PKO BP - przelew do USA

Data: 2016-07-04 21:30:41
Autor: marek
PKO BP - przelew do USA
pytanie:
z konta (PLN) w PKOBP potrzebuje wykonac przelew do USA (niewielka kwota w USD),
wszystkie koszty po stronie zlecającego,
przy zlecaniu przelewu trzeba wybrać datę waluty: spot, tomnext, overnight
jakie będą skutki wybrania poszczególnych opcji?
co lepsze z punktu widzenia całkowitych kosztów przelewu?
-- -
pozdrawiam, marek

Data: 2016-07-04 15:03:02
Autor: witek
PKO BP - przelew do USA
On 7/4/2016 2:30 PM, marek wrote:
[...]

a musi byc z pkobp?

najtaniej to cie chyba wyjdzie paypal.

Data: 2016-07-04 22:13:21
Autor: marek
PKO BP - przelew do USA
witek <witek7205@gazeta.pl> Wrote in message:
On 7/4/2016 2:30 PM, marek wrote:
[...]

No chyba jednak musi z pkobp...
Dzieki za wyczepujaca odpowiedz?
--
marek

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-07-04 21:50:55
Autor: gral
PKO BP - przelew do USA
W dniu 04.07.2016 o 21:30, marek pisze:
[...]

Z cennika:

opłata za przelew:
0,25 % kwoty polecenia wypłaty nie mniej niż 50,00 nie więcej niż 190,00

plus opłata za opcję OUR (koszty po stronie zlecającego):
80 PLN

w przypadku daty waluty spot (wysyłka za 2 dni robocze) nie ma więcej kosztów.
pozostałe opcje przyspieszające to:
opcja tomnext (1 dzień roboczy): +60 PLN
opcja overnight (od razu): +100 PLN

Data: 2016-07-04 21:54:00
Autor: gral
PKO BP - przelew do USA
W dniu 04.07.2016 o 21:50, gral pisze:

opłata za przelew:
0,25 % kwoty polecenia wypłaty nie mniej niż 50,00 nie więcej niż 190,00

KOREKTA!
Powyższe dotyczy zlecenia w oddziale. Przez net jest taniej:
0,15% kwoty polecenia wypłaty nie mniej niż 25,00 nie więcej niż 130,00

Pozostałe koszty bez zmian (takie same w oddziale i w necie).

Data: 2016-07-05 10:53:32
Autor: J.F.
PKO BP - przelew do USA
Użytkownik "marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nledh2$2d2$1@node2.news.atman.pl...
z konta (PLN) w PKOBP potrzebuje wykonac przelew do USA (niewielka kwota w USD), wszystkie koszty po stronie zlecającego,

A moze zaryzykowac banknoty w kopercie ?

J.

Data: 2016-07-05 12:54:29
Autor: marek
PKO BP - przelew do USA
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Wrote in message:
[...]

No to by sie chyba pocztowcy ucieszyli?
--
marek

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-07-05 13:22:06
Autor: J.F.
PKO BP - przelew do USA
Użytkownik "marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nlg3l5$9je$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Myslisz, ze chce im sie te wszystkie listy otwierac i sprawdzac, czy ograniczaja sie do zagranicznych ?

J.

Data: 2016-07-05 13:24:14
Autor: Liwiusz
PKO BP - przelew do USA
W dniu 2016-07-05 o 13:22, J.F. pisze:
[...]

Jak mają złe zamiary, to wystarczą testery do wykrywania przez kopertę.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-05 15:41:02
Autor: marek
PKO BP - przelew do USA
Pete <nobody@nowhere.com> Wrote in message:
[...]

List wartościowy do USA wartość ok 1000$ za 96PLN

-- Pete

No to faktycznie nie wyglada zle. Ale ale list pojdzie 2 tyg. a
 kiedys to nawet nie doszedl, zaginal bez wiesci.
--
marek

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-07-05 15:43:47
Autor: Com
PKO BP - przelew do USA

No to faktycznie nie wyglada zle. Ale ale list pojdzie 2 tyg. a
kiedys to nawet nie doszedl, zaginal bez wiesci.
-- marek

W Alior Kantor kupić dolary i za darmo przelać na dowolny rachunek w USD

Data: 2016-07-05 06:53:40
Autor: Dawid Rutkowski
PKO BP - przelew do USA
W Alior Kantor kupić dolary i za darmo przelać na dowolny rachunek w USD

Eee, to nie aż tak pięknie z tą darmowością.
Zobacz, co napisał OP: "wszystkie koszty po stronie zlecającego,"..
To oznacza opcję kosztową OUR - a to w aliorze kosztuje od 100 do 120zł - akurat to, że niezależnie od kwoty, to w opisywanym przypadku oznacza, że nie jest to bardzo korzystnie - choć jeszcze oczywiście pytanie, ile to jest ta "niewielka kwota" - ale oczywiście jest i tak taniej niż w PKO, gdzie kosztuje to od minimum 105zł - plus jeszcze trzeba doliczyć koszt zakupu dolarów - bo przelew z konta złotówkowego - zapewne zakup będzie w PKO, bo do przelania ma być określona suma dolarów, więc dodatkowo 2,5% sumy - czyli o 2,2pp więcej niż w kantorze aliora.

