Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   PKO BP "DUĹťY PRZELEW".

PKO BP "DUĹťY PRZELEW".

Data: 2014-04-04 09:32:03
Autor: adam
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-03 23:58, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
Jaka kwota wg systemu PKO BP jest kwotą "dużą" wymagającą interwencji w
postaci "telefonicznej autoryzacji" ?
(...)

Od roku nie mam już rachunku W PKO BP, ale gdy miałem konto, to na początku miałem 20 tys, potem 30 tys. Sami zdecydowali o zmianie na wyższą kwotę, mnie nie informowali, nigdy nie zastanawiałem się nad zasadami tych telefonów.
Spójrz na to z drugiej strony, jest to dodatkowe zabezpieczenie, mnie zdarzyło się kiedyś że zamiast 6 tys wpisałem 60 tys. Gdyby nie telefon poszłoby do człowieka 60 tys, pewno bym to odzyskał, ale ciśnienie by skoczyło.

Data: 2014-04-04 09:35:27
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-04 09:32, adam pisze:

SpĂłjrz na to z drugiej strony, jest to dodatkowe zabezpieczenie,

Ja nie mam nic przeciwko, ale niech się przedstawiają. Dla mnie dureń dzwoniący z banku, znający moje dane to potencjalny makitengowiec chcący mi wcisnąć kartę kredytową. Jakby powiedział, że z banku PKO - zdecydowanie pomniejszyłby moją niechęć do siebie, która już na początku jest olbrzymia, bo dzwoni do mnie bank, czego nienawidzę.


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-04 01:15:10
Autor: nkab
PKO BP "DUŻY PRZELEW".
W dniu piątek, 4 kwietnia 2014 09:35:27 UTC+2 użytkownik Rafał SP Gil napisał:
W dniu 2014-04-04 09:32, adam pisze:

> Spójrz na to z drugiej strony, jest to dodatkowe zabezpieczenie,

Ja nie mam nic przeciwko, ale niech się przedstawiają. Dla mnie dureń dzwoniący z banku, znający moje dane to potencjalny makitengowiec chcący mi wcisnąć kartę kredytową. Jakby powiedział, że z banku PKO - zdecydowanie pomniejszyłby moją niechęć do siebie, która już na początku jest olbrzymia, bo dzwoni do mnie bank, czego nienawidzę.


A wystarczyłoby gdyby dzwoniący zaczął od słów:
"Ja w sprawie autoryzacji przelewu" a następnie
zapytał czy klient wyraża zgodę na przelew
i aby to klient podał tą kwotę.

Andrzej.

Data: 2014-04-04 10:42:27
Autor: adam
PKO BP "DUŻY PRZELEW".
A wystarczyłoby gdyby dzwoniący zaczął od słów:
"Ja w sprawie autoryzacji przelewu" a następnie
zapytał czy klient wyraża zgodę na przelew
i aby to klient podał tą kwotę.

U mnie jak dzwonili to zawsze się przedstawiali.
Miałem podobny problem w mBanku - dzwoni kobieta, przedstawia się, ale nr zastrzeżony, prosi o moje dane w celu identyfikacji. Odmówiłem, rozłączyłem się i napisałem maila do mBanku. Od tej pory zawsze dokładnie się przedstawia, i nr się wyświetla.

Ale to nie zmienia nic w temacie. Tak samo jak może wyświetlić się fałszywy nr, tak samo może ktoś fałszywie się przedstawić. Nie ma szans na pełne bezpieczeństwo w kontakcie taką drogą.

Data: 2014-04-04 10:44:06
Autor: hikikomorisan
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 04.04.2014 10:42, adam wrote:
A wystarczyłoby gdyby dzwoniący zaczął od słów:
"Ja w sprawie autoryzacji przelewu" a następnie
zapytał czy klient wyraża zgodę na przelew
i aby to klient podał tą kwotę.

U mnie jak dzwonili to zawsze się przedstawiali.
Miałem podobny problem w mBanku - dzwoni kobieta, przedstawia się, ale
nr zastrzeżony, prosi o moje dane w celu identyfikacji. Odmówiłem,
rozłączyłem się i napisałem maila do mBanku. Od tej pory zawsze
dokładnie się przedstawia, i nr się wyświetla.

Ale to nie zmienia nic w temacie. Tak samo jak może wyświetlić się
fałszywy nr, tak samo może ktoś fałszywie się przedstawić. Nie ma szans
na pełne bezpieczeństwo w kontakcie taką drogą.


Chce Pana zweryfikowac....

A jak ja moge Pania zweryfikowac, ze jest Pani tym kim sie podaje...

MoĹźe Pan zadzwonic w tej sprawie na numer banku widniejacy na stronie...

OK, to tak zrobie.






--


Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej reklamy oraz polowa odmozdzajacych programow pseudo-rozrywkowych. Jesli TV publiczna zacznie dostarczac wartosciowe tresci to nie ma problemu z utrzymywaniem przydatnej spolecznie, edukacyjnie i rozrywkowo inicjatywy...

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma-sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

Data: 2014-04-04 18:23:43
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-04 10:42, adam pisze:

Nie ma szans na pełne bezpieczeństwo w kontakcie taką drogą.

Ale mi się nie rozchodzi o bezpieczeństwo, mi się rozchodzi o to czy chcę z kimś takim rozmawiać.

Np BZ dzwoni do mnie tylko marketingowo, ale się przedstawiają na dzień dobry - Jestem Ania Pierdziszewska z Banku BZWBK, od razu ja odpowiadam, że proszę o telefon później. Najlepiej 24.12.2020 roku o 17:22.

Dzwoni pani mówi, że z mbanku - od razu odpowiadam, że proszę o tel w w/w terminie.

Ale dzwoni do mnie ktoś, kto mówi, że z banku i powie mi w jakiej sprawie i z jakiego banku jak się "zautoryzuję" - to mnie to już wnerwia bo nie wiem czy marketing czy nie. Zabiera mi to możliwość natychmiastowego spławienia marketingu.


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-07 01:08:02
Autor: nkab
PKO BP "DUŻY PRZELEW".
W dniu piątek, 4 kwietnia 2014 10:42:27 UTC+2 użytkownik adam napisał:
> A wystarczyłoby gdyby dzwoniący zaczął od słów:

Ale to nie zmienia nic w temacie. Tak samo jak może wyświetlić się fałszywy nr, tak samo może ktoś fałszywie się przedstawić. Nie ma szans na pełne bezpieczeństwo w kontakcie taką drogą.

No ale jak chodzi o duży przelew o którym wiem, że robiłem taki
to żeby nie wiem kto dzwonił wolałbym aby jednak się upewniali
czy to ja go wystawiałem.

Klient zawsze może odpowiedzieć, że sobie nie życzy potwierdzenia.
Ważne aby już na początku dowiedział się, że chodzi o autoryzację.

Tu powinniśmy wymagać aby na samym początku marketerzy
mówili "Reklama" a dopiero potem fałszywka nazwiska i blablabla.
Bez wdawania się w gadkę szmatkę rozłączamy się i już.

Andrzej.

Data: 2014-04-07 11:48:06
Autor: m
PKO BP "DUŻY PRZELEW".
W dniu 07.04.2014 10:08, nkab@toya.net.pl pisze:
Tu powinniśmy wymagać aby na samym początku marketerzy
mówili "Reklama" a dopiero potem fałszywka nazwiska i blablabla.
Bez wdawania się w gadkę szmatkę rozłączamy się i już.

Ale jak się wsłuchasz, to nieświadomie cię informują "uwaga reklama".

Jeżeli ktoś po drugiej stronie słuchawki słyszysz nienaturalny entuzjazm, to z poprawką na tych co właśnie zaczęli pracę w infolinii i myślą że to jest ich pierwszy dzień reszty ich nowego życia, masz do czynienia z telemarketerem. Stawiam na to że ten entuzjazm jest specjalnie szkolony - stąd taki nienaturalny.

Ci od potwierdzania przelewów, dopytywania się o to dlaczego karta niespłacona, informowania o tym że cośtam przekroczone - zazwyczaj mają głos smutny i znękany.

p. m.

Data: 2014-04-04 10:45:35
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-04, nkab@toya.net.pl <nkab@toya.net.pl> wrote:

[...]

Ja nie mam nic przeciwko, ale niech się przedstawiają. Dla mnie dureń dzwoniący z banku, znający moje dane to potencjalny makitengowiec chcący mi wcisnąć kartę kredytową. Jakby powiedział, że z banku PKO - zdecydowanie pomniejszyłby moją niechęć do siebie, która już na początku jest olbrzymia, bo dzwoni do mnie bank, czego nienawidzę.

A wystarczyłoby gdyby dzwoniący zaczął od słów:
"Ja w sprawie autoryzacji przelewu" a następnie
zapytał czy klient wyraża zgodę na przelew
i aby to klient podał tą kwotę.

To z kolei znajdzie się gros oburzonych, że ktoś bez sprawdzenia
z kim rozmawia mówi o tak "wrażliwych danych" jak autoryzacja
przelewu.

