Data: 2013-06-29 22:20:16 | |
Autor: AT | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Chciabym pięknie podzięokwać za nieocenioną pomoć o 24tej w nocy na A1 ok 70km przed Łodzią nr rej dwoch tirow jadacych z Bydgoszczy na śląski to SB i SMI dalej nie pamiętam :)
jadąc z rodzią wystrzeliła nam na nowym odcinku autostrady opona, oryginalny klucz do koł oplowski nie dał rady, rozpadł się po 20min walki z latarką, w końcu zatrzymały się dwa tiry, odetchnąłem z ulgą ze wzglęów bezpieczeństwa rodziny, dopiero metrowa rura i ich klucze pomogły nam tak było zapieczone. Za skarby nie chcieli nic wziąć za tak nieocenioną pomoć w środku nocy, cieszy mnie bardzo że są jeszcze dobrzy ludzie PS laweciarz chcial 800zł za pomoc BTW: jaki możecie polecić naprawde mocny soliny klucz dla takich sytuacji, może jakis link z allegro, aby nie nadziać się na jakieś padło: http://allegro.pl/listing/listing.php?order=pd&string=klucz+do+k%C3%B3%C5%82+17 |
|
Data: 2013-06-30 00:01:41 | |
Autor: ToMasz | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
BTW: jaki możecie polecić naprawde mocny soliny klucz dla takich sytuacji,kup sobie nasadkę na wymagany rozmiar i pokrętło. ale nie na pół cala tylko 3/4 ToMasz |
|
Data: 2013-06-30 00:28:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Dnia Sat, 29 Jun 2013 22:20:16 +0200, AT napisał(a):
BTW: jaki możecie polecić naprawde mocny soliny klucz dla takich sytuacji, może jakis link z allegro, aby nie nadziać się na jakieś padło: Ja wożę coś takiego: http://www.narzedzia.pl/pokretlo-z-przegubem-1-2-457mm,34978.html Albo kup takie coś (tylko raczej z jeszcze krótszym tym krótkim bokiem i n 1/2") http://www.narzedzia.pl/pokretlo-typ-l-3-4-x-430-mm,35010.html Do tego porządna nasadka (odpowiednio długa i mieszcząca się w otwór felgi). Albo krzyżak: http://narzedzia-merkury.pl/klucz-krzyzakowy-do-kol-24-27-32-3-4-yato.html Na teleskopowe zabawki z Allegro po 20zł to nie patrz, bo to się gnie już od patrzenia na nie ;) Natomiast jest prosta metoda żeby uniknąć takich problemów - po pierwsze pogoń gumiarza który zapewne po wymianie opon wziął i pneunamet dowalił Ci śruby takim momentem ile tylko ten klucz miał siły. Pneumatem to śruby można odkręcać, albo przykręcić, a do dokręcania służy tylko i wyłącznie klucz dynamometryczny. Do tego gwinty należy utrzymywać w przyzwoitym stanie (tzn. czyścić z syfu przed dokręceniem szczotką), ewentualnie można delikatnie nasmarować sam gwint minimalną ilością smaru grafitowego. Wtedy nie ma problemów z odkręcaniem, nawet narzędziami kupionymi na stacji benzynowej. |
|
Data: 2013-06-30 11:41:47 | |
Autor: LEPEK | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-06-30 00:28, Tomasz Pyra pisze:
Albo krzyżak: Krzyżak jest IMO najlepszy, bo przykłada się siłę równomiernie w dwóch przeciwnych kierunkach i cała włożona siła idzie na kręcenie śrubą, a nie np. w połowie na bujanie samochodem. Niestety - zajmuje dużo miejsca w bagażniku, dla tego ja mam taki składany z Lidla - daje radę od paru lat. Po pierwsze Pokaż mi takiego, który tak nie robi :/ ewentualnie można delikatnie nasmarować sam Jak felgi stalowe, to możne też miedziowego? Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |
|
Data: 2013-06-30 11:59:46 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:41:47 +0200, LEPEK napisał(a):
W dniu 2013-06-30 00:28, Tomasz Pyra pisze: No krzyżak ogólnie lepszy. Zwykłe pokrętło lepiej działa jak już śruba jest tak oporna że trzeba po kluczu skakać. Po pierwsze Porządni nie robią, a każdy nieporządny po pogonieniu okazuje się że ma gdzieś z kącie zakurzony klucz dynamometryczny z którego nawet umie skorzystać. ewentualnie można delikatnie nasmarować sam Felga w sumie nie gra roli, bo należy to zrobić tak żeby nie smarować felgi, a jedynie gwint. Ten z obu stron jest stalowy. Myślę że miedzowy też może być Grafitowy podobno lepszy do gwintów bo taki gwint nasmarowany grafitowym niby jest bardziej samohamowny, ale jakiś dokładnych badań nie robiłem. |