Data: 2016-07-05 16:02:41
Autor: marek
PKO BP - przelew do USA
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> Wrote in message:
> [...]

To oznacza opcję kosztową OUR - a to w aliorze kosztuje od 100 do 120zł - akurat to, że niezależnie od kwoty, to w opisywanym przypadku oznacza, że nie jest to bardzo korzystnie - choć jeszcze oczywiście pytanie, ile to jest ta "niewielka kwota" - ale oczywiście jest i tak taniej niż w PKO, gdzie kosztuje to od minimum 105zł - plus jeszcze trzeba doliczyć koszt zakupu dolarów - bo przelew z konta złotówkowego - zapewne zakup będzie w PKO, bo do przelania ma być określona suma dolarów, więc dodatkowo 2,5% sumy - czyli o 2,2pp więcej niż w kantorze aliora.

konta walutowego brak. Wiec musze brac pod uwage spread przy
 zakupie. Zakup w kantorze tez odpada. Wbrew pozorom spread w pkobp jest znacznie nizszy niz w np. TMB a
 koszt przelewu podobne.
--
marek

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-07-05 07:39:56
Autor: Dawid Rutkowski
PKO BP - przelew do USA
Ale nie myl aliora i TMUB z kantorem internetowym aliora.
Dziwne to jest i nie wiadomo, po co alior robi sobie sam konkurencję, ale tak, jak nie opłaca się kupować walut w aliorze i t-mobile - spread 15% - tak opłaca się kupować w kantorze aliora - spread 0,6% (tak, sześć dziesiątych procenta, albo sześć promili).
Do tego w kantorze zakładasz sobie w pełni funkcjonalne konta walutowe (oprócz złotówkowego), z których możesz robić przelewy.
Także przelewasz elixirem na konto złotówkowe w kantorze aliora, kupujesz po dobrym kursie kantoru aliora i robisz przelew już w dolarach z kantoru aliora.

Także za przelew w opcji OUR w trybie normalnym (spot) przykładowo 100$ kupionych za złotówki w pekao zapłacisz około (licząc średni kurs dolara 4zł - dziś w NBP średni 3,9886) 102,5*4zł+105zł=515zł, a w kantorze aliora 100,3*4zł+100=501,2zł.

Data: 2016-07-05 17:06:08
Autor: Ojciec
bezpłatne przekazanie pieniędzy do USA
Najtaniej i najprościej będzie chyba wyrobić kartę bankomatową dla odbiorcy i ją jemu wysłać.

Są banki w Polsce, które wydają karty debetowe do konta prowadzonego w dolarach USA bezpłatnie, wypłata gotówki USD z bankomatów za granicą tymi kartami jest bezpłatna.

Jeśli masz zamiar systematycznie przekazywać pieniądze, to wystarczy zamówić kartę i ją wysłać odbiorcy w USA, oraz od czasu do czasu robić przelew na to konto i informować odbiorcę, że może wypłacić saldo.

Data: 2016-07-05 23:47:03
Autor: Animka
PKO BP - przelew do USA
W dniu 2016-07-05 o 15:41, marek pisze:
[...]
Kiedyś to wujek ze Stanów przesyłał w listach każdemu z rodziny (trzem siostrom) po 20 dolarów. Przyklejał leciutko z boku taśmą klejącą do listu (w złozonej kartce). Nie było wtedy złodziejstwa. Teraz mendy na wszystko się połaszczą.

--
animka

Data: 2016-07-06 19:08:35
Autor: ąćęłńóśźż
PKO BP - przelew do USA
Banknot trzeba wkładać pomiędzy folię aluminiową, a niegdyś opakowanie od czekolady ("sreberko").
Jesli chodzi o listy wartościowe, to przy nadawaniu na poczcie przed zaklejeniem koperty spisują zawartość (nominały i liczbę banknotów).

Data: 2016-07-06 16:12:45
Autor: witek
PKO BP - przelew do USA
On 7/6/2016 12:08 PM,  ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Nigdy się jeszcze nie naciąłeś na tłumaczenie poczty, że za przesyłkę wartościową to oni odpowiadają tylko do granicy kraju, a potem to nie ich broszka co zginie u innego przewoźnika?

Data: 2016-07-07 09:51:59
Autor: ąćęłńóśźż
PKO BP - przelew do USA
Nie.

