PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)

Data: 2013-06-30 00:28:55
Autor: Tomasz Pyra
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
Dnia Sat, 29 Jun 2013 22:20:16 +0200, AT napisał(a):

BTW:  jaki możecie polecić naprawde mocny soliny klucz dla takich sytuacji, może jakis link z allegro, aby nie nadziać się na jakieś padło:

Ja wożę coś takiego:
http://www.narzedzia.pl/pokretlo-z-przegubem-1-2-457mm,34978.html

Albo kup takie coś (tylko raczej z jeszcze krótszym tym krótkim bokiem i n
1/2")
http://www.narzedzia.pl/pokretlo-typ-l-3-4-x-430-mm,35010.html

Do tego porządna nasadka (odpowiednio długa i mieszcząca się w otwór
felgi).

Albo krzyżak:
http://narzedzia-merkury.pl/klucz-krzyzakowy-do-kol-24-27-32-3-4-yato.html

Na teleskopowe zabawki z Allegro po 20zł to nie patrz, bo to się gnie już
od patrzenia na nie ;)

Natomiast jest prosta metoda żeby uniknąć takich problemów - po pierwsze
pogoń gumiarza który zapewne po wymianie opon wziął i pneunamet dowalił Ci
śruby takim momentem ile tylko ten klucz miał siły.
Pneumatem to śruby można odkręcać, albo przykręcić, a do dokręcania służy
tylko i wyłącznie klucz dynamometryczny.

Do tego gwinty należy utrzymywać w przyzwoitym stanie (tzn. czyścić z syfu
przed dokręceniem szczotką), ewentualnie można delikatnie nasmarować sam
gwint minimalną ilością smaru grafitowego.

Wtedy nie ma problemów z odkręcaniem, nawet narzędziami kupionymi na stacji
benzynowej.

Data: 2013-06-30 11:41:47
Autor: LEPEK
W dniu 2013-06-30 00:28, Tomasz Pyra pisze:

Albo krzyżak:
http://narzedzia-merkury.pl/klucz-krzyzakowy-do-kol-24-27-32-3-4-yato.html

Krzyżak jest IMO najlepszy, bo przykłada się siłę równomiernie w dwóch przeciwnych kierunkach i cała włożona siła idzie na kręcenie śrubą, a nie np. w połowie na bujanie samochodem. Niestety - zajmuje dużo miejsca w bagażniku, dla tego ja mam taki składany z Lidla - daje radę od paru lat.

Po pierwsze
pogoń gumiarza który zapewne po wymianie opon wziął i pneunamet dowalił Ci
śruby takim momentem ile tylko ten klucz miał siły.

Pokaż mi takiego, który tak nie robi :/
ewentualnie można delikatnie nasmarować sam
gwint minimalną ilością smaru grafitowego.

Jak felgi stalowe, to możne też miedziowego?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2013-06-30 11:59:46
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:41:47 +0200, LEPEK napisał(a):

[...]

No krzyżak ogólnie lepszy.
Zwykłe pokrętło lepiej działa jak już śruba jest tak oporna że trzeba po
kluczu skakać.

Po pierwsze
pogoń gumiarza który zapewne po wymianie opon wziął i pneunamet dowalił Ci
śruby takim momentem ile tylko ten klucz miał siły.

Pokaż mi takiego, który tak nie robi :/

Porządni nie robią, a każdy nieporządny po pogonieniu okazuje się że ma
gdzieś z kącie zakurzony klucz dynamometryczny z którego nawet umie
skorzystać.

ewentualnie można delikatnie nasmarować sam
gwint minimalną ilością smaru grafitowego.

Jak felgi stalowe, to możne też miedziowego?

Felga w sumie nie gra roli, bo należy to zrobić tak żeby nie smarować
felgi, a jedynie gwint. Ten z obu stron jest stalowy.

Myślę że miedzowy też może być

Grafitowy podobno lepszy do gwintów bo taki gwint nasmarowany grafitowym
niby jest bardziej samohamowny, ale jakiś dokładnych badań nie robiłem.

Data: 2013-06-30 13:01:19
Autor: J.F.
[...]

Energia nie sila. A tej energii malo. Krzyzak ma umiarkowane ramie, wymaga dwoch rak ... a rece slabsze niz
nogi, ani na to rurki nalozyc, a nawet jak sie uda, to za bardzo
odsadzony. Jeszcze trzeba pare cegiel do podparcia ..

Niestety - zajmuje dużo miejsca w bagażniku, dla tego ja mam taki składany z Lidla - daje radę od paru lat.

I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci. No i koncowka taka ze sie nie rozpadnie.

ewentualnie można delikatnie nasmarować sam
gwint minimalną ilością smaru grafitowego.
Jak felgi stalowe, to możne też miedziowego?

Dowolny, towot tez daje rade.

J.

Data: 2013-07-01 16:34:30
Autor: LEPEK
W dniu 2013-06-30 13:01, J.F. pisze:

Krzyzak ma umiarkowane ramie, wymaga dwoch rak ... a rece slabsze niz
nogi, ani na to rurki nalozyc, a nawet jak sie uda, to za bardzo
odsadzony.

Po pierwsze - jak napisałem - odsadzenie nie ma znaczenia w przypadku krzyżaka, bo właściwie cały wysiłek idzie na kręcenie, bez strat na wyginanie, bujanie itp. Po drugie z jednej strony naciskasz, a z drugiej "podnosisz", co IMO jest skuteczniejsze, mocniejsze, niż skakanie po kluczu jednoramiennym.

Jeszcze trzeba pare cegiel do podparcia ..

??

I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci.
No i koncowka taka ze sie nie rozpadnie.

Coś takiego:
http://www.lidl.de/de/Reifenwechsel/ULTIMATE-SPEED-Kreuzschluessel-klappbar-1

BTW - fajnie w tej niemcowni, że wszystkie artykuły z "akcji" są dostępne w sklepie internetowym. A naet duużo więcej.

Pozdr,

Data: 2013-07-01 17:09:26
Autor: J.F
Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości
[...]

Co cie ogranicza to uzycia rak.
Nie nalozysz rurki, nie skoczysz nogami i sruby nie urwiesz :-)

Jeszcze trzeba pare cegiel do podparcia ..
??

Pare cegiel do podparcia wolnego konca i patrz wyzej.

I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci.
No i koncowka taka ze sie nie rozpadnie.
Coś takiego:
http://www.lidl.de/de/Reifenwechsel/ULTIMATE-SPEED-Kreuzschluessel-klappbar-1

Myslalem raczej o  fajkowym-teleskopowym, cos takiego, ale solidniejsze
http://www.motochemia.pl/klucz-teleskopowy-do-kol-samochodowych-1719-mm-p-891.html

Bo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-)

J.

Data: 2013-07-01 17:20:36
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-07-01 17:09, J.F pisze:
Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości
(...)
[...]

To jest dość skuteczne i sensowne rozwiązanie.

Bo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-)

Ten krzyżakowy tak, a mają też inne oferty, które zaakceptować można:

http://www.lidl.de/de/Reifenwechsel/cartrend-Radmutternschluessel?FromRecommendation=true

:)

Data: 2013-07-02 00:37:32
Autor: LEPEK
W dniu 2013-07-01 17:20, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2013-07-01 17:09, J.F pisze:

Bo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-)

Ten krzyżakowy tak,

Ja tam nie rozumiem, o co wam chodzi... Ja używam od dłuższego czasu i w porównaniu z teleskopowym fajkowym (nie mówiąc o fabrycznych) jest bezkonkurencyjny: złożony zajmuje niewiele miejsca, rozłożony działa prawie jak sztywny krzyżak, mocowania przegubów usztywniane nakładkami. Nie trafiłem jeszcze na śrubę, której bym nim nie odkręcił (i nie ukręcił przy okazji) - a przy fajkowym się zdarzyło. Do tego, jak już śruba puści, to kręci się migiem. Za duże odsadzenie? Każdy krzyżak ma podobne i nie przeszkadza ono  kręceniu (w przeciwieństwie do fajek, gdzie musi być jak najmniejsze, ale na tyle duże, aby się go w ogóle dało używać). Rurkę - odpowiednio dużą - da się nałożyć (jak ktoś potrzebuje).

Pozdr,

Data: 2013-07-02 01:15:30
Autor: J.F.
Dnia Tue, 02 Jul 2013 00:37:32 +0200, LEPEK napisał(a):
[...]

No i dlatego nie rozumiesz :-)

ukręcił przy okazji) - a przy fajkowym się zdarzyło.

Ale co sie ukrecilo - sruba ?
Do tego, jak już śruba puści, to kręci się migiem.

Jak pusci :-)

Za duże odsadzenie? Każdy krzyżak ma podobne

Dlatego krytykuje wszystkie krzyzaki, a ten w dodatku ma slabe
przeguby :-)

i nie przeszkadza ono  kręceniu

Jak pusci :-)

Rurkę - odpowiednio dużą - da się nałożyć (jak ktoś potrzebuje).

No wlasnie -  gruba, ciezka i nieporeczna.

J.

Data: 2013-07-02 09:02:04
Autor: LEPEK
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
W dniu 2013-07-02 01:15, J.F. pisze:

Ale co sie ukrecilo - sruba ?

Śruba.

ten w dodatku ma slabe
przeguby :-)

Z mojego doświadczenia wynika, że wystarczające.

Pozdr,

Data: 2013-06-30 20:24:28
Autor: Irokez
W dniu 2013-06-30 11:41, LEPEK pisze:
[...]

Też tak myślałem. Teraz jeżdżę ze składanym z porządną nasadką udarową.

--
Irokez

Data: 2013-07-01 06:52:28
Autor: Adam Wysocki
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Na teleskopowe zabawki z Allegro po 20zł to nie patrz, bo to się gnie już
od patrzenia na nie ;)

Oryginalny Fiatowski się wygiął, a teleskopowa zabawka za 20 zł z Castoramy dała radę, więc nie przesadzałbym... :)

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-07-01 10:10:40
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 1 Jul 2013 06:52:28 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

[...]

Jak Fiat robi klucze z tego co wahacze, to by się zgadzało :)

Data: 2013-07-01 10:02:21
Autor: Adam Wysocki
[...]

Gównolit? :)

http://motogof.tumblr.com/

PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)