|
Data: 2013-06-30 13:01:19 | |
Autor: J.F. | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:41:47 +0200, LEPEK napisał(a):
Krzyżak jest IMO najlepszy, bo przykłada się siłę równomiernie w dwóch przeciwnych kierunkach i cała włożona siła idzie na kręcenie śrubą, a nie np. w połowie na bujanie samochodem. Energia nie sila. A tej energii malo. Krzyzak ma umiarkowane ramie, wymaga dwoch rak ... a rece slabsze niz nogi, ani na to rurki nalozyc, a nawet jak sie uda, to za bardzo odsadzony. Jeszcze trzeba pare cegiel do podparcia .. Niestety - zajmuje dużo miejsca w bagażniku, dla tego ja mam taki składany z Lidla - daje radę od paru lat. I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci. No i koncowka taka ze sie nie rozpadnie. ewentualnie można delikatnie nasmarować samJak felgi stalowe, to możne też miedziowego? Dowolny, towot tez daje rade. J. |
|
Data: 2013-07-01 16:34:30 | |
Autor: LEPEK | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-06-30 13:01, J.F. pisze:
Krzyzak ma umiarkowane ramie, wymaga dwoch rak ... a rece slabsze niz Po pierwsze - jak napisałem - odsadzenie nie ma znaczenia w przypadku krzyżaka, bo właściwie cały wysiłek idzie na kręcenie, bez strat na wyginanie, bujanie itp. Po drugie z jednej strony naciskasz, a z drugiej "podnosisz", co IMO jest skuteczniejsze, mocniejsze, niż skakanie po kluczu jednoramiennym. Jeszcze trzeba pare cegiel do podparcia .. ?? I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci. Coś takiego: http://www.lidl.de/de/Reifenwechsel/ULTIMATE-SPEED-Kreuzschluessel-klappbar-1 BTW - fajnie w tej niemcowni, że wszystkie artykuły z "akcji" są dostępne w sklepie internetowym. A naet duużo więcej. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |
|
Data: 2013-07-01 17:09:26 | |
Autor: J.F | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości
W dniu 2013-06-30 13:01, J.F. pisze: Krzyzak ma umiarkowane ramie, wymaga dwoch rak ... a rece slabsze nizPo pierwsze - jak napisałem - odsadzenie nie ma znaczenia w przypadku krzyżaka, bo właściwie cały wysiłek idzie na kręcenie, bez strat na wyginanie, bujanie itp. Po drugie z jednej strony naciskasz, a z drugiej "podnosisz", co IMO jest skuteczniejsze, mocniejsze, niż skakanie po kluczu jednoramiennym. Co cie ogranicza to uzycia rak. Nie nalozysz rurki, nie skoczysz nogami i sruby nie urwiesz :-) Jeszcze trzeba pare cegiel do podparcia ..?? Pare cegiel do podparcia wolnego konca i patrz wyzej. I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci.Coś takiego: Myslalem raczej o fajkowym-teleskopowym, cos takiego, ale solidniejsze http://www.motochemia.pl/klucz-teleskopowy-do-kol-samochodowych-1719-mm-p-891.html Bo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-) J. |
|
Data: 2013-07-01 17:20:36 | |
Autor: Artur Maśląg | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-07-01 17:09, J.F pisze:
Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości(...) I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci.Coś takiego: To jest dość skuteczne i sensowne rozwiązanie. Bo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-) Ten krzyżakowy tak, a mają też inne oferty, które zaakceptować można: http://www.lidl.de/de/Reifenwechsel/cartrend-Radmutternschluessel?FromRecommendation=true :) |
|
Data: 2013-07-02 00:37:32 | |