-- -- -

Data: 2016-07-06 16:09:38
Autor: witek
PKO BP - przelew do USA
On 7/5/2016 8:29 AM, Pete wrote:
[...]

List wartościowy do USA wartość ok 1000$ za 96PLN

przeczytaj dokładnie warunki to zapewne znajdziesz, że nie obejmuje gotówki.

Data: 2016-07-06 22:43:39
Autor: Kris
PKO BP - przelew do USA

http://www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/wysylka/listy/list-wartosciowy/

Data: 2016-07-05 23:38:08
Autor: Animka
PKO BP - przelew do USA
[...]

Wszędzie mordy już wsadzają. Na dodatek znowu ustalono, że listonosze będą chodzić po mieszkaniach, sprawdzać i ewentualnie dowalać kary za nieplacenie abonamentu. Już mi to gardlem wychodzi, bo ostatnio listonosz przychodzi nawet liczniki gazowe spisywać chociaż podaję co m-c stan licznika przez internet. Ja już wolałam inkasenta, a nie listonosza. Jego tu już za dużo.

--
animka

Data: 2016-07-05 23:32:14
Autor: Animka
PKO BP - przelew do USA
[...]

Na mojej najbliższej poczcie to najpierw wkładają palucha do koperty i macają. To jest chyba robota listonosza.
No i teraz nawet nie dziwię się, że na pocztach sprzedają koperty, które mozna otworzyć ze wszystkich stron, bo to jakieś bardzo lipne klejenie tych kopert jest-wiadomo w jakim celu. Teraz jak napiszę list do sklejam dokładnie wszystkie boki koperty klejem w sztyfcie, a otwarcie główne zaklejam taśmą.

--
animka

Data: 2016-07-06 00:32:52
Autor: Com
PKO BP - przelew do USA
[...]

straszna paranoja ;)

Data: 2016-07-06 10:15:53
Autor: Pete
PKO BP - przelew do USA
W dniu 2016-07-06 o 00:32, Com pisze:
[...]

Gdybyś używał listów do przesyłania  pieniędzy jak Animka, to też byś tak miał ;)

--
Pete

Data: 2016-07-06 13:21:25
Autor: Animka
PKO BP - przelew do USA
W dniu 2016-07-06 o 10:15, Pete pisze:
[...]

Pieniądze przesyłam przelewami bankowymi. Gdzie napisałam, że pieniądze przesyłam w listach?

--
animka

Data: 2016-07-05 20:05:45
Autor: Tomasz Chmielewski
PKO BP - przelew do USA
On 07/05/2016 07:54 PM, marek wrote:
[...]

No, są kraje, gdzie to jest praktykowane i nikogo (może poza cudzoziemcami) to nie dziwi, np. Japonia :)

Tomasz Chmielewski
https://www.japanizer.org

Data: 2016-07-07 18:13:59
Autor: Marek
PKO BP - przelew do USA
On Tue, 5 Jul 2016 10:53:32 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A moze zaryzykowac banknoty w kopercie ?

Bezpiecznej cel wysłać. Ja w usa otrzymywalem pocztą  czeki wystawiane przez pko sa, wysłany przez nich pocztą  w takiej ładnej kopercie opisanej  "czek bankowy, nie otwierać".

--
Marek

Data: 2016-07-08 10:53:44
Autor: J.F.
PKO BP - przelew do USA
[...]

Pekao moze i ma w USA dobra infrastrukture do wyplat czekow, ale jesli to ma wygladac jak w druga strone, to chyba lepiej banknoty.

Taki amerykanski czek przychodzi, idziesz do naszego banku, nasz bank odsyla go do USA, czeka az pieniadze przyjda przelewem.
I oczywiscie za cala operacje biora spora prowizje :-)

J.

Data: 2016-07-08 02:15:15
Autor: Dawid Rutkowski
PKO BP - przelew do USA
A który to ten "nasz" bank ?