Wszystkim co mają na tym punkcie odjebane nie dogodzisz.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-05 11:27:17
Autor: Gotfryd Smolik news
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On Fri, 4 Apr 2014, Wojciech Bancer wrote:

On 2014-04-04, nkab@toya.net.pl <nkab@toya.net.pl> wrote:

A wystarczyłoby gdyby dzwoniący zaczął od słów:
"Ja w sprawie autoryzacji przelewu"
[...]
To z kolei znajdzie się gros oburzonych, że ktoś bez sprawdzenia
z kim rozmawia mówi o tak "wrażliwych danych" jak autoryzacja
przelewu.

  Przecież idzie o podanie *celu* rozmowy, a nie parametrów
przelewu.

Wszystkim co mają na tym punkcie odjebane nie dogodzisz.

  Ale logika wskazuje, że odwrócenie proporcji ma sens ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-05 13:53:02
Autor: poreba
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
Dnia Fri, 4 Apr 2014 10:45:35 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

On 2014-04-04, nkab@toya.net.pl <nkab@toya.net.pl> wrote:
A wystarczyłoby gdyby dzwoniący zaczął od słów:
"Ja w sprawie autoryzacji przelewu" a następnie
zapytał czy klient wyraża zgodę na przelew
i aby to klient podał tą kwotę.
To z kolei znajdzie się gros oburzonych, że ktoś bez sprawdzenia
z kim rozmawia mówi o tak "wrażliwych danych" jak autoryzacja
przelewu.
Metod  na  wzajemną  autoryzację  zapewniającą nieujawnianie
zastrzeżonych  danych  'obcemu'  można kilka wymyślić. W tym
przypadku  bank  mógłby  podać  kilka wersji danych przelewu
prosząc o weryfikację, która jest właściwa. Nie w tym rzecz.
Problem  w  tym,  że  dzwoni ktoś do Ciebie i żąda od Ciebie
autoryzacji  poprzez  podanie  danych,  których  'obcym' nie
powinno się podawać.

Dzwoniło  do  mnie  ostatnio  namiętnie  'coś',  raz  z  nr.
wskazującym  na  pipidowę pod Bukiem, raz z Łomży, raz skądś
jeszcze.  Przedstawiło się to i imieniem i nazwiskiem, nazwą
firmy   i  stwierdziło  że  chce  ze  mną  pogadać  o  moich
należnościach  wobec  'pewnego'  operatora  telekom.  i żeby
konstytuować  mam  się wyspowiadać z daty urodzenia, PESEL i
więcej  nie  zdążyło.  Poprosiłem  o  odwrotną  weryfikację.
Zasłaniając  się  ochroną  danych osobowych odmówiło podania
mojego  nr  klienta u potencjalnego wierzyciela, to sobie ze
mną  nie pogadało. Znaczy pogadało ale nie na temat, na jaki
chciało. Ostatecznie rozmowy mało uprzejmie kończyły 'cosie'
odkładając słuchawkę.

Dawniej gdy dzwoniło inne 'coś' w imieniu operatora  bez
problemu dogadaliśmy się gdyż bez problemu podało dane o
których pierwszy lepszy naciągacz czy kolektor danych
osobowych nie ma pojęcia.

Wydaje mi się, że z tym miał problem OP.

--
pozdro
poreba

Data: 2014-04-05 14:44:14
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-05, poreba <dmicfg@polboks.pl> wrote:

[...]

To z kolei znajdzie się gros oburzonych, że ktoś bez sprawdzenia
z kim rozmawia mówi o tak "wrażliwych danych" jak autoryzacja
przelewu.
Metod  na  wzajemną  autoryzację  zapewniającą nieujawnianie
zastrzeżonych  danych  'obcemu'  można kilka wymyślić.

I quote:
-- -
 - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z Rafałem
   Gilem ?
 - Nic mi Pana nazwisko nie mówi, więc nie odpowiem. Może
   przybliży Pan skąd dzwoni ?
 - Dzwonię z Banku ...
-- -

Wymyśl owe metody autoryzacji, skoro wątkotwórca nawet nie chce potwierdzić
że jest osobą która odebrała telefon. Sorry, ale w tym wypadku nie widzę
aby bankowi można było coś zarzucić.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-05 16:46:41
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-05 14:44, Wojciech Bancer pisze:

  - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z Rafałem
    Gilem ?
  - Nic mi Pana nazwisko nie mĂłwi, więc nie odpowiem. MoĹźe
    przybliĹźy Pan skąd dzwoni ?
  - Dzwonię z Banku ...
Wymyśl owe metody autoryzacji, skoro wątkotwórca nawet nie chce potwierdzić
że jest osobą która odebrała telefon. Sorry, ale w tym wypadku nie widzę
aby bankowi można było coś zarzucić.

Wymyśl metodę autoryzacji bym wiedział, że dzwoni do mnie bank, w którym mam interes, i rozmowa z nim nie będzie stratą czasu.

Zacytowany dialog pozwala podejrzewać, że dzwoni marketer z banku spermy celem przedłożenia wspaniałej oferty na przechowywanie, z atrakcyjną Panią biorczynią materiału. Pobór płatny 300 PLN za godzinę brania.


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-05 19:11:04
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-05, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

[...]

  - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z Rafałem
    Gilem ?
  - Nic mi Pana nazwisko nie mówi, więc nie odpowiem. Może
    przybliży Pan skąd dzwoni ?
  - Dzwonię z Banku ...
Wymyśl owe metody autoryzacji, skoro wątkotwórca nawet nie chce potwierdzić
że jest osobą która odebrała telefon. Sorry, ale w tym wypadku nie widzę
aby bankowi można było coś zarzucić.

Wymyśl metodę autoryzacji bym wiedział, że dzwoni do mnie bank, w którym mam interes, i rozmowa z nim nie będzie stratą czasu.

Wersja 1 (marketing):

 - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z XYZ ?
 - Tak
 - Chciałbym zaoferować totamto (to zazwyczaj trwa jakieś 10-15 sek.)
 - Dziękuję, przepraszam, ale nie jestem zainteresowany (tu odkładam)

Wersja 2 (sprawa):

 - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z XYZ ?
 - Tak
 - Dzwonię z banku PKO w celu autoryzacji niedawno zleconego    przelewu, czy mogę zająć chwilę?
 - ...

Czas rozmowy pierwszej  jest zazwyczaj poniżej minuty.
Drugiej, zależy od "sprawy".

W obu przypadkach oceniam, że "straciłbyś" mniej więcej
1/60 tego czasu który już przetraciłeś w związku z tą sprawą
(i w dodatku _nieefektywnie_, bo tego nie załatwisz). :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-06 10:56:14
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-05 19:11, Wojciech Bancer pisze:

  - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z XYZ ?
  - Tak
  - Chciałbym zaoferować totamto (to zazwyczaj trwa jakieś 10-15 sek.)
  - Dziękuję, przepraszam, ale nie jestem zainteresowany (tu odkładam)

Wersja 2 (sprawa):
  - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z XYZ ?
  - Tak
  - Dzwonię z banku PKO w celu autoryzacji niedawno zleconego
    przelewu, czy mogę zająć chwilę?
  - ...

Czas rozmowy pierwszej  jest zazwyczaj poniĹźej minuty.
Drugiej, zaleĹźy od "sprawy".

W obu przypadkach oceniam, że "straciłbyś" mniej więcej
1/60 tego czasu który już przetraciłeś w związku z tą sprawą
(i w dodatku _nieefektywnie_, bo tego nie załatwisz). :)


Widzisz, a mi zależy na prostym standardzie, który stosuję od dawna. Wygląda to w 99 % tak, i chciałbym by zawsze tak wyglądało.

Wersja prawidłowa:
- Dzień dobry, Tu Adam Pierdziszewski, dzwonię z NAZWA ATAKUJĄCEGO, czy rozmawiam z XYZ ?

Wersja 1:

- Tak tu XYZ, w czym mogę pomóc ?

Wersja 2( ta częstsza):
- NACISKAM ROZŁĄCZ i odpowiadam na pytanie aplikacji, która każdy nr niedostępny w książce tel traktuje takim pytaniem: DODAĆ DO BLOKOWANYCH ? TAK/NIE.


W wersji 2  rozmowa NIE TRWA W OGÓLE, a na przyszłość moja blokada powoduje, Ĺźe marketer ani ja w ogĂłle nie tracimy czasu. A przede wszystkim (np) nie odbieram telefonĂłw o dupie maryni gdy jestem na waĹźnych spotkaniach, prowadzę samochĂłd bądĹş wypoczywam.






--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-06 11:04:29
Autor: cef
PKO BP "DUŻY PRZELEW".
W dniu 2014-04-06 10:56, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

W wersji 2  rozmowa NIE TRWA W OGÓLE, a na przyszłość moja blokada
powoduje, Ĺźe marketer ani ja w ogĂłle nie tracimy czasu.

A nie przychodzą Ci potem SMS z powiadomieniem o pozostawieniu
wiadomości? Najczęściej jest to taki głęboki oddech z odcieniem rezygnacji.
Czas trwania 3 sek.