Autor: LEPEK | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-07-01 17:20, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2013-07-01 17:09, J.F pisze: Bo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-) Ja tam nie rozumiem, o co wam chodzi... Ja używam od dłuższego czasu i w porównaniu z teleskopowym fajkowym (nie mówiąc o fabrycznych) jest bezkonkurencyjny: złożony zajmuje niewiele miejsca, rozłożony działa prawie jak sztywny krzyżak, mocowania przegubów usztywniane nakładkami. Nie trafiłem jeszcze na śrubę, której bym nim nie odkręcił (i nie ukręcił przy okazji) - a przy fajkowym się zdarzyło. Do tego, jak już śruba puści, to kręci się migiem. Za duże odsadzenie? Każdy krzyżak ma podobne i nie przeszkadza ono kręceniu (w przeciwieństwie do fajek, gdzie musi być jak najmniejsze, ale na tyle duże, aby się go w ogóle dało używać). Rurkę - odpowiednio dużą - da się nałożyć (jak ktoś potrzebuje). Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |
|
Data: 2013-07-02 01:15:30 | |
Autor: J.F. | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Dnia Tue, 02 Jul 2013 00:37:32 +0200, LEPEK napisał(a):
Ja tam nie rozumiem, o co wam chodzi... Ja używam od dłuższego czasu i w porównaniu z teleskopowym fajkowym (nie mówiąc o fabrycznych) jest bezkonkurencyjny: złożony zajmuje niewiele miejsca, rozłożony działa prawie jak sztywny krzyżak, mocowania przegubów usztywniane nakładkami. Nie trafiłem jeszcze na śrubę, której bym nim nie odkręcił (i nieBo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-) No i dlatego nie rozumiesz :-) ukręcił przy okazji) - a przy fajkowym się zdarzyło. Ale co sie ukrecilo - sruba ? Do tego, jak już śruba puści, to kręci się migiem. Jak pusci :-) Za duże odsadzenie? Każdy krzyżak ma podobne Dlatego krytykuje wszystkie krzyzaki, a ten w dodatku ma slabe przeguby :-) i nie przeszkadza ono kręceniu Jak pusci :-) Rurkę - odpowiednio dużą - da się nałożyć (jak ktoś potrzebuje). No wlasnie - gruba, ciezka i nieporeczna. J. |
|
Data: 2013-07-02 09:02:04 | |
Autor: LEPEK | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-07-02 01:15, J.F. pisze:
Ale co sie ukrecilo - sruba ? Śruba. ten w dodatku ma slabe Z mojego doświadczenia wynika, że wystarczające. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |
|
Data: 2013-06-30 20:24:28 | |
Autor: Irokez | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-06-30 11:41, LEPEK pisze:
W dniu 2013-06-30 00:28, Tomasz Pyra pisze:Też tak myślałem. Teraz jeżdżę ze składanym z porządną nasadką udarową. -- Irokez |
|
Data: 2013-07-01 06:52:28 | |
Autor: Adam Wysocki | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Na teleskopowe zabawki z Allegro po 20zł to nie patrz, bo to się gnie już Oryginalny Fiatowski się wygiął, a teleskopowa zabawka za 20 zł z Castoramy dała radę, więc nie przesadzałbym... :) -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2013-07-01 10:10:40 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Dnia Mon, 1 Jul 2013 06:52:28 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote: Jak Fiat robi klucze z tego co wahacze, to by się zgadzało :) |
|
Data: 2013-07-01 10:02:21 | |
Autor: Adam Wysocki | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Oryginalny Fiatowski się wygiął, a teleskopowa zabawka za 20 zł z Castoramy dała radę, więc nie przesadzałbym... :) Gównolit? :) -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2013-06-30 08:14:41 | |
Autor: scobowski | |
PI�kne podzi�kowania ch�opakom z TIR�w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-06-29 22:20, AT pisze:
Chciabym piďż˝knie podziďż˝okwaďż˝ za nieocenionďż˝ pomoďż˝ o 24tej w nocy na A1 ok Naucz siÄ przykrÄcaÄ koĹa - unikniesz przykrych niespodzianek przy odkrÄcaniu. |
|
Data: 2013-06-30 11:18:44 | |
Autor: X-Man | |
PI�kne podzi�kowania ch�opakom z TIR�w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
"scobowski" <scob@icpnet.pl> wrote in message news:kqoich$6s0$1news.icpnet.pl...