Ja dawno temu - 1998/99 - dostałem czek z ameryki na 20$ od jakiejś takiej firmy, co płaciła 4$ za każdego, kto się z polecenia tam zapisał.
Czek ładny, w kopercie grubej - mama myślała, że to z jakiejś internetowej sekty i chciała do kosza wyrzucić ;>
Ale co z takim czymś zrobić ? Jak że miałem wtedy konto w pekao założone w celu przelewania przez polibudę stypendium, to poszedłem do oddziału na pl. Hallera, żeby mi w tym pomogli.
Pan się bardzo zdziwił, gdy mu to coś pokazałem, ale jako że ten bank miał doświadczenie z dewizami (bony ;) to kazał czek podpisać i do inkasa przyjął.
Ale pojawił się problem, w jaki sposób mi te dolary dać - nie wiem, dlaczego nie można było do ręki, ale stanęło na tym, że założył mi konto dolarowe - darmowe, więc nie będzie. Jedynie za inkaso zapłaciłem 10 (ówczesnych ;) złotych.
A potem o tych dolarach zapomniałem - i przypomniałem sobie dopiero w 2013, gdy już konto złotówkowe w pekao było dawno zamknięte (w 2003, bo jeszcze zniosłem oprocentowanie 0,001%, ale już miesięcznej opłaty 3zł nie - i uciekłem do mBanku).
Także znów pojechałem na pl. Hallera, oddział już w budynku obok (ale w starym jakaś klątwa, nikt tego nie wynajmuje i wygląda to wciąż tak, jak w 98), znów zaskoczona Pani opowiedzianą historią, sprawdza w komputerze - ślad po koncie złotówkowym jest, ale po dolarowym ani ani.
Ki diabeł ? Ale Pani było pro i mówi, że może sprawdzić w papierowej kartotece i wystawi mi zaświadczenie, że nie ma wobec banku żadnych zobowiązań (bo tego się bałem, że za dolarowe wprowadzili opłaty - a na pewno go sam nie zamykałem, bo przecież zapomniałem na śmierć), ale muszę o to zaświadczenie napisać podanie i zapłacić 20zł. Zaryzykowałem - dobrze, że miałem ślad tego konta dolarowego w postaci wyciągu (na dobrym papierze drukowali - 15 lat, a żadnego zżółknięcia) - i następnego dnia Pani dzwoni, że znalazła to moje konto.
Podobno gdy zmieniali numerację na IBAN, to zmienili też cały system komputerowy - a przy okazji robili akcję zamykania martwych kont i podobno nawet w tej sprawie list do mnie wysłali - ale gdzieś zginął, bo w międzyczasie się przeprowadziliśmy - i mi to konto dolarowe zamknęli (a złotówkowe zamykałem już z nowym numerem w IBAN) i nawet do nowego systemu nie wprowadzili.
Okazało się, że to moje 20$ leży sobie od 10 lat na końcie technicznym oddziału, mogę sobie po nie przyjechać, a 20zł płacić nie muszę.
Ostatecznie banknot z Andrew Jacksonem skończył w puszcze WOŚP.

Data: 2016-07-10 11:05:44
Autor: Marek
PKO BP - przelew do USA
On Fri, 8 Jul 2016 10:53:44 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Pekao moze i ma w USA dobra infrastrukture do wyplat czekow,

Czek gotówkowałem w pierwszym lepszym banku na  wsi.

ale jesli to ma wygladac jak w druga strone, to chyba lepiej banknoty.

Przecież on chce kasę do usa wysłać a nie w drugą stronę.

--
Marek

Data: 2016-07-11 10:10:32
Autor: J.F.
PKO BP - przelew do USA
[...]

Amerykanskiej wsi ?

ale jesli to ma wygladac jak w druga strone, to chyba lepiej banknoty.
Przecież on chce kasę do usa wysłać a nie w drugą stronę.

No ale jesli u nas jest tak:
https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/operacje-zagraniczne/realizacja-czeku-zagranicznego/#/szczegoly-oferty/
To niby czemu na amerykanskiej wsi mialoby byc inaczej ? :-)

realizacja inkasa - od 3 do 14 tygodni :-)

Pekao - oni maja tradycje w obrocie zagranicznym.
PKO BP to nie wiem, byc moze tez juz ma.

Pozostaje jeszcze Western Union :)

J.

Data: 2016-07-13 18:01:10
Autor: Marek
PKO BP - przelew do USA
On Mon, 11 Jul 2016 10:10:32 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Amerykanskiej wsi ?
https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/operacje-zagraniczne/realizacja-czeku-zagranicznego/#/szczegoly-oferty/
To niby czemu na amerykanskiej wsi mialoby byc inaczej ? :-)

Nie miałem problemu.

--
Marek

Data: 2016-07-13 18:19:30
Autor: J.F.
PKO BP - przelew do USA
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.3115862589719109412@news.neostrada.pl...
[...]

Widac PKO BP sie dorobilo dobrej infrastruktury w USA.

Ile to kosztuje ? Dobrze widze, ze 50 zl minimum ?
http://www.pkobp.pl/oplaty-i-prowizje/uslugi-dla-osob-fizycznych/czesc-vi-czeki-w-obrocie-dewizowym/

J.

Data: 2016-07-16 12:19:57
Autor: Marek
PKO BP - przelew do USA
On Wed, 13 Jul 2016 18:19:30 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ile to kosztuje ? Dobrze widze, ze 50 zl minimum ?
http://www.pkobp.pl/oplaty-i-prowizje/uslugi-dla-osob-fizycznych/czesc-vi-czeki-w-obrocie-dewizowym/

Ja to robiłem 18 lat temu, nie pamiętam ile wtedy za to trzeba było zapłacić.

--
Marek

PKO BP - przelew do USA