Data: 2014-04-06 11:34:23
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-06 11:04, cef pisze:

W wersji 2  rozmowa NIE TRWA W OGÓLE, a na przyszłość moja
blokada
powoduje, Ĺźe marketer ani ja w ogĂłle nie tracimy czasu.
A nie przychodzą Ci potem SMS z powiadomieniem o pozostawieniu
wiadomości? Najczęściej jest to taki głęboki oddech z odcieniem
rezygnacji.
Czas trwania 3 sek.

Nie :)
Wszystko jest zrobione tak, bym miał spokój psychiczny ...


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-06 13:21:27
Autor: cef
PKO BP "DUŻY PRZELEW".
W dniu 2014-04-06 11:34, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
W dniu 2014-04-06 11:04, cef pisze:

W wersji 2  rozmowa NIE TRWA W OGÓLE, a na przyszłość moja
blokada
powoduje, Ĺźe marketer ani ja w ogĂłle nie tracimy czasu.
A nie przychodzą Ci potem SMS z powiadomieniem o pozostawieniu
wiadomości? Najczęściej jest to taki głęboki oddech z odcieniem
rezygnacji.
Czas trwania 3 sek.

Nie :)
Wszystko jest zrobione tak, bym miał spokój psychiczny ...

Muszę popracować w takim razie nad ustawieniami,
bo obecnie z poziomu telefonu nie umiem odrzucić w czarną
dziurę a skrzynkę mieć muszę.

Data: 2014-04-06 22:45:06
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-06 13:21, cef pisze:

Muszę popracować w takim razie nad ustawieniami,
bo obecnie z poziomu telefonu nie umiem odrzucić w czarną
dziurę a skrzynkę mieć muszę.

Da się. Czym operujesz ? Jak się okaże, że tym co ja to Ci pomogę.

Ja mam skrzynkę, więc wiem o co chodzi ...


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-06 12:14:13
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-06, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

[...]

Wersja prawidłowa:
- Dzień dobry, Tu Adam Pierdziszewski, dzwonię z NAZWA ATAKUJĄCEGO, czy rozmawiam z XYZ ?

Wersja 1:

- Tak tu XYZ, w czym mogę pomóc ?

Wersja 2( ta częstsza):
- NACISKAM ROZŁĄCZ i odpowiadam na pytanie aplikacji, która każdy nr niedostępny w książce tel traktuje takim pytaniem: DODAĆ DO BLOKOWANYCH ? TAK/NIE.


W wersji 2  rozmowa NIE TRWA W OGÓLE, a na przyszłość moja blokada powoduje, że marketer ani ja w ogóle nie tracimy czasu.

Nadal możesz zastosować obie wersje niezależnie od tego, czy dany
osobnik poda NAZWA ATAKUJĄCEGO, czy nie. Szukasz sobie problemu
tam gdzie go nie ma.

A przede wszystkim (np) nie odbieram telefonów o dupie maryni gdy jestem na ważnych spotkaniach, prowadzę samochód bądź wypoczywam.

Oh. A w przeciwnym przypadku byś odbierał? Argument trochę z tyłka.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-06 22:48:06
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-06 12:14, Wojciech Bancer pisze:

A przede wszystkim (np) nie odbieram telefonĂłw o dupie maryni
gdy jestem na ważnych spotkaniach, prowadzę samochód bądź
wypoczywam.
Oh. A w przeciwnym przypadku byś odbierał?
Argument trochę z tyłka.

Trudno odebrać telefon, który nie dzwoni.

I OHaj sobie OHaj, ale ja dziennie odbieram na TYM KONKRETNYM numerze około 70 połączeń.

Dla mnie odsianie gówna ma wielkie znaczenie, jeśli do 70 "cennych" połączeń dochodziło około 20 - 35 połączeń "wartych gówna" - możliwość zapewnienia sobie opcji odsiania jest wielce znacząca.
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-08 09:22:48
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-06, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

[...]

Oh. A w przeciwnym przypadku byś odbierał?
Argument trochę z tyłka.

Trudno odebrać telefon, który nie dzwoni.

I OHaj sobie OHaj, ale ja dziennie odbieram na TYM KONKRETNYM numerze około 70 połączeń.

Dla mnie odsianie gówna ma wielkie znaczenie, jeśli do 70 "cennych" połączeń dochodziło około 20 - 35 połączeń "wartych gówna" - możliwość zapewnienia sobie opcji odsiania jest wielce znacząca.

Ale to jest kompletnie bez znaczenia.
Możesz tak postąpić nieważne, czy gość powie z jakiego banku
dzwoni "zanim" się przedstawisz, czy nie. Jak w drugim zdaniu
(po potwierdzeniu) by powiedział, to miałbyś taką samą możliwość
rozłączenia się z nim i blokowania co i przed. Więc niespecjalnie
wiem o co tak naprawdę walczysz.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-08 17:15:18
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-08 09:22, Wojciech Bancer pisze:

wiem o co tak naprawdę walczysz.

Ja ? O nic. Przez to, że omsknął mi się palec,
zadałem pytanie NTG: "Jaka kwota wg systemu PKO BP jest kwotą "dużą" wymagającą interwencji w postaci "telefonicznej autoryzacji" ?"

Bardzo dużo wniosłeś swoją odpowiedzią.


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-08 17:39:33
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-08, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

[...]

Ja ? O nic. Przez to, że omsknął mi się palec,
zadałem pytanie NTG: "Jaka kwota wg systemu PKO BP jest kwotą "dużą" wymagającą interwencji w postaci "telefonicznej autoryzacji" ?"

Może gdyby tego całego dialogu nie było, to bym uwierzył.
Postanowiłeś sobie ponarzekać jakie to bank ma kiepskie
procedury. Peszek, że chciałem się z tym nie zgodzić i uważam,
że sam sobie stworzyłeś problem równie "konstruktywną" procedurą.

Bardzo dużo wniosłeś swoją odpowiedzią.

Ale to się już dało wyczytać wcześniej, z innych wypowiedzi.
Kwota nie jest stała, zależna od zachowań użytkownika.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-08 19:05:52
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-08 17:39, Wojciech Bancer pisze:

Ja ? O nic. Przez to, że omsknął mi się palec,
zadałem pytanie NTG: "Jaka kwota wg systemu PKO BP jest kwotą
"dużą" wymagającą interwencji w postaci "telefonicznej
autoryzacji" ?"
Może gdyby tego całego dialogu nie było, to bym uwierzył.
Postanowiłeś sobie ponarzekać jakie to bank ma kiepskie
procedury.

Widzę, że wróżysz z ręki przez telefon. Nie uwierzysz - postanowiłem rozwiązać swój problem, a nie ponarzekać.

Jako, że problem polega na DEBILNEJ PROCEDURZE - zgłosiłem do PKO, jako, że PKO utożsamia się z debilną procedurą - zadałem pytanie (zamierzałem na p.b.b.) jaki jest próg przelewu "autoryzowanego". To, że przypierdoliłeś się do mojej oceny stosowanej procedury - nie moja wina i nie mój problem. Gdybyś się jeszcze przypierdolił merytorycznie, tj wskazał rozwiązanie zarzuconego problemu (odpowiedzią na pytanie jaka jest kwota graniczna), to może i bym uznał, że masz rację. Ale racji nie masz :)

Peszek, że chciałem się z tym nie zgodzić i uważam,
że sam sobie stworzyłeś problem równie "konstruktywną"
procedurą.

Fakt. Nie chciałeś się zgodzić z PYTANIEM. Peszek.

Ale to się już dało wyczytać wcześniej, z innych wypowiedzi.
Kwota nie jest stała, zależna od zachowań użytkownika.

Fantastycznie. Dziękuję za tą cenną wskazówkę.


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-07 09:44:26
Autor: Gotfryd Smolik news
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On Sat, 5 Apr 2014, Wojciech Bancer wrote:

On 2014-04-05, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

Wersja 2 (sprawa):

- Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z XYZ ?
- Tak
- Dzwonię z banku PKO w celu autoryzacji niedawno zleconego
  przelewu, czy mogę zająć chwilę?
- ...

  Pic w tym, że wg opisu tego właśnie brakło.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-08 07:57:42
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-07, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
On Sat, 5 Apr 2014, Wojciech Bancer wrote:

On 2014-04-05, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

Wersja 2 (sprawa):

- Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z XYZ ?
- Tak <-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -.
- Dzwonię z banku PKO w celu autoryzacji niedawno zlecon|ego
  przelewu, czy mogę zająć chwilę?                      |
- ...                                                   |
                                                         |
  Pic w tym, że wg opisu tego właśnie brakło.            |
                                                           |
Ale to dlatego, że wątkotwórca zaczął się pienić już tu -- -'
Sam taki proces przeszedłem i wyglądał właśnie jak powyżej,
a wszystko o co czepia się wątkotwórca sprowadza się do tego, że ktoś w _pierwszym zdaniu_ nie podał nazwy banku.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-08 17:16:54
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-08 07:57, Wojciech Bancer pisze:

Ale to dlatego, że wątkotwórca zaczął się pienić już tu -- -'

Wątkotwórca nazwał debilną procedurę po imieniu.