W dniu 2013-06-29 22:20, AT pisze: ja odkÄ d mi gumiarz zapomniaĹ koĹa dokrÄciÄ i potem wyciÄ gaĹem luĹşne Ĺruby spod koĹpaka to dokrÄcam ile siĹ w Ĺapach bo o odkrÄcanie to siÄ akurat nie martwiÄ... Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-06-30 10:20:51 | |
Autor: tá´ | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
AT wrote:
jadÂąc z rodziÂą wystrzeliÂła nam na nowym odcinku autostrady opona, A co na to rodzina tej opony? CzÄsto podróşujesz z caĹÄ rodzinÄ opon? -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-06-30 15:18:23 | |
Autor: Andrzej Kubiak | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Dnia 30 Jun 2013 10:20:51 GMT, tá´ napisał(a):
A co na to rodzina tej opony? Często podróżujesz z całą rodziną opon? Naucz się czytać, opona jechała z rodzią, czymkolwiek by to nie było. AK |
|
Data: 2013-06-30 17:46:51 | |
Autor: tá´ | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Andrzej Kubiak wrote:
Naucz siÄ czytaÄ, opona jechaĹa z rodziÄ , czymkolwiek by to nie byĹo. Przepraszam, poprawiÄ siÄ. :( -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-06-30 11:15:47 | |
Autor: X-Man | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
"AT" <Atari!@onet.poczta.pl> wrote in message news:kqnfhp$7tn$1speranza.aioe.org...
Chciabym pięknie podzięokwać za nieocenioną pomoć o 24tej w nocy na A1 PS laweciarz chcial 800zł za pomoc zdzierca... BTW: jaki możecie polecić naprawde mocny soliny klucz dla takich ja od zawsze wożę w bagazniku pod dywanikiem taki: http://allegro.pl/klucz-krzyzak-do-odkrecania-kol-17-19-21-23-i3347002661.html + do tego rurka od lewarka/żaby o takiego: http://allegro.pl/podnosnik-hydrauliczny-zaba-lewarek-2t-karton-2000-i3298243884.html (który też zawsze mma ze sobą) jako przedłużenie ramienia siły i ten zestaw jeszcze nigdy mnie nie zawiódł Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-06-30 12:46:04 | |
Autor: cef | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
X-Man wrote:
jako przedłużenie ramienia siły i ten zestaw jeszcze nigdy mnie nie A ile razy miałeś okazję to sprawdzić? |
|
Data: 2013-06-30 16:03:56 | |
Autor: X-Man | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
"cef" <cezfar@interia.pl> wrote in message news:51d00c6f$0$1210$65785112news.neostrada.pl...
