PKB Polski w IV kwartale w górę o 4,4 proc.

Data: 2011-03-02 11:39:07
Autor: Bogdan Idzikowski
PKB Polski w IV kwartale w górę o 4,4 proc.
Polska jest w czołówce jeśli chodzi o tempo wzrostu gospodarczego w krajach rozwiniętych. W całym 2010 roku nasz wzrost wyniósł 3,8 proc. Niemcy, nasz najważniejszy partner handlowy cieszył się 3,5-proc. wzrostem, najwyższym od lat. W Unii Europejskiej lepsze wyniki od nas miała jedynie Słowacja i Szwecja (ponad 4 proc.). Po drugiej stronie Atlantyku też rekordowy wzrost PKB - ubiegły rok był najlepszy od pięciu lat, a wzrost wyniósł 2,9 proc. Za to Chiny cieszą się niemal 10-proc. wzrostem.
więcej:
http://wyborcza.pl/1,75248,9188092,PKB_Polski_w_IV_kwartale_w_gore_o_4_4_proc_.html

No to jak to jest: źle czy dobrze?
O ile znam pisiaczków, powiedzą że tragicznie.

Data: 2011-03-02 11:56:07
Autor: PAP2t
PKB Polski w IV kwartale w górę o 4,4 proc.
tempo wzrostu gospodarczego w krajach rozwiniętych.

To dobre jest
:):):):):)

polska to 3 swiat europy

Data: 2011-03-02 14:26:48
Autor: Tomek

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4d6e1e4d$0$2439$65785112news.neostrada.pl...
[...]

-- J. Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"

Rano dziś mówili w radiu, że z tego wzrostu przynajmniej 1,5%, a może nawet 1,8% generują dopłaty unijne. A reszta wzrostu - na kredyt.
Ja też potrafię kupić auto i chwalić się sąsiadom, jak mi się polepszyło. A długi niech dzieci spłacają. I wnuki. I wnuki wnuków...
Ps. Jesteśmy wielce oryginalnym krajem - jako jedyni w historii mamy ponad 4% wzrost PKB, a przy tym wzrost bezrobocia, spadek liczby miejsc pracy, ograniczeni inwestycji zagranicznych i coraz wyższe oprocentowanie obligacji. Z tym wzrostem gospodarczym to sądzę jest jakaś ściema.Chyba że uwzględnili 3,8% inflacji i ten wzrost liczą w cenach bieżących.

Data: 2011-03-02 15:24:47
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d6e45a8$0$2486$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Teraz rozumiem. Dobrze byłoby gdyby wzrost był zerowy? Albo mniej nież zero czyli ziobro? Czy dwa ziobra?

Data: 2011-03-02 17:27:53
Autor: Tomek

--
Nie o to chodzi - ten wzrost jest dymany kredytami. W dodatku dane są dziwne... Zobaczymy, co Rostowski przygotuje Brukseli.
Tomek

Data: 2011-03-02 17:52:06
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d6e6fff$0$2444$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jasne. I to jest kłopot. Gdyby tak było zero to byłoby wszystko jasne. A jest 3,8 i trudno coś wymyślić. A może by tak powiedzieć, że dane są sfałszowane. Tak jak ostatnie wybory?
No bo przecież pochwalić nie można.

Data: 2011-03-07 13:29:39
Autor: Tomek
[...]

No właśnie trafiłęś w sedno - przy innych wskaźnikach raczej dość dziwny jest ten wzrost. Poczekamy, zobaczymy.
Ja twierdzę, że to wszystko na kredyt - taki wzrost to każdy głupek potrafi mieć - wziąć kredyt, uruchomić produkcję i wykazywać wzrosty. Tyle że potem majątku na spłatę nie wystarczy...
Tomek

Data: 2011-03-02 14:48:28
Autor: jadrys
[...]

Nie tylko "pisiaczki" tak odpowiedzą, ale również wszyscy emeryci i renciści których siła nabywcza świadczeń spada  proporcjonalnie do wzrostu PKB.

Data: 2011-03-02 16:07:48
Autor: the_foe
PKB Polski w IV kwartale w górę o 4,4 proc.
No to jak to jest: źle czy dobrze?

srednio. zawsze odnosze ten wskaznik do Niemiec. Kiedy my mielismy 3% a Niemcy w okolicach 0, to oznaczalo ze jest ok. Obecnie mamy podobne wskazniki, a Niemcy mozna porownac do wyladowanego po brzegi Tira. Taki moloch ma zawsze dlugi czas reakcji, a wyszlo na to ze pozbieral sie tak samo szybko jak my.

--
the_foe

Data: 2011-03-02 18:45:47
Autor: PAP2t
W dniu 2011-03-02 16:07, the_foe pisze:
[...]

Co tu porownywac Niemcy najbardziej rozwiniety kraj swiata i polska jeden z bardziej zacofanych .

PKB Polski w IV kwartale w górę o 4,4 proc.