Jeśli napniesz wszystkie żyłki dopatrzysz się, że zadał też pytanie. I to w pierwszym zdaniu. Rozumiem, że wolisz się ponapinać w udowadnianiu, że debilna procedura debilną nie jest, ale żeby coś odpowiedzieć w temacie, to już nie ?

Sam taki proces przeszedłem i wyglądał właśnie jak powyżej,
a wszystko o co czepia się wątkotwórca sprowadza się do
tego, że ktoś w _pierwszym zdaniu_ nie podał nazwy banku.

Że procedura przewiduje ŻE NIE WOLNO PODAĆ NAZWY BANKU.
Nie zauważyłeś nawet co jest "problemem" dalszym, przeze mnie poruszonym,

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-08 17:41:15
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-08, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

[...]

Sam taki proces przeszedłem i wyglądał właśnie jak powyżej,
a wszystko o co czepia się wątkotwórca sprowadza się do
tego, że ktoś w _pierwszym zdaniu_ nie podał nazwy banku.

Że procedura przewiduje ŻE NIE WOLNO PODAĆ NAZWY BANKU.
Nie zauważyłeś nawet co jest "problemem" dalszym, przeze mnie poruszonym,

Moim zdaniem problemem jest Twoje podejście do tematu.
Niby pod płaszczykiem oszczędności czasu, ale cokolwiek
po tym jednym przykładzie widać, że jest dokładnie na odwrót.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-08 19:06:50
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-08 17:41, Wojciech Bancer pisze:

Moim zdaniem problemem jest Twoje podejście do tematu.
Niby pod płaszczykiem oszczędności czasu, ale cokolwiek
po tym jednym przykładzie widać, że jest dokładnie
na odwrĂłt.

Wiudzisz, opisuję problem - pytasz, a w czym mi to przeszkadza. Daję przykładowe uzasadnienie uciążliwości problemu - natentychmiast przypierdalasz się do racjonalności tłumaczenia. Ale żeby coś o problemie ... to już nie.


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-08 19:27:50
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-08, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

[...]

Moim zdaniem problemem jest Twoje podejście do tematu.
Niby pod płaszczykiem oszczędności czasu, ale cokolwiek
po tym jednym przykładzie widać, że jest dokładnie
na odwrót.

Wiudzisz, opisuję problem - pytasz, a w czym mi to przeszkadza. Daję przykładowe uzasadnienie uciążliwości problemu - natentychmiast przypierdalasz się do racjonalności tłumaczenia. Ale żeby coś o problemie ... to już nie.

Czytasz co chcesz wyczytać. Problem stworzyłeś sobie sam, stosując
jakieś dziwne warunki "wejściowe". Za procedurami banku stoją mniej
lub bardziej względy prawne. Za Twoimi wyłącznie uznaniowość.

Rozwiązaniem problemu było zaczęcie rozmowy od "tak" (po Twojej stronie). Nie miałbyś ani problemów z autoryzacją, ani z informacją
o tym w jakim celu dana osoba dzwoni. Akurat wiem, bo niedawno też
podobną weryfikację przechodziłem.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-08 19:58:08
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-08 19:27, Wojciech Bancer pisze:


Za procedurami banku stoją mniej
lub bardziej względy prawne. Za Twoimi wyłącznie uznaniowość.

I na tym możemy poprzestać. Za procedurami stoją LUDZIE, którzy je piszą. Nie zrozumiesz. Już nawet nie będę cie pytał jakie przepisy stoją za procedurami opisującymi komunikację banku ze światem zewnętrznym, wymuszającą na durniach wstawianie kilkunastu linijek w PL i EN o tym, że jeśli nie jestem adresatem, to żebym nie czytał.

Rozwiązaniem problemu było zaczęcie rozmowy od "tak" (po Twojej
stronie). Nie miałbyś ani problemów z autoryzacją, ani z informacją
o tym w jakim celu dana osoba dzwoni.

Jesteś w mylnym błędzie. Jeśli ktoś do mnie dzwoni i ma do mnie interes to wie czy się do mnie dodzwonił. No chyba, że numer wybiera po pijaku. Jeśli dzwoni i pyta "przepraszam gdzie ja się dodzwoniłem" - to sorry. Procedurę wymyślił debil.

Akurat wiem, bo niedawno teĹź
podobną weryfikację przechodziłem.

Wow.


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-08 20:36:30
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-08, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

[...]

I na tym możemy poprzestać. Za procedurami stoją LUDZIE, którzy je piszą.

Ale za instytucją stoi konkretny interes prawny i obowiązki, a ściślej - możliwość utraty konkretnych pieniędzy wskutek niedopatrzeń i roszczeń z tym związanych. Więc pewnie prawnicy wymyślający procedury są nardmiernie ostrożni.

A "prawo" traktowania nas jak debili wymuszamy sami. Niekoniecznie
w Polsce, ale tutaj też (np. pozwy o "poparzenie się" gorącą kawą
z McDonalds przez brak informacji "uwaga gorące").

Nie zrozumiesz. Już nawet nie będę cie pytał jakie przepisy stoją za procedurami opisującymi komunikację banku ze światem zewnętrznym, wymuszającą na durniach wstawianie kilkunastu linijek w PL i EN o tym, że jeśli nie jestem adresatem, to żebym nie czytał.

A to akurat jest prawo powielaczowe. :)

Rozwiązaniem problemu było zaczęcie rozmowy od "tak" (po Twojej
stronie). Nie miałbyś ani problemów z autoryzacją, ani z informacją
o tym w jakim celu dana osoba dzwoni.

Jesteś w mylnym błędzie. Jeśli ktoś do mnie dzwoni i ma do mnie interes to wie czy się do mnie dodzwonił. No chyba, że numer wybiera po pijaku. Jeśli dzwoni i pyta "przepraszam gdzie ja się dodzwoniłem" - to sorry. Procedurę wymyślił debil.

Ej, ale jesteś w stanie zrozumieć, że nie jesteś jedyną osobą w Polsce
do której się dzwoni, a procedury jednak nie są indywidualizowane? ;D
Serio nigdy nie miałeś tak, że dzwonisz na numer i np. łączy Cię sekretarka (niekoniecznie żeńska)?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-08 21:27:02
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-08 20:36, Wojciech Bancer pisze:

Ale za instytucją stoi konkretny interes prawny i obowiązki,
a ściślej - możliwość utraty konkretnych pieniędzy wskutek
niedopatrzeń i roszczeń z tym związanych. Więc pewnie prawnicy
wymyślający procedury są nardmiernie ostrożni.

O naiwny. Gdyby prawnicy w tego typu korporacjach byli nadmiernie ostrożni zbędne byłyby nam GIODO, UOKIK, ETC.

Ciekawym jest, że z uporem maniak bronisz debilizmu. Czyżbyś się z nim identyfikował ?

A "prawo" traktowania nas jak debili wymuszamy sami.

Rozumiem, że mówisz o sobie. Bo ja właśnie pokazuję, że stawiam czynny opór.

A to akurat jest prawo powielaczowe. :)

Nie, to "zarządzenia wewnętrzne" wielu korporacji z którymi mam do czynienia na co dzień. I każdorazowa rozmowa z działami prawnymi przekonuje mnie, że ci co wymyślają debilne procedury - mocno się z nimi utożsamiają. Prawnik siedzi i kmini procedurę "bezpieczeństwa". Słyszał, jak jedna baba, mówiła drugiej babie, że listonosz pomylił dziury. I informacja o stanie konta jednej baby trafiła do drugiej. No i wziął prawnik się zmógł, zorganizował w dziale burzę mózgów i zorganizowali procedurę mówiącą co ma się stać jeśli mail adresowany na adres jednababa@wioska.pl wpadnie przypadkiem na adres drugababa@wioska.pl ... Ale jak wspomniałem - fascynującym jest, jak się z takimi zachowaniami identyfikujesz. Rzekłbym, że głupoty bronisz własnym ciałem.

Ej, ale jesteś w stanie zrozumieć, że nie jesteś jedyną osobą w Polsce
do której się dzwoni,

IMHO jedyną, która odbiera ten konkretny nr tel. Nie nazywam się RAFAL GIL z DOMU CALLCENTER, ZADZWOŃ DO MNIE A ODBIERZE JEDEN Z NASZYCH SZEŚCIU TYSIĘCY KONSULTANTÓW. Jeśli podałem tel pod którym następuje autoryzacja sms przelewów, to znaczy, że grono osób odbierających jest mocno zawężone.

a procedury jednak nie są indywidualizowane? ;D

Nie. Są dla DEBILI. Przeraża mnie, że tak wiele osób uważa je za rozsądne.

Serio nigdy nie miałeś tak, że dzwonisz na numer i np. łączy Cię
sekretarka (niekoniecznie żeńska)?

Pewnie. Zawsze podaję do autoryzacji przelewów nr GSM który jest bramką GSM dla CALL CENTER. ZAWSZE. I ŻODYN KURWA NIE WPADNIE NA TO ŻE TO ŻORT.


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-08 21:42:17
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-08, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

[...]