X-Man wrote: hmm kilka-naście? dwa razy do roku zmieniam np. koła z letnich na zimowe i na odwrót, ostatnio np czyściłem tylne hamulce więc koła ściągałem do tego, raz czy dwa w ciągu ostatnich 2-3 lat złapałem gumę itd. Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-06-30 20:48:46 | |
Autor: cef | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
X-Man wrote:
jako przedłużenie ramienia siły i ten zestaw jeszcze nigdy mnie nieA ile razy miałeś okazję to sprawdzić? No jak ktoś lubi tyle, to faktycznie się sprawdza. |
|
Data: 2013-06-30 12:55:43 | |
Autor: J.F. | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:15:47 +0100, X-Man napisał(a):
ja od zawsze wożę w bagazniku pod dywanikiem taki: http://allegro.pl/klucz-krzyzak-do-odkrecania-kol-17-19-21-23-i3347002661.html Przeciez ta rurka nie wejdzie na ten klucz. A czy nie zawiedzie ... zalezy od nasadki na kluczu. Cztery za 20 zl to raczej nie jest dobra stal :-) Ale kto wie, moze ... gatunkowa stal nie jest znow taka droga.. J. |
|
Data: 2013-06-30 16:05:27 | |
Autor: X-Man | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1wlqqroju1gc7.yzu2s2uzv4y7.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:15:47 +0100, X-Man napisał(a): nie wiem jakiej jakości jest ta stal w każdym razie swój klucz mam już ze 4-5 lat i użyty był co najmniej kilkadziesiąt razy i daje radę. Rurka wchodzi w klucz a nie na niego i w moim przypadku działa bez zastrzeżeń Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-06-30 18:26:26 | |
Autor: J.F. | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Dnia Sun, 30 Jun 2013 16:05:27 +0100, X-Man napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Przeciez ta rurka nie wejdzie na ten klucz. nie wiem jakiej jakości jest ta stal w każdym razie swój klucz mam już ze 4-5 lat i użyty był co najmniej kilkadziesiąt razy i daje radę. Mogles uzywac i tysiace razy - klucz sie od tego nie rozrywa. Pytanie ile razy tak sie zapieklo ze trzeba bylo skakac po rurce. Rurka wchodzi w klucz a nie na niego i w moim przypadku działa bez zastrzeżeń Hm, gleboki ten klucz ? To raczej nie jest polaczenie do przenoszenia duzych sil. J. |
|
Data: 2013-06-30 19:11:07 | |
Autor: X-Man | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:18j2b6u7k041i.juq3v790xoqx.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 30 Jun 2013 16:05:27 +0100, X-Man napisał(a): przy takiej długości rurki byłbym w stanie ukręcić śrubę gołymi rękami bez żadnego skakania, ewentualnei klucz by pękł na łbie śruby, dokręcam zawsze tak że bez rurki nie ma szans odkręcić, wg mnie wystarczy zawsze przed wkręceniem śrub przejechac je szczotką drucianą i potem troszkę jakiegoś smaru na gwint i się nic nie zapiecze, poza tym jak pisałem wczesniej mam uraz do niedokręconych śrub i wolałbym się pomęczyć z odkręcaniem niż żeby mnie kiedyś koło wyprzedziło Rurka wchodzi w klucz a nie na niego i w moim przypadku działa bezHm, gleboki ten klucz ? nie wiem jakieś 3,5cm, mnie to wystarcza To raczej nie jest polaczenie do przenoszenia duzych sil. ten klucz jest do tego właśnie przeznaczony żeby nim koła dokręcać/odkręcać więc szansa że pęknie jest raczej niewielka (nie twierdzę ze jest to niemożliwe) no ale zawsze można na jakiegoś bubla trafić Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-06-30 21:35:35 | |
