie jest rzadki olej.

Dobrze przykreciles ostatnio ? J.

Data: 2013-07-01 08:30:47
Autor: AZ
PIĂŞkne podziĂŞkowania chÂłopakom z TIRĂłw za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
On 2013-06-30, arek333 <arekcza@wp.pl> wrote:

Hmmm ja tam mocno sie nie znam czy gwinty smarowac czy nie. Jednak w tym roku pierwszy raz w zyciu  popsikalem gwinty  szpilek WD40. I po 1,5 miesiaca poczuÂłem bicie w kole z tylu. Podnosnik i co widze - 4 szpilki luzne jednej juz brak, kolo tancowalo. Przerazilem sie. Sprawdzilem wszystkie mkola i w kazdym byla luzna szpilka. Na poczÂątku myslalem ze moze ktos chcial skubn¹Ì aluski, jednak nie poluznial by srub z zabezpieczeniem. Tak tak te tez byly luzne. Zrobilem to raz w zyciu i juz nigdy nie bede niczym psikal smarowal gwintow przy kolach.
Widocznie slabo dokreciles.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-02 16:27:28
Autor: arek333
PIekne podziekowania ch3opakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
Hmmm ja wiem czy skakanie po kluczu mozna nazwac slabym przykrecaniem?Doslownie, jestem w tym wypadku pewny ze skakalem hahah. I to mnie zdziw2ilo, nigdy ale to nigdy nie bylo takich problemow, na tym samym samochodzie na tych samych felgach.Jedyna różnica to ten WD40

PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)