Ale za instytucją stoi konkretny interes prawny i obowiązki,
a ściślej - możliwość utraty konkretnych pieniędzy wskutek
niedopatrzeń i roszczeń z tym związanych. Więc pewnie prawnicy
wymyślający procedury są nardmiernie ostrożni.

O naiwny. Gdyby prawnicy w tego typu korporacjach byli nadmiernie ostrożni zbędne byłyby nam GIODO, UOKIK, ETC.

Ciekawym jest, że z uporem maniak bronisz debilizmu. Czyżbyś się z nim identyfikował ?

Argument Ad Trollum. Jak się z Tobą nie zgadzam, to od razu muszę
się identyfikować? No proszę Cię.

A "prawo" traktowania nas jak debili wymuszamy sami.

Rozumiem, że mówisz o sobie. Bo ja właśnie pokazuję, że stawiam czynny opór.

W moim zdaniu postępując równie głupio i tyle. :)
Ale widzę, że Ci żyłka zaraz pęknie, tak Cię to rusza. :)

Ale jak wspomniałem - fascynującym jest, jak się z takimi zachowaniami identyfikujesz. Rzekłbym, że głupoty bronisz własnym ciałem.

Niczego nie bronię. Po prostu uważam Twój "wstęp" za przyczynę problemów.

Serio nigdy nie miałeś tak, że dzwonisz na numer i np. łączy Cię
sekretarka (niekoniecznie żeńska)?

Pewnie. Zawsze podaję do autoryzacji przelewów nr GSM który jest bramką GSM dla CALL CENTER. ZAWSZE. I ŻODYN KURWA NIE WPADNIE NA TO ŻE TO ŻORT.

Wystaw sobie, że posiadanie osobistego telefonu to nie jest obowiązek.
I to że u Ciebie taka sytuacja jest mało prawdopodobna, nie oznacza
że u wszystkich tak jest.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-08 22:00:34
Autor: Budzik
PKO BP "DUŻY PRZELEW".
Użytkownik Wojciech Bancer proteus@post.pl ...

Pewnie. Zawsze podaję do autoryzacji przelewów nr GSM który jest bramką GSM dla CALL CENTER. ZAWSZE. I ŻODYN KURWA NIE WPADNIE NA TO ŻE TO ŻORT.

Wystaw sobie, że posiadanie osobistego telefonu to nie jest obowiązek.
I to że u Ciebie taka sytuacja jest mało prawdopodobna, nie oznacza
że u wszystkich tak jest.

To moze bank powinien sobie zaznaczyc, czy maja mój prywatny numer czy moze techniczna kmórke z której korzysta 100 przypadkowych osób.
IMO w casach kiedy ilosc telefonów = 2 x ilosc ludzi taki argument uznaje za absurdalny.
Zwłaaszcza, ze nie mowimy o tym aby konsultant dzwoniac podał ciurkiem zawartosc konta - ma sie grzecznie przedstawic i powiedziec skad dzwoni.

Jakie prawo? Jakie procedury? Przeciez to kwestia kultury osobistej!

Data: 2014-04-08 23:59:17
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-08 21:42, Wojciech Bancer pisze:

Argument Ad Trollum. Jak się z Tobą nie zgadzam, to od razu muszę
się identyfikować? No proszę Cię.

Problemem nie jest niezgadzanie się. Problemem jest pominięcie kwestii głównej - jaki jest poziom przelewu dla białego człowieka, który pozwala ominąć debilną procedurę. Wówczas zjawiasz się ty i debilizmu bronisz ... w sumie masz rację. Coś z trollowania tu jest.

W moim zdaniu postępując równie głupio i tyle. :)

Gdzie ukryła się ta moja głupota ? W pytaniu o to jaka kwota jest kwotą graniczną ?

Ale widzę, że Ci żyłka zaraz pęknie, tak Cię to rusza. :)

Tak ci się tylko wydaje. Na co dzień pracuję z klientem "zewnętrznym i wewnętrznym" miłującym się w stosowaniu debilizmu w procedurach, Zawsze staram się ten debilizm omijać, co było również meritum tego wątku. Nagle zjawiłeś się ty i niczym częstochowy bronisz debili i ich pomysłów. A ja tylko zapytałem, którędy poprowadzona jest obwodnica częstochowy. Moglibyśmy podywagować o owej obwodnicy, ale za cel postawiłeś sobie udowodnienie, że walenie przez centrum w godzinach szczytu to patriotyczny obowiązek.

Niczego nie bronię. Po prostu uważam Twój "wstęp" za przyczynę problemów.

I trafiasz w sedno. Gdyby mój wstęp był przyczyną - oznaczałoby to, że to ja do kogoś dzwonię i zagajam.

Wystaw sobie, że posiadanie osobistego telefonu to nie jest obowiązek.

A to, Ĺźe posiadanie takowego to przywilej - rozumiem, Ĺźe ciebie przerasta.

I to że u Ciebie taka sytuacja jest mało prawdopodobna, nie oznacza
Ĺźe u wszystkich tak jest.

Masz rację. Większość ludzi, podaje do autoryzacji przelewów
telefon odbierany przez co najmniej 173 osoby.

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-09 00:13:10
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-08, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

[...]

Ale widzę, że Ci żyłka zaraz pęknie, tak Cię to rusza. :)

Tak ci się tylko wydaje. Na co dzień pracuję z klientem "zewnętrznym i wewnętrznym" miłującym się w stosowaniu debilizmu w procedurach, Zawsze staram się ten debilizm omijać, co było również meritum tego wątku. Nagle zjawiłeś się ty i niczym częstochowy bronisz debili i ich pomysłów.

Ech. NIE BRONIĘ NIKOGO. Wbij sobie. Stwierdzam jedynie że
______sam______ sobie sprawiłeś problem, zamiast (naturalnie)
odpowiedzieć "tak", "nie", "zajęty jestem" _jak się gość przedstawił_. Bo on się przedstawił. IMHO Nieistotne dla faktu jest że nie podał nazwy banku. Tylko tyle i aż tyle.
Nie oceniam i nie oceniałem dalszej części rozmowy, stwierdziłem
*TYLKO* że sam sobie spowodowałeś tą sytuację.

Więc przestań mi tu bajki opowiadać i wmawiać coś czego
nie powiedziałem. Na kilka przykładów "rozmów" które tu
rózni ludzie wkleili żadna osoba nie miała problemu by
w pierwszym zdaniu "zwrotnym" sformułować odpowiedź
tak/nie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-09 22:46:55
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-09 00:13, Wojciech Bancer pisze:

Ech. NIE BRONIĘ NIKOGO. Wbij sobie. Stwierdzam jedynie şe
______sam______ sobie sprawiłeś problem, zamiast (naturalnie)
odpowiedzieć "tak", "nie", "zajęty jestem" _jak się gość

Ale powiedz mi, czy oprócz wróżenia z ręki przez telefon masz jeszcze jakieś talenty ? Gdzie ja napisałem, że sprawiłem sobie problem ? Ja nieautoryzowanych przeze mnie durniów wrzucam do KFa. Sytuacja została rozpisana w ten a nie inny sposób by takim tłukom jak ty unaocznić problem. Jak widzę zbyt mało dosadnie.

Bo on się przedstawił.

Taaaa ... Oczywiście nie słyszałeś o akcjach UOKiK względem podmiotów, które wysyłały pisma do klientów z podpisem nieistniejącego pracownika. Więc mówisz, że Rafał Gil to prawdziwa persona. BRAWO !

Nie oceniam i nie oceniałem dalszej części rozmowy, stwierdziłem
*TYLKO* że sam sobie spowodowałeś tą sytuację.

Masz rację. Sam sobie stworzyłem sytuację, że ktoś do mnie dzwoni. Zawsze ta robię. Wołodia - jeżdżę do moskwy i dzwonię do siebie. To dziki kraj.

rózni ludzie wkleili żadna osoba nie miała problemu by
w pierwszym zdaniu "zwrotnym" sformułować odpowiedź
tak/nie.

Wklejali rozmowy ? Czy hipotetyczne scenariusze ? Bo coś ci się chyba piermandoli pod sufitem.


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-10 11:40:22
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-09, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

[...]

Ale powiedz mi, czy oprócz wróżenia z ręki przez telefon masz jeszcze jakieś talenty ?

Sądzę że doskonale wiesz o którym zdaniu pisałem, chociaż wygodnie
wybierasz nigdy się do tego punktu nie odnieść. A skoro tak wspaniale
odwracasz kota ogonem tu, w dyskusji i tak wspaniale tworzysz
obrazowe i prześmiewcze porównania, _nie odnosząc_ się w ogóle
do punktu który poruszyłem, to tym bardziej zyskuję pewność,
że problemy sobie sam stwarzasz. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-10 19:32:56
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-10 11:40, Wojciech Bancer pisze:

Sądzę że doskonale wiesz o którym zdaniu pisałem, chociaż wygodnie

Sądzę, że doskonale zrozumiałeś treść pytania, które zadałem w pierwszym zdaniu ... ale wygodniej ci na nie odpowiedzieć, tylko pie*&^%ić od rzeczy.


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-10 19:40:53
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-10, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

[...]

