PKD decyduje czy można przejść na zwolnienie podmiotowe VAT?

Data: 2011-01-10 04:44:40
Autor: Fenix
PKD decyduje czy można przejść na zwolnienie podmiotowe VAT?
Wpisałem na EDG-1 kilkanaście PKD. Przed chwilą dzwonili z US, że
niektóre z tych PKD powinienem wykreślić (i w tym celu złożyć
aktualizację VAT-R), jeżeli chcę korzystać ze zwolnienia podmiotowego
z VAT.

Czy rzeczywiście to jakie podało się PKD w EDG-1 może zadecydować o
tym, że firma nie może skorzystać ze zwolnienia podmiotowego VAT?
Przecież to są PKD tylko dla PLANOWANYCH działalności.

Data: 2011-01-10 07:28:20
Autor: Fenix
On 10 Sty, 13:44, Fenix <fenixdevelo...@yahoo.com> wrote:
[...]

Dodam, że chodziło o numery:
62.02.Z - Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki
47.41.Z - Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i
oprogramowania prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach

Czy prowadząc taką działalność można być na zwolnieniu podmiotowym VAT?

Data: 2011-01-10 15:36:11
Autor: Jacek_P
Fenix napisal:
[...]

Doradztwo 'od zawsze' było owatowane, więc w tym względzie nic się nie zmieniło.
W identycznej sytuacji w roku 1994 najpierw zadeklarowałem doradztwo, a po tygodniu
i podobnym telefonie z US, szybko się 'oddoradziłem' :)

Co do drugiego, nie wiem :/

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-01-10 10:59:16
Autor: Fenix
On 10 Sty, 16:36, Jacek_P <Lato-i-U...@cyf-kr.edu.pl> wrote:
Fenix napisal:

> [...]

W identycznej sytuacji w roku 1994 najpierw zadeklarowałem doradztwo, a po tygodniu
i podobnym telefonie z US, szybko się 'oddoradziłem' :)

No to tez bede musial sie 'oddoradzic' :)

I co w takim razie zrobiles? Zlozyles aktualizacje EDG-1 i ten nowy
wpis
do ewidencji dzialalnosci gospodarczej zlozyles jeszcze raz do US?

Data: 2011-01-11 02:38:14
Autor: Jacek_P
Fenix napisal:
I co w takim razie zrobiles? Zlozyles aktualizacje EDG-1 i ten nowy
wpis
do ewidencji dzialalnosci gospodarczej zlozyles jeszcze raz do US?

Eee, to było bardziej nieformalne. Poszedłem, wskazany fragment skreśliłem,
zaparafowałem, podziękowałem za sugestię, wyszedłem :)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-01-10 17:23:13
Autor: 'Tom N'
Jacek_P w <news:igf91b$q88$1srv.cyf-kr.edu.pl>:

Fenix napisal:
[...]

Faktyczne, a nie potencjalne
W identycznej sytuacji w roku 1994 najpierw zadeklarowałem doradztwo, a po tygodniu
i podobnym telefonie z US, szybko się 'oddoradziłem' :)

Do mnie pisali z US w ubiegłym wieku w kwestii doradztwa -- skończyło się na konkluzji, że dopóki nie wykonam usługi doradztwa, zwolnienie podmiotowe przysługuje -- obecne przepisy mówią:
13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do importu towarów i usług, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz podatników:
[...]
2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa, a także usługi jubilerskie;

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-01-10 18:35:35
Autor: tomek

Fenix napisal:
[...]

Przy czym owo doradztwo jest doprecyzowane w rozporządzeniu fakturowym, które do końca 2008r. mówiło o rzeczoznawstwie, dając finalnie doradztwo będące rzeczoznawstwem. Dopiero od 2009r. MF poprawił ten zapis.

--
Tomek

Data: 2011-01-10 11:00:31
Autor: Fenix
On 10 Sty, 18:35, tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
On 10.01.2011 17:23, 'Tom N' wrote:

> Faktyczne, a nie potencjalne

> Do mnie pisali z US w ubieg ym wieku w kwestii doradztwa -- sko czy o si na
> konkluzji, e dop ki nie wykonam us ugi doradztwa, zwolnienie podmiotowe
> przys uguje -- obecne przepisy m wi :
> 13. Zwolnie , o kt rych mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje si do importu
> towar w i us ug, wewn trzwsp lnotowego nabycia towar w, dostawy towar w, dla
> kt rej podatnikiem jest ich nabywca, oraz podatnik w:
> [...]
> 2) wiadcz cych us ugi prawnicze oraz us ugi w zakresie doradztwa, a tak e
> us ugi jubilerskie;

Przy czym owo doradztwo jest doprecyzowane w rozporz dzeniu fakturowym,
kt re do ko ca 2008r. m wi o o rzeczoznawstwie, daj c finalnie doradztwo
b d ce rzeczoznawstwem. Dopiero od 2009r. MF poprawi ten zapis.

--
Tomek

A z polskiego na nasze? :)

Data: 2011-01-10 20:30:16
Autor: 'Tom N'
PKD decyduje czy można przejść na zwolnienie podmiotowe VAT?
Fenix w

Fenix napisal:
[...]

IMHO:
zarejestrować się dla potrzeb podatku VAT (jako czynny) podatnik powinien
przed wykonaniem pierwszej czynności, która wyklucza ze zwolnienia -- przed
dniem wykonaniem tej czynności. Z naciskiem na *wykonanie*.
To czy w EDG-1 wpisze "doradztwo" -- jako jeden z miliona (a kiedyś było to
np. wszelkie nie wymagające koncesji) -- czy nie jest bez znaczenia w
świetle powyższego

My tu sobie o historii, ale raczej w kwestii omawianej nic się nie zmieniło
-- z naciskiem na *wykonanie* :O

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

PKD decyduje czy można przejść na zwolnienie podmiotowe VAT?