Autor: J.F. | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Dnia Sun, 30 Jun 2013 19:11:07 +0100, X-Man napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Moze ci sie wydawac. ewentualnei klucz by pękł na łbie śruby, dokręcam zawsze tak że bez rurki nie ma szans odkręcić, wg mnie wystarczy zawsze przed wkręceniem śrub przejechac je szczotką drucianą i potem troszkę jakiegoś smaru na gwint i Ale najwyrazniej dyskutujemy tu o innym przypadku :-) nie wiem jakieś 3,5cm, mnie to wystarczaRurka wchodzi w klucz a nie na niego i w moim przypadku działa bezHm, gleboki ten klucz ? Inicjatorowi tematu pekl, mnie pekl, powyzej tez sugerujesz ze peknie - zdarza sie. Ale ja nie o jakosci klucza, tylko jak gleboko do niego rurka wchodzi. 3.5 cm to chyba mniej niz podnosniku, a w podnosniku takich sil nie uzywasz. No i dzwignia z dala od kola - to nie ulatwia odkrecenia. no ale zawsze można na jakiegoś bubla trafić Szczegolnie jak cos tanie jest :-) J. |
|
Data: 2013-06-30 21:00:58 | |
Autor: X-Man | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:l5naanlhc5wx.15m4vjvcqdtxn.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 30 Jun 2013 19:11:07 +0100, X-Man napisał(a): uwierz mi że ja siły nie żałuję może Pudzian ze mnie nie jest ale jak jadę do mechanika to pneumatycznym kluczem nie ruszy śrub po mnie no ale zawsze można na jakiegoś bubla trafićSzczegolnie jak cos tanie jest :-) hehe swój dostałem za free od sąsiada jak opróżniał schowek z gratów przed przeprowadzką więc nawet nie wiem czy tani był, w każdym razie ciężko mi sobie wyobrazić żeby śruba mogła mi się aż tak zapiec żebym go złamał na niej Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-07-01 19:13:26 | |
Autor: John Kołalsky | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Użytkownik "X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl> Mogles uzywac i tysiace razy - klucz sie od tego nie rozrywa.Przeciez ta rurka nie wejdzie na ten klucz.nie wiem jakiej jakości jest ta stal w każdym razie swój klucz mam już Co ma jedno z drugim wspólnego ? Śruba nie pracuje normalnie na odkręcanie więc nie trzeba jej przykręcać na chamca a jak się przykręci to się ją tylko naraża na ukręcenie przy przykręcaniu albo ułamanie przy jeżdżeniu. I zapiekanie luźno ma się do mocnego przykręcania. |
|
Data: 2013-06-30 16:15:15 | |
Autor: J.F. | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Dnia Sat, 29 Jun 2013 22:20:16 +0200, AT napisał(a):
Chciabym pięknie podzięokwać za nieocenioną pomoć o 24tej w nocy na A1 ok 70km przed Łodzią nr rej dwoch tirow jadacych z Bydgoszczy na śląski Po takiej przygodzie woze tez pojemnik uszczelniacza :-) po 20min walki z latarką, w końcu zatrzymały się dwa tiry, odetchnąłem z ulgą ze wzglęów bezpieczeństwa rodziny, dopiero metrowa rura i ich klucze pomogły nam tak było zapieczone. Dziwne ze mieli takie male rozmiary :-) PS laweciarz chcial 800zł za pomoc No coz, troche przesadzil, ale z tego zyje. A tu jeszcze ze 200km trzeba przejechac. I za dzien wolny doliczyc, za nocke, za ekspres .. Czy policja nie zna numeru do jakiegos tanszego laweciarza ? Ewentualnie mozna probowac u swojego ubezpieczyciela .. J. |
|
Data: 2013-06-30 22:20:01 | |
Autor: Jacek | |
PI�kne podzi�kowania ch�opakom z TIR�w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-06-29 22:20, AT pisze:
Teraz, jak juĹź szczÄĹliwie wrĂłciĹeĹ to pofatyguj siÄ i wykrÄÄ po kolei wszystkie Ĺruby, wyczyĹÄ, posmaruj (grafitowy najlepszy, ale moĹźe byÄ zwykĹy ĹT) i przykrÄÄ w odpowiednim momentem. Nie bÄdzie potem problemu bo kaĹźdy klucz da radÄ. Jacek |
|
Data: 2013-06-30 23:11:25 | |
Autor: scobowski | |
PIÄkne podziÄkowania chĹopakom z TI RĂłw za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-06-30 22:20, Jacek pisze:
W dniu 2013-06-29 22:20, AT pisze: Ja nie wiem, czy taka rada to juĹź podpada pod naraĹźenie Ĺźycia albo bezpieczeĹstwa w ruchu drogowym? Ĺruby do kóŠmoĹźesz se druciakiem dokĹadnie oczyĹciÄ (a i gwinty w piastach - sÄ rĂłwnieĹź okrÄ gĹe szczotki druciane - jeĹli ktoĹ czuja takÄ potrzebÄ. Ja od 18 lat koĹa odkrÄcam czymĹ takim: http://allegro.pl/klucz-do-kol-kola-audi-vw-golf-bora-oryginl-i3299240672.html (aukcja przykĹadowa). ZdarzyĹo mi siÄ po "fachowej" robocie gumiarzy (a moĹźe fachowym smarowaniu? ;-) ) urwaÄ komuĹ szpilkÄ wraz z nakrÄtkÄ z uĹźyciem pĂłĹtorametrowej przedĹuĹźki i caĹej (wtedy jeszcze mizernej) masy ciaĹa, ale klucz przeĹźyĹ to bez uszczerbku. |
|
Data: 2013-07-01 00:04:57 | |
Autor: Jacek | |
PIÄkne podziÄkowania chĹopakom z TI RĂłw za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-06-30 23:11, scobowski pisze:
Ja nie wiem, czy taka rada to juĹź podpada pod naraĹźenie Ĺźycia alboĹťe co niby? SĹyszaĹeĹ o czymĹ takim, jak gwint samohamowny? Jacek |
|
Data: 2013-07-01 00:17:14 | |
Autor: J.F. | |
PIÄkne podziÄkowania chĹopakom z TI RĂłw za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Dnia Mon, 01 Jul 2013 00:04:57 +0200, Jacek napisał(a):
W dniu 2013-06-30 23:11, scobowski pisze: Że co niby? Samohamowny to on jest przy zalozonym wspolczynniku tarcia. Stal-stal, a nie stal-smar. Ale zawsze smarowalem i nigdy sie nie nie odkrecilo samo. J. |
|
Data: 2013-07-01 06:56:26 | |
Autor: Jacek | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-07-01 00:17, J.F. pisze:
Samohamowny to on jest przy zalozonym wspolczynniku tarcia.według teorii scobowskiego silnik i skrzynia biegów powinny się same rozkręcać w czasie jazdy, tam przecież jest OLEJ Jacek |
|
Data: 2013-07-01 15:16:42 | |
Autor: J.F | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości
W dniu 2013-07-01 00:17, J.F. pisze: Samohamowny to on jest przy zalozonym wspolczynniku tarcia. według teorii scobowskiego silnik i skrzynia biegów powinny się same rozkręcać w czasie jazdy, tam przecież jest OLEJ Olej, olej, ale sruby przed wkreceniem nie sa smarowane tym olejem, tylko klejem Loctite :-) J. |
|
Data: 2013-07-01 20:37:52 | |
Autor: Jacek | |
PI�kne podzi�kowania ch�opakom z TIR�w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-07-01 15:16, J.F pisze:
Olej, olej, ale sruby przed wkreceniem nie sa smarowane tym olejem,Tak, jasne. TakĹźe Locitem smarowano gwinty Ĺrub w samochodach z poczÄ tku wieku ;-) ZresztÄ tak juĹź projektowaĹ swoje auta Daimler i Benz (w Autocadzie chyba?) PoĹÄ czenie gwintowe NIE wymaga klejenia. Jacek |
|
Data: 2013-07-01 09:42:19 | |
Autor: AT | |
PI?kne podzi?kowania ch?opakom z TIR?w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