Sądzę że doskonale wiesz o którym zdaniu pisałem, chociaż wygodnie

Sądzę, że doskonale zrozumiałeś treść pytania, które zadałem w pierwszym zdaniu ... ale wygodniej ci na nie odpowiedzieć, tylko pie*&^%ić od rzeczy.

Klasyczna odpowiedź 6-latka "a nie bo Ty".

A na Twoje "inteligentne" pytanie dostałeś odpowiedź,
i to kilkukrotnie. To że ją postanowiłeś zignorować,
to już nie moja wina.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-10 20:01:46
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-10 19:40, Wojciech Bancer pisze:

A na Twoje "inteligentne" pytanie dostałeś odpowiedź,

Ja się kilkukrotnie do twoich wypocin ustosunkowywałem. Czy ty odpowiedziałeś na pytanie postawione przeze mnie w tym wątku ?

i to kilkukrotnie. To że ją postanowiłeś zignorować,
to juĹź nie moja wina.

Zaprawdę ?

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-11 20:08:35
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-10, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

[...]

A na Twoje "inteligentne" pytanie dostałeś odpowiedź,

Ja się kilkukrotnie do twoich wypocin ustosunkowywałem. Czy ty odpowiedziałeś na pytanie postawione przeze mnie w tym wątku ?

Nie ustosunkowywałeś się, tylko odwracałeś kota ogonem pisząc
o winie bankowych procedur.

i to kilkukrotnie. To że ją postanowiłeś zignorować,
to już nie moja wina.

Zaprawdę ?

Zaprawdę. Pierwsze clou miałeś chociażby tu:
news:lhln59$lpa$1node2.news.atman.pl
a ja potwierdziłem tu: news:slrnlk861l.nbr.proteuspl-test.org

Nie ma granicznej kwoty, bo to zależy od użytkowników. Dla niektórych przelewy >20k to potrafi być norma (np. gracze
giełdowi, przedsiębiorcy prowadzący 1-os DG).

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-08 22:59:03
Autor: Michał Jankowski
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
Uważajcie, bo się skończy tym, że przed wysłaniem sms-a do potwierdzenia zakupu kartą bank będzie dzwonił i sprawdzał, czy ja to ja.

   MJ

Data: 2014-04-08 23:25:42
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-08, Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:

Uważajcie, bo się skończy tym, że przed wysłaniem sms-a do potwierdzenia zakupu kartą bank będzie dzwonił i sprawdzał, czy ja to ja.

No uważaj, bo niektóre banki blokują kartę w przypadku podejrzanego użycia
(np. pierwszy raz "za granicą") i braku chęci / możliwości potwierdzenia
przez właściciela takowej. Nie jest to dokładnie to co Ty piszesz, ale
już podobnie:

http://www.fly4free.pl/forum/viewtopic.php?f=18&p=353310

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-06 13:53:56
Autor: poreba
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
Dnia Sat, 5 Apr 2014 14:44:14 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

Metod  na  wzajemną  autoryzację  zapewniającą nieujawnianie
zastrzeżonych  danych  'obcemu'  można kilka wymyślić.
I quote:
-- -
 - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z Rafałem
   Gilem ?
 - Nic mi Pana nazwisko nie mówi, więc nie odpowiem. Może
   przybliży Pan skąd dzwoni ?
 - Dzwonię z Banku ...
-- -
Wymyśl owe metody autoryzacji, skoro wątkotwórca nawet nie chce potwierdzić
że jest osobą która odebrała telefon.
Nie bardzo wiem po co dzwoniącemu informacja czy osoba która
'odebrała telefon' to ta sama z którą 'rozmawia i zadaje jej
pytania'.

Ja o przypadku: dzwoni do [b] ktoś, przedstawia się że dzwoni z [A], w   celu   kontynuowania   [a]  żąda  podania  danych
weryfikujących, pojawia się pat bo [b] nie ma ochoty
ujawniać tych danych nie mając pewności (czy dużego
prawdopodobieństwa) że [a] jest faktycznie przedstawicielem
[A]. Rozwiązanie pata: podanie przez [a] danych, ktore może
znać tylko przedstawiciel [A] a ujawnienie których obcemu
nie narusza praw [b] i nie stanowi dla [b] większego
problemu.

Sorry,  ale w tym wypadku nie widzę aby bankowi można było
coś zarzucić.
Marnowanie kasy na bezsensowne procedury? \\fakt, to problem
udzialowcow. Hmmmm... klienci zapłacą?

--
pozdro
poreba

Data: 2014-04-06 14:54:53
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-06, poreba <dmicfg@polboks.pl> wrote:

[...]

Wymyśl owe metody autoryzacji, skoro wątkotwórca nawet nie chce potwierdzić
że jest osobą która odebrała telefon.
Nie bardzo wiem po co dzwoniącemu informacja czy osoba która
'odebrała telefon' to ta sama z którą 'rozmawia i zadaje jej
pytania'.

Bo jak odbierze wujek lub żona, albo syn i dowie się że zrobiłeś przelew
o którym nie wiedziała/nie wiedział, to możesz sobie tego mniej życzyć.

W sytuacji powyżej ___nie doszło___ do przedstawiania żadnych danych
autoryzacyjnych, więc Twoja argumentacja jest bezprzedmiotowa.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-06 17:15:13
Autor: poreba
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
Dnia Sun, 6 Apr 2014 14:54:53 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

On 2014-04-06, poreba <dmicfg@polboks.pl> wrote:

[...]

Wymyśl owe metody autoryzacji, skoro wątkotwórca nawet nie chce potwierdzić
że jest osobą która odebrała telefon.
Nie bardzo wiem po co dzwoniącemu informacja czy osoba która
'odebrała telefon' to ta sama z którą 'rozmawia i zadaje jej
pytania'.
Bo jak odbierze wujek lub żona, albo syn i dowie się
Ale w dalszym ciągu nie wiem PO CO dzwoniącemu informacja KTO podniósł
słuchawkę, nacisnął przycisk odbioru czy też zrobił to jakiś automat.

W sytuacji powyżej ___nie doszło___ do przedstawiania żadnych danych
autoryzacyjnych,
W tym probkem, żadna ze stron się nie zautoryzowała drugiej.

Twoja argumentacja jest bezprzedmiotowa.
Hmmm... a mógłbyś, tak pokrótce, opisać ZA CZYM argumentuję?
Jak rozumiesz moje stanowisko.

--
pozdro
poreba

Data: 2014-04-06 17:30:27
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-06, poreba <dmicfg@polboks.pl> wrote:

[...]

Bo jak odbierze wujek lub żona, albo syn i dowie się
Ale w dalszym ciągu nie wiem PO CO dzwoniącemu informacja KTO podniósł
słuchawkę, nacisnął przycisk odbioru czy też zrobił to jakiś automat.

Żeby zweryfikować czy jest to osoba do której próbował się dodzwonić?

W sytuacji powyżej ___nie doszło___ do przedstawiania żadnych danych
autoryzacyjnych,
W tym probkem, żadna ze stron się nie zautoryzowała drugiej.

Ale tu nawet do autoryzacji (jakiejkolwiek) nie doszło.

Twoja argumentacja jest bezprzedmiotowa.
Hmmm... a mógłbyś, tak pokrótce, opisać ZA CZYM argumentuję?
Jak rozumiesz moje stanowisko.

Opisujesz problem autoryzacji. Podanie tak/nie w odpowiedzi "czy
rozmawiam z XYZ", to jeszcze nie jest autoryzacja, no ludzie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-06 22:03:33
Autor: poreba
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
Dnia Sun, 6 Apr 2014 17:30:27 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

Ale w dalszym ciągu nie wiem PO CO dzwoniącemu informacja
KTO podniósł słuchawkę, nacisnął przycisk odbioru czy też
zrobił to jakiś automat.
Żeby zweryfikować czy jest to osoba do której próbował się
dodzwonić?
Ale  to  bez  sensu  jest,  jeszcze  raz:  po co dzwoniącemu
informacja, że słuchawkę podniósł Jan Kowalski i natychmiast
podał Stefanowi Malinowskiemu?

W  tym  probkem,  żadna  ze  stron  się nie zautoryzowała
drugiej.
Ale tu nawet do autoryzacji (jakiejkolwiek) nie doszło.
W  jakim  sensie?  Do autoryzacji doszło, negatywnej. Jeżeli
Twoja uwaga wynikała z puryzmu, w celu sprowokowania mnie do
precyzyjnego określania stanu - przyznaję Ci rację.

ZA CZYM argumentuję? Jak rozumiesz moje stanowisko.
Opisujesz problem autoryzacji.
Zgadza się
Podanie  tak/nie  w  odpowiedzi  "czy rozmawiam z XYZ", to
jeszcze nie jest autoryzacja.
A  tu  się  nie  zgadza.  Po pierwsze nie o to mi chodzi, po
drugie  takie  pytanie to tez próba autoryzacji, ułomnej jak
diabli,  jednak  autoryzacji.

A  w  czym  ja  widzę  problem? W tym, że mnóstwo instytucji
opracowuje   procedury   służące   jedynie   jednostronnej
autentykacji  -  sprawdzają  jedynie czy skontaktowali się z
właściwą  osoba  pomijając  interes tej osoby, która również
chciałaby  potwierdzić,  że  dzwoni  do niej ten za kogo się
podaje. Teraz rozumiesz?

--
pozdro
poreba

Data: 2014-04-08 08:10:18
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-06, poreba <dmicfg@polboks.pl> wrote:

[...]

Żeby zweryfikować czy jest to osoba do której próbował się
dodzwonić?
Ale  to  bez  sensu  jest,  jeszcze  raz:  po co dzwoniącemu
informacja, że słuchawkę podniósł Jan Kowalski i natychmiast
podał Stefanowi Malinowskiemu?

Nikt o taką nie pyta. Pytają, czy przy telefonie jest osoba XYZ.
Czemu wszyscy uczestnicy wątku błędnie zakładają, że telefon jest wyłącznie osobisty i nie ma fizycznej możliwości odebrania
przez inną osobę?

[...]

ZA CZYM argumentuję? Jak rozumiesz moje stanowisko.
Opisujesz problem autoryzacji.
Zgadza się
Podanie  tak/nie  w  odpowiedzi  "czy rozmawiam z XYZ", to
jeszcze nie jest autoryzacja.
A  tu  się  nie  zgadza.  Po pierwsze nie o to mi chodzi, po
drugie  takie  pytanie to tez próba autoryzacji, ułomnej jak
diabli,  jednak  autoryzacji.

To jest próba potwierdzenia loginu co najwyżej.
Autoryzacja tego loginu przychodzi później. ;)

A  w  czym  ja  widzę  problem? W tym, że mnóstwo instytucji
opracowuje   procedury   służące   jedynie   jednostronnej
autentykacji  -  sprawdzają  jedynie czy skontaktowali się z
właściwą  osoba  pomijając  interes tej osoby, która również
chciałaby  potwierdzić,  że  dzwoni  do niej ten za kogo się
podaje. Teraz rozumiesz?

Ale ja Cię rozumiem. Tylko jakby to nie jest problem/przedmiot
tej dyskusji. Tu problemu by *w ogóle* nie było jakby wątkotwórca
zamiast się pieklić w pierwszym zdaniu, odpowiedział czy jest
tą osobą przy telefonie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-08 20:08:27
Autor: poreba
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
Dnia Tue, 8 Apr 2014 08:10:18 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

Ale  to  bez  sensu  jest,  jeszcze  raz:  po co dzwoniącemu
informacja, że słuchawkę podniósł Jan Kowalski i natychmiast
podał Stefanowi Malinowskiemu?
Nikt o taką nie pyta.
Ty pytasz!
"wątkotwórca nawet nie chce potwierdzić
że jest osobą która odebrała telefon."

Ale ja Cię rozumiem. Tylko jakby to nie jest problem/przedmiot
tej dyskusji.
Nieee?

Tu problemu by *w ogóle* nie było jakby wątkotwórca
zamiast się pieklić w pierwszym zdaniu, odpowiedział czy jest tą osobą przy telefonie.
Ale działanie dzwoniącego przeczy nie tylko sensowności calego procesu ale
i utartym przez lata zasadom kulturalnego komunikowania się przez telefon:

[dzwoniący] Dbrrrry, tu Kowalski, czy dodzwoniłem się do Pana
Malinowskiego?
[odbierający 1] bry, niesty, pomyłka, do widzenia.
[odbierający 2] tak, przy telefonie, słucham
;-)

--
pozdro
poreba

Data: 2014-04-08 20:38:10
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-08, poreba <dmicfg@polboks.pl> wrote:

[...]

[dzwoniący] Dbrrrry, tu Kowalski, czy dodzwoniłem się do Pana
Malinowskiego?
[odbierający 1] bry, niesty, pomyłka, do widzenia.
[odbierający 2] tak, przy telefonie, słucham
;-)

Z oryginału:
-- --
- Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z Rafałem
  Gilem ?
- Nic mi Pana nazwisko nie mówi, więc nie odpowiem. Może
  przybliży Pan skąd dzwoni ?
-- --

A) się przedstawił B) zaczął wymyślać.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-06 22:53:55
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-06 17:30, Wojciech Bancer pisze:

Bo jak odbierze wujek lub żona, albo syn i dowie się
Ale w dalszym ciągu nie wiem PO CO dzwoniącemu informacja KTO podniósł
słuchawkę, nacisnął przycisk odbioru czy też zrobił to jakiś automat.
Żeby zweryfikować czy jest to osoba do której próbował się dodzwonić?

Dzwonię do Ciebie, bo nie mogę z Tobą rozmawiać. Lubię ten argument.

W "systemie" zaznaczony KOMÓRKOWY/PRYWATNY/AKTUALNY/ZWERYFIKOWANY a bank za wszelką cenę chce zweryfikować czy nie dodzwonił się PRZYPADKIEM do szaletów miejskich. No tak się kurwa zdarza, że mój telefon odbieram JA. No pech ...

W sytuacji powyżej ___nie doszło___ do przedstawiania żadnych danych
autoryzacyjnych,
W tym probkem, żadna ze stron się nie zautoryzowała drugiej.
Ale tu nawet do autoryzacji (jakiejkolwiek) nie doszło.

No właśnie. Nie chcę gadać z BANKIEM SPERMY. Gotowym pogadać z BANKIEM PKO BP. Zawodnik dzwoni, i mówi, że jest z BANKU.

Twoja argumentacja jest bezprzedmiotowa.
Hmmm... a mógłbyś, tak pokrótce, opisać ZA CZYM argumentuję?
Jak rozumiesz moje stanowisko.
Opisujesz problem autoryzacji. Podanie tak/nie w odpowiedzi "czy
rozmawiam z XYZ", to jeszcze nie jest autoryzacja, no ludzie.

Podanie skąd dzwonisz już jest autoryzacją. Ja chcę autoryzować z kim rozmawiam. Podaj SKĄD albo CEL.

Dzień dobry, dzwonię z banku, który wkurwia wszystkich spamem via e-mail i telefon, podaj mi kim jesteś, bo nie jestem pewien czy mogę obrzucić Cie gównem.


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-07 09:40:16
Autor: Gotfryd Smolik news
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On Sun, 6 Apr 2014, Wojciech Bancer wrote:

On 2014-04-06, poreba <dmicfg@polboks.pl> wrote:

Ale w dalszym ciągu nie wiem PO CO dzwoniącemu informacja KTO podniósł
słuchawkę, nacisnął przycisk odbioru czy też zrobił to jakiś automat.

Żeby zweryfikować czy jest to osoba do której próbował się dodzwonić?

  A jak ta osoba ma zweryfikować, czy nie dzwoni oszust?
  Przecież to jest oczywiste, że nawiązujący połączenie musi
dokonać wiarygodnej identyfikacji *SIEBIE*.
  Kto, skąd i po co.

W tym probkem, żadna ze stron się nie zautoryzowała drugiej.

Ale tu nawet do autoryzacji (jakiejkolwiek) nie doszło.

  Z winy dzwoniącego.
  Oczywiscie.

Jak rozumiesz moje stanowisko.

Opisujesz problem autoryzacji. Podanie tak/nie w odpowiedzi "czy
rozmawiam z XYZ", to jeszcze nie jest autoryzacja, no ludzie.

  Nie, poszło o to, że dzwoniący nie podaje osobie odbierającej
absolutnego minimum pozwalającego określić celowość rozmowy.
  Żeby nie było, ze dwa tygodnie temu w identycznym przypadku
spławiałem obsługę innego banku, City konkretnie.
  Gość dzwonił, przedstawiał się, podał bank, swoje imię i nazwisko
potwierdziłem, ale na "weryfikację" odmawiał podania celu
w którym dzwoni. No to sorry.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-08 08:03:00
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-07, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

[...]

Ale w dalszym ciągu nie wiem PO CO dzwoniącemu informacja KTO podniósł
słuchawkę, nacisnął przycisk odbioru czy też zrobił to jakiś automat.

Żeby zweryfikować czy jest to osoba do której próbował się dodzwonić?

A jak ta osoba ma zweryfikować, czy nie dzwoni oszust?
Przecież to jest oczywiste, że nawiązujący połączenie musi
dokonać wiarygodnej identyfikacji *SIEBIE*.
Kto, skąd i po co.

W tym przypadku? Konkretnie podają dane dotyczące tego przelewu,
które się wprowadziło.

W tym probkem, żadna ze stron się nie zautoryzowała drugiej.
Ale tu nawet do autoryzacji (jakiejkolwiek) nie doszło.

  Z winy dzwoniącego.
  Oczywiscie.

Nie zgadzam się.

Jak rozumiesz moje stanowisko.

Opisujesz problem autoryzacji. Podanie tak/nie w odpowiedzi "czy
rozmawiam z XYZ", to jeszcze nie jest autoryzacja, no ludzie.

  Nie, poszło o to, że dzwoniący nie podaje osobie odbierającej
absolutnego minimum pozwalającego określić celowość rozmowy.

Naprawdę tak istotne jest, żeby wyłuszczyć cały cel rozmowy,
zanim się zapyta, czy rozmawia z właściwą osobą?

  Gość dzwonił, przedstawiał się, podał bank, swoje imię i nazwisko
potwierdziłem, ale na "weryfikację" odmawiał podania celu
w którym dzwoni. No to sorry.

No ale to trochę inna klasa problemu. Ty potwierdziłeś, a miałeś obawy
potem, przy podawaniu danych wrażliwych. To jest sensowne, ale nie
o tym jest dyskusja. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-08 10:00:45
Autor: Gotfryd Smolik news
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On Tue, 8 Apr 2014, Wojciech Bancer wrote:

On 2014-04-07, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

[...]

Ale w dalszym ciągu nie wiem PO CO dzwoniącemu informacja KTO podniósł
słuchawkę, nacisnął przycisk odbioru czy też zrobił to jakiś automat.

Żeby zweryfikować czy jest to osoba do której próbował się dodzwonić?

A jak ta osoba ma zweryfikować, czy nie dzwoni oszust?
Przecież to jest oczywiste, że nawiązujący połączenie musi
dokonać wiarygodnej identyfikacji *SIEBIE*.
Kto, skąd i po co.

W tym przypadku? Konkretnie podają dane dotyczące tego przelewu,
które się wprowadziło.

  Moment.
1. Owszem, zaliczyłem weryfikację przez Inteligo i u mnie *podali*
  po co dzwonią
2. Z wątku wynika, że grupowicz się pieni, bo mu tego *nie podali*.

  Nie można porównywać tych dwu przypadków.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-08 10:29:27
Autor: Wojciech Bancer
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
On 2014-04-08, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

[...]

W tym przypadku? Konkretnie podają dane dotyczące tego przelewu,
które się wprowadziło.

  Moment.
1. Owszem, zaliczyłem weryfikację przez Inteligo i u mnie *podali*
  po co dzwonią
2. Z wątku wynika, że grupowicz się pieni, bo mu tego *nie podali*.

  Nie można porównywać tych dwu przypadków.

Jak dla mnie "pieni" się, bo konsuktant odmówił podania informacji
"nazwa banku" dopóki nie dostanie "tak/nie" że rozmawia z XYZ.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-08 17:22:25
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-08 10:29, Wojciech Bancer pisze:

Jak dla mnie "pieni" się, bo konsuktant odmówił podania informacji
"nazwa banku" dopĂłki nie dostanie "tak/nie" Ĺźe rozmawia z XYZ.

Czyli tak jak wspomniałem - nie zrozumiałem, ale uważam, że powinienem się wypowiedzieć.

- Dzień dobry, tu roman pierdziszewski, czy rozmawiam z XYZ ?
- To zależy skąd pan dzwoni. Nic mi Pana nazwisko nie mówi.
- Dopóki nie dowiem się czy rozmawiam z XYZ, nie mogę powiedzieć.
- Aha, to rozumiem, że dzwoni pan do mnie by powiedzieć, że nie może rozmawiać.

To tak w skrócie. A teraz znów Ci wyłuszczę: utyskuję na DEBILNĄ PROCEDURĘ, pisanę przez DEBILA, dla DEBILI. Nie wiem czemu Ci się ona tak podoba.

Nie będę rozszerzał dlaczego uważam, że procedura jest debilna. Dodam, że w tym konkretnym przypadku dzwoniono autoryzować przelew nr 3. Po pół godzinie go anulowałem widząc, że nie poszedł i puściłem 3 mniejsze przelewy, które zeszły.

Mimo tego, że anulowałem "przyczynę debilnego wydzwaniania do mnie" - nie zrażało to pracowników postępujących wg debilnej procedury. Do późnego wieczora wydzwaniali do mnie nie chcąc podać skąd dzwonią i po co ... by autoryzować przelew, który został dawno anulowany.

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-08 18:00:40
Autor: Budzik
PKO BP "DUŻY PRZELEW".
Użytkownik Rafał "SP" Gil usenet@motopower.pl ...

Nie będę rozszerzał dlaczego uważam, że procedura jest debilna. Dodam, że w tym konkretnym przypadku dzwoniono autoryzować przelew nr 3. Po pół godzinie go anulowałem widząc, że nie poszedł i puściłem 3 mniejsze przelewy, które zeszły.

Mimo tego, że anulowałem "przyczynę debilnego wydzwaniania do mnie" - nie zrażało to pracowników postępujących wg debilnej procedury. Do późnego wieczora wydzwaniali do mnie nie chcąc podać skąd dzwonią i po co ... by autoryzować przelew, który został dawno anulowany.

A w regulaminie mają coś o tym potwierdzeniu?
Może tam należy szukać kwot o ktore pytasz?
Jeżeli w regulaminie nic na ten temat nie ma, to moze należało ten przelew Zostawic i poczekac jak go wstrzymają?

wiem, wiem, to troche wedle zasady "na złośc rodzicom odmroże sobie uszy" ale mierzi mnie chamstwo polegające na tym, ze wszlkiej maści urzednicy czy bankowcy nie rozumieją ze przez telefon nalezy się przedstawiać...

Data: 2014-04-08 20:29:41
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-08 20:00, Budzik pisze:

A w regulaminie mają coś o tym potwierdzeniu?

Nie patrzyłem. ale w ciemno zakładam, że nie. Jak zlecę przelew mam podpowiedź :"sprawdć czy ten przelew aby nie będzie wymagał potwierdzenia, sprawdzisz to w TRANSAKCJE NIEZREALIZOWANE-OCZEKUJĄCE NA REALIZACJĘ".

Może tam należy szukać kwot o ktore pytasz?

Zaczynam nabierać podejrzenia, że ta kwota jest jakimś "stosunkiem procentowym" ... mam w sumie nadzieję, że tak jest, bo pchnę sobie kilka przelewów w te i nazad po 50kPLN i może nie będą się przypierniczać w przyszłości do przelewów poniżej tej kwoty.

bankowcy nie rozumieją ze przez telefon nalezy się przedstawiać...

Jak widać - nie wszyscy to rozumiom.

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-08 22:00:35
Autor: Budzik
PKO BP "DUŻY PRZELEW".
Użytkownik Rafał "SP" Gil usenet@motopower.pl ...

A w regulaminie mają coś o tym potwierdzeniu?

Nie patrzyłem. ale w ciemno zakładam, że nie. Jak zlecę przelew mam podpowiedź :"sprawdć czy ten przelew aby nie będzie wymagał potwierdzenia, sprawdzisz to w TRANSAKCJE NIEZREALIZOWANE-OCZEKUJĄCE NA REALIZACJĘ".

Hmm, skoro piszą w systemie transakcyjnym to samego faktu weryfikacji bym sie nie czepial.
Czepiał bym sie tego, ze taka informacja, zamiast sama wyskoczyc, musi byc przez klienta szukana w jakis dodatkowych miejscach.

Co za problem zlecanie przelewu zakonczyc informacją: ten przelew bedzie wymagał dodatkowej weryfikacji telefonicznej. Skontaktujemy się z Toba w przeciągu 30 minut.

Data: 2014-04-09 22:48:22
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-09 00:00, Budzik pisze:

Co za problem zlecanie przelewu zakonczyc informacją: ten przelew bedzie
wymagał dodatkowej weryfikacji telefonicznej. Skontaktujemy się z Toba w
przeciągu 30 minut.

teoretycznie mogłoby to rozwiązać (prawie) problem. Problemem kolejnym jest to, że dzwonią np godzinę czy więcej po zainicjowaniu przelewu :)


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-09 22:00:43
Autor: Budzik
PKO BP "DUŻY PRZELEW".
Użytkownik Rafał "SP" Gil usenet@motopower.pl ...

Co za problem zlecanie przelewu zakonczyc informacją: ten przelew bedzie
wymagał dodatkowej weryfikacji telefonicznej. Skontaktujemy się z Toba w
przeciągu 30 minut.

teoretycznie mogłoby to rozwiązać (prawie) problem. Problemem kolejnym jest to, że dzwonią np godzinę czy więcej po zainicjowaniu przelewu :)

Byle dzwonili przed sesją elixiru.

Data: 2014-04-10 00:11:44
Autor: Rafał \"SP\" Gil
PKO BP "DUĹťY PRZELEW".
W dniu 2014-04-10 00:00, Budzik pisze:


teoretycznie mogłoby to rozwiązać (prawie) problem. Problemem
kolejnym jest to, że dzwonią np godzinę czy więcej po
zainicjowaniu przelewu :)
Byle dzwonili przed sesją elixiru.

U mnie zadzwonili PO.


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-04-10 10:00:49
Autor: Budzik
PKO BP "DUŻY PRZELEW".
Użytkownik Rafał "SP" Gil usenet@motopower.pl ...

teoretycznie mogłoby to rozwiązać (prawie) problem. Problemem
kolejnym jest to, że dzwonią np godzinę czy więcej po
zainicjowaniu przelewu :)
Byle dzwonili przed sesją elixiru.

U mnie zadzwonili PO.

Hmm, no i to już jest przegięcie aby celowo opóźniać przelew...

PKO BP "DUĹťY PRZELEW".

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona