Data: 2013-06-30 00:28:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Dnia Sat, 29 Jun 2013 22:20:16 +0200, AT napisał(a):
BTW: jaki możecie polecić naprawde mocny soliny klucz dla takich sytuacji, może jakis link z allegro, aby nie nadziać się na jakieś padło: Ja wożę coś takiego: http://www.narzedzia.pl/pokretlo-z-przegubem-1-2-457mm,34978.html Albo kup takie coś (tylko raczej z jeszcze krótszym tym krótkim bokiem i n 1/2") http://www.narzedzia.pl/pokretlo-typ-l-3-4-x-430-mm,35010.html Do tego porządna nasadka (odpowiednio długa i mieszcząca się w otwór felgi). Albo krzyżak: http://narzedzia-merkury.pl/klucz-krzyzakowy-do-kol-24-27-32-3-4-yato.html Na teleskopowe zabawki z Allegro po 20zł to nie patrz, bo to się gnie już od patrzenia na nie ;) Natomiast jest prosta metoda żeby uniknąć takich problemów - po pierwsze pogoń gumiarza który zapewne po wymianie opon wziął i pneunamet dowalił Ci śruby takim momentem ile tylko ten klucz miał siły. Pneumatem to śruby można odkręcać, albo przykręcić, a do dokręcania służy tylko i wyłącznie klucz dynamometryczny. Do tego gwinty należy utrzymywać w przyzwoitym stanie (tzn. czyścić z syfu przed dokręceniem szczotką), ewentualnie można delikatnie nasmarować sam gwint minimalną ilością smaru grafitowego. Wtedy nie ma problemów z odkręcaniem, nawet narzędziami kupionymi na stacji benzynowej. |
|
Data: 2013-06-30 11:41:47 | |
Autor: LEPEK | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-06-30 00:28, Tomasz Pyra pisze:
Albo krzyżak: Krzyżak jest IMO najlepszy, bo przykłada się siłę równomiernie w dwóch przeciwnych kierunkach i cała włożona siła idzie na kręcenie śrubą, a nie np. w połowie na bujanie samochodem. Niestety - zajmuje dużo miejsca w bagażniku, dla tego ja mam taki składany z Lidla - daje radę od paru lat. Po pierwsze Pokaż mi takiego, który tak nie robi :/ ewentualnie można delikatnie nasmarować sam Jak felgi stalowe, to możne też miedziowego? Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |
|
Data: 2013-06-30 11:59:46 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:41:47 +0200, LEPEK napisał(a):
W dniu 2013-06-30 00:28, Tomasz Pyra pisze: No krzyżak ogólnie lepszy. Zwykłe pokrętło lepiej działa jak już śruba jest tak oporna że trzeba po kluczu skakać. Po pierwsze Porządni nie robią, a każdy nieporządny po pogonieniu okazuje się że ma gdzieś z kącie zakurzony klucz dynamometryczny z którego nawet umie skorzystać. ewentualnie można delikatnie nasmarować sam Felga w sumie nie gra roli, bo należy to zrobić tak żeby nie smarować felgi, a jedynie gwint. Ten z obu stron jest stalowy. Myślę że miedzowy też może być Grafitowy podobno lepszy do gwintów bo taki gwint nasmarowany grafitowym niby jest bardziej samohamowny, ale jakiś dokładnych badań nie robiłem. |
|
Data: 2013-06-30 13:01:19 | |
Autor: J.F. | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:41:47 +0200, LEPEK napisał(a):
Krzyżak jest IMO najlepszy, bo przykłada się siłę równomiernie w dwóch przeciwnych kierunkach i cała włożona siła idzie na kręcenie śrubą, a nie np. w połowie na bujanie samochodem. Energia nie sila. A tej energii malo. Krzyzak ma umiarkowane ramie, wymaga dwoch rak ... a rece slabsze niz nogi, ani na to rurki nalozyc, a nawet jak sie uda, to za bardzo odsadzony. Jeszcze trzeba pare cegiel do podparcia .. Niestety - zajmuje dużo miejsca w bagażniku, dla tego ja mam taki składany z Lidla - daje radę od paru lat. I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci. No i koncowka taka ze sie nie rozpadnie. ewentualnie można delikatnie nasmarować samJak felgi stalowe, to możne też miedziowego? Dowolny, towot tez daje rade. J. |
|
Data: 2013-07-01 16:34:30 | |
Autor: LEPEK | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-06-30 13:01, J.F. pisze:
Krzyzak ma umiarkowane ramie, wymaga dwoch rak ... a rece slabsze niz Po pierwsze - jak napisałem - odsadzenie nie ma znaczenia w przypadku krzyżaka, bo właściwie cały wysiłek idzie na kręcenie, bez strat na wyginanie, bujanie itp. Po drugie z jednej strony naciskasz, a z drugiej "podnosisz", co IMO jest skuteczniejsze, mocniejsze, niż skakanie po kluczu jednoramiennym. Jeszcze trzeba pare cegiel do podparcia .. ?? I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci. Coś takiego: http://www.lidl.de/de/Reifenwechsel/ULTIMATE-SPEED-Kreuzschluessel-klappbar-1 BTW - fajnie w tej niemcowni, że wszystkie artykuły z "akcji" są dostępne w sklepie internetowym. A naet duużo więcej. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |
|
Data: 2013-07-01 17:09:26 | |
Autor: J.F | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości
W dniu 2013-06-30 13:01, J.F. pisze: Krzyzak ma umiarkowane ramie, wymaga dwoch rak ... a rece slabsze nizPo pierwsze - jak napisałem - odsadzenie nie ma znaczenia w przypadku krzyżaka, bo właściwie cały wysiłek idzie na kręcenie, bez strat na wyginanie, bujanie itp. Po drugie z jednej strony naciskasz, a z drugiej "podnosisz", co IMO jest skuteczniejsze, mocniejsze, niż skakanie po kluczu jednoramiennym. Co cie ogranicza to uzycia rak. Nie nalozysz rurki, nie skoczysz nogami i sruby nie urwiesz :-) Jeszcze trzeba pare cegiel do podparcia ..?? Pare cegiel do podparcia wolnego konca i patrz wyzej. I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci.Coś takiego: Myslalem raczej o fajkowym-teleskopowym, cos takiego, ale solidniejsze http://www.motochemia.pl/klucz-teleskopowy-do-kol-samochodowych-1719-mm-p-891.html Bo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-) J. |
|
Data: 2013-07-01 17:20:36 | |
Autor: Artur Maśląg | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-07-01 17:09, J.F pisze:
Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości(...) I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci.Coś takiego: To jest dość skuteczne i sensowne rozwiązanie. Bo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-) Ten krzyżakowy tak, a mają też inne oferty, które zaakceptować można: http://www.lidl.de/de/Reifenwechsel/cartrend-Radmutternschluessel?FromRecommendation=true :) |
|
Data: 2013-07-02 00:37:32 | |
Autor: LEPEK | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-07-01 17:20, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2013-07-01 17:09, J.F pisze: Bo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-) Ja tam nie rozumiem, o co wam chodzi... Ja używam od dłuższego czasu i w porównaniu z teleskopowym fajkowym (nie mówiąc o fabrycznych) jest bezkonkurencyjny: złożony zajmuje niewiele miejsca, rozłożony działa prawie jak sztywny krzyżak, mocowania przegubów usztywniane nakładkami. Nie trafiłem jeszcze na śrubę, której bym nim nie odkręcił (i nie ukręcił przy okazji) - a przy fajkowym się zdarzyło. Do tego, jak już śruba puści, to kręci się migiem. Za duże odsadzenie? Każdy krzyżak ma podobne i nie przeszkadza ono kręceniu (w przeciwieństwie do fajek, gdzie musi być jak najmniejsze, ale na tyle duże, aby się go w ogóle dało używać). Rurkę - odpowiednio dużą - da się nałożyć (jak ktoś potrzebuje). Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |
|
Data: 2013-07-02 01:15:30 | |
Autor: J.F. | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Dnia Tue, 02 Jul 2013 00:37:32 +0200, LEPEK napisał(a):
Ja tam nie rozumiem, o co wam chodzi... Ja używam od dłuższego czasu i w porównaniu z teleskopowym fajkowym (nie mówiąc o fabrycznych) jest bezkonkurencyjny: złożony zajmuje niewiele miejsca, rozłożony działa prawie jak sztywny krzyżak, mocowania przegubów usztywniane nakładkami. Nie trafiłem jeszcze na śrubę, której bym nim nie odkręcił (i nieBo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-) No i dlatego nie rozumiesz :-) ukręcił przy okazji) - a przy fajkowym się zdarzyło. Ale co sie ukrecilo - sruba ? Do tego, jak już śruba puści, to kręci się migiem. Jak pusci :-) Za duże odsadzenie? Każdy krzyżak ma podobne Dlatego krytykuje wszystkie krzyzaki, a ten w dodatku ma slabe przeguby :-) i nie przeszkadza ono kręceniu Jak pusci :-) Rurkę - odpowiednio dużą - da się nałożyć (jak ktoś potrzebuje). No wlasnie - gruba, ciezka i nieporeczna. J. |
|
Data: 2013-07-02 09:02:04 | |
Autor: LEPEK | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-07-02 01:15, J.F. pisze:
Ale co sie ukrecilo - sruba ? Śruba. ten w dodatku ma slabe Z mojego doświadczenia wynika, że wystarczające. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |
|
Data: 2013-06-30 20:24:28 | |
Autor: Irokez | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
W dniu 2013-06-30 11:41, LEPEK pisze:
W dniu 2013-06-30 00:28, Tomasz Pyra pisze:Też tak myślałem. Teraz jeżdżę ze składanym z porządną nasadką udarową. -- Irokez |
|
Data: 2013-07-01 06:52:28 | |
Autor: Adam Wysocki | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Na teleskopowe zabawki z Allegro po 20zł to nie patrz, bo to się gnie już Oryginalny Fiatowski się wygiął, a teleskopowa zabawka za 20 zł z Castoramy dała radę, więc nie przesadzałbym... :) -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2013-07-01 10:10:40 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Dnia Mon, 1 Jul 2013 06:52:28 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote: Jak Fiat robi klucze z tego co wahacze, to by się zgadzało :) |
|
Data: 2013-07-01 10:02:21 | |
Autor: Adam Wysocki | |
PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Oryginalny Fiatowski się wygiął, a teleskopowa zabawka za 20 zł z Castoramy dała radę, więc nie przesadzałbym... :) Gównolit? :) -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|