>W dniu 2013-06-29 22:20, AT pisze:
Teraz, jak już szczęśliwie wróciłeś to pofatyguj się i wykręć po kolei wszystkie śruby, wyczyść, posmaruj (grafitowy najlepszy, ale może być zwykły ŁT) i przykręć w odpowiednim momentem. Nie będzie potem problemu bo każdy klucz da radę. Przed wyjazdem kłocki wymieniał mi mechanik z tyłu, być moze trochę za mocno dokręcił, w sobotę odwiedziłem mojego wulkanizatora, to się zdziwł, bo drugiego koła też nie mogł odkręcić bez użycia rury i stwierdzi ze to niemożliwie, aby on tak dowalił. w każdym bądź razie teraz to sobie kupię porządny klucz pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-01 00:27:15 | |
Autor: arek333 | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Hmmm ja tam mocno sie nie znam czy gwinty smarowac czy nie. Jednak w tym roku pierwszy raz w zyciu popsikalem gwinty szpilek WD40. I po 1,5 miesiaca poczułem bicie w kole z tylu. Podnosnik i co widze - 4 szpilki luzne jednej juz brak, kolo tancowalo. Przerazilem sie. Sprawdzilem wszystkie mkola i w kazdym byla luzna szpilka. Na początku myslalem ze moze ktos chcial skubnąć aluski, jednak nie poluznial by srub z zabezpieczeniem. Tak tak te tez byly luzne. Zrobilem to raz w zyciu i juz nigdy nie bede niczym psikal smarowal gwintow przy kolach. |
|
Data: 2013-06-30 23:52:59 | |
Autor: X-Man | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
"arek333" <arekcza@wp.pl> wrote in message news:51d0b0c4$0$1450$65785112news.neostrada.pl...
Hmmm ja tam mocno sie nie znam czy gwinty smarowac czy nie. Jednak w tym roku pierwszy raz w zyciu popsikalem gwinty szpilek WD40. I po 1,5 miesiaca poczułem bicie w kole z tylu. Podnosnik i co widze - 4 szpilki luzne jednej juz brak, kolo tancowalo. Przerazilem sie. Sprawdzilem wszystkie mkola i w kazdym byla luzna szpilka. Na początku myslalem ze za słabo dokręciłeś i tyle WD pewnie nie pomogło ale przy odpowiednio mocnym dokręceniu wpływ WD na zmniejszenie tarcia jest marginalny, wd penetruje i trochę smaruje ale tylko trochę... Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-07-01 01:14:09 | |
Autor: J.F. | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Dnia Mon, 1 Jul 2013 00:27:15 +0200, arek333 napisał(a):
Hmmm ja tam mocno sie nie znam czy gwinty smarowac czy nie. Jednak w tym roku pierwszy raz w zyciu popsikalem gwinty szpilek WD40. I po 1,5 miesiaca poczułem bicie w kole z tylu. Podnosnik i co widze - 4 szpilki luzne jednej juz brak, kolo tancowalo. Przerazilem sie. A WD40 to nawet nie jest rzadki olej. Dobrze przykreciles ostatnio ? J. |
|
Data: 2013-07-01 08:30:47 | |
Autor: AZ | |
PIĂŞkne podziĂŞkowania chÂłopakom z TIRĂłw za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
On 2013-06-30, arek333 <arekcza@wp.pl> wrote:
Widocznie slabo dokreciles. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-07-02 16:27:28 | |
Autor: arek333 | |
PIekne podziekowania ch3opakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Hmmm ja wiem czy skakanie po kluczu mozna nazwac slabym przykrecaniem?Doslownie, jestem w tym wypadku pewny ze skakalem hahah. I to mnie zdziw2ilo, nigdy ale to nigdy nie bylo takich problemow, na tym samym samochodzie na tych samych felgach.Jedyna różnica to ten WD40
|
|