Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   PI�kne podzi�kowania ch�opakom z TIR�w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)

PI�kne podzi�kowania ch�opakom z TIR�w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)

Data: 2013-06-30 22:20:01
Autor: Jacek
PI�kne podzi�kowania ch�opakom z TIR�w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
W dniu 2013-06-29 22:20, AT pisze:
Teraz, jak już szczęśliwie wróciłeś to pofatyguj się i wykręć po kolei wszystkie śruby, wyczyść, posmaruj (grafitowy najlepszy, ale może być zwykły ŁT) i przykręć w odpowiednim momentem. Nie będzie potem problemu bo każdy klucz da radę.
Jacek

Data: 2013-06-30 23:11:25
Autor: scobowski
PIękne podziękowania chłopakom z TI Rów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
W dniu 2013-06-30 22:20, Jacek pisze:
W dniu 2013-06-29 22:20, AT pisze:
Teraz, jak już szczęśliwie wróciłeś to pofatyguj się i wykręć po kolei
wszystkie śruby, wyczyść, posmaruj (grafitowy najlepszy, ale może być
zwykły ŁT) i przykręć w odpowiednim momentem. Nie będzie potem problemu
bo każdy klucz da radę.
Jacek

Ja nie wiem, czy taka rada to już podpada pod narażenie życia albo bezpieczeństwa w ruchu drogowym?

Śruby do kół możesz se druciakiem dokładnie oczyścić (a i gwinty w piastach - są również okrągłe szczotki druciane - jeśli ktoś czuja taką potrzebę.

Ja od 18 lat koła odkręcam czymś takim: http://allegro.pl/klucz-do-kol-kola-audi-vw-golf-bora-oryginl-i3299240672.html (aukcja przykładowa).
Zdarzyło mi się po "fachowej" robocie gumiarzy (a może fachowym smarowaniu? ;-) ) urwać komuś szpilkę wraz z nakrętką z użyciem półtorametrowej przedłużki i całej (wtedy jeszcze mizernej) masy ciała, ale klucz przeżył to bez uszczerbku.

Data: 2013-07-01 00:04:57
Autor: Jacek
PIękne podziękowania chłopakom z TI Rów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
W dniu 2013-06-30 23:11, scobowski pisze:

Ja nie wiem, czy taka rada to już podpada pod narażenie życia albo
bezpieczeństwa w ruchu drogowym?
Że co niby?
Słyszałeś o czymś takim, jak gwint samohamowny?
Jacek

Data: 2013-07-01 00:17:14
Autor: J.F.
PIękne podziękowania chłopakom z TI Rów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
Dnia Mon, 01 Jul 2013 00:04:57 +0200, Jacek napisa(a):
W dniu 2013-06-30 23:11, scobowski pisze:
Ja nie wiem, czy taka rada to ju podpada pod naraenie ycia albo
bezpieczestwa w ruchu drogowym?

e co niby?
Syszae o czym takim, jak gwint samohamowny?

Samohamowny to on jest przy zalozonym wspolczynniku tarcia.
Stal-stal, a nie stal-smar. Ale zawsze smarowalem i nigdy sie nie nie odkrecilo samo.

J.

Data: 2013-07-01 06:56:26
Autor: Jacek
PIkne podzikowania chopakom z TIRw za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
W dniu 2013-07-01 00:17, J.F. pisze:
Samohamowny to on jest przy zalozonym wspolczynniku tarcia.
Stal-stal, a nie stal-smar.

Ale zawsze smarowalem i nigdy sie nie nie odkrecilo samo.
wedug teorii scobowskiego silnik i skrzynia biegw powinny si same rozkrca w czasie jazdy, tam przecie jest OLEJ
Jacek

Data: 2013-07-01 15:16:42
Autor: J.F
PIkne podzikowania chopakom z TIRw za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
Uytkownik "Jacek"  napisa w wiadomoci
W dniu 2013-07-01 00:17, J.F. pisze:
Samohamowny to on jest przy zalozonym wspolczynniku tarcia.
Stal-stal, a nie stal-smar.
Ale zawsze smarowalem i nigdy sie nie nie odkrecilo samo.

wedug teorii scobowskiego silnik i skrzynia biegw powinny si same rozkrca w czasie jazdy, tam przecie jest OLEJ

Olej, olej, ale sruby przed wkreceniem nie sa smarowane tym olejem, tylko klejem Loctite :-)

J.

Data: 2013-07-01 20:37:52
Autor: Jacek
PI�kne podzi�kowania ch�opakom z TIR�w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
W dniu 2013-07-01 15:16, J.F pisze:

Olej, olej, ale sruby przed wkreceniem nie sa smarowane tym olejem,
tylko klejem Loctite :-)
Tak, jasne. Także Locitem smarowano gwinty śrub w samochodach z początku wieku ;-) Zresztą tak już projektował swoje auta Daimler i Benz (w Autocadzie chyba?)
Połączenie gwintowe NIE wymaga klejenia.
Jacek

Data: 2013-07-01 09:42:19
Autor: AT
PI?kne podzi?kowania ch?opakom z TIR?w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
>W dniu 2013-06-29 22:20, AT pisze:
Teraz, jak ju szczliwie wrcie to pofatyguj si i wykr po kolei wszystkie ruby, wyczy, posmaruj (grafitowy najlepszy, ale moe by zwyky T) i przykr w odpowiednim momentem. Nie bdzie potem problemu bo kady klucz da rad.
Jacek

Przed wyjazdem kocki wymienia mi mechanik z tyu, by moze troch za mocno dokrci,  w sobot odwiedziem mojego wulkanizatora, to si zdziw, bo drugiego koa te nie mog odkrci bez uycia rury i stwierdzi ze to niemoliwie, aby on tak dowali.

w kadym bd razie teraz to sobie  kupi porzdny klucz

pozdrawiam

PI�kne podzi�kowania ch�opakom z TIR�w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona